Diskussion om moderering

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:...Förutom att han freakade ut på Gösta så anser jag faktiskt att Pepparkvarnen utgör ett bra exempel på hur man kan bete sig på ett forum. Med tanke på de mothugg han får så går han aldrig till personangrepp, med undantag för Gösta då (men han är ju inte av sämre virke än att han kan ta det som den fjolla han är och ibland behöver han ju en avhyvling, det vet vi allihopa).

.
Att inte Pepparkvarnen har en handfull varningar är anmärkningsvärt, jävla nepotism från moderatorns sida. Ger mig fan på att de är minst kusiner.
När det gäller er två tror jag att ni är fullt kapabla att reda ut er konflkt själva. Grejen med dig, Gösta, är att det är så sällan någon tar dig på allvar så att när du kommer med tillmälen så tar det inte så hårt :)
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Cheever skrev:
JTarnstrom skrev: Förändring börjar alltid med en själv, inte med den andre.
Fan Tärnström, ibland får du till det :up:

Ha ha du med Cheever :)
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Forza behöver en neutral moderator.

Vissa kryptiska saker får man "inte" skriva men det går bra att anklaga finnar för att vara pedofiler och ett 20-tal gånger namnge en annan forummedlem och skriva om hans impotens och användade av blå piller.
Att inte reagera när en ständigt förtalar och förnedrar en annan är att tiga och samtycka.
Att sen skylla på att man inte kan läsa allt, trots att man själv deltar i diskutionen är lågt.

Visst, tärnan. Om Jari går in med taggarna före så kan man besvara men moderera bort påhoppen på person. Han i flera trådar diskuterat trådämnet då 2, speciellt 1 enbart gått in i diskutionen för att förlöjliga honom.
Och du låter det gå.
Eget ansvar som du påtalat, lär dessa herrar inte ta förrän dom får sitt gula, välförkänta kort.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Har tittat igenom tråden igen och jag kan inte se att Enzos inlägg på något sätt väcker mer anstöt än vad Jaris och Pepparkvarnens inlägg gör. Det Enzo gör är att använda klassisk retorik, gilla det eller ej, och gör en liknelse. Kan man dra palestinier över en kam så kan man kanske dra andra nationaliteter över samma kam. Sedan att Jari råkar vara av finskt ursprung och att Enzo gärna vill reta honom, det är en annan sak. Det kan inte jag ta på mig att reda ut vad som utgör det verkliga motivet.

Det kan inte vara så att Jaris inlägg ska stå obesvarade för att han är Jari. Det är fritt för var och en att besvara hans inlägg. Så länge det inte görs några personangrepp så kommer jag heller inte att göra något åt saken. Jari lär inte må sämre av Enzos inlägg än vad eventuella palestinska besökare på sajten gör av Jaris. Bara bra att de inläggen blir besvarade för balansens skull.

Alternativet är att stänga tråden, men där tycker jag inte vi är riktigt ännu.
Senast redigerad av JTarnstrom den fre jan 09, 2009 09:22, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

form-ola1 skrev:Forza behöver en neutral moderator.

Vissa kryptiska saker får man "inte" skriva men det går bra att anklaga finnar för att vara pedofiler och ett 20-tal gånger namnge en annan forummedlem och skriva om hans impotens och användade av blå piller.
Att inte reagera när en ständigt förtalar och förnedrar en annan är att tiga och samtycka.
Att sen skylla på att man inte kan läsa allt, trots att man själv deltar i diskutionen är lågt.

Visst, tärnan. Om Jari går in med taggarna före så kan man besvara men moderera bort påhoppen på person. Han i flera trådar diskuterat trådämnet då 2, speciellt 1 enbart gått in i diskutionen för att förlöjliga honom.
Och du låter det gå.
Eget ansvar som du påtalat, lär dessa herrar inte ta förrän dom får sitt gula, välförkänta kort.
Ja det är ju mig du menar, trots att du inte har stake att säga det rent ut. Det är värre enligt mig.

Men kallar man mig psykopat, så får man tåla att bli kallad impotent.

Vadå anklaga finnar för att vara pedofiler? Många finnar är pedofiler. Så är det bara. Finns inget märkligt i det påståendet. Jag har inte namngivit nån skribent på forumet som pedofil.

Jari går alltid in med taggarna före, det är därför han blir påhoppad. Han häver ur sig felaktigheter och en mängd provocerande saker, och då får man vara beredd på att käka, svårare än så är det inte.

Genom sina otroligt bristfälliga kunskaper i många ämnen så förlöjligar Jari oftast sig själv, t.ex. procenträkning, röstberättigande och för att inte tala om evighetsämnet om hans uppdiktade gokarttider och liknande.

Den dag Jari uppträder ödmjukt så kommer han att bemötas så också.

Så, min käre [/color]Använd korrekt nick /Moderatorn[/color], du borde också se om ditt eget hus.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Har tittat igenom tråden igen och jag kan inte se att Enzos inlägg på något sätt väcker mer anstöt än vad Jaris och Pepparkvarnens inlägg gör. Det Enzo gör är att använda klassisk retorik, gilla det eller ej, och gör en liknelse. Kan man dra palestinier över en kam så kan man kanske dra andra nationaliteter över samma kam. Sedan att Jari råkar vara av finskt ursprung och att Enzo gärna vill reta honom, det är en annan sak. Det kan inte jag ta på mig att reda ut vad som utgör det verkliga motivet.

Det kan inte vara så att Jaris inlägg ska stå obesvarade för att han är Jari. Det är fritt för var och en att besvara hans inlägg. Så länge det inte görs några personangrepp så kommer jag heller inte att göra något åt saken. Jari lär inte må sämre av Enzos inlägg än vad eventuella palestinska besökare på sajten gör av Jaris. Bara bra att de inläggen blir besvarade för balansens skull.

Så du tycker att finnar och pedofiler är helt okej att dra in när jag lagt ner så mycket tid och kraft på att förklara vad jag anser om hatet i mellanöstern och Enzo inte hade några vettiga svar på detta. Du beskyller mig för att byta ämne i tv-tråden för att jag med synnerligen relevanta argument förklarat att jag inte tycker analog tv har någon framtid och modererar bort enstaka meningar i en post som ingen hade lagt märke till utom du. Du är kanske mycket beklagligt partisk i ditt modererande och det är rent skamligt hur grova övertramp du kan tillåta åt ett håll.
Varken finnar eller pedofiler har något med läget i Gaza att göra och inget hemskt här i världen blir bättre av att det finns annat som folk inte gillar.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev: Så du tycker att finnar och pedofiler är helt okej att dra in när jag lagt ner så mycket tid och kraft på att förklara vad jag anser om hatet i mellanöstern och Enzo inte hade några vettiga svar på detta. Du beskyller mig för att byta ämne i tv-tråden för att jag med synnerligen relevanta argument förklarat att jag inte tycker analog tv har någon framtid och modererar bort enstaka meningar i en post som ingen hade lagt märke till utom du. Du är kanske mycket beklagligt partisk i ditt modererande och det är rent skamligt hur grova övertramp du kan tillåta åt ett håll.
Varken finnar eller pedofiler har något med läget i Gaza att göra och inget hemskt här i världen blir bättre av att det finns annat som folk inte gillar.
Enzos svar var även riktat till Pepparkvarnen. Nej, finnar och pedofiler har inte direkt med konflikten i Gaza att göra men Enzoz exempel var ett retoriskt grepp för att visa på det absurda i de påståenden som du och Pepparkvarnen har gjort. Det i sig ser jag inte som ett angrepp på dig som person utan på de åsikter du har torgfört. Det är heller inte ett byte av diskussionsämne och har därmed inget att göra med tv-tråden.

Du är i din fulla rätt att tycka vad du vill om analog och digital tv, det är inte det som har varit problemet och det är heller ingen som har hindrat dig från att uttrycka dig. Problemet är att du går ut hårt och påstår att andra har fel och därefter vill få det till att du diskuterar något annat. Det är den typen av vändningar som gör att du drar på dig påhopp. Märk väl att jag inte har hoppat på dig i den tråden. Jag vill faktiskt ge dig kred för att ha tagit ett steg i rätt riktning då du har medgett fel. Gå ut lösare fortsättningsvis och fortsätt med en mer ödmjuk stil så kommer problemen att vara som bortblåsta.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
form-ola1 skrev:Forza behöver en neutral moderator.

Och du låter det gå.
Ja det är ju mig du menar, trots att du inte har stake att säga det rent ut. Det är värre enligt mig.
Jag vet att du aldrig dragit dig för personliga påhopp. Alla vet att det är dig man menar så det behöver inte sägas klarare än så.
Men kallar man mig psykopat, så får man tåla att bli kallad impotent.
Fair enough, det måste ju ändå vara värre för dig som faktiskt är både och...
Vadå anklaga finnar för att vara pedofiler? Många finnar är pedofiler. Så är det bara. Finns inget märkligt i det påståendet. Jag har inte namngivit nån skribent på forumet som pedofil.
Tja, hur många är det? Är det fler eller färre än i t.ex. Sverige? Du får gärna bygga upp ett sånt påstående med lite faktaunderlag så är det helt okej att du gör en sån koppling. Kanske inte i en tråd om vapen, palestina eller hamas-barn, eller för att du saknar andra argument, eller för att du inte har några andra syften med det än att vända en diskussion om ett ämne till ett misstroende mot en argumentör. Ta det hellre i en egen tråd så ska jag gladeligen diskutera det med dig. Men som sagt, bygg på fakta för det kräver ni av mig.
Jari går alltid in med taggarna före, det är därför han blir påhoppad. Han häver ur sig felaktigheter och en mängd provocerande saker, och då får man vara beredd på att käka, svårare än så är det inte.
Jag är beredd att käka om jag tigger om det. Jag håller däremot inte med om att jag alltid går in med taggarna före. Jag brukar för det mesta också ganska grundligt underbygga mina argument med det lilla jag kan och som jag förstått anser en del att jag i de flesta ämnen kan för lite, men det är min okunskap och den bjuder jag på. Vist, ni kan slå och sparka på just det faktumet men personligen tror jag vi alla här skulle lära oss mer på om ni/du tog fram den riktiga faktan och tillrättavisade mig på ett hyggligt och åtminstone hälften så pedagogiskt sätt som till och med jag klarar av.
Är det en mindre ansträngning att misskreditera mig än att visa vart och hur jag har fel?
Genom sina otroligt bristfälliga kunskaper i många ämnen så förlöjligar Jari oftast sig själv, t.ex. procenträkning, röstberättigande och för att inte tala om evighetsämnet om hans uppdiktade gokarttider och liknande.
Men i stället för att visa vart och hur jag har fel så kommer du påpeka att jag haft fel i tio år till i dessa tre ämnen?
Jag har efterlyst en tråd där vi reder ut dessa tre ämnen som sticky så att vi ka slippa dem i var och varannan post i evigheter. På så vis kanske man kan komma framåt med andra diskussioner i framtida trådar.
Nackdelen med ett sånt system vore väl kanske att du skulle bli helt överflödig på forumet och det kanske någon av moderatorerna vill förhindra?
Den dag Jari uppträder ödmjukt så kommer han att bemötas så också.
Jag är helt övertygad om att du inte vet vad det betyder.
Så, min käre [/color]Använd korrekt nick /Moderatorn[/color], du borde också se om ditt eget hus.
[/quote]
Oj, en moderering?
Tur att han tog det värsta först.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Du har rätt Jari, en ödmjuk Jari vet jag inte vad det är, det kommer aldrig att hända.

Problemet med dig är att det inte spelar nån roll hur mkt fel man än visar att du har, du stoppar bara huvudet i sanden. Om du råkar skriva fel och skriva att solen är blå, så tar du inte tillbaka det, om man så pekar på solen för dig.

Det klär dig dessutom inte att vara en gnällkärring. Uppträd som en man istället så ska du se att du blir bemött med respekt, men då måste du sluta ljuga och skrävla. Jag tror inte du har det i dig.

Vad gäller de tre ämnena så vet alla utom du redan att du har fel och att du ljugit, så det är inte så mkt mer att snacka om där. Du har överbevisats i alla.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Borttaget, om än motvilligt.
Senast redigerad av Jari den fre jan 09, 2009 15:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari, du är den som kommer med personangrepp i den här tråden.

Jag tycker att det är rätt fantastiskt. Jag kan räkna till ett stort antal personangrepp mot dig som jag har modererat bort. Jag har låtit en betydligt större mängd av dina tillmälen passera, för husfridens skull och för att du ofta har befunnit dig i ett trängt läge. Jag liksom inte velat att de ska se ut som även moderatorn är ute efter dig.

Ser du någon positivt som kan komma ut av ditt agerande för din del? Jag gör det inte. Du tar inte eget ansvar för fem öre i konflikten med Enzo. Jag låter som regel dig vara ifred och modererar Enzo och Razor men du kan inte låta bli att komma med egna påhopp - vad ä det för fel? Du vill att jag ska moderera. Jag modererar ju för sjutton hakar och du fortsätter att förvärra sitautionen. Vill du att jag ska moderera angrepp på dig får du ge fan i att komma med egna.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Jari, du är den som kommer med personangrepp i den här tråden.

Jag tycker att det är rätt fantastiskt. Jag kan räkna till ett stort antal personangrepp mot dig som jag har modererat bort. Jag har låtit en betydligt större mängd av dina tillmälen passera, för husfridens skull och för att du ofta har befunnit dig i ett trängt läge. Jag liksom inte velat att de ska se ut som även moderatorn är ute efter dig.

Ser du någon positivt som kan komma ut av ditt agerande för din del? Jag gör det inte. Du tar inte eget ansvar för fem öre i konflikten med Enzo. Jag låter som regel dig vara ifred och modererar Enzo och Razor men du kan inte låta bli att komma med egna påhopp - vad ä det för fel? Du vill att jag ska moderera. Jag modererar ju för sjutton hakar och du fortsätter att förvärra sitautionen. Vill du att jag ska moderera angrepp på dig får du ge fan i att komma med egna.
Vart är personangreppen, kan du peka ut dem eller kanske färga dem och göra dem tjocka så jag ser?
Till skillnad från några andra så försöker jag resonera fram det jag vill ha sagt och har svårt för en visds typ av argumentation. Det är som att argumentera med sin fru. Du kommer alltid att förlora för du är alltid handikappad i jämförelsen. Hon behöver inte bry sig om logik. För mig måste det vara begripligt opch åtminstone till en stor del vettigt, därför förlorar jag alltid.
Dessutom stämmer väl bilden ganska bra.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Påstår man att någon är psyksjuk så är det ett personangrepp. Att du utelämnar begreppet men klistrar in hela definitionen gör inte angreppet mindre.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Påstår man att någon är psyksjuk så är det ett personangrepp. Att du utelämnar begreppet men klistrar in hela definitionen gör inte angreppet mindre.
Det är inte ett påstående, det är en beskrivning av personen i fråga som jag ser honom och som enligt FN:s definitioner är en sjukdom. Får han baskriva mig här och där får väl jag svara med samma mynt, eller?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Borttaget!
Senast redigerad av EnzoF1 den fre jan 09, 2009 15:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:Påstår man att någon är psyksjuk så är det ett personangrepp. Att du utelämnar begreppet men klistrar in hela definitionen gör inte angreppet mindre.
Det är inte ett påstående, det är en beskrivning av personen i fråga som jag ser honom och som enligt FN:s definitioner är en sjukdom. Får han baskriva mig här och där får väl jag svara med samma mynt, eller?
Återigen, jag har modererat Enzo i betydligt högre grad än vad jag har gjort med dig. Du utnyttjar frikortet med att komma med fler angrepp trots att du har all makt i världen att låta bli.

Jag ber dig självmant ta bort sjukdomsbeskrivningen och hela angreppet. Och det säger jag som moderator.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Detsamma gäller för Enzos sista inlägg.

Jag vill inte se fler antydningar om era sinnestillstånd i några trådar.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag tycker inte att någon har överbevisats och jag vet fler som tycker som jag.
Vilka stödjer din procentteori?
Vilka backar upp din version av gokartfrågan?
Och slutligen, vilka backar upp dina påstådda röstningar i svenska riksdagsvalet?

Du har överbevisats i dessa tre frågor, precis som jag sa. Och alla vet om det. Utom möjligen du.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

After you, sir.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag tycker inte att någon har överbevisats och jag vet fler som tycker som jag.
Och slutligen, vilka backar upp dina påstådda röstningar i svenska riksdagsvalet?

Du har överbevisats i dessa tre frågor, precis som jag sa. Och alla vet om det. Utom möjligen du.
Jag sa precis att sånt inte hör hemma här eller någon annanstans. Sök i trådarna från tio år tillbaks för mina svar.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Jag sa precis att sånt inte hör hemma här eller någon annanstans. Sök i trådarna från tio år tillbaks för mina svar.
Jaha, så sånt hör inte hemma här, men dina påhopp om psykopati gör det?

Har du inte läst nåt av det moderatorn sagt åt dig, eller är det din vanliga läsförståelse som spökar?

Du är som sagt överbevisad i det mesta, och sedan kan du böla hur mkt du vill, det blir bara mer humor.

Du har dessutom fel om antalet år, men med dina mattekunskaper är det väl inte oväntat.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, den här tråden handlar om moderering och inte ditt karaktärsvittnesmål om mig. Den handlar inte om varken rösträtt, gokarttider eller procent utan moderering och för mindre än tre timmar sen tyckte du allt var sagt i frågan och att du envisas med att föra upp det igen säger mer än tusen ord. Jag kan skicka länken om du vill ha den.
Moderatorn, kan vi rensa lite här?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:Borttaget!
Tack!

Återstår att se om JAri kan följa exempel.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Du har rätt Jari, en ödmjuk Jari vet jag inte vad det är, det kommer aldrig att hända.

Problemet med dig är att det inte spelar nån roll hur mkt fel man än visar att du har, du stoppar bara huvudet i sanden. Om du råkar skriva fel och skriva att solen är blå, så tar du inte tillbaka det, om man så pekar på solen för dig.

Det klär dig dessutom inte att vara en gnällkärring. Uppträd som en man istället så ska du se att du blir bemött med respekt, men då måste du sluta ljuga och skrävla. Jag tror inte du har det i dig.

Vad gäller de tre ämnena så vet alla utom du redan att du har fel och att du ljugit, så det är inte så mkt mer att snacka om där. Du har överbevisats i alla.
Föremål för borttagning, kanske?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Nej, den här tråden handlar om moderering och inte ditt karaktärsvittnesmål om mig. Den handlar inte om varken rösträtt, gokarttider eller procent utan moderering och för mindre än tre timmar sen tyckte du allt var sagt i frågan och att du envisas med att föra upp det igen säger mer än tusen ord. Jag kan skicka länken om du vill ha den.
Jag trodde moderatorn bett dig rensa?

Som sagt Jari, sluta böla och skaffa en ryggrad. Eller är det bara jobbigt att påminnas om det?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tack, nu har Jari tagit bort sitt angrepp på Enzo.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Nej, den här tråden handlar om moderering och inte ditt karaktärsvittnesmål om mig. Den handlar inte om varken rösträtt, gokarttider eller procent utan moderering och för mindre än tre timmar sen tyckte du allt var sagt i frågan och att du envisas med att föra upp det igen säger mer än tusen ord. Jag kan skicka länken om du vill ha den.
Jag trodde moderatorn bett dig rensa?

Som sagt Jari, sluta böla och skaffa en ryggrad. Eller är det bara jobbigt att påminnas om det?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Inte för jag vill avbryta eran trevliga diskussion
Men en fråga till Tärnström. Är det brukligt i andra forum att Moderatorn är en offentlig person som är med och diskuterar och helt plötsligen modererar ett inlägg som samma person? förstår du vad jag menar.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

platt skrev:Inte för jag vill avbryta eran trevliga diskussion
Men en fråga till Tärnström. Är det brukligt i andra forum att Moderatorn är en offentlig person som är med och diskuterar och helt plötsligen modererar ett inlägg som samma person? förstår du vad jag menar.
Det är just av den anledningen jag inte har modererat inlägg mellan mig och Jari.

Vad som är brukligt och inte brukligt, det känns rätt irrelevant. Om jag inte kan vara med och diskutera vill jag inte vara moderator och då står Pastis utan.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:
Det är just av den anledningen jag inte har modererat inlägg mellan mig och Jari.

Vad som är brukligt och inte brukligt, det känns rätt irrelevant. Om jag inte kan vara med och diskutera vill jag inte vara moderator och då står Pastis utan.
Det är just det jag funderat på, ett dilemma Du skulle haft ett eget alias för moderering som var anonymt så kunde du agerat friare. Det är i all välmening som jag funderar på detta
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

platt skrev: Det är just det jag funderat på, ett dilemma Du skulle haft ett eget alias för moderering som var anonymt så kunde du agerat friare. Det är i all välmening som jag funderar på detta
När alla ändå vet att det är jag så ser jag inte att det gör någon skillnad.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:
platt skrev: Det är just det jag funderat på, ett dilemma Du skulle haft ett eget alias för moderering som var anonymt så kunde du agerat friare. Det är i all välmening som jag funderar på detta
När alla ändå vet att det är jag så ser jag inte att det gör någon skillnad.
Det vet jag också. Men om du och Pastis hade tänkt på det så hade det varit en annan sak. Om inte OM hade funnits :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:

Däremot går det bra att moderera mellan mig och dig. :o
Jag har ett förslag, en anmälknapp, tre stickytrådar där vissa ständigt återkommande ämnen avhandlats en gång för alla och en ny regel. Inga fler ämnen får belamras med same ole annat än som hänvisning till det nya som kommit fra i frågan...
Vet någon bättre sätt för att förbättra klimatet så fram med det.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag har ju varit moderator förut på sajten och som det fungerar idag har det fungerat tidigare. De som har modererat har ofta deltagit i diskussionerna.

Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag personligen hade kunnat acceptera modererandet mer om det var en osynlig person som gjorde det. Nu vill jag poängtera att jag klagar inte på dig som Moderator, men det jag vill framhäva är just det att det blir en markering från en som man inte kan argumentera i mot och du slipper som egen person försvara dig för ditt egen agerande.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

platt skrev:Jag personligen hade kunnat acceptera modererandet mer om det var en osynlig person som gjorde det. Nu vill jag poängtera att jag klagar inte på dig som Moderator, men det jag vill framhäva är just det att det blir en markering från en som man inte kan argumentera i mot och du slipper som egen person försvara dig för ditt egen agerande.
Just av den anledningen modererar jag inte heller inlägg riktade mot mig eller inlägg gjorda av mig. Det får stå kvar, även tavlor som jag gjorde mot Jari när sinnet rann på mig.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vill man så kan man moderera under det mer anonyma /Forza Motorsport om man loggat in så.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:
platt skrev:Jag personligen hade kunnat acceptera modererandet mer om det var en osynlig person som gjorde det. Nu vill jag poängtera att jag klagar inte på dig som Moderator, men det jag vill framhäva är just det att det blir en markering från en som man inte kan argumentera i mot och du slipper som egen person försvara dig för ditt egen agerande.
Just av den anledningen modererar jag inte heller inlägg riktade mot mig eller inlägg gjorda av mig. Det får stå kvar, även tavlor som jag gjorde mot Jari när sinnet rann på mig.
Om nu tavlan är gjord så skapa en in loggning Moderator och gör det där så kan du vara lite anonym :wink:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Nej, Tärnström är den enda vi kan lita på, det ska synas när han modererat.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Jag förstår inte riktigt varför ni hela tiden hoppar på Tärnström. Han är en av de få, som ofta kan skilja på person och åsikt.

Jari brukar själv många gånger säga, som man bäddar får man ligga, och i hans fall är det väldigt sant. Jag har nu i dag försökt föra en diskussion med Jari, men det är inte helt lätt. Inlägg som kan tolkas som inlägg för att provocera, och då är det inte konstigt att folk hugger tillbaka.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Golfkillen skrev:Jag förstår inte riktigt varför ni hela tiden hoppar på Tärnström. Han är en av de få, som ofta kan skilja på person och åsikt.

Jari brukar själv många gånger säga, som man bäddar får man ligga, och i hans fall är det väldigt sant. Jag har nu i dag försökt föra en diskussion med Jari, men det är inte helt lätt. Inlägg som kan tolkas som inlägg för att provocera, och då är det inte konstigt att folk hugger tillbaka.
Vilka hoppar på Tärnan?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Har tittat igenom tråden igen och jag kan inte se att Enzos inlägg på något sätt väcker mer anstöt än vad Jaris och Pepparkvarnens inlägg gör. Det Enzo gör är att använda klassisk retorik, gilla det eller ej, och gör en liknelse. Kan man dra palestinier över en kam så kan man kanske dra andra nationaliteter över samma kam. Sedan att Jari råkar vara av finskt ursprung och att Enzo gärna vill reta honom, det är en annan sak. Det kan inte jag ta på mig att reda ut vad som utgör det verkliga motivet.

Men måste alla inlägg handla om jari ? . Så fort någon annan tycker något annat ?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Golfkillen skrev:Jag förstår inte riktigt varför ni hela tiden hoppar på Tärnström. Han är en av de få, som ofta kan skilja på person och åsikt.

Du tycker alltså att det är fullt okej att hoppa på forumedlemmar?
Du kan argumentera i sakfrågor och jag hoppas att du förstått att även jag försöker, vilket du säkert märkt i dagens tråd. Som du säkert redan märkt var inlägget ingen provokation utan ett återgivet scenario, som du tydligen hade svårt att erkänna existerade. I så fall var det väl snarare nyttigt att ta upp det?
Fler kanske lärt sig något idag?

Att även du tar upp mig här i den här tråden och anser att det är rätt att hoppa på mig för åsikter jag har, (eller har haft för tio år sen!!!) tror du det skulle låta konstigt om du sa så om t.ex Helga med tre poster på sitt samvete?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag ser en signatur som är rent förtal, kan man hoppas på att få den borttagen med eller utan hjälp från moderatorn?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det kan ju hjälpa om du talar om vilken användare det rör sig om.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det finns bara en person som är helt uppslukad av min närvaro. Allt han gör kretsar kring det jag skriver.
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Oj oj oj .vad denna tråd doftar F1 - litet off topic, men nu får vi nog riva ur en sida ur alamanackan så att 29,de mars landar i knät på oss snart!

Har varit borta ett tag ifrån sidan - men vad FAAN likan det här - på Sveriges Största F1 sida.. SKÄMS och LÄGG NER!!!!!!!!!!! VAKNA - Gå ur Idet!!!!!!!!
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Det finns bara en person som är helt uppslukad av min närvaro. Allt han gör kretsar kring det jag skriver.
Form-ola1?

Voff!

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Det finns bara en person som är helt uppslukad av min närvaro. Allt han gör kretsar kring det jag skriver.
Form-ola1?

Voff!

Enzo pip ?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Oldtimer skrev:
EnzoF1 skrev:
Form-ola1?

Voff!

Enzo pip ?
Ge er!!!!! för fan sluta att låta som min hund jag hugger huvudet av han snart :D