Regeländring...
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det är väl inte många lopp av typen F1 som varar i 40 000 mil?Jari skrev:Ja Krasse, för det första kör de inte på etanol och för det andra går inget av de loppen eller motorerna 40 000 mil.
vare sig i USA eller i F1 VM.
300 km x 20 lopp / 8 motorer? Det kan inte bli 40 000 mil!
Jag tror att den amerikanska Indy-serien går på Etanol! Det är i alla fall många klasser i USA som kör på etanol eller metanol.
Senast redigerad av Krassegrand den lör maj 21, 2011 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Har du rätt eller har 118100 rätt enligt dom så ärLuckyStrike1 skrev:300 km eller två timmar långt är ett normalt snöre.platt skrev:Hur långt är ett snöre?
"Snöre, eller rem, är ett mycket litet rep eller en tjock tråd och kan vara allt från 1 mm till i princip hur långt som helst. Det är alltså inte längden utan snarare tjocklek och material som avgör om det är ett snöre eller ett rep. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Det är bara sånt som tjejer säger för att stärka killarnas självförtroendeLuckyStrike1 skrev:Tjockleken har ingen betydelse
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
- Ort: Märsta
Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21
Högre varvtal gör att man kan ta ut mer effekt (vilket inte är helt ointressant i race-sammanhang).rejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Antalet cylindrar har inget med vilken typ utav bränsle man kör på (bensin, diesel eller etanol).
Till sist så kör man med V8:or idag.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Man vet att man pratar med en yngling när han hellre vill ha en V8:a framför en V12:a eller för den delen en tiarejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
- Ort: Märsta
Tack, men jag tycker det var bättre förr...Jari skrev:Man vet att man pratar med en yngling när han hellre vill ha en V8:a framför en V12:a eller för den delen en tiarejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.