Regeländring...

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Ja Krasse, för det första kör de inte på etanol och för det andra går inget av de loppen eller motorerna 40 000 mil.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Hur långt är ett F1-lopp?
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

Hur långt är ett snöre?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

platt skrev:Hur långt är ett snöre?
300 km eller två timmar långt är ett normalt snöre.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jari skrev:Ja Krasse, för det första kör de inte på etanol och för det andra går inget av de loppen eller motorerna 40 000 mil.
Det är väl inte många lopp av typen F1 som varar i 40 000 mil?
vare sig i USA eller i F1 VM.
300 km x 20 lopp / 8 motorer? Det kan inte bli 40 000 mil!

Jag tror att den amerikanska Indy-serien går på Etanol! Det är i alla fall många klasser i USA som kör på etanol eller metanol.
Senast redigerad av Krassegrand den lör maj 21, 2011 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:
platt skrev:Hur långt är ett snöre?
300 km eller två timmar långt är ett normalt snöre.
Har du rätt eller har 118100 rätt :D enligt dom så är
"Snöre, eller rem, är ett mycket litet rep eller en tjock tråd och kan vara allt från 1 mm till i princip hur långt som helst. Det är alltså inte längden utan snarare tjocklek och material som avgör om det är ett snöre eller ett rep. "
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tjockleken har ingen betydelse
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Fredrik i Trollhättan
Inlägg: 977
Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Varje F1-lopp är exakt så långt som FIA bestämt att det ska vara...
Användarens profilbild
LuckyStrike1
Inlägg: 13935
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Storstaden

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och ibland är det kortare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:Tjockleken har ingen betydelse
Det är bara sånt som tjejer säger för att stärka killarnas självförtroende :wink:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
platt
Inlägg: 3718
Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
Ort: Spånga

Inlägg av platt »

LuckyStrike1 skrev:Och ibland är det kortare.
För vissa :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

Japp! Och nähäärrö, de kör på metanol
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jari skrev:Japp! Och nähäärrö, de kör på metanol
Metanol/etanol?
Enda skilnaden är att man blir blind av Metanol! :D
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
rejsbo
Inlägg: 260
Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
Ort: Märsta

Inlägg av rejsbo »

Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.
Användarens profilbild
Krassegrand
Inlägg: 863
Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34

Inlägg av Krassegrand »

Jag håller med om att F1 motorerna idag inte låter speciellt trevligt men är det inte redan V8or man använder?

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Användarens profilbild
Gevalia
Inlägg: 142
Blev medlem: mån jul 07, 2008 13:21

Inlägg av Gevalia »

rejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Högre varvtal gör att man kan ta ut mer effekt (vilket inte är helt ointressant i race-sammanhang).
Antalet cylindrar har inget med vilken typ utav bränsle man kör på (bensin, diesel eller etanol).
Till sist så kör man med V8:or idag.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad
Inlägg: 9645
Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
Ort: Stockholms skärgård

Inlägg av Jari »

rejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Man vet att man pratar med en yngling när han hellre vill ha en V8:a framför en V12:a eller för den delen en tia
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
rejsbo
Inlägg: 260
Blev medlem: tis jun 21, 2005 10:21
Ort: Märsta

Inlägg av rejsbo »

Jari skrev:
rejsbo skrev:Hur som helst, Ljudet från en F1:a kan man ju knappast njuta av, eller hur?
Därför ska man använda V-8, och inga 18-20000 varv.
Det finns ingen vettig förklaring varför det ska varvas så högt, det har inget med dagens moderna motorer att göra.
Njutningen av att höra en V-8 överträffar det mesta, bensin, etanol eller diesel.
Formula one var ju den första formeln till vårt bilande idag, så dessa tokhögvarvande V-10 förstår jag inte.
men det klart, stötstängerna är åxxå borta nu för tiden...
Man vet att man pratar med en yngling när han hellre vill ha en V8:a framför en V12:a eller för den delen en tia
Tack, men jag tycker det var bättre förr...
Hejja den som vinner...
Tack Viasat motor.
Gamla gubbar blir som nya.