Säger allt .Razor skrev:Akterdäck?EnzoF1 skrev:Vad föredrar din pappa för däck förresten?
Kimi slutade men börjar igen!
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det är ju självklart att det inte är sant, de har ju Jari som chaufför och du har ju själv på nära håll bevittnat hans omtalade skicklighet på vinterföre.Nisse skrev:Ser att det kommer några snöflingor utanför fönstret. Så det blir väl sovmorgon då för dig. Brukar ju vara en och annan inställd busstur med det vädret ute på andra sidan Skurubron.
Undrar om det kan vara avsaknad av dubbdäck som är boven?
Är inte tvärsäker utan gör en egen ovetenskaplig iakttagelse. Har inte drabbats själv utan bara hört i andra hand på radion och läst sura insändare i Nacka/Värmdöposten. Så det kanske inte ens hänt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Om du försöker kan du säkert särskriva fler ord...Oldtimer skrev:EnzoF1 skrev:Snart blir det väl dags för dig att övningsköra och kanske få eget körkort, då kan du bilda dig en egen uppfattning. Vad föredrar din pappa för däck förresten?Oldtimer skrev:
Om det beror på din oförmåga bakom ratten eller att du inte har dubbdäck kan jag inte bedöma.
Måste vara dubbdäcken
Slitna sommar däck . Din obegåvade människa .
Har du fått lämpet än? Eller har du inte åldern inne?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Fantastiskt. Särskriva det avslutande ordet och punkten.Oldtimer skrev:Säger allt .Razor skrev:Akterdäck?EnzoF1 skrev:Vad föredrar din pappa för däck förresten?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det är bäst att man håller sig inomhus i morgon om Jari och Gösta ska ut och snurra med sina dubbfria bilar. Det ska bli snö i morgon!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
EnzoF1 skrev:Om du försöker kan du säkert särskriva fler ord...Oldtimer skrev:EnzoF1 skrev: Snart blir det väl dags för dig att övningsköra och kanske få eget körkort, då kan du bilda dig en egen uppfattning. Vad föredrar din pappa för däck förresten?
Slitna sommar däck . Din obegåvade människa .
Har du fått lämpet än? Eller har du inte åldern inne?
Jag har allt du inget .
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Om man skriver tre punkter på slutet så ska det vara ett mellanslag innan punkterna om det är en mening man kortar av, om det är ett ord man kortar av så ska det inte vara något mellanslag innan punkterna, men om det inte är nån avkortning utan bara en helt vanlig mening så räcker det med en punkt.EnzoF1 skrev:Om du försöker kan du säkert särskriva fler ord...
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Moget inlägg!olag skrev:Moget att gå på folk för hur dom stavar .......EnzoF1 skrev:Fantastiskt. Särskriva det avslutande ordet och punkten.Oldtimer skrev: Säger allt .
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Men uppenbarligen anser du det moget av Oldtimer att kalla andra obegåvade?olag skrev:Moget att gå på folk för hur dom stavar .......EnzoF1 skrev:Fantastiskt. Särskriva det avslutande ordet och punkten.Oldtimer skrev: Säger allt .
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Lika moget som om att dra in pappa i ert ordbajseri.EnzoF1 skrev:Men uppenbarligen anser du det moget av Oldtimer att kalla andra obegåvade?olag skrev:Moget att gå på folk för hur dom stavar .......EnzoF1 skrev: Fantastiskt. Särskriva det avslutande ordet och punkten.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Man måste inte ha mellanslag, även om det är bra i de fall då missförstånd kan uppstå. Men du har rätt i att det oftast räcker med en punkt.Pepparkvarnen skrev:Om man skriver tre punkter på slutet så ska det vara ett mellanslag innan punkterna om det är en mening man kortar av, om det är ett ord man kortar av så ska det inte vara något mellanslag innan punkterna, men om det inte är nån avkortning utan bara en helt vanlig mening så räcker det med en punkt.EnzoF1 skrev:Om du försöker kan du säkert särskriva fler ord...
I det här fallet använder jag tre punkter för att simulera ett slags replikskifte.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Så du tycker att omnämnande av föräldrar medför en förolämpning?olag skrev:Lika moget som om att dra in pappa i ert ordbajseri.EnzoF1 skrev:Men uppenbarligen anser du det moget av Oldtimer att kalla andra obegåvade?olag skrev: Moget att gå på folk för hur dom stavar .......
Varför inte ge dig in i den omogna diskussionen istället för att bara gnälla som en kärring?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
EnzoF1 skrev:Så du tycker att omnämnande av föräldrar medför en förolämpning?olag skrev:Lika moget som om att dra in pappa i ert ordbajseri.EnzoF1 skrev: Men uppenbarligen anser du det moget av Oldtimer att kalla andra obegåvade?
Varför inte ge dig in i den omogna diskussionen istället för att bara gnälla som en kärring?
Varför inte ge dig in i den omogna diskussionen istället för att bara gnälla som en kärring?[/
För att han har ett förstånd över ditt .
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
EnzoF1 skrev:Man måste inte ha mellanslag, även om det är bra i de fall då missförstånd kan uppstå. Men du har rätt i att det oftast räcker med en punkt.Pepparkvarnen skrev:Om man skriver tre punkter på slutet så ska det vara ett mellanslag innan punkterna om det är en mening man kortar av, om det är ett ord man kortar av så ska det inte vara något mellanslag innan punkterna, men om det inte är nån avkortning utan bara en helt vanlig mening så räcker det med en punkt.EnzoF1 skrev:Om du försöker kan du säkert särskriva fler ord...
I det här fallet använder jag tre punkter för att simulera ett slags replikskifte.
Jag kan ha fyra punkter om du vill . ??????
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Ja, jag länkade till en sida som rapporterade om ferraris ickekris, fast de stängde fabrikerna under en tid och sade upp 300 personer. Jag har även läst andra notiser som handlar om precis samma sak och uttryckte det. MEN, eftersom jag inte sett någon ny och trovärdig källa till den nyheten skrev jag som tillägg att man kanske ska ta nyheten med en nypa salt. Du kanske inte tycker att Kimi blev en god ersättare till Schkunki som misslyckades de senaste åren med att vinna, trots att Kimi vann sitt första lopp med Ferrari och VM på första försöket.F1-fan skrev:Jag reagerade på att du så bergsäkert kom med uttalandet att Ferrari är i ekonomisk kris !!Jari skrev:Ni som gillar ikoner, men inte har fullt så mycket att säga i övrigt kan väl starta en egen tråd?
Razor, det var inte det inlägget vi diskuterade nu och rimligen får väl även jag ändra åsikt från bergsäkert påstående till tveksamt, ta det med en nypa salt.
Jag gör det ibland nämligen. Det senaste i varje fråga är det som gäller. Inte det innan.
Förresten, F1-Fan kanske vill säga något med sina poster?
Jag fattar inte.
Efter mitt påpekande så bedyrade du att du skrev "ta det med en nypa salt" men det har jag bara sett i inlägg efteråt!
Att du inte fattar förvånar mig inte alls...du kan helt enkelt inte medge ett misstag utan går på attack direkt!
Jag är Ferrari fan om det underlättar för dig att förstå och jag gillade Kimi men han presterade inte som förväntat och till den höga lönen han uppbar!!
Kimi blev inte den fullgoda ersättare för Michael som var förväntat..långt där ifrån och det förstår du inte heller utan skyller på än det ena än det andra.
Hur som helst önskar jag Kimi lycka till men det blir nog jobbigt med Hamilton är jag rädd?
Jag gär självklart en helt annorlunda tolkning. HUR skulle han gjort det bättre menar du?
Jag däremot är övertygad om att om Ferrari hade fortsatt att satsa på Kimi hade han vunnit även år två och då hade förutsättningarna för år tre varit helt annorlunda.
Jag är inte så rädd för kombinationen Kimi/Hamilton.
Det finns inget att vara rädd för. Det är racing och må bäste man vinna.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
JAG firar i alla fall om det blir så!platt skrev:Om Familjen Hamilton går ut med ett sånt utalande så måste det vara färdigt att Kimi är på väg hemFredrikE skrev:Förlåt om jag håller mig "ontopic"
Lewis Hamilton would welcome Kimi Raikkonen as his new McLaren teammate, the British driver's father and manager Anthony Hamilton has confirmed.
2008 world champion Hamilton has until now stated his desire to keep Heikki Kovalainen alongside him, raising suggestions he does not want to be challenged by the occupant of the sister car.
"First, I want to say that neither Lewis nor myself have any influence on the decision," Hamilton Snr told the Finnish newspaper Turun Sanomat.
"But if I was deciding between Kimi and Heikki, I would go for Kimi," he added, "even if I have nothing against Heikki. We've always like him; he's a great teammate and does his job well.
"Kimi is a cool guy," Anthony Hamilton added. "I think he is the prime candidate and the best driver to be at Lewis' side in this team; they would push each other on."
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Inga inställda turer ännu.Nisse skrev:Ser att det kommer några snöflingor utanför fönstret. Så det blir väl sovmorgon då för dig. Brukar ju vara en och annan inställd busstur med det vädret ute på andra sidan Skurubron.Jari skrev:Helt rätt!Gösta skrev: Dubbdäck är till för töntar som inte kan köra bil, inte kan acceptera att man tar det lugnare på vintern mm.
Vi som kan köra bil, vi som accepterar att det är vinter och därför kör varsammare har inget behov av dubbdäck.
Idioterna som kör med dubbdäck skall vi inte låta få hålla på med det, de förstör vår miljö och det kan vi självfallet INTE ACCEPTERA. Kan de inte lära sig att ta det lite lugnare på vintern och lära sig köra bil så får de väl åka kommunalt.
Där kör man inte heller på dubbdäck.
Undrar varför?
Undrar om det kan vara avsaknad av dubbdäck som är boven?
Är inte tvärsäker utan gör en egen ovetenskaplig iakttagelse. Har inte drabbats själv utan bara hört i andra hand på radion och läst sura insändare i Nacka/Värmdöposten. Så det kanske inte ens hänt.
Jag har ännu inte ställt in någon tur. Jag tar heller inga såna beslut själv. Men en sak vet jag helt säkert. Snöfall i mängder på denna sida om Skurubron brukar betyda helt andra saker och förutsättningar för oss på denna sida än det gör för er i stan eller närmaste förorterna.
Det kan ha med infrastrukturen och topografin att göra i kombination med resurser som kan sättas in på kort tid.
Det finns dock ett hänsyn som är viktigare än att bussarna går på tid och det är både passagerarnas och förarnas säkerhet. Hellre tryggt och säkert och till och med lite sent än på gränsen med risk för onödiga skador.
Inget av detta har med dubbdäck att göra.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Jag har ännu inte sett något dubbdäcks- eller vinterdäcksväder så jag kör med sommardäcken fortfarande.platt skrev:Det är bäst att man håller sig inomhus i morgon om Jari och Gösta ska ut och snurra med sina dubbfria bilar. Det ska bli snö i morgon!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Det som stod i artikeln var nog fullkomligt korrekt, din slutsats om att Ferrari befinner sig mitt i en djup kris, var det däremot inte.Jari skrev:Ja, jag länkade till en sida som rapporterade om ferraris ickekris, fast de stängde fabrikerna under en tid och sade upp 300 personer. Jag har även läst andra notiser som handlar om precis samma sak och uttryckte det. MEN, eftersom jag inte sett någon ny och trovärdig källa till den nyheten skrev jag som tillägg att man kanske ska ta nyheten med en nypa salt.
Alltså måste det vara dina slutsatser som ska tas med en nypa salt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Definiera djup? Djup enligt mig är inte ett exakt mått och således tillåter det tolkning, och av det jag läst hittills är jag inte förvånad att just ni 2 tolkar det i varsin ände av skalan.Razor skrev:Det som stod i artikeln var nog fullkomligt korrekt, din slutsats om att Ferrari befinner sig mitt i en djup kris, var det däremot inte.Jari skrev:Ja, jag länkade till en sida som rapporterade om ferraris ickekris, fast de stängde fabrikerna under en tid och sade upp 300 personer. Jag har även läst andra notiser som handlar om precis samma sak och uttryckte det. MEN, eftersom jag inte sett någon ny och trovärdig källa till den nyheten skrev jag som tillägg att man kanske ska ta nyheten med en nypa salt.
Alltså måste det vara dina slutsatser som ska tas med en nypa salt?
mvh. Fredrik
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
För att en ekonomisk kris ska vara djup ska det först och främst finnas en ekonomisk kris.
I mina ögon befinner man sig knappast i någon kris om man gör en vinst på mer än 1 miljard kronor under första halvåret.
I mina ögon befinner man sig knappast i någon kris om man gör en vinst på mer än 1 miljard kronor under första halvåret.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Vad gemene man tycker är inte alltid vad aktieägare/ägare tycker, Kolla bara här hemma när Ericson endast gör 4 miljarder i vinst och "tvingas" sparka 3000 personer, i mina ögon verkar det snålt, men i ledningens ögon kanske det var en kris, eller åtminstone i ögonen på de som fick sparken, där var det en djup kris kanske?Razor skrev:För att en ekonomisk kris ska vara djup ska det först och främst finnas en ekonomisk kris.
I mina ögon befinner man sig knappast i någon kris om man gör en vinst på mer än 1 miljard kronor under första halvåret.
mvh. Fredrik
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
There was talk of tough times at Ferrari. But Ferrari's ledger sheet still looks bright, says the company, with a 17.6% return on sales.
That marks a 1.6% upturn over 2007, a remarkable result considering the industry's turmoil. Ferrari credits its cost-cutting measures as much as its wide range of cars and relatively strong sales with that result. Research and development budgets increased over the year despite the economic downturn, rising to 18% of revenues.
Total revenues for 2008 tallied €1.921 billion ($2.49 billion at current rates), up 15.2% from 2007, largely due to sales of the 430 Scuderia and strong continued performance from the 612 Scaglietti and 599 GTB Fiorano. Total sales volume was 6,587 cars, up by 2% or 122 cars from 2007. North America once again took honors as the largest market for the Prancing Horse, accounting for 1,700 cars of the total.
Tycker du fortfarande att det luktar ekonomisk kris hos Ferrari?The Ferrari Board of Directors chaired by Luca di Montezemolo examined today the company’s 2009 first half financial results.
In the first six months of this year, Ferrari delivered a total of 3,226 cars to end clients (-8% compared with the same period of 2008). A positive result, given the particularly negative conditions currently on the world markets and compared with the first half of 2008, which was the most financially successful year in the Prancing Horse’s entire history.
It should be underlined that despite the lower number of cars delivered, Ferrari’s market share actually increased by over 10 points to 32.8%, a figure that further underscores Ferrari’s positive performance in the first half of 2009.
Revenues of 891 million were recorded, 8% down on the same period last year, along with trading profit of 124 million euro, compared to the 164 million of the first half of 2008 which, as mentioned, was an exceptional result. This year’s figures were influenced by the lower volumes, the product mix and exchange rate fluctuations, which were partly compensated for by cost efficiencies both in production and Formula 1, and by improved results from brand activities.
In fact, all of the activities relating to the Ferrari brand (licensing and retail) are showing significant growth, with revenues up by 22.7% overall on the first six months of 2008. There are already 29 Ferrari Stores worldwide, and more openings are foreseen in 2010. The new Ferrari website has also proved very successful, doubling the numbers of hits and pages visited as well as online sales. In the first three months since the launch of the new website, more than 20 million pages have been visited with almost 10 million unique visitors.
First half results from the financial services division were excellent too: the trading profit was 2.5 million euro as against a loss of 0.4 million in 2008.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Ferrari borde kunna gå bra - det är inte som vanliga bilmärken som behöver volymer - men jag har ingen aning och tänker inte lägga tid på att sätta mig in i vem som äger vad och om det finns annat som kan påverka? Hur är det med Fiat osv nuförtiden och vart går pengarna?
Men jag sätter mig inte in i det. Däremot undrar jag varför Ferrari gick ut så hårt igår med att säga att bilmärken drar sig ur F1 inte pga dålig ekonomi utan för att det förs krig mot dem från FIA.
"In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economy that affected Formula 1 over the last years," a Ferrari statement issued on Wednesday declared.
Det är officiellt - odiplomatiskt - krigiskt - klumpigt? Varför? En varning till FIA? Luca di Dracula vs Todt? Lite konstigt var det i alla fall.
Men jag sätter mig inte in i det. Däremot undrar jag varför Ferrari gick ut så hårt igår med att säga att bilmärken drar sig ur F1 inte pga dålig ekonomi utan för att det förs krig mot dem från FIA.
"In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economy that affected Formula 1 over the last years," a Ferrari statement issued on Wednesday declared.
Det är officiellt - odiplomatiskt - krigiskt - klumpigt? Varför? En varning till FIA? Luca di Dracula vs Todt? Lite konstigt var det i alla fall.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Man kan sluta läsa här:
Luca di Montezemolo examined today the company’s 2009 first half financial results
Där tar trovärdigheten slut. De kan skicka runt tillgångar bland kontona och få det att se ut som precis vad de vill. När det kommer en oberoende granskning kanske jag ens ids läsa den.
Luca di Montezemolo examined today the company’s 2009 first half financial results
Där tar trovärdigheten slut. De kan skicka runt tillgångar bland kontona och få det att se ut som precis vad de vill. När det kommer en oberoende granskning kanske jag ens ids läsa den.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Du menar att de fuskar med bokföringen??Jari skrev:Man kan sluta läsa här:
Luca di Montezemolo examined today the company’s 2009 first half financial results
Där tar trovärdigheten slut. De kan skicka runt tillgångar bland kontona och få det att se ut som precis vad de vill. När det kommer en oberoende granskning kanske jag ens ids läsa den.
Kimi vann första året i Ferrari ja!!
Men det var på hicken i en bil som den gode Michael hade avgjort mästerskapet (-07)långt tidigare om han hade kört och inte i sista loppet!
Att han sedan har svårt att matcha Massa som bara sågs som utfyllnad av vissa här när Massa körde mot Michael!
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Alla andra som körde mot Massa på den tiden när han räknades som utfyllnad, har dessa blivit sämre och sjunkit lägre än honom under dessa år?F1-fan skrev:Du menar att de fuskar med bokföringen??Jari skrev:Man kan sluta läsa här:
Luca di Montezemolo examined today the company’s 2009 first half financial results
Där tar trovärdigheten slut. De kan skicka runt tillgångar bland kontona och få det att se ut som precis vad de vill. När det kommer en oberoende granskning kanske jag ens ids läsa den.
Kimi vann första året i Ferrari ja!!
Men det var på hicken i en bil som den gode Michael hade avgjort mästerskapet (-07)långt tidigare om han hade kört och inte i sista loppet!
Att han sedan har svårt att matcha Massa som bara sågs som utfyllnad av vissa här när Massa körde mot Michael!
Varför Vann inte MS 2005, 2006? (förutom det självklara att FA vann)
Varför hade Kimi nästan dubbelt så många poäng som MS i slutet på 2005?
Det finns så många frågor som inte går att svara på och då inte ens borde få ställas, fakta är bättre än vad som hade hänt om inte om hade funnits.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ge den funderingen till Jari för det var han som gjorde den kopplingen.FredrikE skrev:Jag vet inte om Ferraris resultat ligger i rak linje med hur F1-stallets ekonomiska situation ser ut, bara en liten fundering jag har?Razor skrev:Siffrorna är offentliga, det är bara för dig att granska dem själv om du inte tror på honom.
Du kan ju tala om vilken slutsats du kommer fram till.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Renaults resultat när de tog titlar med Alonso stod inte i paritet till budgeten. Det går att vinna med mindre budgetar. Toyota är ett bra exempel på motsatsen, att mer pengar inte nödvändigtvis betyder bättre resultat. Ferraris problem ligger på ett annat plan, tror jag. De har genomgått ett generationsskifte, både när det gäller stab och förare. Än har man inte hittat den rätta kombinationen. Jag är inte helt säker på att Alonso är den rätte mannen heller för att ta Ferrari ur svackan. Vettel hade varit bättre. Massa passar in i teamet redan. De två hade varit en bra kombination.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
Ursäkta då :. Om jag är en oneliners . men för helvete om jag förpestar detta forum .bete dig då som en riktig admin ditt djävla svin ock ta det via pm. eller kicka mig . sen att du håller vissa bakom ryggen är dina problem . men det är tråkigt för mig ock alla andra.JTarnstrom skrev:Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
JTarnstrom skrev:Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
Tack fint att kärlek råder ????
-
- Utvisad
- Inlägg: 789
- Blev medlem: lör mar 20, 2004 14:01
Oldtimer skrev:JTarnstrom skrev:Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
Tack fint att kärlek råder ????
PS ta INTE BORT DETTA ?
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Helgen börjar tidigt i vissa delar av landet... Jag läser gärna om topicen framöver, nån annan som hänger med?Oldtimer skrev:Ursäkta då :. Om jag är en oneliners . men för helvete om jag förpestar detta forum .bete dig då som en riktig admin ditt djävla svin ock ta det via pm. eller kicka mig . sen att du håller vissa bakom ryggen är dina problem . men det är tråkigt för mig ock alla andra.JTarnstrom skrev:Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Du, jag väljer själv hur jag meddelar mig. Eftersom du inte har hörsammat vad jag har sagt tidigare så blir det på det här viset. Nu har du ju visat vad du går för eftersom du inte kunde ta en tillsägelse som en man utan istället fortsätter med ditt spammande som en obstinat sexåring.Oldtimer skrev:Ursäkta då :. Om jag är en oneliners . men för helvete om jag förpestar detta forum .bete dig då som en riktig admin ditt djävla svin ock ta det via pm. eller kicka mig . sen att du håller vissa bakom ryggen är dina problem . men det är tråkigt för mig ock alla andra.JTarnstrom skrev:Jag har varnat dig förut, Oldtimer, för dina oneliners. Ingen förstår dem mer än du. Håll dem därför för dig själv. Nästa gång kommer jag att rekommendera en avstängning av dig. Har du något vettigt att säga, säg det, annar ber jag dig vänligen söka dig ett annat forum att förpesta.
Moderatorn
När jag tänker efter, mitt svar till dig borde kanske ha varit: MMMMMM .
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tis jan 13, 2009 16:10
Man får gå bak några sidor för att finna något inlägg som inte är rätt fett off-topic och som överhuvudtaget har bäring i denna tråd. Hur orkar ni? Jag tänkte bara skita i detta och inte skriva, det var ett tag sedan jag loggade in och jag funderade på om detta skulle bli den sista. Men jag funderar allvarligt på hur administrationen kan tillåta detta!?
Det finns en massa människor med ett gemensamt intresse här, det torde kunna vara fler saker som sammanför oss än som skiljer oss även om vi tycker olika i olika sakfrågor. Forumet har en stor potential men det tillåts att vara "blöjnivå" på en hel del håll. Det förstör hela intrycket för fan och många seriösa användare kommer antagligen att rygga tillbaka och istället vända sig till andra forum för att kunna diskutera motorsport. Jag tycker att det är tråkigt, och visst -detta inlägg är också off-topic och det är frivilligt att logga in här, men för vilka är forumet till för och vad är dess syfte?
Till saken: (Ni vet: kimi slutar?) Det finns ju nu en uppenbar risk att Kimi väljer att sluta eller ta ett sabbatsår, det står väl ganska klart att det är McLaren eller inget F1 för honom nästa säsong. Nu tror jag förvisso att det mycket väl kan lösa sig med McLaren om bara detaljerna kring avtalet mellan Kimi och McLaren kan komma till en punkt där alla parter är nöjda. Jag tror inte det sitter i stålarna, han har väl 10 milj EURO från Ferrari om han hittar en annan styrning och 17 utan styrning, enligt uppgift bjuder McLaren 5 till de 10 från Ferrari. Jag tror mer att det handlar om hans möjligehter att få köra rally och inte delta för mycket i PR-sammanhang. Att Hamilton Sr uttalar sig som han nu gör om Kimi i McLaren säger en del tycker jag om hur nära ett kontrakt mellan parterna verkar vara.
Så jag tror fortfarande på att Kimi styr en F1-bil nästa säsong, men det är långtifrån så öppet eftersom han själv satt sig själv i en situation där ett avtal med McLaren känns som det enda möjliga just nu. Men jag tror han och Hamilton är teamkamrater inom dagar nu....
Det finns en massa människor med ett gemensamt intresse här, det torde kunna vara fler saker som sammanför oss än som skiljer oss även om vi tycker olika i olika sakfrågor. Forumet har en stor potential men det tillåts att vara "blöjnivå" på en hel del håll. Det förstör hela intrycket för fan och många seriösa användare kommer antagligen att rygga tillbaka och istället vända sig till andra forum för att kunna diskutera motorsport. Jag tycker att det är tråkigt, och visst -detta inlägg är också off-topic och det är frivilligt att logga in här, men för vilka är forumet till för och vad är dess syfte?
Till saken: (Ni vet: kimi slutar?) Det finns ju nu en uppenbar risk att Kimi väljer att sluta eller ta ett sabbatsår, det står väl ganska klart att det är McLaren eller inget F1 för honom nästa säsong. Nu tror jag förvisso att det mycket väl kan lösa sig med McLaren om bara detaljerna kring avtalet mellan Kimi och McLaren kan komma till en punkt där alla parter är nöjda. Jag tror inte det sitter i stålarna, han har väl 10 milj EURO från Ferrari om han hittar en annan styrning och 17 utan styrning, enligt uppgift bjuder McLaren 5 till de 10 från Ferrari. Jag tror mer att det handlar om hans möjligehter att få köra rally och inte delta för mycket i PR-sammanhang. Att Hamilton Sr uttalar sig som han nu gör om Kimi i McLaren säger en del tycker jag om hur nära ett kontrakt mellan parterna verkar vara.
Så jag tror fortfarande på att Kimi styr en F1-bil nästa säsong, men det är långtifrån så öppet eftersom han själv satt sig själv i en situation där ett avtal med McLaren känns som det enda möjliga just nu. Men jag tror han och Hamilton är teamkamrater inom dagar nu....
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Eller så vet han att det inte blir något och att det då är "riskfritt" att säga så.CYD skrev:tt Hamilton Sr uttalar sig som han nu gör om Kimi i McLaren säger en del tycker jag om hur nära ett kontrakt mellan parterna verkar vara.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: tis jan 13, 2009 16:10
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte