platt skrev:Många frågor blir det
Hur stora tankar har dom i regel (eftersom det är olika bilar)
Hur många varv klarar dom, 2,5 tim. stint det låter som relativt stor tank.
Jag kommer inte ihåg tankstorleken nu, tror dieslarna har 90 liter men är osäker.
En stint är c:a 45 minuter i prototyperna. Peugeotdieslarna kommer 13 varv på en tank, Audibilarna 12 varv på en tank.
Så de tankar oftare än de byter däck, därav dubbelstinta och trippelstinta däcke dvs 1,5 till 2,5 timmar per set däck men man måste in och tanka däremellan men man byter inte däck varje gång man går i depå och tankar.
Rättelse: 90 liter för bensinbilarna i prototypklassen, 81 liter för dieslarna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nu funkar den ialla fall bättre för mig och uppdateras direkt när bilarna passerar.
Däremot finns det en ännu bättre live timing på Le Manssidan men den får man betala för.
Fantastisk GT2-fight precis som väntat.
Sen verkar det som att en hel del punkteringar är orsakade av skadade fjädringsupphängningar som utsätts för stora påfrestningar frmaför allt längs Mulsanne där banan efter den hårda vintern är mer ojämn än vanligt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Officiellt har de sagt elektriskt fel och lite senare trasig generator. De tappade ett par varv, ligger nu femma.
Scott Pruett på Speed TV tror dock att det kan ligga mer bakom, att det är problem med växellådan. De är ute på banan nu ialla fall.
Tyvärr blev det lite paus i GT2-fighten nyss som har varit helt fantastisk. För ett tag sen bytte Corvetten och Ferrarin plats med varandra två tre gånger per varv! Nu står Ferrarin i garaget med växellådsproblem efter att de inte kunde få i några av växlarna. Det verkar ta tid.
Trea i GT2-klassen är nu för övrigt Ferrarin med Alesi, Fisichella och Vilander.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:
Trea i GT2-klassen är nu för övrigt Ferrarin med Alesi, Fisichella och Vilander.
Tack för rapporten.
Ja, dom skulle köra en egen strategi enl Alesi, inte ligga på så hårt utan köra soppasnålt och därmed inte behöva stanna lika ofta som konkurrenterna. Låter som en svår strategi, men vi får se om det lönar sig. Personligen tror jag fortfarande att dom kommer att skrota den där Ferrarin spektakulärt.
Om en till två timmar går vi in i skrotningsfasen av 24-timmars. Ett par timmar efter midnatt brukar 24-timmarsloppen gå in i den fasen som varar fram till morgontimmarna.
Jag väljer att tro på Alesi och Fisichella. Jag gillar deras debut på Le Mans och tycker de ska köra alla 24 timmarna.
Sen att sätta Alesi i bilen i starten är bara det värt en målgång för hela teamet! Alesi lät härligt skön inför att ha tagit starten. "De körde ganska hektiskt men jag vet hur man kör två tre bilar i bredd genom kurvorna"
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:
Sen att sätta Alesi i bilen i starten är bara det värt en målgång för hela teamet! Alesi lät härligt skön inför att ha tagit starten. "De körde ganska hektiskt men jag vet hur man kör två tre bilar i bredd genom kurvorna"
Och så undrar folk varför man håller på honom, går ju inte att låta bli.
Tyvärr så måste måste jag tänka på familje lyckan, så jag får inte se mer.
Fören Hon den store frun går och lägger sig
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Bil # 2 bröt med misstänkt turbo- eller motorproblem när de ledde överlägset. Montagny körde och det brann ur sena sidans avgasrör.
Båda Corvetterna har brutit i ledning i GT2. Båda med motorproblem men den ledande åkte av när Davidson i Peugeot # 1 for förbi. Davidson körde nu på morgontimmarna en fyrdubbelstint där han körde i rena kvaltempot i jakt på de två Audibilarna i täten. Helt sanslöst kört och en del offer på vägen när han tryckte sig förbi bilarna.
Fisichella överlevde imponerande ett bromshaveri när de låg tvåa i klassen och hittade en escape road och bilen fick inte så stora skador som den kunde ha fått. Bakbromsarna försvann helt i Indianapolis.
Peugeot jagar nu ikapp med sin enda kvarvarande fabriksbil. De har varit överlägsna hela racet i fart, Audi har inget att sätta emot men Peugeot har haft problem med alla sina bilar.
Davidson körde kvaltider i 3,5 timmar och nu är Wurz ute och kör kvaltider. Detta kan bli spännande trots allt men ledande Audin behöver nog få ett litet problem för att det ska tighta till sig.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ja, det var inte mycket som tydde på att Peugeot skulle få sig en match igår. Lite trist att 008-an med Vanina kraschade, fast det var ju inte hon som körde.
Om det var de svenska kommentatorerna på Eurosport är sannolikheten för att de hade fel 90 %.
På live timingen stod Ickx som förare när det skedde, och hon står som det fortfarande och bilen har inte varit ute på banan sedan dess och alltså inte gjort förarbyte.
Enligt Speed-TV som har reporter i depån sa de att "Ickx didn't wanna talk to anyone when getting out of the car, being consoled by her dad." så jag utgick från att hon var den som körde.
Nu har visserligen deras depåreporter dansat inne i Highcroftteamets depåbox inatt i direktsändning men jag tror han har lite koll ändå, även om dansen väl var så där
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Någon räknade ut att om Peugeoten kan köra på 3:20-tider och ta in runt 5 sekunder på varv så kommer de vara ikapp ledande Audin strax innan 15:00 ....
Senaste varvet körde Wurz 3:21 och Rockenfeller hög 3:25 ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Japp, jag kan säga att det var förvirrande ett ta "i morse" inann jag hade fått igång datorn. Tony Ring & co lurades mer än en gång och svor över live-timingen.
Svenska kommentatorerna har tyvärr ingen koll och svamlar för mycket. Speed TV och Radio Le Mans är tusen gånger bättre, och kommenterar faktiskt själva racet och vad som händer på banan och i depån.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Någon räknade ut att om Peugeoten kan köra på 3:20-tider och ta in runt 5 sekunder på varv så kommer de vara ikapp ledande Audin strax innan 15:00 ....
Senaste varvet körde Wurz 3:21 och Rockenfeller hög 3:25 ...
Vore ju rätt tufft med en fight på slutet, även om Audin inte skulle ha en chans om nu Peggan hann i kapp innan klockan 15. Men jakten dit...
Fasiken, jag som har en del att göra och inte kan se allt på slutet.
LuckyStrike1 skrev:Sätt TV:n på mute och använd den här länken istället:
Tack, jag har tyvärr "släkten" på besök och får slåss rätt hårt med en i dag två år gammal tös som vill se Pingu på pappas dator. Så bara att jag sett så här mycket är en seger för motorsporten och jämlikheten Om jag gastar ut amerikanska kommentatorer på högsta volym kan jag råka illa ut
Måste spara lite tålamod tills ikväll (inte mitt)
Och så gick även Orecas Peugeotdiesel upp i rök, som om det inte räckte med de tre fabriksbilarna ... ser ut att vara exakt samma fel på exakt samma ställe som Peugeot # 2 inatt och faktiskt Peugeot # 1 för ett litet tag sen. Även denna gång på ett utvarv från vanligt depåstopp.
Ingen Peugeot i mål i årets Le Mans .... Piss!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish