Marcus Ericsson

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Egentligen är det inget som bekymrar mig, antingen är Marcus så bra att han tar sig till F1 eller så är han det inte. Naturligtvis ska han vara riktigt bra om han nu kommer till F1 en halvbra/dålig svensk F1 förare behöver inte jag åtminstone. Tänker er bara ursäkts klyschorna som skulle strömma ut ur TVn då... räcker gott när han kommer på 9:e plats i GP2 ;)
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Klart vi behöver en svensk i F1.
Vore helt underbart oavsett stall.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Silverkatten skrev:Egentligen är det inget som bekymrar mig, antingen är Marcus så bra att han tar sig till F1 eller så är han det inte. Naturligtvis ska han vara riktigt bra om han nu kommer till F1 en halvbra/dålig svensk F1 förare behöver inte jag åtminstone. Tänker er bara ursäkts klyschorna som skulle strömma ut ur TVn då... räcker gott när han kommer på 9:e plats i GP2 ;)
Nu räcker det väl i och för sig inte med att vara bra för att komma till F1.

Marcus har haft en tuff tid i GP2 så här långt.

Men det kan vara värt att påpeka att Kobayashi var långt ifrån någon succé i GP2 heller.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Det kan väl vara ok med en svensk i F1 bara han behandlas som "alla" andra. GP2 har ju blivit lite väl mycket Marcus-TV... "varför visar inte producenten Marcus nu för???" osv.
Lite mer "va, tusan gör karl" kanske skulle vara på sin plats, Janne?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Fast Mackan fick sig i ärlighetens namn en rejäl käftsmäll av Janne under sprintracet, efter den minst sagt klantiga påkörningen av Bird.

I övrigt tycker jag Janne sköter det där perfekt. Existerar en fight där Marcus är inblandad så är det klart roligare att kolla på den än ledarbilen som defilerar i mål. Nu senast var det emellanåt riktigt illa producerat och jag tycker JB gör rätt i att klaga högljutt.
Ferrari.