STORBRITANNIENS GP 2010 - SILVERSTONE. Lopp 10 av 19
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Löjligt hur tight det är i toppen, Faaaan att inte Webber kunde skyndat sig litet bättre, tagit det långa benet före, eller pinnat på litet bättre och trampat på lille fritz.. Men med det sagt så är Vettel en jäkel på att köra bil helt enkelt.. Bäst bil och järnvilja kan räcka långt - se på Hamilton..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Dom flesta som bara gjorde ett försök i Q3 hade förbrukat mjuka däck i Q2. Såg inte hur det var för schumacher men troligen berodde det på däckstillgången.Crazy F1 skrev:Förarmisstag av schumi i q3 där fick vi anledningen...illa att inte kunna hålla ihop ett varv men har har problem i kvalen i år. Min fråga e varför väljer de att göra ett försök för schumi och två för rosberg när schumie den som kvalat sämst av dem, de borde väl vara tvärtom!
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Jag förstår inte heller Schumis problem i och med att han problemfritt hänger med i både Q1 & Q2. För så fort han pressar bilen verkar han göra misstag. Han kan ju inte vara så kass utan det borde ju vara att Mercedesen är långt ifrån Schumis preferenser. Han var ju säkerheten själv när det gällde envarvs-kvalen en gång i tiden, och hade man alltid endast ett försök.Crazy F1 skrev:Förarmisstag av schumi i q3 där fick vi anledningen...illa att inte kunna hålla ihop ett varv men har har problem i kvalen i år. Min fråga e varför väljer de att göra ett försök för schumi och två för rosberg när schumie den som kvalat sämst av dem, de borde väl vara tvärtom!
Men å andra sidan verkar Button ha samma problem, han hänger inte emd Lewis i kvalen överhuvudtaget och samma sak idag. Men i racen brukar de vara jämnare.
Ferrari.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det var vad de sa på BBC med.Geer skrev:Dom flesta som bara gjorde ett försök i Q3 hade förbrukat mjuka däck i Q2. Såg inte hur det var för schumacher men troligen berodde det på däckstillgången.Crazy F1 skrev:Förarmisstag av schumi i q3 där fick vi anledningen...illa att inte kunna hålla ihop ett varv men har har problem i kvalen i år. Min fråga e varför väljer de att göra ett försök för schumi och två för rosberg när schumie den som kvalat sämst av dem, de borde väl vara tvärtom!
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Eau Roughe, det e precis de jag är inne på också men jag tycker ändå han bore kunna få till ett varv.
Med button e de ju likadant, de är hamilton som kvalar bäst men sen verkar button precis som schumi vara lika snabba som teamkamraten i loppet. Dock ä de ju ett problem att starta 5 platser efter teamkompisen, så lätt e de ju inte att köra om idag....
Krassegrand, tack då har vi förklaringen där också. Däcken var slut helt enkelt.
Med button e de ju likadant, de är hamilton som kvalar bäst men sen verkar button precis som schumi vara lika snabba som teamkamraten i loppet. Dock ä de ju ett problem att starta 5 platser efter teamkompisen, så lätt e de ju inte att köra om idag....
Krassegrand, tack då har vi förklaringen där också. Däcken var slut helt enkelt.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Han är så cool så att han kör sönder den ena av 2 nya framvingar som de tagit fram och efter det plockar de den andra från Webber och sätter på Vettels bil.Krassegrand skrev:Vettel är cool!
Han sköter F-ducten med vänsterhanden och styr med en hand!
Jörgen
Han är verkligen skitcool och har inga fördelar i stallet.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Fördelar är något man förtjänar genom att vara bäst i stallet. Så är det i alla stall (utom möjligen Alonso-Hamilton).Depeche skrev:Han är så cool så att han kör sönder den ena av 2 nya framvingar som de tagit fram och efter det plockar de den andra från Webber och sätter på Vettels bil.Krassegrand skrev:Vettel är cool!
Han sköter F-ducten med vänsterhanden och styr med en hand!
Jörgen
Han är verkligen skitcool och har inga fördelar i stallet.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Lättare att vara bättre när man får fördelar säger jag.Geer skrev:Fördelar är något man förtjänar genom att vara bäst i stallet. Så är det i alla stall (utom möjligen Alonso-Hamilton).Depeche skrev:Han är så cool så att han kör sönder den ena av 2 nya framvingar som de tagit fram och efter det plockar de den andra från Webber och sätter på Vettels bil.Krassegrand skrev:Vettel är cool!
Han sköter F-ducten med vänsterhanden och styr med en hand!
Jörgen
Han är verkligen skitcool och har inga fördelar i stallet.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Eller så gnäller man som Vettel.Geer skrev:Fördelar är något man förtjänar genom att vara bäst i stallet. Så är det i alla stall (utom möjligen Alonso-Hamilton).Depeche skrev:Han är så cool så att han kör sönder den ena av 2 nya framvingar som de tagit fram och efter det plockar de den andra från Webber och sätter på Vettels bil.Krassegrand skrev:Vettel är cool!
Han sköter F-ducten med vänsterhanden och styr med en hand!
Jörgen
Han är verkligen skitcool och har inga fördelar i stallet.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det finns bara såååå många däck att tillgå. Man kanske tror att han ska fixa såna där petitesser bättre är Nico fortfarandem trots det alla kan se?Crazy F1 skrev:Förarmisstag av schumi i q3 där fick vi anledningen...illa att inte kunna hålla ihop ett varv men har har problem i kvalen i år. Min fråga e varför väljer de att göra ett försök för schumi och två för rosberg när schumie den som kvalat sämst av dem, de borde väl vara tvärtom!
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Såg precis när Eddie Jordan och Coulthard frågade om detta.
Det var det mest genomskinliga svar Horner kunde ge.
Vilken nolla Horner är.
Hur fasen kan han säga att det inte är någon skillnad just på vingarna ???
Varför inte låta Webber ha kvar vingen på bilen då ??
Eddie Jordan för att konfrontera Horner och säga till Horner att det är ju helt klart favorisering.
Jag har redan svarat på frågan slutar Horner med.
Kan bara skratta åt Horner...syntes på han att han var besvärad av frågan.
Webber har kört för Red Bull i 4 säsonger och har stor del i stallets framgång.
Svinakigt att han blir sviken på detta sätt.
I Hockenheim när Vettel flatspottar alla däck kommer Horner o Marko plocka däcken från Webbers bil och sätta dem på Vettels bil.
Det var det mest genomskinliga svar Horner kunde ge.
Vilken nolla Horner är.
Hur fasen kan han säga att det inte är någon skillnad just på vingarna ???
Varför inte låta Webber ha kvar vingen på bilen då ??
Eddie Jordan för att konfrontera Horner och säga till Horner att det är ju helt klart favorisering.
Jag har redan svarat på frågan slutar Horner med.
Kan bara skratta åt Horner...syntes på han att han var besvärad av frågan.
Webber har kört för Red Bull i 4 säsonger och har stor del i stallets framgång.
Svinakigt att han blir sviken på detta sätt.
I Hockenheim när Vettel flatspottar alla däck kommer Horner o Marko plocka däcken från Webbers bil och sätta dem på Vettels bil.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Startposition är där man faktiskt stod i starten, och då räknas självklart nedflyttningar in. Webber har blivit nedflyttad och har alltså ett sämre snitt än Vettel.Depeche skrev:Hörde just att de säger medel startposition.Crazy F1 skrev:o nu e de 5-6 i q2 fan man kan inte lita på något, de svänger ju som satan!
Depeche, hur menar du?
Men det tycker jag är lite ointressant.
Borde vara bättre att ta medel på kvalresultaten.
De räknar alltså in nedflyttningar i medelsiffran.
De sa tex att Vettel är överlägset bäst med 1.9 och de räknar sedan med Webbers växellådsbyte i Kanada och ger honom resultatet 7 där när han i själva verkat kvalat in som 2:a
Tycker personligen att kvalresultaten borde vara mer intressant att räkna medel på.
Men det ingår väl i den världsomspännande konspirationen mot Webber
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Och varför tar de bort den från Webbers bil och sätter den på Vettels om den är likadan ?Jari skrev:NU börjar du gå lite vääääääl långt deppan. Säger Horner att det är likadana vingar får du väl åtminstone överväga att det kan vara sant för sånt går att kontrollera vettu?
Fast nu sa ju Horner faktiskt att det var en liten skillnad.
Så favorisering var det utan tvekan...han erkände ju praktiskt taget det.
Han sa att denna gången hamnade vingen på vänster sida i garaget.
Det rätta vore att säga att den här gången hamnade båda vingar på vänster sida i garaget.
Horner såg helt klart skyldig ut och Eddie sa på slutet.
Folket vill veta varför du gav framvingen till den ena föraren och inte till den andra...helt klart är detta favorisering.
Senast redigerad av Depeche den sön jul 11, 2010 01:35, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Det var ju precis det jag sa.Jögga skrev: Startposition är där man faktiskt stod i starten, och då räknas självklart nedflyttningar in. Webber har blivit nedflyttad och har alltså ett sämre snitt än Vettel.
Men det ingår väl i den världsomspännande konspirationen mot Webber
Att medel startposition är väl ointressant.
Det har väl inget att göra med hur bra de kvalar.
Eje sa:
I Kanada kvalade Webber dåligt och hamnade på plats 7 ????
Vettel leder överlägset ???
Vettel har 1.9 i medel enligt mig och Webber 2.0.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Webber leder inte ändå...det är inte det som är det viktiga.Jari skrev:Vad ska man säga då, att Webber leder egentligen om inte?
De borde ta medel på kvalresultatet tycker jag.
Det är väl mer intressant och har åtminstone något med deras prestation att göra.
I alla fall ska de inte säga att någon är klart bästa kvalare när de inte jämför kvalresultat.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Ferrari hade problem att få temp i däcken!
http://www.formula1.com/news/features/2010/7/11014.html
Det bådar gott för Alonso i rejset!
Jörgen
http://www.formula1.com/news/features/2010/7/11014.html
Det bådar gott för Alonso i rejset!
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Utan tvekan?Depeche skrev:Och varför tar de bort den från Webbers bil och sätter den på Vettels om den är likadan ?Jari skrev:NU börjar du gå lite vääääääl långt deppan. Säger Horner att det är likadana vingar får du väl åtminstone överväga att det kan vara sant för sånt går att kontrollera vettu?
Fast nu sa ju Horner faktiskt att det var en liten skillnad.
Så favorisering var det utan tvekan...han erkände ju praktiskt taget det.
Han sa att denna gången hamnade vingen på vänster sida i garaget.
Det rätta vore att säga att den här gången hamnade båda vingar på vänster sida i garaget.
Horner såg helt klart skyldig ut och Eddie sa på slutet.
Folket vill veta varför du gav framvingen till den ena föraren och inte till den andra...helt klart är detta favorisering.
Han erkände ingenting och det finns fler skäl för att köra en vingen på en specifik bil. Tror du det är pga vingen enbart som Vettel är snabb?
Såvitt jag kan förstå kanske den är anpassad efter Vettels körstil och skulle då kanske inte ens hjälpa Webber?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Nej, medel, mitt emellan och lagom är aldrig bra. Det är för svenskt och typiskt socialdemokratiskt tänk.Depeche skrev:Webber leder inte ändå...det är inte det som är det viktiga.Jari skrev:Vad ska man säga då, att Webber leder egentligen om inte?
De borde ta medel på kvalresultatet tycker jag.
Det är väl mer intressant och har åtminstone något med deras prestation att göra.
I alla fall ska de inte säga att någon är klart bästa kvalare när de inte jämför kvalresultat.
Vinna eller försvinna är det som gäller i F1.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Det där kan i alla fall deppan inte ens säga... INGEN gnäller som du "kära halvsyntare".Cheever skrev:Eller så gnäller man som Vettel.Geer skrev:Fördelar är något man förtjänar genom att vara bäst i stallet. Så är det i alla stall (utom möjligen Alonso-Hamilton).Depeche skrev: Han är så cool så att han kör sönder den ena av 2 nya framvingar som de tagit fram och efter det plockar de den andra från Webber och sätter på Vettels bil.
Han är verkligen skitcool och har inga fördelar i stallet.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Men Webber har inte kvalat på position 2 i snitt, så du väljer alltså att bortse från delar som inte passar in i din bild av den ofelbare Webber. Sånt brukar kallas skygglappar.Depeche skrev:Det var ju precis det jag sa.Jögga skrev: Startposition är där man faktiskt stod i starten, och då räknas självklart nedflyttningar in. Webber har blivit nedflyttad och har alltså ett sämre snitt än Vettel.
Men det ingår väl i den världsomspännande konspirationen mot Webber
Att medel startposition är väl ointressant.
Det har väl inget att göra med hur bra de kvalar.
Eje sa:
I Kanada kvalade Webber dåligt och hamnade på plats 7 ????
Vettel leder överlägset ???
Vettel har 1.9 i medel enligt mig och Webber 2.0.
Inse att bestraffningar är en del av sporten och om föraren kvalar med andra snabbaste tid, och har fem placeringars nedflyttning så kvalar han in på plats 7 trots att han var snabbare än fem andra förare som inte hade bestraffning. Samma gäller ju för Alonso som inte fick använda T-car vid kvalet i Monaco, ska man då bortse från den tävlingen?
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tycker de e en svår fråga ni tar upp. Ms var före rosberg i monaco men blev bestraffad och slutade långt efter...vem körde bäst..... De ä svårt att komma fram till ett bra svar på er fråga, Webber har ju kvalat bra men fick en bestraffning, kontentan blir att han har snabbheten för en högre placering men att han i praktiken hamnar längre ner pga av bestraffning.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
De placeringarna påverkas ju av hur snabba andra förare är...Crazy F1 skrev:Deras aktuella placeringar i starten?
Det vanliga är väl att jämföra hur många gånger de har varit snabbare än stallkamraten. Ett alternativ kan vara att jämföra hur mycket snabbare än stallkamraten de har varit – och då är väl det enklaste att slå ihop bästatiderna från kvalen.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Glöm det här med medel på kvalet.
Jag reagerade bara på Eje och Jannes siffror.
Eje sa att Webber kvalade dåligt i Kanada när han kvalade in på plats 7.
Webber kvalade in på plats 2 och fick sedan på kvällen byta växellåda.
De räknar alltså ut medel på startposition.
Det är ok men att säga att någon kvalat dåligt när de fått en bestraffning pga växellådsbyte verkar konstigt.
Jag reagerade bara på Eje och Jannes siffror.
Eje sa att Webber kvalade dåligt i Kanada när han kvalade in på plats 7.
Webber kvalade in på plats 2 och fick sedan på kvällen byta växellåda.
De räknar alltså ut medel på startposition.
Det är ok men att säga att någon kvalat dåligt när de fått en bestraffning pga växellådsbyte verkar konstigt.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Jo Webber har kvalat in på 2 i snitt.Jögga skrev: Men Webber har inte kvalat på position 2 i snitt, så du väljer alltså att bortse från delar som inte passar in i din bild av den ofelbare Webber. Sånt brukar kallas skygglappar.
Inse att bestraffningar är en del av sporten och om föraren kvalar med andra snabbaste tid, och har fem placeringars nedflyttning så kvalar han in på plats 7 trots att han var snabbare än fem andra förare som inte hade bestraffning. Samma gäller ju för Alonso som inte fick använda T-car vid kvalet i Monaco, ska man då bortse från den tävlingen?
Du pratar om startposition och inte kvalposition.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 156
- Blev medlem: ons nov 11, 2009 12:48
- Ort: Enköping
Hej, Gubbs!
vilken sopig start för somliga.... Vettel och Alonso tänker jag då på.....
Ivriga pojkar, eller ????
vilken sopig start för somliga.... Vettel och Alonso tänker jag då på.....
Ivriga pojkar, eller ????
"This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
http://forum.rolfro.netai.net/
http://forum.rolfro.netai.net/
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm