iRacing
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Är du van vid Nascar 2003 lär det nog gå snabbare än vad du tror att komma ned i tider. Jag lever fortfarande på min GPL-erfarenhet. Efter den simmen känns inga simmar svåra längre. Sedan brukar jag å andra sidan nå mitt tak ganska snabbt för att därefter utvecklas långsammare än alla andra, vad det verkar.
Jag kan rekommendera dig att testa Legendsbilen på den lilla Bostonovalen. Det är sjukt så mycket man kan trycka på in i kurvorna på den. Jag garvade första gången jag körde.
Tog min första seger i förrgår, men sedan körde jag tre race som sänkte min ranking till en nivå under den jag hade innan dagen började. Jag blev ett oskyldigt offer för en raceincident mellan två andra killar och i nästa race blev jag rammad på rakan av en idiot som skulle varva mig, trots att jag låg långt åt höger i god tid. Han kanske hade sett hur Webber gör men missuppfattat och trott att det är den omkörande som ska blocka... I sista racet gjorde jag bort mig och körde av i ledning. En given seger bortkastad.
Jag kan rekommendera dig att testa Legendsbilen på den lilla Bostonovalen. Det är sjukt så mycket man kan trycka på in i kurvorna på den. Jag garvade första gången jag körde.
Tog min första seger i förrgår, men sedan körde jag tre race som sänkte min ranking till en nivå under den jag hade innan dagen började. Jag blev ett oskyldigt offer för en raceincident mellan två andra killar och i nästa race blev jag rammad på rakan av en idiot som skulle varva mig, trots att jag låg långt åt höger i god tid. Han kanske hade sett hur Webber gör men missuppfattat och trott att det är den omkörande som ska blocka... I sista racet gjorde jag bort mig och körde av i ledning. En given seger bortkastad.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Håller med dig Tarnstrom.
Kan man ratta bilen GPL kan man ratta alla bilspel.
Kommer ihåg när det spelet kom. Tog ett bra tag
innan man kunde köra ett helt varv utan köra av banan eller
snurra. Men när man kom på tekniken med power slide
så gick det riktigt fort. Kan upplysa att Skip barbern
är ganska lik GPL på det sättet att man kör en hel
del med power slide,dock med lite mindre motor effekt.
Det som jag gillar med Iracing är att varje varv måste man vara
fokuserad på körningen och vara aktiv med att parera lite sladdar etc.
det blir inte så statiskt som många andra bilspel man har lirat.
Det är kul bara och köra träning själv på en bana och lära
sig den ordentligt och förbättra sina tider.
Själv är jag som ett litet barn på julafton .
Kan de inte släppa corvetten nu omgående jag vill köra den NU
Mvh
Kan man ratta bilen GPL kan man ratta alla bilspel.
Kommer ihåg när det spelet kom. Tog ett bra tag
innan man kunde köra ett helt varv utan köra av banan eller
snurra. Men när man kom på tekniken med power slide
så gick det riktigt fort. Kan upplysa att Skip barbern
är ganska lik GPL på det sättet att man kör en hel
del med power slide,dock med lite mindre motor effekt.
Det som jag gillar med Iracing är att varje varv måste man vara
fokuserad på körningen och vara aktiv med att parera lite sladdar etc.
det blir inte så statiskt som många andra bilspel man har lirat.
Det är kul bara och köra träning själv på en bana och lära
sig den ordentligt och förbättra sina tider.
Själv är jag som ett litet barn på julafton .
Kan de inte släppa corvetten nu omgående jag vill köra den NU
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Banorna är grymt bra modellerade. Varenda ojämnhet tycks finnas med (inte för att jag har jämfört med verkligheten, men underlaget skiftar verkligen för varje meter på banan). Ta utgången i sista kurvan på Lime Rock, där är det en ojämnhet i utgången om man kommer för långt ut. Trampar man på gasen där går det runt med en sjujäkla fart. Som du säger, man måste jobba hela tiden och det är det som är så roligt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Va faan, har någon av Er spelare gjort ett vettigt och ärligt handtag i sitt liv?JTarnstrom skrev:.....man måste jobba hela tiden och det är det som är så roligt.
Arbetsskygga latmaskar är vad ni är.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vad ska man göra när jobben inte rinner in i samma takt som skiten rinner ut?Gösta skrev:Va faan, har någon av Er spelare gjort ett vettigt och ärligt handtag i sitt liv?JTarnstrom skrev:.....man måste jobba hela tiden och det är det som är så roligt.
Arbetsskygga latmaskar är vad ni är.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Stryper den ventil som det rinner ut genom och öppnar tillrinningsventilen på max.JTarnstrom skrev:Vad ska man göra när jobben inte rinner in i samma takt som skiten rinner ut?Gösta skrev:Va faan, har någon av Er spelare gjort ett vettigt och ärligt handtag i sitt liv?JTarnstrom skrev:.....man måste jobba hela tiden och det är det som är så roligt.
Arbetsskygga latmaskar är vad ni är.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Sitt inte där och lek ut och sök uppdrag så gör du något vettigt så kanske flödet slutar att rinnaJTarnstrom skrev:Vad ska man göra när jobben inte rinner in i samma takt som skiten rinner ut?Gösta skrev:Va faan, har någon av Er spelare gjort ett vettigt och ärligt handtag i sitt liv?JTarnstrom skrev:.....man måste jobba hela tiden och det är det som är så roligt.
Arbetsskygga latmaskar är vad ni är.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Söka uppdrag? Det är inte min stil. Word of mouth är det som gäller. Här krusas fan i mig ingenting.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Å du är som en kollega till mig. Han sitter hemma i sin stuga i skogen och gnäller "fan det finns inga jobb" Hur fan ska folk kunna veta att han inte har jobb om han inte ringer och informerar uppdragsgivarnaJTarnstrom skrev:Söka uppdrag? Det är inte min stil. Word of mouth är det som gäller. Här krusas fan i mig ingenting.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är deras förbannade skyldighet att veta det.platt skrev:Å du är som en kollega till mig. Han sitter hemma i sin stuga i skogen och gnäller "fan det finns inga jobb" Hur fan ska folk kunna veta att han inte har jobb om han inte ringer och informerar uppdragsgivarnaJTarnstrom skrev:Söka uppdrag? Det är inte min stil. Word of mouth är det som gäller. Här krusas fan i mig ingenting.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Men tänk om! Jag kanske har ett litet papper som måste skrivas. Inte fan vet jag att du sitter och kör data spel jag ringer han som hörde av sig och sa att han hade lite lite nu ett tag. Min kollega fördriver tiden med Counter strike om du inte får i något så kan du spela med honomJTarnstrom skrev:Det är deras förbannade skyldighet att veta det.platt skrev:Å du är som en kollega till mig. Han sitter hemma i sin stuga i skogen och gnäller "fan det finns inga jobb" Hur fan ska folk kunna veta att han inte har jobb om han inte ringer och informerar uppdragsgivarnaJTarnstrom skrev:Söka uppdrag? Det är inte min stil. Word of mouth är det som gäller. Här krusas fan i mig ingenting.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det är ju raskt marscherat! Kul, då ses vi snart på bananen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Pepparkvarnen skrev:Jag tänkte jag skulle försöka mig på ett race med Solsticen på Lime rock, men jag har inte lyckats lista ut hur man gör det.
Jag får bara upp Laguna Seca hela tiden.
Det är Laguna seca som gäller för Solsticen denna vecka.
Så du får nog nöta på den banan lite ,lime Rock var förra veckan.
Gå in på forum sidan och kolla schemat
http://members.iracing.com/iforum/forum.jspa?forumID=39
Kolla season 3 schedule.
Det finns även Season 4 Schedule. Den börjar gälla om 2 veckor.
Nästa vecka är uppehåll med nya patchar ,bilar och banor.
Så då kan man köra lite race utan sr påverkan.
Jag håller med dig det är lite snurrigt i början innan man fattar
hur det fungerar, men när man väl hajar det så tycker jag
att det är skita bra upplagd.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Nu skulle jag köra ett race på med Legend på Lanier Speedway men då fick några som låg före mig att stanna på banan under formationsvarven, så då blev jag svartflagga för "Passing under yellow". Typiskt.
Men det går ett nytt race klockan åtta, ska försöka igen då.
Men det går ett nytt race klockan åtta, ska försöka igen då.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Din tid på Laguna är inte alls dålig, Pepparn. Jag var inte mer än knappa sekunden bättre. Jäkligt mycket svårare bana än Lime Rock.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jag ska träna lite mer på Laguna, men ärligt talat så tyckte jag inte Solsticen var så kul på den banan. På Lime rock är den kul, men jag vete fan hur jag ska kunna förbättra tiderna. Jag begriper inte hur man ska kunna köra på 1.01? Det finns ju inte så mycket krut i den kärran.JTarnstrom skrev:Din tid på Laguna är inte alls dålig, Pepparn. Jag var inte mer än knappa sekunden bättre. Jäkligt mycket svårare bana än Lime Rock.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Tjaba . Grattis Pepparkvarnen
Själv så inhandlade jag en del nya banor och bilar
Så nu laddar jag för nästa säsong.
Dessa blev det
Barber Motorsports Park
Daytona International Speedway
Mosport International Raceway - preorder
Watkins Glen International
Homestead Miami Speedway
Chevrolet Corvette C6.R GT1 - preorder
Riley MkXX Daytona Prototype
Mvh
Själv så inhandlade jag en del nya banor och bilar
Så nu laddar jag för nästa säsong.
Dessa blev det
Barber Motorsports Park
Daytona International Speedway
Mosport International Raceway - preorder
Watkins Glen International
Homestead Miami Speedway
Chevrolet Corvette C6.R GT1 - preorder
Riley MkXX Daytona Prototype
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En jävla tur att man inte behöver betala för reparationerna av bilarna...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Tack!thedude skrev:Tjaba . Grattis Pepparkvarnen
Själv så inhandlade jag en del nya banor och bilar
Så nu laddar jag för nästa säsong.
Dessa blev det
Barber Motorsports Park
Daytona International Speedway
Mosport International Raceway - preorder
Watkins Glen International
Homestead Miami Speedway
Chevrolet Corvette C6.R GT1 - preorder
Riley MkXX Daytona Prototype
Mvh
Jag har köpt Cup-bilen och Late model-bilen, men fy fan vilken best cup-bilen är, man förstår att det tar några år för förarna att bli bra, det är nog det närmaste bullriding man kan komma. Helt javla brutal.
Kommer att köpa Nationwide, Truck och Silver Crown också. men först måste jag jobba upp min rating så jag får tävla med Late model.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Läst igenom "sporting code" sidan 11.Pepparkvarnen skrev:Jag har inte lyckats lista ut hur man kommer upp i en högre klass.
Är det så att det sköts automatiskt när man kommer upp i en viss nivå på den klassen man är i?
Just nu är jag Rookie 3.67 på oval.
den finns under refence fliken jämte cars, tracks, myracing etc.
du måste komma upp till 4.0 för att få en d licens.
Dom håller på och ändrar reglerna för nästa säsong.
Innan var man tvungen att vänta 1 månad innan man fick licensen
men nu tror jag det sker direkt man har passerat 4.0 .Fast det blir inte
förrän i nästa build som är tror jag imorgon eller början på nästa vecka. max man kan få är 4.99 . Det finns en kalender under event fliken där det står lite vilka datum det slår igenom. Men som sagt det håller på och sker ändringar hur man ska få sina licenser. Nu ska det visst gå fortare och komma upp i Pro licens, varje gång man passerar 4.0 på respektive licens så kommer man upp ett steg. Hade jag varit som du hade jag kört några race till för att komma upp i 4.0 så med lite tur får du din d licens ganska snart. Imorgon börjar week 13 då det blir fun race utan
sr påverkan, och de som vill boosta upp sin sr så har dom 2 serier
till detta en oval serie och 1 track serie.
"sporting code och user guide är bra att läsa igenom så man
får en bild hur det fungerar, sporting code ändras emellanåt.
Allt som händer med spelet finns i home fliken, där finns aktuella nyheter.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Apropå Week 13.
Jag kommer att köra race "mixed martial arts"
kör med radicalen om man nu får välja bil.
Ni kan ju haka på .Har vi tur så hamnar
vi på samma server. Iofs tror jag pepparkvarnen
vill köra "interlope with antilope" Oval race med Chevan,du verkar
vara en oval kille .
Testade Radicalen på Laguna Seca,fasen vad det gick undan .
Har annars tyckt denna bana suger när man kör med solsticen
eller Skippyn, dessa uppförs backar är sega som sirap.
Med radicalen flyger man fram som en misil med senap i xxxxx .
Kul som fasen var det.
Pepparkvarnen ,jag skickar dig ett pm med mitt riktiga namn
du kan lägga med mig i dina vänner listan i spelet.
Mvh
Jag kommer att köra race "mixed martial arts"
kör med radicalen om man nu får välja bil.
Ni kan ju haka på .Har vi tur så hamnar
vi på samma server. Iofs tror jag pepparkvarnen
vill köra "interlope with antilope" Oval race med Chevan,du verkar
vara en oval kille .
Testade Radicalen på Laguna Seca,fasen vad det gick undan .
Har annars tyckt denna bana suger när man kör med solsticen
eller Skippyn, dessa uppförs backar är sega som sirap.
Med radicalen flyger man fram som en misil med senap i xxxxx .
Kul som fasen var det.
Pepparkvarnen ,jag skickar dig ett pm med mitt riktiga namn
du kan lägga med mig i dina vänner listan i spelet.
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jävla idioter ute på banan. Försökte mig på ett ovalrace och för andra gången i rad blev jag oskyldigt offer för andra dårar. Frustrerande. Kapade 1,5 sek på Laguna med Solsticen men 1,53 kan man inte vara nöjd med när andra gasar på 1,47. 1,50 vore en godkänd tid. Fast ikväll hade jag en del lag vilket kan ha påverkat en aning. Känslan blir itne riktigt den rätta. Peppar imponerar på ovalerna. Fattar inte hur han klarar sig från att råka i trubbel.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Jag har bara kört ett par oval race och det är väldigt tätt mellan bilarnaJTarnstrom skrev:Jävla idioter ute på banan. Försökte mig på ett ovalrace och för andra gången i rad blev jag oskyldigt offer för andra dårar. Frustrerande. Kapade 1,5 sek på Laguna med Solsticen men 1,53 kan man inte vara nöjd med när andra gasar på 1,47. 1,50 vore en godkänd tid. Fast ikväll hade jag en del lag vilket kan ha påverkat en aning. Känslan blir itne riktigt den rätta. Peppar imponerar på ovalerna. Fattar inte hur han klarar sig från att råka i trubbel.
och ovalerna korta, det har varit på håret ibland att man klarat sig.
Tror oval race är roligare om man kommer upp i högre klasser.
Har hört att late model ska vara kul. Dock satsar jag själv på road
race. Tycker de flesta bilar är kul och köra förutom solsticen.
Jettan är ingen favorit heller ,dock är den roligare än solsticen.
SKip barbern gillar jag skarpt och radicalen. Rileyn går
som sjutton och har gött motor ljud men är tyvärr inte uppe
i a licens än. Tycker det är bra att de ändrar licens systemet.
Nu får man sin d licens ganska fort men sedan uppgraderas
licensen efter varje säsong = 3 mån mellanrum.
Dags o knega
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
info om Nya releasen
Build 2009.10.26.01 Release Notes
--------------------------
Website updates
Series, Car, and Track pages
-Re-organized to make it easier to find the series, car, or track you are looking for. Series are grouped based on license; content is grouped based on status.
Stats
- Club scoring summary added to race results
-Driver stats have been expanded to include the driver's club and the driver's total Gross Club Points.
- In several areas of the site where club points are displayed, the information has been expanded to include Club Points, Club Points Multiplier, and Net club Points
-Results for sub-sessions are now easily viewable. If a session has been split, mousing over the result icon for that session will cause a pop-up to appear. The subsessions may each be selected within this pop-up.
Race Planner (to be released in the near future)
- A Dashboard gadget. Allows users to show their intent to participate in races for an entire season worth of racing. Races will become joinable 30 minutes prior to their scheduled start. This gadget will not auto-register drivers -- registration must be done manually.
Fast Track Licensing
- If your license is in the range Class C ... Pro, and at the end of a session your Safety Rating is less than 1.00, you will be immediately demoted as many license levels as are required to bring your SR back to or above 1.00, but in no case will you be demoted below Class D if you currently hold that license or higher.
- If your license is in the range Rookie ... Class B, at the end of a session you will be immediately promoted to the next higher license if (a) your Safety Rating is 4.00 or higher, and (b) you have met the Minimum Participation Requirements for your current license level.
- If you have a Class A license and you are a member of the current Pro class, at the end of a session you will be immediately promoted back into Pro if your Safety Rating is 4.00 or higher.
- The Rookie (thrice per Season) license promotions, and Standard (once per Season) license promotions/demotions will continue unchanged.
Hosted iRacing
- Hosted sessions enable you to create personalized race events at any time for a cost of $3.00.
- Hosted sessions can only be purchased with iRacing Dollars and/or iRacing Credits at this time.
- It is possible to load iRacing Dollars into your account by purchasing a gift certificate and redeeming it yourself. You can redeem a gift certificate without purchasing anything as follows:
***Click on the “View Cart” link at the top of the page
***Enter your gift certificate code into the box and click the “Apply” button
***Follow the instructions on the screen to complete your gift card redemption order
- All hosted sessions features are accessible from a new “HOSTED” top level navigation menu selection.
- Hosted sessions cannot be scheduled for the future. They are launched at the time of purchase and are typically ready to join within 60 seconds of purchase.
- There is no charge to join a race and you can register to join a hosted session from the “join a race” page. This page refreshes automatically.
- You can select the car and track, practice, qual and race length/duration as well as several other options such as number of racers, starting type (rolling vs. standing), number of fast tows allowed and full course cautions (on or off).
- The list of available tracks is a function of which tracks are loaded onto the selected server farm.
- It is not possible to configure hosted sessions with multiple car classes at this time.
- You can make your hosted sessions private by providing a session password and giving the password to your friends.
- Hosted sessions are not official races and do not impact your Safety Rating or iRating.
- The total duration of a hosted session should not exceed 4 hours. Race servers will enforce this limit by shortening a hosted session if it lasts too long.
- You can output hosted session race results to CSV. A button will appear on the hosted sessions event results page when appropriate. The button will not appear if the session didn’t include a race component.
Cameras
- New group dialog tab gives the following functionality:
***double click on a camera to set it active
***add/remove cameras from group
***delete camera if not in any group
***view active camera and shot quality in real time
***sort by name or shot quality
***Camera groups can be added/deleted at will now (tv1 etc). You can remove all but the on car groups, and add up to 32 groups.
***New groups insert after the current one.
***Enable/disable automatic shot selection (ctrl-t is hot key). This effectively locks the current camera active until you manually switch to another shot using the group dialog or the 'b' and 'shift-b' buttons.
- Mouse aiming mode
***activated with ctrl-z.
***hit ctrl-z again to save new camera position (only for fixed cameras)
***hit esc to cancel edit.
***left mouse button flies forward, right flies backwards.
***moving the mouse modifies yaw and pitch.
- Cameras can be renamed
- static no longer shown when transitioning from practice to race
- Added overlap to start/end, should reduce 'flashing' in tv cameras
- key binding cancels when switching away from edit dialog
- Improved behavior of chopper when it can not keep up and improved reset of chopper position
- Blimp/chopper shots only last 10 seconds now
- fixed camtool ui so slider/text controls grey out when disabled
- Stop cameras from flashing at transitions
- Fixed pan to next focus car
- Separated driving FOV adjustment from camtool fov adjustment
- Added support for analog control of fov
- Increased dead zone to better support xbox 360 controller
- Cameras no longer flash when adjusting tape head in replay.
- Ctrl-F12 toggles cam_tool ui instead of only setting it active.
- Joystick does not interfere with key acceleration when using the keyboard and joystick at same time
- Added reset button on settings tab to reset key mappings in camtool to defaults
- New Joystick calibration dialog in the cam_tool setup tab
- Camera yaw/pitch movement is now proportional to FOV
- New file format supports any number of groups/cameras in groups
- removed "All TV" it is redundant when you can make your own
- push to talk works when camtool is up
- Key repeat works on frame step when using a mouse to click on the button
- you can see a visible camera when viewing the camera itself (alt-Q) in the camera tool. Makes it easy to place cameras exactly where you want them.
- can load/save car/track cameras at any time to any filename you want, so it's easier to have multiple sets of camera files available. (But does not yet remember which sets of cameras were selected.)
- Camera field of view gets wider on very wide aspect ratio displays (triple head) so TV cams don't zoom in too much and cut off detail. But by getting so much wider there may be artifacting from very close objects getting cut off in the wider views.
- Added scenic group that gets the shot when the focus car is lost. Useful for putting some cameras in that show the track itself.
- Oncar cameras go to static for 3 seconds when focus car is lost.
- Store last select camera group and cam file in cameras.ini and load at startup.
- Able to toggle view mode and use shot q when driving camera selected.
Setup Sharing
- In the Garage you can share your current setup with other people in the session by pressing the "Share" button. You can make a setup available to everyone, to members of your club, or to a specific person. Setups shared with everyone or with teammates are stored on the server and will be available for the entire session, even if you disconnect. Setups shared with an individual are available until they exit the sim and can only be shared while they are connected.
- You can load any setup that has been shared with you by clicking on the "Shared" button in the garage. Setups shared directly with you (eg, not to everyone or to clubmates) are available until you exit the sim.
- Shared setups can be loaded and then saved to disk for later use.
Garage
- All changes require the Apply button to be pressed before the garage can be exited. Some adjustments are still shown live, but must be applied to exit.
- The garage can be viewed during a race, but no changes to the setup are allowed.
Spotter
- Voice Packs can be selected from within the sim in Options / Sound. You'll need to restart the sim for a newly selected voice pack to take effect. For information on using and making spotter packs, see: http://members.iracing.com/iforum/th...ssageID=430723
- Added a "TJ Majors and Lance McGrew" spotter package. (to be released in the near future)
Graphics options
- A new graphics option "reduce Z-fighting" has been added, mainly to help reduce shadow flickering from the cockpit view. This option also helps prevent ground from drawing through the cockpit floor.
- removed triple buffering from options screen, it still exists in the render.ini file, but called "TwoBackBuffers". D3D does not support true triple buffering, the option was a hold over from OpenGL support.
- new option added, "Cap frame queue", which tells the sim not to queue up more than 1 frame at a time for rendering to reduce latency. Defaults to on (which is our usual behavior). Turning this option off may increase controller lag.
- The limit frame rate limit option was modified to improve its accuracy.
Replays
Replays have been changed so that they record the actually transmitted car positions for all the cars, instead of the locally extrapolated positions, which have errors due to latency. This means you are seeing what actually happened on each client computer, not what was "guessed" at on your computer in the few tenths of a second of transmission latency. This should make it more useful when examining another driver's line and braking points.
There are still some issues to be aware of when interpreting what you see in a replay. It is now possible that two cars can merge slightly without a collision occurring. This would happen if neither car "guessed" that a collision occurred during the latency period, but in fact one did, if it had been possible to know that. Count that as a lucky day, if that happens to you. It is also possible that it appears that two cars do not touch, and yet collision forces are applied to one car or the other, or both. That's the same issue in reverse, an unlucky day. There is no difference in lucky vs. unlucky days from what happens with the old code, but now it looks different in the replay (although not while you are driving in real-time; then you are still seeing the extrapolated "guesses", obviously).
For now, opponent smoke and skid marks appear at the extrapolated positions, so it may appear that skid marks are appearing a couple feet away from where the spinning car actually is. We are going to work on that. Also, the altitude of the cars will sometimes appear to jump up or down a little bit, as the altitude is not always transmitted, so it comes from the extrapolated guess at times. We are going to work on that, as well.
If you, like Grant Reeve, have your sensibilities offended by the fact that the replay no longer matches what you saw while driving, then you can change an entry in your "My Documents\iRacing\app.ini" file--
Under the [Replay] line change the line
replayPatchRemoteCars=1
to
replayPatchRemoteCars=0
and then your replays will be the same as before. Don't get unduly upset with other drivers for swerving, if you do that, though--they are probably just latency-induced swerves.
Remote cars
- Remote cars now generate skids, smoke, and dust.
- Remote cars should flash less
Race Control
- Gained-time warnings ("Slow Down") can now be carried across the start/finish line. Doing so will cause both laptimes to be invalid (---). But trying to carry it over the start/finish to finish your race will result in an instant black flag and post race penalty.
- Bumped the time allowed to obey a Slow Down warning to 40 seconds from 20.
- Bumped the base time for Fast Tows from 15 seconds to 30 seconds.
- Made improvements to how long a person who has missed the start waits before being allowed into their pit stall.
- When joining an in-progress server (eg: open practice) you should now see lap times for cars who were once connected but are not now.
- Blue flags will no longer be waved if you are still finishing your race and the leaders who have finished already are behind you.
- Green flags should fly a couple of second’s earlier on longer tracks.
- The delay for showing the pit entry pop-up is reduced.
Black Boxes
- F1 black box shows car ahead/behind during races.
- F2, F3 black boxes show your best lap time, laps remaining, and total laps during races.
- Any cars that have cockpit adjustable brake bias allowed now have it on F8 in the blackboxes.
Cars
- Wind noise has been reduced.
- Engine braking has been reduced by quite a lot on the Impala B non-plate motor, the Silverado Non-plate motor, the Spec racer and Jetta. Engine braking has been increased marginally on all three plate motors (Silverado, Impala and Impala B).
- Automatic throttle cut on upshift has been activated for the C6R, Dallara, Formula Mazda, Radical, and Riley DP.
- Silverado, Impala and Impala B diff ratios are restricted at certain tracks. The ratios are fixed at Loudon, Phoenix, and Milwaukee for all three vehicles and at Martinsville for the Impala.
- Star Mazda tire sizes and physics have been altered in physics to match this year's specs and front and rear wings are remodeled.
- Dallara IndyCar ( to be released in the near future)
- Corvette C6.R GT1 ( to be released in the near future)
Tracks
- Talladega has an update to fix a "slippery" seam in the tri-oval part of the track.
- At Road Atlanta a few curbs have been corrected, they were flat instead of having the correct profile to them.
- At Texas Oval the pit speed pop-up should now come out earlier.
- At Infineon some bumps and curbs have been fixed.
- Mosport (to be released in the near future)
Security
Unverifiable third party replacements of system DLLs (including D3D9.DLL and DINPUT8.DLL) utilized by the simulator will now result in loading errors. If you encounter a Loading Error #66, please remove any third party replacements of D3D9.DLL, DINPUT8.DLL or other imposter system DLLs from your iRacing installation.
Mvh
Build 2009.10.26.01 Release Notes
--------------------------
Website updates
Series, Car, and Track pages
-Re-organized to make it easier to find the series, car, or track you are looking for. Series are grouped based on license; content is grouped based on status.
Stats
- Club scoring summary added to race results
-Driver stats have been expanded to include the driver's club and the driver's total Gross Club Points.
- In several areas of the site where club points are displayed, the information has been expanded to include Club Points, Club Points Multiplier, and Net club Points
-Results for sub-sessions are now easily viewable. If a session has been split, mousing over the result icon for that session will cause a pop-up to appear. The subsessions may each be selected within this pop-up.
Race Planner (to be released in the near future)
- A Dashboard gadget. Allows users to show their intent to participate in races for an entire season worth of racing. Races will become joinable 30 minutes prior to their scheduled start. This gadget will not auto-register drivers -- registration must be done manually.
Fast Track Licensing
- If your license is in the range Class C ... Pro, and at the end of a session your Safety Rating is less than 1.00, you will be immediately demoted as many license levels as are required to bring your SR back to or above 1.00, but in no case will you be demoted below Class D if you currently hold that license or higher.
- If your license is in the range Rookie ... Class B, at the end of a session you will be immediately promoted to the next higher license if (a) your Safety Rating is 4.00 or higher, and (b) you have met the Minimum Participation Requirements for your current license level.
- If you have a Class A license and you are a member of the current Pro class, at the end of a session you will be immediately promoted back into Pro if your Safety Rating is 4.00 or higher.
- The Rookie (thrice per Season) license promotions, and Standard (once per Season) license promotions/demotions will continue unchanged.
Hosted iRacing
- Hosted sessions enable you to create personalized race events at any time for a cost of $3.00.
- Hosted sessions can only be purchased with iRacing Dollars and/or iRacing Credits at this time.
- It is possible to load iRacing Dollars into your account by purchasing a gift certificate and redeeming it yourself. You can redeem a gift certificate without purchasing anything as follows:
***Click on the “View Cart” link at the top of the page
***Enter your gift certificate code into the box and click the “Apply” button
***Follow the instructions on the screen to complete your gift card redemption order
- All hosted sessions features are accessible from a new “HOSTED” top level navigation menu selection.
- Hosted sessions cannot be scheduled for the future. They are launched at the time of purchase and are typically ready to join within 60 seconds of purchase.
- There is no charge to join a race and you can register to join a hosted session from the “join a race” page. This page refreshes automatically.
- You can select the car and track, practice, qual and race length/duration as well as several other options such as number of racers, starting type (rolling vs. standing), number of fast tows allowed and full course cautions (on or off).
- The list of available tracks is a function of which tracks are loaded onto the selected server farm.
- It is not possible to configure hosted sessions with multiple car classes at this time.
- You can make your hosted sessions private by providing a session password and giving the password to your friends.
- Hosted sessions are not official races and do not impact your Safety Rating or iRating.
- The total duration of a hosted session should not exceed 4 hours. Race servers will enforce this limit by shortening a hosted session if it lasts too long.
- You can output hosted session race results to CSV. A button will appear on the hosted sessions event results page when appropriate. The button will not appear if the session didn’t include a race component.
Cameras
- New group dialog tab gives the following functionality:
***double click on a camera to set it active
***add/remove cameras from group
***delete camera if not in any group
***view active camera and shot quality in real time
***sort by name or shot quality
***Camera groups can be added/deleted at will now (tv1 etc). You can remove all but the on car groups, and add up to 32 groups.
***New groups insert after the current one.
***Enable/disable automatic shot selection (ctrl-t is hot key). This effectively locks the current camera active until you manually switch to another shot using the group dialog or the 'b' and 'shift-b' buttons.
- Mouse aiming mode
***activated with ctrl-z.
***hit ctrl-z again to save new camera position (only for fixed cameras)
***hit esc to cancel edit.
***left mouse button flies forward, right flies backwards.
***moving the mouse modifies yaw and pitch.
- Cameras can be renamed
- static no longer shown when transitioning from practice to race
- Added overlap to start/end, should reduce 'flashing' in tv cameras
- key binding cancels when switching away from edit dialog
- Improved behavior of chopper when it can not keep up and improved reset of chopper position
- Blimp/chopper shots only last 10 seconds now
- fixed camtool ui so slider/text controls grey out when disabled
- Stop cameras from flashing at transitions
- Fixed pan to next focus car
- Separated driving FOV adjustment from camtool fov adjustment
- Added support for analog control of fov
- Increased dead zone to better support xbox 360 controller
- Cameras no longer flash when adjusting tape head in replay.
- Ctrl-F12 toggles cam_tool ui instead of only setting it active.
- Joystick does not interfere with key acceleration when using the keyboard and joystick at same time
- Added reset button on settings tab to reset key mappings in camtool to defaults
- New Joystick calibration dialog in the cam_tool setup tab
- Camera yaw/pitch movement is now proportional to FOV
- New file format supports any number of groups/cameras in groups
- removed "All TV" it is redundant when you can make your own
- push to talk works when camtool is up
- Key repeat works on frame step when using a mouse to click on the button
- you can see a visible camera when viewing the camera itself (alt-Q) in the camera tool. Makes it easy to place cameras exactly where you want them.
- can load/save car/track cameras at any time to any filename you want, so it's easier to have multiple sets of camera files available. (But does not yet remember which sets of cameras were selected.)
- Camera field of view gets wider on very wide aspect ratio displays (triple head) so TV cams don't zoom in too much and cut off detail. But by getting so much wider there may be artifacting from very close objects getting cut off in the wider views.
- Added scenic group that gets the shot when the focus car is lost. Useful for putting some cameras in that show the track itself.
- Oncar cameras go to static for 3 seconds when focus car is lost.
- Store last select camera group and cam file in cameras.ini and load at startup.
- Able to toggle view mode and use shot q when driving camera selected.
Setup Sharing
- In the Garage you can share your current setup with other people in the session by pressing the "Share" button. You can make a setup available to everyone, to members of your club, or to a specific person. Setups shared with everyone or with teammates are stored on the server and will be available for the entire session, even if you disconnect. Setups shared with an individual are available until they exit the sim and can only be shared while they are connected.
- You can load any setup that has been shared with you by clicking on the "Shared" button in the garage. Setups shared directly with you (eg, not to everyone or to clubmates) are available until you exit the sim.
- Shared setups can be loaded and then saved to disk for later use.
Garage
- All changes require the Apply button to be pressed before the garage can be exited. Some adjustments are still shown live, but must be applied to exit.
- The garage can be viewed during a race, but no changes to the setup are allowed.
Spotter
- Voice Packs can be selected from within the sim in Options / Sound. You'll need to restart the sim for a newly selected voice pack to take effect. For information on using and making spotter packs, see: http://members.iracing.com/iforum/th...ssageID=430723
- Added a "TJ Majors and Lance McGrew" spotter package. (to be released in the near future)
Graphics options
- A new graphics option "reduce Z-fighting" has been added, mainly to help reduce shadow flickering from the cockpit view. This option also helps prevent ground from drawing through the cockpit floor.
- removed triple buffering from options screen, it still exists in the render.ini file, but called "TwoBackBuffers". D3D does not support true triple buffering, the option was a hold over from OpenGL support.
- new option added, "Cap frame queue", which tells the sim not to queue up more than 1 frame at a time for rendering to reduce latency. Defaults to on (which is our usual behavior). Turning this option off may increase controller lag.
- The limit frame rate limit option was modified to improve its accuracy.
Replays
Replays have been changed so that they record the actually transmitted car positions for all the cars, instead of the locally extrapolated positions, which have errors due to latency. This means you are seeing what actually happened on each client computer, not what was "guessed" at on your computer in the few tenths of a second of transmission latency. This should make it more useful when examining another driver's line and braking points.
There are still some issues to be aware of when interpreting what you see in a replay. It is now possible that two cars can merge slightly without a collision occurring. This would happen if neither car "guessed" that a collision occurred during the latency period, but in fact one did, if it had been possible to know that. Count that as a lucky day, if that happens to you. It is also possible that it appears that two cars do not touch, and yet collision forces are applied to one car or the other, or both. That's the same issue in reverse, an unlucky day. There is no difference in lucky vs. unlucky days from what happens with the old code, but now it looks different in the replay (although not while you are driving in real-time; then you are still seeing the extrapolated "guesses", obviously).
For now, opponent smoke and skid marks appear at the extrapolated positions, so it may appear that skid marks are appearing a couple feet away from where the spinning car actually is. We are going to work on that. Also, the altitude of the cars will sometimes appear to jump up or down a little bit, as the altitude is not always transmitted, so it comes from the extrapolated guess at times. We are going to work on that, as well.
If you, like Grant Reeve, have your sensibilities offended by the fact that the replay no longer matches what you saw while driving, then you can change an entry in your "My Documents\iRacing\app.ini" file--
Under the [Replay] line change the line
replayPatchRemoteCars=1
to
replayPatchRemoteCars=0
and then your replays will be the same as before. Don't get unduly upset with other drivers for swerving, if you do that, though--they are probably just latency-induced swerves.
Remote cars
- Remote cars now generate skids, smoke, and dust.
- Remote cars should flash less
Race Control
- Gained-time warnings ("Slow Down") can now be carried across the start/finish line. Doing so will cause both laptimes to be invalid (---). But trying to carry it over the start/finish to finish your race will result in an instant black flag and post race penalty.
- Bumped the time allowed to obey a Slow Down warning to 40 seconds from 20.
- Bumped the base time for Fast Tows from 15 seconds to 30 seconds.
- Made improvements to how long a person who has missed the start waits before being allowed into their pit stall.
- When joining an in-progress server (eg: open practice) you should now see lap times for cars who were once connected but are not now.
- Blue flags will no longer be waved if you are still finishing your race and the leaders who have finished already are behind you.
- Green flags should fly a couple of second’s earlier on longer tracks.
- The delay for showing the pit entry pop-up is reduced.
Black Boxes
- F1 black box shows car ahead/behind during races.
- F2, F3 black boxes show your best lap time, laps remaining, and total laps during races.
- Any cars that have cockpit adjustable brake bias allowed now have it on F8 in the blackboxes.
Cars
- Wind noise has been reduced.
- Engine braking has been reduced by quite a lot on the Impala B non-plate motor, the Silverado Non-plate motor, the Spec racer and Jetta. Engine braking has been increased marginally on all three plate motors (Silverado, Impala and Impala B).
- Automatic throttle cut on upshift has been activated for the C6R, Dallara, Formula Mazda, Radical, and Riley DP.
- Silverado, Impala and Impala B diff ratios are restricted at certain tracks. The ratios are fixed at Loudon, Phoenix, and Milwaukee for all three vehicles and at Martinsville for the Impala.
- Star Mazda tire sizes and physics have been altered in physics to match this year's specs and front and rear wings are remodeled.
- Dallara IndyCar ( to be released in the near future)
- Corvette C6.R GT1 ( to be released in the near future)
Tracks
- Talladega has an update to fix a "slippery" seam in the tri-oval part of the track.
- At Road Atlanta a few curbs have been corrected, they were flat instead of having the correct profile to them.
- At Texas Oval the pit speed pop-up should now come out earlier.
- At Infineon some bumps and curbs have been fixed.
- Mosport (to be released in the near future)
Security
Unverifiable third party replacements of system DLLs (including D3D9.DLL and DINPUT8.DLL) utilized by the simulator will now result in loading errors. If you encounter a Loading Error #66, please remove any third party replacements of D3D9.DLL, DINPUT8.DLL or other imposter system DLLs from your iRacing installation.
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Denna raden är nog intressant för er rookies
If your license is in the range Rookie ... Class B, at the end of a session you will be immediately promoted to the next higher license if (a) your Safety Rating is 4.00 or higher, and (b) you have met the Minimum Participation Requirements for your current license level.
- If you have a Class A license and you are a member of the current Pro class, at the end of a session you will be immediately promoted back into Pro if your Safety Rating is 4.00 or higher.
- The Rookie (thrice per Season) license promotions, and Standard (once per Season) license promotions/demotions will continue unchanged.
If your license is in the range Rookie ... Class B, at the end of a session you will be immediately promoted to the next higher license if (a) your Safety Rating is 4.00 or higher, and (b) you have met the Minimum Participation Requirements for your current license level.
- If you have a Class A license and you are a member of the current Pro class, at the end of a session you will be immediately promoted back into Pro if your Safety Rating is 4.00 or higher.
- The Rookie (thrice per Season) license promotions, and Standard (once per Season) license promotions/demotions will continue unchanged.
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Seriesystemet känns lite förvirrande. Plötsligt är Laguna Seca och Solsticen borta, ersatta av nån serie som heter Week 13... Men det är kul ändå. Onlineracingen på iRacing slår alla konkurrenter med hästlängder. Disciplinen är överlag bättre än någon annan liga jag har varit med om. Folk som ska varvas flyttar snällt på sig.
Sedan råkar man ändå ut för att bli offer för en del nötter men det lär väl ge sig när man tar klivet upp i licenssystemet.
Hade ett bra race på Loews och slutade tvåa med spec-Forden. Äntligen fick man pyssla lite med setupen på bilen. Inget märkvärdigt men några små ändringar som gav resultat. Två race till så kliver jag över 4.00.
Sedan råkar man ändå ut för att bli offer för en del nötter men det lär väl ge sig när man tar klivet upp i licenssystemet.
Hade ett bra race på Loews och slutade tvåa med spec-Forden. Äntligen fick man pyssla lite med setupen på bilen. Inget märkvärdigt men några små ändringar som gav resultat. Två race till så kliver jag över 4.00.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Jag låg på 3.98 i går men så körde jag ett race till. Startade fyra, var inblandad i några incidenter med bilar som kraschade framför mig, lyckades ändå jobba mig upp till fjärde plats, men tyvärr åkte jag ner till 3.89 på rankningen.
Ska göra några nya försök i kväll att ta mig över 4.0.
Ska göra några nya försök i kväll att ta mig över 4.0.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så fort jag fixat mig över 4.00 på road race ska jag ge mig på ovalerna på allvar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Angående serie systemet så är säsong 3 över sedan i måndagsJTarnstrom skrev:Seriesystemet känns lite förvirrande. Plötsligt är Laguna Seca och Solsticen borta, ersatta av nån serie som heter Week 13... Men det är kul ändå. Onlineracingen på iRacing slår alla konkurrenter med hästlängder. Disciplinen är överlag bättre än någon annan liga jag har varit med om. Folk som ska varvas flyttar snällt på sig.
Sedan råkar man ändå ut för att bli offer för en del nötter men det lär väl ge sig när man tar klivet upp i licenssystemet.
Hade ett bra race på Loews och slutade tvåa med spec-Forden. Äntligen fick man pyssla lite med setupen på bilen. Inget märkvärdigt men några små ändringar som gav resultat. Två race till så kliver jag över 4.00.
och denna vecka händer det inte så mkt, men nästa måndag
tror jag säsong 4 drar igång. Week 13 är alltid mellan säsongerna
och då köra man fun race och rookies som ligger under 4.0 kan
köra upp sig i en oval mini serie och en road mini serie.
Banorna byts varje måndag/Tisdag
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Återigen, tack för infon. Har nu hittat farten med SPec-Forden. Faktiskt en rätt kul bil och av någon anledning har jag hamnat i väldigt starka startfält. Vilka race! Vilken skillnad på motstånd! Trots att jag bara hamnar runt tionde position så rasslar poängen in. Det roligaste är att racen blir oerhört realistiska. Knappt några misstag görs. Grymt vilken fart en del har.
Jag undrar om inte iRacing kan bli ett hot mot Simbin. De har helt underskattat online-möjligheterna. Det är inte mycket som har hänt med deras online-modell sedan de första spelen.
Jag undrar om inte iRacing kan bli ett hot mot Simbin. De har helt underskattat online-möjligheterna. Det är inte mycket som har hänt med deras online-modell sedan de första spelen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
För mig var gårdagen ett helvete. jag började på 3.98 och slutade på 3.60 utan att göra ett enda misstag.
I två race spann bilarna i första startled i första kurvan och i ett race svängde en jävla idiot rätt in i sidan på mig på raksträckan.
Jag var så förbannad att jag hade nån gett mig ett glas vatten så hade jag kunnat få det att koka enbart med mitt raseri.
I två race spann bilarna i första startled i första kurvan och i ett race svängde en jävla idiot rätt in i sidan på mig på raksträckan.
Jag var så förbannad att jag hade nån gett mig ett glas vatten så hade jag kunnat få det att koka enbart med mitt raseri.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
ha ha en mänsklig vattenkokare ..Pepparkvarnen skrev:För mig var gårdagen ett helvete. jag började på 3.98 och slutade på 3.60 utan att göra ett enda misstag.
I två race spann bilarna i första startled i första kurvan och i ett race svängde en jävla idiot rätt in i sidan på mig på raksträckan.
Jag var så förbannad att jag hade nån gett mig ett glas vatten så hade jag kunnat få det att koka enbart med mitt raseri.
I de lägre klasserna finns det en hel del nötter, det suger sr
att ha dessa omkring sig .
Mvh
The Dude
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Fördelen med Spec-Forden är nog att den är för svårkörd för de värsta nollorna.
Det suger bra att få sin SR sänkt av andra nötter. Det räcker med de egna misstagen
Hittills har jag dock inte låtit något av mina egna misstag gå ut över någon annan.
Det suger bra att få sin SR sänkt av andra nötter. Det räcker med de egna misstagen
Hittills har jag dock inte låtit något av mina egna misstag gå ut över någon annan.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Grattis! 4,43 här.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 129
- Blev medlem: tor okt 08, 2009 06:39
Grattis grabbar bra kört av er.
själv så har jag precis provat Corvetten på Mosport fun race.
Fasen vad kul det var. Grymt bra tryck i bilen.
På de lägre växlarna i tighta kurvor får man köra som om man hade ett ägg mellan foten och pedalen annars snurrar man åttor .
Tycker de har lyckats bra med känslan av en tung bil med fet motor.
Överstyr/under styr om vartannat. Bra ff tycker jag det var,känner när
greppet släpper etc. Fick dock höja ff ganska mkt.
Denna bil rockar
Mvh
själv så har jag precis provat Corvetten på Mosport fun race.
Fasen vad kul det var. Grymt bra tryck i bilen.
På de lägre växlarna i tighta kurvor får man köra som om man hade ett ägg mellan foten och pedalen annars snurrar man åttor .
Tycker de har lyckats bra med känslan av en tung bil med fet motor.
Överstyr/under styr om vartannat. Bra ff tycker jag det var,känner när
greppet släpper etc. Fick dock höja ff ganska mkt.
Denna bil rockar
Mvh
The Dude
-
- Inlägg: 253
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jag har också hoppat på iRacing nu (innan jag såg denna tråd). Vi började ju med GPL nästan samtidigt också Tärnström. Låter som om vi har det ganska synkat med familjeutvecklingen. Har dessutom också en fru som lägger sig tidigt vilket ger möjlighet till sen racing.
Det värsta är att adrenalinet pumpar i kroppen efter racen vilket gör att det inte är lönt att försöka sova på ett tag Blir sena kvällar...
/Martin
Det värsta är att adrenalinet pumpar i kroppen efter racen vilket gör att det inte är lönt att försöka sova på ett tag Blir sena kvällar...
/Martin
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Det börjar gå lite bättre med roadracingen nu, men det är svårt att få till setupen på spec-racern.
Sen har jag köpt Dallaran och Indy... Fy fan vad häftigt det är att köra fullt in i kurva 1. Den måste ni skaffa.
Sen har jag köpt Dallaran och Indy... Fy fan vad häftigt det är att köra fullt in i kurva 1. Den måste ni skaffa.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
SPec-racern är knpeig. Jag tror att jag har tänkt tvärtom när det gäller fjädringen på den. INte undra på att det understyr som fan. Ska testa lite ikväll. Om det är som jag tror så kan jag säkert gå ned på 1.00,5.
Är det inte idag vi ska få våra licenser?
Är det inte idag vi ska få våra licenser?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, det var väl en tio år sedan... Kul som fan är det i alla fall men det lär nog inte bli lika mycket köra av som förr om åren.Martin_Granberg skrev:Jag har också hoppat på iRacing nu (innan jag såg denna tråd). Vi började ju med GPL nästan samtidigt också Tärnström. Låter som om vi har det ganska synkat med familjeutvecklingen. Har dessutom också en fru som lägger sig tidigt vilket ger möjlighet till sen racing.
Det värsta är att adrenalinet pumpar i kroppen efter racen vilket gör att det inte är lönt att försöka sova på ett tag Blir sena kvällar...
/Martin
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666