EnzoF1 skrev:form-ola1 skrev:Forza behöver en neutral moderator.
Vissa kryptiska saker får man "inte" skriva men det går bra att anklaga finnar för att vara pedofiler och ett 20-tal gånger namnge en annan forummedlem och skriva om hans impotens och användade av blå piller.
Att inte reagera när en ständigt förtalar och förnedrar en annan är att tiga och samtycka.
Att sen skylla på att man inte kan läsa allt, trots att man själv deltar i diskutionen är lågt.
Visst, tärnan. Om Jari går in med taggarna före så kan man besvara men moderera bort påhoppen på person. Han i flera trådar diskuterat trådämnet då 2, speciellt 1 enbart gått in i diskutionen för att förlöjliga honom.
Och du låter det gå.
Eget ansvar som du påtalat, lär dessa herrar inte ta förrän dom får sitt gula, välförkänta kort.
Ja det är ju mig du menar, trots att du inte har stake att säga det rent ut. Det är värre enligt mig.
Jag vet att du aldrig dragit dig för personliga påhopp. Alla vet att det är dig man menar så det behöver inte sägas klarare än så.
Men kallar man mig psykopat, så får man tåla att bli kallad impotent.
Fair enough, det måste ju ändå vara värre för dig som faktiskt är både och...
Vadå anklaga finnar för att vara pedofiler? Många finnar är pedofiler. Så är det bara. Finns inget märkligt i det påståendet. Jag har inte namngivit nån skribent på forumet som pedofil.
Tja, hur många är det? Är det fler eller färre än i t.ex. Sverige? Du får gärna bygga upp ett sånt påstående med lite faktaunderlag så är det helt okej att du gör en sån koppling. Kanske inte i en tråd om vapen, palestina eller hamas-barn, eller för att du saknar andra argument, eller för att du inte har några andra syften med det än att vända en diskussion om ett ämne till ett misstroende mot en argumentör. Ta det hellre i en egen tråd så ska jag gladeligen diskutera det med dig. Men som sagt, bygg på fakta för det kräver ni av mig.
Jari går alltid in med taggarna före, det är därför han blir påhoppad. Han häver ur sig felaktigheter och en mängd provocerande saker, och då får man vara beredd på att käka, svårare än så är det inte.
Jag är beredd att käka om jag tigger om det. Jag håller däremot inte med om att jag alltid går in med taggarna före. Jag brukar för det mesta också ganska grundligt underbygga mina argument med det lilla jag kan och som jag förstått anser en del att jag i de flesta ämnen kan för lite, men det är min okunskap och den bjuder jag på. Vist, ni kan slå och sparka på just det faktumet men personligen tror jag vi alla här skulle lära oss mer på om ni/du tog fram den riktiga faktan och tillrättavisade mig på ett hyggligt och åtminstone hälften så pedagogiskt sätt som till och med jag klarar av.
Är det en mindre ansträngning att misskreditera mig än att visa vart och hur jag har fel?
Genom sina otroligt bristfälliga kunskaper i många ämnen så förlöjligar Jari oftast sig själv, t.ex. procenträkning, röstberättigande och för att inte tala om evighetsämnet om hans uppdiktade gokarttider och liknande.
Men i stället för att visa vart och hur jag har fel så kommer du påpeka att jag haft fel i tio år till i dessa tre ämnen?
Jag har efterlyst en tråd där vi reder ut dessa tre ämnen som sticky så att vi ka slippa dem i var och varannan post i evigheter. På så vis kanske man kan komma framåt med andra diskussioner i framtida trådar.
Nackdelen med ett sånt system vore väl kanske att du skulle bli helt överflödig på forumet och det kanske någon av moderatorerna vill förhindra?
Den dag Jari uppträder ödmjukt så kommer han att bemötas så också.
Jag är helt övertygad om att du inte vet vad det betyder.
Så, min käre [/color]Använd korrekt nick /Moderatorn[/color], du borde också se om ditt eget hus.
[/quote]
Oj, en moderering?
Tur att han tog det värsta först.