SINGAPORE GP 2010 - SINGAPORE CITY. Lopp 15 av 19
-
-
-
Absolut, trodde aldrig att någon skulle kunna ta detta från Vettel.
Ros 3 tiondelar före ms i kvalet och det är väl som det sett ut de senaste loppen, trodde dock att han skulle vara mer före eftersom det ska vara hans favoritbana, en bra start från MS i mon och jag hoppas på topp 5.
Hamilton och button ska man dock inte räkna bort för de har förmågan att komma högt uppe även om de inte är snabbast. Är det någon som vet hur vädret ska vara i mon förresten?
Ros 3 tiondelar före ms i kvalet och det är väl som det sett ut de senaste loppen, trodde dock att han skulle vara mer före eftersom det ska vara hans favoritbana, en bra start från MS i mon och jag hoppas på topp 5.
Hamilton och button ska man dock inte räkna bort för de har förmågan att komma högt uppe även om de inte är snabbast. Är det någon som vet hur vädret ska vara i mon förresten?
-
-
-
-
Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Alonso 3a
Vettel 5a
Hamilton 2a
Button 4a
Webber 1a
Har de börjat med någon form av omvänd starordning beroende på nuvarande placering i tabellen?
Alonso 3a
Vettel 5a
Hamilton 2a
Button 4a
Webber 1a
Har de börjat med någon form av omvänd starordning beroende på nuvarande placering i tabellen?
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
Precis som jag förutspådde kan det nog bli en krasch imorgon, efter Kubicas depåstopp. Tycker det vore rätt coolt om det där tilläts. Skulle bli en ny intresant taktisk beräkning. Å andra sidan är det en charm att det är förbjudet, eftersom det jag gillar mest med sporten är alla kreativa sätt att fuska.Cheever skrev:Petrov tränar hårt på att göra en Piquet.
-
-
-
Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Och han visste ju att Schumi låg där för att sätta en kvaltid, så han föll på eget grepp precis som i sista försöket då han överkörde.
-
-
Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev:Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Och han visste ju att Schumi låg där för att sätta en kvaltid, så han föll på eget grepp precis som i sista försöket då han överkörde.
-
Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev:Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev:Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.Krassegrand skrev:Jag borde skicka ett tackbrev till Schumacher för att han håller sig i vägen för Alonso's kombatanter. Vettel klagade på att han kom för nära Michael vid ena försöket och jag tror att den andre var Hamilton som fick Michael framför sig.
Att ha missbedömt avståndet till framförvarande är väl heller inget man kan skylla på någon annan tycker jag.
-
-
Det är lätt att få igång en diskussion om man passar på att hacka på Schumi men man behöver ju inte det, det räcker att se hur det går för honom jämfört med Rosberg.Jögga skrev:Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev:Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.Jögga skrev: Att Vettel klagade var väl ändå en att ta i rätt rejält. Det han sa var att han missbedömde hur nära han låg MS och kom ikapp tidigt på varvet. Hamilton nämnde inte nåt om det vad jag hörde.
Att ha missbedömt avståndet till framförvarande är väl heller inget man kan skylla på någon annan tycker jag.
-
Jasså, var det det du gjorde? Jag uppfattade det som att du försökte bortförklara Vettels kvalmiss, som han enligt mig lyckades med helt på egen hand, genom att skylla på andra.Krassegrand skrev:Det är lätt att få igång en diskussion om man passar på att hacka på Schumi men man behöver ju inte det, det räcker att se hur det går för honom jämfört med Rosberg.Jögga skrev:Möjligen du, Alonso har sig själv, teamet och Vettel att tacka. Sista försöket i Q3 var han först ut och ingen var ivägen, trots det gick det rätt brett i flera kurvor och han var emot minst en gång.Krassegrand skrev: Vettel kan inte säga något dåligt om Schumi. Detta är så långt han kan gå. Faktum kvarstår att jag (och Alonso) kan tacka Schumi för Alonsos pole.
-
Ja det är kul med diskussion!Jögga skrev:Jasså, var det det du gjorde? Jag uppfattade det som att du försökte bortförklara Vettels kvalmiss, som han enligt mig lyckades med helt på egen hand, genom att skylla på andra.
Om Vettel Ja misstag gör han ganska lätt själv men han kommer med största säkerhet att bli världsmästare inom några år. Han behöver bli lite mindre nervös.
Hoppas på ett bra rejs klockan 2
Jag håller på Alonso!
-
-
Han fuskade väl aldrig, han hade bara ett fantastiskt elastiskt reglemente att följaCheever skrev:Massor, när Colin Chapman fuskade var det sportsligt till exempel.Jögga skrev:Kan du ge exempel på sportsligt fuskCheever skrev: Kan hålla med, gärna en kreativ utveckling på gränsen. Osportsligt fusk däremot är inget vidare.
-
Colin Chapman fuskade definitivt inte! Han kom med mycket kreativa lösningar men det var inga hemligheter och ett exempel är väl när hans dubbelchassi inte blev godkänt och han lämnade F1 i protest. Jag tycker inte att FIA följde reglerna då.Jögga skrev:Han fuskade väl aldrig, han hade bara ett fantastiskt elastiskt reglemente att följaCheever skrev:Massor, när Colin Chapman fuskade var det sportsligt till exempel.Jögga skrev: Kan du ge exempel på sportsligt fusk
Jörgen
-
Låter som det är många teorier och fantasier på gång inför detta lopp.....
Själv tycker jag det vore roligt om Alonso tog hem det här....
Mest för spänningen i mästerskapet. Annars är väl Webber värd att ta hem mästerskapet, eller?
Håller dock inte på någon av dem. Finns ju inga värdiga Finnar att hålla på som retar upp alla andra här på forumet
Nico är ju bara "nästan Finne" och Kova håller inte måttet. dessutom har han för dåligt material.... i år.....
För övrigt kör Kova den klart snyggaste bilen i startfältet..... Ja, Trulli också men han räknas nästan inte
Gillar helt klart Lotus design och färgsättning.... Klart klassiskt.
Det för tankarna tillbaka till "the good old day's".....
Hoppas på ett bra och spännande lopp trotts allt......
Själv tycker jag det vore roligt om Alonso tog hem det här....
Mest för spänningen i mästerskapet. Annars är väl Webber värd att ta hem mästerskapet, eller?
Håller dock inte på någon av dem. Finns ju inga värdiga Finnar att hålla på som retar upp alla andra här på forumet
Nico är ju bara "nästan Finne" och Kova håller inte måttet. dessutom har han för dåligt material.... i år.....
För övrigt kör Kova den klart snyggaste bilen i startfältet..... Ja, Trulli också men han räknas nästan inte
Gillar helt klart Lotus design och färgsättning.... Klart klassiskt.
Det för tankarna tillbaka till "the good old day's".....
Hoppas på ett bra och spännande lopp trotts allt......
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
-
-
-
Håller med om Webber, där.....Jögga skrev:Webber är lika värd titeln som någon annan, men av helgens körning att döma vinner han inte loppet idag.
Jag tror att Alonso tar dagens seger, han har sett vass ut och har bra självförtroende från Monza.
Det blir nog Alonso.... Eller fegisen.....(Vettel)
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .
I was misled and that is the way it went
-
-
-
-
-
Det är kanske okej att köra på alla som försöker köra om en.Cheever skrev:Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Det du såg var en solklar race-incident. Titta igen och tänk dig Skummis bil istället.platt skrev:Det är kanske okej att köra på alla som försöker köra om en.Cheever skrev:Vad skulle han ha gjort tycker du? Kört in i muren och skrotat sin bil. Det är en tävling du tittar på, det betyder att det gäller att komma i mål först och försöka köra så fort som möjligt.rejsbo skrev:Nu är det väl dags att börja med minus poäng... Jävla Webber. Rött kort. .
Var det någons fel var det Di Grassis
-
Jag vet! Jag är bara jäkligt sur nu.
Nu sätter jag mitt hopp på Button att han knuffar Webber av bannan och behåller sin platts.
Nu sätter jag mitt hopp på Button att han knuffar Webber av bannan och behåller sin platts.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Jag är inte den som är den, Grattis Alonso. Ett snarkande lopp som skulle vissa sig bli spännande till slut.
HK fick praktisera som brandman
HK fick praktisera som brandman
-
Blomman och Eje verkade förvånade att Heiki inte svängde in i depån. Tveksamt om det 'är bättre att gasa rätt in i depån med en brinnande bil tror ni inte han fick order om att hålla sig därifrån?
Senast redigerad av Cheever den sön sep 26, 2010 16:08, redigerad totalt 1 gång.