Schumacher klar för Mercedes
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
http://en.espnf1.com/mercedes/motorspor ... 30924.html
Nu verkar det som att Nico haft en bättre bil.....detta låter som de konspirationsteorier vissa hade om Irvine och Barrrichello.....dock så tror jag att Irvine hade en sämre bil många gånger medan RB hade en likvärdig bil...
Dock är det intressant att Haug håller med...
Nu verkar det som att Nico haft en bättre bil.....detta låter som de konspirationsteorier vissa hade om Irvine och Barrrichello.....dock så tror jag att Irvine hade en sämre bil många gånger medan RB hade en likvärdig bil...
Dock är det intressant att Haug håller med...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Som jag ser det finns det tre möjligheter.
Endera är det sant, det är en journalist som gjort en höna av en fjäder, eller så är det Operation save face.
Haug har ju ett intresse i att Schumi inte framstår som en föredetting helt ur form eftersom man sagt att han ska köra nästa säsong. Men är han helt ur form tror jag inte att man velat ha honom kvar.
Vi lär ju se nästa säsong när nya bilen kommer
Endera är det sant, det är en journalist som gjort en höna av en fjäder, eller så är det Operation save face.
Haug har ju ett intresse i att Schumi inte framstår som en föredetting helt ur form eftersom man sagt att han ska köra nästa säsong. Men är han helt ur form tror jag inte att man velat ha honom kvar.
Vi lär ju se nästa säsong när nya bilen kommer
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Givetvis är det bra för F1 (eller snarare de som tjänar pengar på F1) att gammelgubben är tillbaka men för honom personligen är det inget bra. Hans rykte kommer inte att förstöras men det får sig en liten törn. Föreslår att han går över till gokart.Crazy F1 skrev:Sant men en sjufaldig världmästare säljer oavsett om det går bra eller dåligt, Äckelstone säger ju att F1 fått mycket mer uppmärksamhet i år än vad det fått de år som MS inte var med.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Är det någon som ärligt talat tror att det spelar någon roll för hans rykte?
De fans han har är fortfarande fans, de som inte var fans tidigare är inte det nu heller.
Felparkeringen i Rascasse och liknande manövrer skadade nog anseendet mer än en halvtaskig come back-säsong som gamling. Han är och kommer alltid att vara sjufaldig världsmästare, och om ett eller ett par år är den här säsongen glömd av alla utom de närmast sörjande.
Pengar saknar han ju inte heller, och Mercedes lär nog vilja knyta honom till sig även efter avslutad karriär på samma vis som Ferrari gjorde.
De fans han har är fortfarande fans, de som inte var fans tidigare är inte det nu heller.
Felparkeringen i Rascasse och liknande manövrer skadade nog anseendet mer än en halvtaskig come back-säsong som gamling. Han är och kommer alltid att vara sjufaldig världsmästare, och om ett eller ett par år är den här säsongen glömd av alla utom de närmast sörjande.
Pengar saknar han ju inte heller, och Mercedes lär nog vilja knyta honom till sig även efter avslutad karriär på samma vis som Ferrari gjorde.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Visst kan ryktet få sig en törn som du säger men sen är det nog även som Jögga säger att om ett par år så kommer man inte se ner på karln mer för det. Mansell gjorde ju en comeback och den gick ju inte så bra men idag är det ingen som tittar ner på honom för det utan man konstaterar väl att alla idrottsmän har ett bäst före datum och egentligen är det ju rätt otroligt att MS hänger med så bra som han gör för han är ju inte bara 41 bast utan har även vrit borta många år. Dock så trodde jag innan säsongen att han skulle ha mer fart än vad han visat. Dock så måste jag säga att det senaste loppet var hans bästa för säsongen och man kunde se den "gamla" ms igen. Frågan är bara om detta var en engångföreteelse eller om han nu på allvar har fått upp farten. Han sa ju att detta var ett av de få lopp som han faktiskt varit nöjd med bilen och det gick han ju ut och sa på fredagen redan.
Dock så får man ju ta av sig hatten för Nico som fått till bilen oftare.
Jag är dock väldigt spänd på nästa år då de har en "troligtivs" bättre bil och alla har samma däckförutsättningar. Jag tror inte det kommer gå sämre iaf.
Dock så får man ju ta av sig hatten för Nico som fått till bilen oftare.
Jag är dock väldigt spänd på nästa år då de har en "troligtivs" bättre bil och alla har samma däckförutsättningar. Jag tror inte det kommer gå sämre iaf.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
http://www.youtube.com/watch?v=4zf40OzfwOo
Nu är det bevisat... det ÄR förarna som bygger bilarna själva!
Så... upp till bevis nu, Micke!
Nu är det bevisat... det ÄR förarna som bygger bilarna själva!
Så... upp till bevis nu, Micke!
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Menar Du på fullt alvar att det skulle vara så svårt att anpassa sig just till däcken? Jag tycker att det låter som ett svepskäl, men om han fortsätter nästa år så får vi väl se om Brawn kan anpassa bilen så att den passar MS så bra att han får ett övertag. Sen behöver han en hjälpförare som inte kör ifrån honom också.Crazy F1 skrev:Införders inte dessa däck förra året? I så fall så har han ju inte samma erfarenhet av dessa däcken som de andra.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Den var ju bra på riktigt...PC: skrev:http://www.youtube.com/watch?v=4zf40OzfwOo
Nu är det bevisat... det ÄR förarna som bygger bilarna själva!
Så... upp till bevis nu, Micke!
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Man kapade 20mm från bredden på framdäcken till i år. Schumi har alltid gillat bra bett i framänden, och överstyrt, något som Mercedes tydligen har svårt att få till med årets bil och däck.Crazy F1 skrev:Införders inte dessa däck förra året? I så fall så har han ju inte samma erfarenhet av dessa däcken som de andra.
Svepskäl? Ja, kanske. Men det lär ju visa sig nästa säsong. Ett är ju tämligen klart, han kommer inte överens med årets bil.
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
De senaste titlarna han tog så var det med en bil som skötte allt utom rattandet elektroniskt, vilket förbjöds senare. Han kanske saknar sin ESP, eller Manettino Control kanske Ferrari kallade den?Jögga skrev:Man kapade 20mm från bredden på framdäcken till i år. Schumi har alltid gillat bra bett i framänden, och överstyrt, något som Mercedes tydligen har svårt att få till med årets bil och däck.Crazy F1 skrev:Införders inte dessa däck förra året? I så fall så har han ju inte samma erfarenhet av dessa däcken som de andra.
Svepskäl? Ja, kanske. Men det lär ju visa sig nästa säsong. Ett är ju tämligen klart, han kommer inte överens med årets bil.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Visst, och konkurrenterna hade samma förutsättningarFredrikE skrev:De senaste titlarna han tog så var det med en bil som skötte allt utom rattandet elektroniskt, vilket förbjöds senare. Han kanske saknar sin ESP, eller Manettino Control kanske Ferrari kallade den?Jögga skrev:Man kapade 20mm från bredden på framdäcken till i år. Schumi har alltid gillat bra bett i framänden, och överstyrt, något som Mercedes tydligen har svårt att få till med årets bil och däck.Crazy F1 skrev:Införders inte dessa däck förra året? I så fall så har han ju inte samma erfarenhet av dessa däcken som de andra.
Svepskäl? Ja, kanske. Men det lär ju visa sig nästa säsong. Ett är ju tämligen klart, han kommer inte överens med årets bil.
1994 och 1995 var det dock inte mycket till hjälpmedel i bilarna. När man tänker på det är det bara han som kört på Pirelli i rejs av hela startfältet, så det lär väl vara en fördel också om han går och levererar nåt resultat
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Frågan är om Michael Schumacher var suverän de senare titlarna eller om Ferrarin var det?Jögga skrev:Visst, och konkurrenterna hade samma förutsättningarFredrikE skrev:De senaste titlarna han tog så var det med en bil som skötte allt utom rattandet elektroniskt, vilket förbjöds senare. Han kanske saknar sin ESP, eller Manettino Control kanske Ferrari kallade den?Jögga skrev: Man kapade 20mm från bredden på framdäcken till i år. Schumi har alltid gillat bra bett i framänden, och överstyrt, något som Mercedes tydligen har svårt att få till med årets bil och däck.
Svepskäl? Ja, kanske. Men det lär ju visa sig nästa säsong. Ett är ju tämligen klart, han kommer inte överens med årets bil.
1994 och 1995 var det dock inte mycket till hjälpmedel i bilarna. När man tänker på det är det bara han som kört på Pirelli i rejs av hela startfältet, så det lär väl vara en fördel också om han går och levererar nåt resultat
Kommer ihåg hur många race som helst när Rubens fick köra backupstrategi med färre depåstopp än Michael och fortfarande sluta precis bakom, hade resurserna gått till Rubens skulle han med andra ord vara världens bästa bilbyggare och förare?
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Hur suverän han var lär vi aldrig få veta, eftersom det är skillnad på hur hårt man tar i när man är hotad och när man har hjälpryttaren bakom. Barrichello körde ju dessutom i samma stall, med lika bra bil. Ett är ju klart och det är att Ferrari var bättre än de övriga mellan 2000 och 2004, 2005 not so much och 2006 jämnt skägg mellan Ferrari/MS och Renault/Alonso med vardera sju segrar.FredrikE skrev:Frågan är om Michael Schumacher var suverän de senare titlarna eller om Ferrarin var det?Jögga skrev:Visst, och konkurrenterna hade samma förutsättningarFredrikE skrev: De senaste titlarna han tog så var det med en bil som skötte allt utom rattandet elektroniskt, vilket förbjöds senare. Han kanske saknar sin ESP, eller Manettino Control kanske Ferrari kallade den?
1994 och 1995 var det dock inte mycket till hjälpmedel i bilarna. När man tänker på det är det bara han som kört på Pirelli i rejs av hela startfältet, så det lär väl vara en fördel också om han går och levererar nåt resultat
Kommer ihåg hur många race som helst när Rubens fick köra backupstrategi med färre depåstopp än Michael och fortfarande sluta precis bakom, hade resurserna gått till Rubens skulle han med andra ord vara världens bästa bilbyggare och förare?
En tydlig fingervisning är ändå att han vann minst ett lopp om året i 15 raka säsonger, så helt kass lär han inte ha varit. Och ska man tro Barrichello (vilket man väl ska) så fanns inget andreförarkontrakt medan han körde, därav bl.a. fadäsen i Österrike.
Hur man än vänder på saken så har ingen vad jag vet hittills vunnit VM i en mittfältsbil, så inte heller i år vem som än tar titeln.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Ja! Dessutom så var det ett par tillfällen när SM av olika skäl inte kunde köra och andreföraren Barrichello eller Irvine tog över och körde lika imponerande som SM hade gjort tidigare. Michael Schumachers stora talang är inte bakom ratten (under tävling), det är vid utvecklingen av stallet och bilen. Det var ju till och med så att Ferraris momentum fortsatte under 2 år efter att MS slutade tävla så att Kimi tog VM så fort MS slutade tävla och Massa var 1 ynklig poäng från att vinna 2008.FredrikE skrev:Kommer ihåg hur många race som helst när Rubens fick köra backupstrategi med färre depåstopp än Michael och fortfarande sluta precis bakom, hade resurserna gått till Rubens skulle han med andra ord vara världens bästa bilbyggare och förare?
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Så Ferrarin blev som bäst när MS slutade, eller var Kimi bättre förare än MS varit 2005-2006?Krassegrand skrev:Ja! Dessutom så var det ett par tillfällen när SM av olika skäl inte kunde köra och andreföraren Barrichello eller Irvine tog över och körde lika imponerande som SM hade gjort tidigare. Michael Schumachers stora talang är inte bakom ratten (under tävling), det är vid utvecklingen av stallet och bilen. Det var ju till och med så att Ferraris momentum fortsatte under 2 år efter att MS slutade tävla så att Kimi tog VM så fort MS slutade tävla och Massa var 1 ynklig poäng från att vinna 2008.FredrikE skrev:Kommer ihåg hur många race som helst när Rubens fick köra backupstrategi med färre depåstopp än Michael och fortfarande sluta precis bakom, hade resurserna gått till Rubens skulle han med andra ord vara världens bästa bilbyggare och förare?
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 257
- Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
- Ort: Nyköping
Om Ferraris momentum fortsatte i 2 år till, och skillnaden är att de vann en titel 2007.Krassegrand skrev:Det får Du tolka som Du vill!FredrikE skrev:Så Ferrarin blev som bäst när MS slutade, eller var Kimi bättre förare än MS varit 2005-2006?
Så om bilen va den samma som tidigare måste föraren blivit bättre.
Nu vet jag att det är mer faktorer än dessa som spelar in, men när ett team lyckas med bilen, så kan till och med Jenson Button vinna VM, vem trodde det för 2 år sedan? Som jag ser det så var enda anledningen till att han körde för Brawn pga att han hade kontrakt med Honda.
Bra förare kommer till bra stall och kommer att fortsätta vinna, levererar inte stallet bra bilar, så lämnar föraren, vilket i sin tur kan kallas för att föraren ser till att bra bilar byggs.
-
- Inlägg: 149
- Blev medlem: sön sep 16, 2007 17:05
- Ort: Rotebro
Mannen som kan tala med Ingenjörer.
Precis .Den stora framgången beror på info till Ingenjörerna.Det är mycket svårt pga att i deras utbildning ingår det i slutet av termin 4 en injektionsspruta med ett vaccin mot dåligt självförtroende.Så det är nästan lättare att försöka tala med hästar.Bra .Men det finns ett enda undantag och det är kimi.Ingmar Stenmark framstår som en solstråle jämf med Kimi.Det är för mig en gåta att Karln överlevt sig själv.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Vilket trams!
Det är inte pladdret från i fjol som vinner titlar, det är han som sitter och spakar för dagen som gör det viktiga arbetet. För vore det inte så, varför vann han inte de åren, han körde ju faktiskt åren innan också?
Han är slut och var det redan 2005 och i år är han bara sorglig därute. Kan ingen bara säga: gamle man, ställ bilen, åk hem och kom aldrig mer tillbaka. Det här är en sport för de snabba och hungriga och du platsar inte längre.
Precis som jag sa innan han klev in igen så gör han sig bara patetisk idag och ett sorgligt minne av en fd skaplig förare som inte själv begriper när det är dags at lägga av. Han har absolut ingenting att vinna på att köra vidare och fortsätta förnedras och de flesta av hans fans har redan insett detta men så finns de såna som vill krama ur de sista få sekinerna det finns av hans marknadsvärde kvar och till dem vill jag bara säga. Ni borde skämmas, utnyttja gamla människor på det där viset.
Det är inte pladdret från i fjol som vinner titlar, det är han som sitter och spakar för dagen som gör det viktiga arbetet. För vore det inte så, varför vann han inte de åren, han körde ju faktiskt åren innan också?
Han är slut och var det redan 2005 och i år är han bara sorglig därute. Kan ingen bara säga: gamle man, ställ bilen, åk hem och kom aldrig mer tillbaka. Det här är en sport för de snabba och hungriga och du platsar inte längre.
Precis som jag sa innan han klev in igen så gör han sig bara patetisk idag och ett sorgligt minne av en fd skaplig förare som inte själv begriper när det är dags at lägga av. Han har absolut ingenting att vinna på att köra vidare och fortsätta förnedras och de flesta av hans fans har redan insett detta men så finns de såna som vill krama ur de sista få sekinerna det finns av hans marknadsvärde kvar och till dem vill jag bara säga. Ni borde skämmas, utnyttja gamla människor på det där viset.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jari, det kan ligga lite i det du säger att han är slut och det var ju det som Prost sa i en artikel i går tror jag. Michael har alltid varit bra på att anpassa sig till olika situationer och det var hans stora styrka att krama ur mycket ur vilken bil som helst.....men det är inte möjligt att komma tillbaka till f1 efter tre års frånvaro och förvänta sig att man ska vara lika snabb.
Sen är det ju media som är kritisk till S, schumi själv verkar ju rätt lugn över det som inträffar så han kanske hade räknat med detta...
Snack om överlägsen bil.....ja ingen förare har vunnit vm i en dålig bil men ingen förare har heller aldrig varit i ett stall som inte vunnit på 20 år i så många säsonger och sedan slagit alla tänkbara rekord som finns i det stallet. Om det bara skulle vara tillfälligheter så ska jag konvertera till judendomen....
Jari, sen finns de ju de fans som aldrig slutar hoppas...och jag tillhör absolut den skaran öven om jag fasar över att han inte är lika snabb som han en gång var.
Sen är det ju media som är kritisk till S, schumi själv verkar ju rätt lugn över det som inträffar så han kanske hade räknat med detta...
Snack om överlägsen bil.....ja ingen förare har vunnit vm i en dålig bil men ingen förare har heller aldrig varit i ett stall som inte vunnit på 20 år i så många säsonger och sedan slagit alla tänkbara rekord som finns i det stallet. Om det bara skulle vara tillfälligheter så ska jag konvertera till judendomen....
Jari, sen finns de ju de fans som aldrig slutar hoppas...och jag tillhör absolut den skaran öven om jag fasar över att han inte är lika snabb som han en gång var.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Så där, jag rättade bara lite i ditt sista stycke så det stämmer bättre överens.Crazy F1 skrev: Jari, sen finns de ju de fans som aldrig slutar hoppas...och jag tillhör absolut den skaran öven om jag fasar över att hans bil inte är lika snabb som den en gång var.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Crazy F1 skrev:
Men meningen
Jag rättade också till det så det blev rätt....Jari, sen finns de ju de fans som aldrig slutar hoppas...och jag tillhör absolut den skaran öven om jag fasar över att han inte är lika snabb som den en gång var.
Men meningen
stämmer väl också, bilen är inte lika snabb som den en gång var och det har ju också påverkat MS....sätt honom i en RB...Crazy F1 skrev:
Jari, sen finns de ju de fans som aldrig slutar hoppas...och jag tillhör absolut den skaran öven om jag fasar över att hans bil inte är lika snabb som den en gång var.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
En slut förare som är "over the hill" men ändå slutar trea i serien, och slåss om titeln följande år....hmmmm. Bakom sig har han ungtuppar som Button och Webber, Montoya och Quick Nick som alla anses vara kompetenta förare. Men det är klart du har rätt, han var slut redan 2005Jari skrev:Vilket trams!
Det är inte pladdret från i fjol som vinner titlar, det är han som sitter och spakar för dagen som gör det viktiga arbetet. För vore det inte så, varför vann han inte de åren, han körde ju faktiskt åren innan också?
Han är slut och var det redan 2005 och i år är han bara sorglig därute. Kan ingen bara säga: gamle man, ställ bilen, åk hem och kom aldrig mer tillbaka. Det här är en sport för de snabba och hungriga och du platsar inte längre.
Precis som jag sa innan han klev in igen så gör han sig bara patetisk idag och ett sorgligt minne av en fd skaplig förare som inte själv begriper när det är dags at lägga av. Han har absolut ingenting att vinna på att köra vidare och fortsätta förnedras och de flesta av hans fans har redan insett detta men så finns de såna som vill krama ur de sista få sekinerna det finns av hans marknadsvärde kvar och till dem vill jag bara säga. Ni borde skämmas, utnyttja gamla människor på det där viset.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nä, han gjorde två bra säsonger, sen blev han en tysk stursk tråkmåns med större ego än talang.Jögga skrev:Han var nog banne mig slut redan innan han börjadeCheever skrev:Nej, han var slut 95 tyvärr.Jögga skrev: Men det är klart du har rätt, han var slut redan 2005
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Herehere!Cheever skrev:Nä, han gjorde två bra säsonger, sen blev han en tysk stursk tråkmåns med större ego än talang.Jögga skrev:Han var nog banne mig slut redan innan han börjadeCheever skrev: Nej, han var slut 95 tyvärr.
Ta ut han bakom ett skjul och släpp han från sina plågor...
Ooops, sa jag det där?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Måste säga att resultaten är skapligt imponerande om han var slut redan 1995.Cheever skrev:Nä, han gjorde två bra säsonger, sen blev han en tysk stursk tråkmåns med större ego än talang.Jögga skrev:Han var nog banne mig slut redan innan han börjadeCheever skrev: Nej, han var slut 95 tyvärr.
Undras hur många titlar han hade skrapat ihop annars? 10-15 stycken?
Ferrari.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Bara för att man är slut behöver det inte vara så att man inte kan vinna titlar. lite allvarligt så förändrades Schumacher ganska kraftigt under den här perioden och som jag tycker till det mycket sämre. För han kunde köra bil - men nu blev han just en beräknande übertrist (och i mina ögon en fuskare) förare med aldeles för mycket ego för sitt eget bästa. hade han fått kämpa lite till i underläge hade det kanske gått bättre, vem vet men han var för duktig för sitt eget bästa att utnyttja sin nyvunna ställning och framförallt stallet och alla där omkring.
Så det så
Så det så
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Kanske betyget kan sättas av vad som hände 2007 och 2008 efter att Ross Brawn och Jean Todt lämnat Ferrari samtidigt som den tredje medlemmen av "Dream team" slutade att tävla i F1. I dessa spillror av ett storteam vann Kimi förartiteln efter en fenomenal avslutning av säsongen och Massa missade samma titel med 1 poäng 2008. Bilen kan ju inte plötsligt ha blivit bättre bara för att 3 av de bästa bilbyggarna i F1 slutade att göra det de är bäst på, (Ross slutade inte han flyttade sin förmåga till Honda.)Jögga skrev:En slut förare som är "over the hill" men ändå slutar trea i serien, och slåss om titeln följande år....hmmmm. Bakom sig har han ungtuppar som Button och Webber, Montoya och Quick Nick som alla anses vara kompetenta förare. Men det är klart du har rätt, han var slut redan 2005
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Spillror av ett storteam? Visst var det en hel del missar som inte förekom under "storhetstiden", men i spillror är väl att ta i en smula.Krassegrand skrev:Kanske betyget kan sättas av vad som hände 2007 och 2008 efter att Ross Brawn och Jean Todt lämnat Ferrari samtidigt som den tredje medlemmen av "Dream team" slutade att tävla i F1. I dessa spillror av ett storteam vann Kimi förartiteln efter en fenomenal avslutning av säsongen och Massa missade samma titel med 1 poäng 2008. Bilen kan ju inte plötsligt ha blivit bättre bara för att 3 av de bästa bilbyggarna i F1 slutade att göra det de är bäst på, (Ross slutade inte han flyttade sin förmåga till Honda.)Jögga skrev:En slut förare som är "over the hill" men ändå slutar trea i serien, och slåss om titeln följande år....hmmmm. Bakom sig har han ungtuppar som Button och Webber, Montoya och Quick Nick som alla anses vara kompetenta förare. Men det är klart du har rätt, han var slut redan 2005
Jörgen
Dessutom fick ju Kimi sin titel serverad på ett silverfat av Hamilton. Eller om det var FIA som krävde att McLaren skulle låta bli att vinna VM efter spionskandalen. Hursomhelst var det inte Kimi som vann, det var Hamilton (och Alonso) som förlorade.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Man kan vända på allt.Jögga skrev:Hursomhelst var det inte Kimi som vann, det var Hamilton (och Alonso) som förlorade.
Om någon vinner så måste någon annan förlora.
Var det då också FIA som serverade titeln till Hamilton året efter?Jögga skrev:Dessutom fick ju Kimi sin titel serverad på ett silverfat av Hamilton. Eller om det var FIA som krävde att McLaren skulle låta bli att vinna VM efter spionskandalen.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
Snarare år 2005 vann Alonso VM för att Renault byggde en stabilare bil än McLaren.thedude skrev:År 2005 fick Alonso serverat sin vm titel pga RäikkönensCrazy F1 skrev:Men jag måste nog hålla med om att Kimi fick mycket mer serverat än vad Hamilton fick året efter.
problem med bilen under hela säsongen
Mvh
Påminner lite om årets VM.
RedBull har väl förövrigt samma bilbyggare som McLaren hade?
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00