Blev ju lite spännande på slutet. Webber riktigt blek tycker jag, han kommer få svårt att ta VM om han inte kör bättre.
Precis som jag förutspådde kan det nog bli en krasch imorgon, efter Kubicas depåstopp. Tycker det vore rätt coolt om det där tilläts. Skulle bli en ny intresant taktisk beräkning. Å andra sidan är det en charm att det är förbjudet, eftersom det jag gillar mest med sporten är alla kreativa sätt att fuska.Cheever skrev:Petrov tränar hårt på att göra en Piquet.
Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev:Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Och han visste ju att Schumi låg där för att sätta en kvaltid, så han föll på eget grepp precis som i sista försöket då han överkörde.
Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev:Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev:Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Och han visste ju att Schumi låg där för att sätta en kvaltid, så han föll på eget grepp precis som i sista försöket då han överkörde.
Det är lätt att få igång en diskussion om man passar på att hacka på Schumi men man behöver ju inte det, det räcker att se hur det går för honom jämfört med Rosberg.Jögga skrev:Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev:Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev: Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.
Att ha missbedömt avståndet till framförvarande är väl heller inget man kan skylla på någon annan tycker jag.
Jasså, var det det du gjorde? Jag uppfattade det som att du försökte bortförklara Vettels kvalmiss, som han enligt mig lyckades med helt på egen hand, genom att skylla på andra.Krassegrand skrev:Det är lätt att få igång en diskussion om man passar på att hacka på Schumi men man behöver ju inte det, det räcker att se hur det går för honom jämfört med Rosberg.Jögga skrev:Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev: Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.
Att ha missbedömt avståndet till framförvarande är väl heller inget man kan skylla på någon annan tycker jag.
Ja det är kul med diskussion!Jögga skrev:Jasså, var det det du gjorde? Jag uppfattade det som att du försökte bortförklara Vettels kvalmiss, som han enligt mig lyckades med helt på egen hand, genom att skylla på andra.
Han fuskade väl aldrig, han hade bara ett fantastiskt elastiskt reglemente att följaCheever skrev:Massor, när Colin Chapman fuskade var det sportsligt till exempel.Jögga skrev:Kan du ge exempel på sportsligt fuskCheever skrev: Kan hålla med, gärna en kreativ utveckling på gränsen. Osportsligt fusk däremot är inget vidare.
Colin Chapman fuskade definitivt inte! Han kom med mycket kreativa lösningar men det var inga hemligheter och ett exempel är väl när hans dubbelchassi inte blev godkänt och han lämnade F1 i protest. Jag tycker inte att FIA följde reglerna då.Jögga skrev:Han fuskade väl aldrig, han hade bara ett fantastiskt elastiskt reglemente att följaCheever skrev:Massor, när Colin Chapman fuskade var det sportsligt till exempel.Jögga skrev: Kan du ge exempel på sportsligt fusk
Håller med om Webber, där.....Jögga skrev:Webber är lika värd titeln som någon annan, men av helgens körning att döma vinner han inte loppet idag.
Jag tror att Alonso tar dagens seger, han har sett vass ut och har bra självförtroende från Monza.
Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .
Det är kanske okej att köra på alla som försöker köra om en.Cheever skrev:Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .
Det du såg var en solklar race-incident. Titta igen och tänk dig Skummis bil istället.platt skrev:Det är kanske okej att köra på alla som försöker köra om en.Cheever skrev:Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .