Regler

Kungaklassen av motorsport...

Bra förslag?

Del 1 är bra de andra dåliga
0
Inga röster
Del 2 är bra de andra dåliga
0
Inga röster
Del 3 är bra de andra dåliga
0
Inga röster
Del 1 är dålig de andra bra
1
8%
Del 2 är dålig de andra bra
0
Inga röster
Del 3 är dålig de andra bra
0
Inga röster
Alla är bra
0
Inga röster
Alla är dåliga
12
92%
 
Antal röster: 13

Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Precis har testats och funkade inte då så jag förstår inte varför de har återinfört de nu igen.
Användarens profilbild
FredrikE
Inlägg: 257
Blev medlem: mån jun 02, 2008 08:48
Ort: Nyköping

Inlägg av FredrikE »

Silverkatten skrev:Precis har testats och funkade inte då så jag förstår inte varför de har återinfört de nu igen.
Kanske för att varvade bilar kan förstöra så mycket vid omstarten, så det kanske är värt 2 varv extra för att få ett spännande och rättvist lopp efter omstarten?
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Men det blir inte rättvisare av att tex ledaren tappar hela sitt försprång och dessutom slipper tvåan varva bilar som ledaren har varit tvungen att hantera. Jag kan inte se någon som helst rättvisa i det.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Jag begriper faktiskt inte det här. Säkerhetsbilen kommer ut för att banan är blockerad eller för att funktionärer behöver arbeta på banan under säkra förhållanden. Varför ska man då låta varvade bilar cirkla runt banan ett extra varv utan säkerhetsbil? Hur tänker de? Om det nu är så förbannat viktigt att ledarbilarna måste slippa varvningar vid omstarten, och om varvningar vid omstarten kan leda till nya krascher, då är det väl bättre om de som ska varvas lägger sig längst bak i kön bakom säkerhetsbilen och förlorar ett varv? Jag får inte ihop det.
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

De skulle då inte bara förlora ett varv utan även positioner mot de nyss varvade...
En säkerhetsbilsperiod är ju tillräckligt lång för att förarna ska kunna informeras om vem som ligger precis bakom.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Positioner mot de nyss varvade? Nä, några positionsförändringar blir det väl inte? Eller... Nu gör du mig osäker. :-?
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Problemet de vill komma åt är att en som precis blivit varvad av ledaren, säg 11 placerade, hamnar ett helt varv efter 10an trots att de kanske bara låg sekunder ifrån varandra innan.
Men det sker alltså på bekostnad av att de på ledarvarvet förlorar "trackposition".

Hur gör de med de som är två varv efter? Får de åka runt två gånger? Blir ett väldigt snurrande och åkande... kommer säkert ta minst två extra SC-varv för att reda ut det där.
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

ANFRAN skrev:Positioner mot de nyss varvade? Nä, några positionsförändringar blir det väl inte? Eller... Nu gör du mig osäker. :-?
Ponera att Kimi precis varvat Rosberg och varvet innan även Glock,di Resta och Kobayashi. Nu närmar han sig Kovalainen som ligger mellan honom och ledande Vettel. Plötsligt blir det en SC-situation och Kova ligger "i vägen". Skulle då Kovalainen få lägga sig bakom Kobayashi skulle han tappa fyra positioner. Kanske inte jättestor betydelse för mästerskapet men det har ju funnits lopp där väldigt få bilar legat på ledarvarvet och poängstrid kan förekomma på "varv2".
Kanske skulle Kova kunna få "blueflag one car" som info på displayen?
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Jag förstår precis.

Det scenariot som man vill åt som jag har förstått det hela är:

Förare A leder, men är hårt uppvaktad av förare B och ev förare C, förare A varvar förare D och ev E utan att B eller C hinner göra det innan någon klåpare kraschar så att SC kommer ut när SC år in.

I det läget har inte förare D eller E minsta lilla intresse (och kan förmodligen inte det heller) av att hänga på ledaren (A) som då kan skaffa sig en betryggande ledning som han inte hade innan SC kom ut.

I och med den nya regeln kan utmanare B & C fortsätta sätta press på ledaren, voila.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Fredrik i Trollhättan skrev: Ponera att Kimi precis varvat Rosberg och varvet innan även Glock,di Resta och Kobayashi. Nu närmar han sig Kovalainen som ligger mellan honom och ledande Vettel. Plötsligt blir det en SC-situation och Kova ligger "i vägen". Skulle då Kovalainen få lägga sig bakom Kobayashi skulle han tappa fyra positioner. Kanske inte jättestor betydelse för mästerskapet men det har ju funnits lopp där väldigt få bilar legat på ledarvarvet och poängstrid kan förekomma på "varv2".
Kanske skulle Kova kunna få "blueflag one car" som info på displayen?
Nej det är inte det läget som är problemet. För det första så är det inte mer än rätt att ledaren som tappat sitt försprång så tillbaka lite i omstarten. Och för det andra så kan Koba bara släppa alla som är på ledarvarvet.
Problemet är alltså som sagt om vi har två varvade förare som har en tätfight men som råkar bli splitade av ledare. Då kan det bli riktigt orättvist - hamna ett varv bakom den man låg sekunder bakom innan SC.
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

I era senarion där varvade förare är i vägen hade det räckt med att blåflagg gäller direkt när SC går in (vilket det inte riktigt gjorde förra säsongen). Det är alltså rätt lätt fixat på andra sätt.
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Silverkatten skrev:I era senarion där varvade förare är i vägen hade det räckt med att blåflagg gäller direkt när SC går in (vilket det inte riktigt gjorde förra säsongen). Det är alltså rätt lätt fixat på andra sätt.
Det problemet jag beskrev löses knappast med blåflagg. Ofta byggs avståndet till en stor del upp innan start/mål när blåbären ligger och såsar eller tar position mot andra varvade förare.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Fredrik i Trollhättan skrev:
ANFRAN skrev:Positioner mot de nyss varvade? Nä, några positionsförändringar blir det väl inte? Eller... Nu gör du mig osäker. :-?
Ponera att Kimi precis varvat Rosberg och varvet innan även Glock,di Resta och Kobayashi. Nu närmar han sig Kovalainen som ligger mellan honom och ledande Vettel. Plötsligt blir det en SC-situation och Kova ligger "i vägen". Skulle då Kovalainen få lägga sig bakom Kobayashi skulle han tappa fyra positioner. Kanske inte jättestor betydelse för mästerskapet men det har ju funnits lopp där väldigt få bilar legat på ledarvarvet och poängstrid kan förekomma på "varv2".
Kanske skulle Kova kunna få "blueflag one car" som info på displayen?
Ah, du menar så. Jag tänkte ju att Kimi helt enkelt skulle få köra förbi Kovalainen bakom säkerhetsbilen. Vettel och Kimi först i kön på ledarvarvet, och Kovalainen–Rosberg–Glock–di Resta–Kobayashi sist i kön. Och däremellan hamnar då... förarna som... ännu inte har varvats av Vettel. De får köra ett varv för att komma fram till kön och sedan köra förbi de varvade bilarna. Och då skulle Kovalainen kunna förlora nästan ett helt varv till den sista föraren som inte blivit varvad. Jag tror att det var så jag tänkte. :o
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Varför ska dom fixa ett icke-existerande problem? Det är en del av sporten att hantera trafik, vare sig den uppkommer i full fart eller bakom en säkerhetsbil. Vissa är bra på det, andra inte så värst.
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

:up:
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Jögga skrev:Varför ska dom fixa ett icke-existerande problem? Det är en del av sporten att hantera trafik, vare sig den uppkommer i full fart eller bakom en säkerhetsbil. Vissa är bra på det, andra inte så värst.
Antagligen för att man har försökt fixa alla andra icke-existerande problem också. Med DRS och konstiga gummiblandningar osv...
I was misled and that is the way it went
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Silverkatten skrev:Nej det är inte det läget som är problemet. För det första så är det inte mer än rätt att ledaren som tappat sitt försprång så tillbaka lite i omstarten. Och för det andra så kan Koba bara släppa alla som är på ledarvarvet.
Problemet är alltså som sagt om vi har två varvade förare som har en tätfight men som råkar bli splitade av ledare. Då kan det bli riktigt orättvist - hamna ett varv bakom den man låg sekunder bakom innan SC.
Kovalainen kanske ligger trea i mitt exempel.
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Silverkatten skrev:I era senarion där varvade förare är i vägen hade det räckt med att blåflagg gäller direkt när SC går in (vilket det inte riktigt gjorde förra säsongen). Det är alltså rätt lätt fixat på andra sätt.
Blåflagg är ju synnerligen ineffektivt när bilarna ligger tätt ihop. Varken flaggvakterna eller förarna har ju någon aning om vem blåflaggen vänder sig mot. Borde gå att fixa på elektronisk väg. Jag menar datorn i racekontrollen har ju järnkoll på läget och skulle ju kunna skicka info till bilarna direkt vid SC.
PeppeF1
Inlägg: 3111
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av PeppeF1 »

Fredrik i Trollhättan skrev: Kovalainen kanske ligger trea i mitt exempel.
Det måste lösas genom att man blir informerad om vilken bil man ska lägga bakom och inte så att alla som är mellan ledarvarvsbilarna tvingas backa ner sist i kön. Så Kovalainen lägger sig bakom Raikkönen och bilarna ligger i positionsordning. Som reglerna är nu skulle Kova få köra förbi Vettel och lägga sig sist i kön nästan ett varv före Glock, di Resta och Koba som han före SC-perioden bara var några sekunder före.
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Jag förstår inte det problematiska här.
SC fångar in ledarbilen, fältet trycks ihop och de som har blivit varvade åker förbi ledarbilen och fyller på sist.
Återstarten blir då med de inbördes positioner man hade i racet när SC kom ut.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ett sätt att straffa ledaren av racet dubbelt med hjälp av en SC.

Första steget mot planerade SC sent i racet ...

Skönt att F1 fortsätter sin över 10 år långa tradition av att lösa problem som inte finns.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

PC: skrev:Jag förstår inte det problematiska här.
SC fångar in ledarbilen, fältet trycks ihop och de som har blivit varvade åker förbi ledarbilen och fyller på sist.
Återstarten blir då med de inbördes positioner man hade i racet när SC kom ut.
Så du menar att en varvad förare ska starta om på samma varv som ledaren strax bakom eller menar du att "extravarvet" inte skulle räknas?
En förare kan ju varvad utan att för den delen vara utom tävlan. Kanske fick man en punktering i starten och linkat runt ett varv och kommer ut precis bakom ledaren. Vid SC skulle man då få köra förbi ledaren och ansluta fältet igen.
Generellt tycker jag alla förslag med bilar som jagar runt banan under SC är dåliga förslag. Det finns ju ett syfte med SC. Säg att det är sent i loppet och flera bilar måste runt...
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Fredrik i Trollhättan skrev: Generellt tycker jag alla förslag med bilar som jagar runt banan under SC är dåliga förslag. Det finns ju ett syfte med SC. Säg att det är sent i loppet och flera bilar måste runt...
Rätt! :up:
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

PC: skrev:Jag förstår inte det problematiska här.
SC fångar in ledarbilen, fältet trycks ihop och de som har blivit varvade åker förbi ledarbilen och fyller på sist.
Återstarten blir då med de inbördes positioner man hade i racet när SC kom ut.
Och ligger man tre varv efter borde man få köra förbi SC-kön tre gånger. Det måste vara rättvist för alla vid omstarten.
Användarens profilbild
Silverkatten
Inlägg: 590
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00

Inlägg av Silverkatten »

Kan man inte vända på de 6 första också så att det blir lite underhållning efter om starten??? ;)
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:
Jögga skrev:Varför ska dom fixa ett icke-existerande problem? Det är en del av sporten att hantera trafik, vare sig den uppkommer i full fart eller bakom en säkerhetsbil. Vissa är bra på det, andra inte så värst.
Antagligen för att man har försökt fixa alla andra icke-existerande problem också. Med DRS och konstiga gummiblandningar osv...
Så sant! Om inte annat får man väl säga att det är rätt konsekvent i alla fall :roll:
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Fredrik i Trollhättan skrev: Generellt tycker jag alla förslag med bilar som jagar runt banan under SC är dåliga förslag. Det finns ju ett syfte med SC. Säg att det är sent i loppet och flera bilar måste runt...
Där det är hinder visas gulflagg, den gäller inte mindre för att SC är på banan.
Om det är farligt att köra fort på resten av banan så kan man rödflagga...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

ANFRAN skrev:
PC: skrev:Jag förstår inte det problematiska här.
SC fångar in ledarbilen, fältet trycks ihop och de som har blivit varvade åker förbi ledarbilen och fyller på sist.
Återstarten blir då med de inbördes positioner man hade i racet när SC kom ut.
Och ligger man tre varv efter borde man få köra förbi SC-kön tre gånger. Det måste vara rättvist för alla vid omstarten.
Jisses...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Japp, är du varvad så ska det va svartflagg och position efter dem som är kvar. Annars kan ju faktiskt en varvad vinna över en som faktiskt bryter en bit senare in i loppet...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Svartflagg? Ska man diska förare som är varvade?
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

PC: skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev: Generellt tycker jag alla förslag med bilar som jagar runt banan under SC är dåliga förslag. Det finns ju ett syfte med SC. Säg att det är sent i loppet och flera bilar måste runt...
Där det är hinder visas gulflagg, den gäller inte mindre för att SC är på banan.
Om det är farligt att köra fort på resten av banan så kan man rödflagga...
Som du resonerar behövs det ju aldrig någon SC. Bara att hänga ut den gula flaggan....
Användarens profilbild
PC:
Inlägg: 1564
Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03

Inlägg av PC: »

Fredrik i Trollhättan skrev:
PC: skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev: Generellt tycker jag alla förslag med bilar som jagar runt banan under SC är dåliga förslag. Det finns ju ett syfte med SC. Säg att det är sent i loppet och flera bilar måste runt...
Där det är hinder visas gulflagg, den gäller inte mindre för att SC är på banan.
Om det är farligt att köra fort på resten av banan så kan man rödflagga...
Som du resonerar behövs det ju aldrig någon SC. Bara att hänga ut den gula flaggan....
...och som en del resonerar här så behövs inte regelmakarna på FIA. Det är bara att kontakta Forzas forum så blir det så bra...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jari skrev:Japp, är du varvad så ska det va svartflagg och position efter dem som är kvar. Annars kan ju faktiskt en varvad vinna över en som faktiskt bryter en bit senare in i loppet...
Hur tänkte du nu?
Om det nu är så att Vettel har seglat upp och varvatt c.a 20 bilar och det händer ibland, ska dom 20 slöfockarna bil diskade då?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Fredrik i Trollhättan skrev:Svartflagg? Ska man diska förare som är varvade?
Nä, man vinkar av dem och de får position, slutresultat sist av dem som fortfarande körde...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

FIA klargör Skummiregeln:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96883

Det här var också solklart:
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Jag hänger inte med riktigt?
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jögga
Inlägg: 985
Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59

Inlägg av Jögga »

Cheever skrev:FIA klargör Skummiregeln:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96883

Det här var också solklart:
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Jag hänger inte med riktigt?
Inte jag heller. Om man inte var varvad när man passerade linjen (mållinjen antar jag) på det varv man passerade första SC-skylten så vore det ju märkligt om man får passera hela fältet och tjäna ett varv :o

Den som kör om efter att SC-skylten hängs ut brukar ju tämligen omgående bli bestraffad, så den som skrev texten hade väl en massa bokstäver över ;)

Edit: dom vill förstås försäkra sig om att ingen som går i depå under SC och tappar ett varv tar chansen och kör om igen. Resultatet skulle då kunna bli att föraren tjänade placeringar på att ta stoppet och sen köra om konkurrenter som stannat ute.
Användarens profilbild
ANFRAN
Inlägg: 5539
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00

Inlägg av ANFRAN »

Cheever skrev:FIA klargör Skummiregeln:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96883

Det här var också solklart:
This will only apply to cars that were lapped at the time they crossed the Line at the end of the lap during which they crossed the first Safety Car line for the second time after the safety car was deployed.
Jag hänger inte med riktigt?
Men hallå, exakt det där inlägget skulle ju jag göra! :D

Det är verkligen ett fantastiskt klargörande, som en if-sats från helvetet. Jag orkar inte nysta i det utan inväntar klargörandet av klargörandet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Klargörande!


Allt suger!
Slut klargörande!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jari skrev:Klargörande!


Allt suger!
Slut klargörande!
Var inte så Negativ nu Jari, Ny säsong snart tänk positivt :wink:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Äh de ändrar sånt de inte behöver ändra. De senaste är ju att de nu ska ändra reglerna för omkörningar.

Den senaste regeln säger att det är okej att byta spår och gå tillbaka till racinglinjen så länge det finns plats för en bil utanför....SUCK, snart vill de väll att bilen framför ska stanna vid vägkanten då någon försöker köra om. I år har det väl knappast varit något problem att ta sig förbi bortsett från en gång och det var då Hamilton slogs mot Schumi på Monza och det berodde ju mycket på att han gick på varvstoppet och inte på att reglerna var dåliga. För övrigt behövde button ett varv på sig för att ta sig förbi så det gick ju uppenbarligen att köra förbi ändå.

FIA lägg ner för fan!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

platt skrev:
Jari skrev:Klargörande!

Allt suger!
Slut klargörande!
Var inte så Negativ nu Jari, Ny säsong snart tänk positivt :wink:
Klart jag vill tänka positivt, men nu ska dessutom hela detta års postande ske i en och samma tråd. =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Jari skrev:
platt skrev:
Jari skrev:Klargörande!

Allt suger!
Slut klargörande!
Var inte så Negativ nu Jari, Ny säsong snart tänk positivt :wink:
Klart jag vill tänka positivt, men nu ska dessutom hela detta års postande ske i en och samma tråd. =)
Ska du skapa en egen Kimi tråd att skriva i då :D
Har du bokat Monza nu? Nu när det finns något att se :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Crazy F1 skrev:I år har det väl knappast varit något problem att ta sig förbi bortsett från en gång och det var då Hamilton slogs mot Schumi på Monza och det berodde ju mycket på att han gick på varvstoppet och inte på att reglerna var dåliga. För övrigt behövde button ett varv på sig för att ta sig förbi så det gick ju uppenbarligen att köra förbi ändå.
Det är väl att förenkla lite mycket!

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Tycker du verkligen det Krasse? Jag har under mina 17år som jag kollat f1 aldrig tyckt det varit lättare att köra om än vad det är nu. Trots det så ändras reglerna mer nu än vad de gjorde i början. Eller i början ändrade de mer för säkerhetens skull och nu är det mer för att man ska få se omkörningar.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag håller med om att det är lättare att köra om nu i F1, och det tycker jag är bra.
Det jag menade var att när Button kom ifatt Schumcher så gjorde MS ett misstag som gjorde det mycket lättare för Button att komma om. Mercedesen är snabb rakt fram vilket gör den svår att komma förbi.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Jahaaaa, jo det gjorde han kanske men generellt sett så är det ju ända gången som det egentligen inte gått att ta sig förbi känns det som.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Det har Du lite rätt i, sedan finns det ju de gånger när Lewis har försökt att köra igenom Massa!

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1
Inlägg: 4027
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Ort: Växjö

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe och det är därför de två är bästa vänner :)