ANFRAN skrev:Viasat Sports hemsida ligger nere, så jag ställer frågan här.
Blomman! Sitter du och Eje i Stockholm eller Kina? Eftersom ni inte pratade i munnen på varann antar jag att ni sitter på samma ställe...
Onsite
Jag är helt övertygad om att ni behöver en assistent.
Jag brygger grymt gott kaffe och springer fjäderlätt ärenden i depån och liknande. Kan dessutom utnyttja mina kunskaper i ett grannlands språk för att få mer inside, både av förare och det team MTV3max har på plats.
Känner ju flera av dem så...
Depåreporter kanske?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
guuben skrev:Av topp tre så har Kimi mest bränsle i tanken , sen Hamilton och minst har Massa.
Av nån anledning är jag rätt säker på min sak . Således:
Kimi
Hamilton
Massa
Det är humor!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
guuben skrev:Just uppsnappat från ITV live:
"Kimi ser hellre Hamilton som vm-vinnare än sin teamkamrat."
Ganska hårt/fräckt påstående!
Detta skulle betyda i praktiken att Kimi vill även att Ferrari inte behöver vinna stall-VM!
Det kanske han vill. Men skulle det snappas upp och ledas i bevis att han sagt så, då får han inte ens packa ihop sina privata tillhörigheter utan de skickas hem till honom i Pissinemi, det kan jag lova.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Detta skulle betyda i praktiken att Kimi vill även att Ferrari inte behöver vinna stall-VM!
Det kanske han vill. Men skulle det snappas upp och ledas i bevis att han sagt så, då får han inte ens packa ihop sina privata tillhörigheter utan de skickas hem till honom i Pissinemi, det kan jag lova.
Hoppas det finns på band nånstans så det kan bevisas som sagt. Då är jag tveksam till att Kimi ens kör sista loppet.
Alonso kanske kommer till scuderian redan till nästa år.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Hoppas det finns på band nånstans så det kan bevisas som sagt. Då är jag tveksam till att Kimi ens kör sista loppet.
Nu var det väl ändå ett åsikt från ITV-reportrar, inget Kimi har sagt....
Gösta skrev:
Nu var det väl ändå ett åsikt från ITV-reportrar, inget Kimi har sagt....
Ja det är ju så klart en helt annan sak.
Synd f ö att Kimi inte kan vara Massa till hjälp genom att placera sig framför motståndaren.
EnzoF1 skrev:Synd f ö att Kimi inte kan vara Massa till hjälp genom att placera sig framför motståndaren.
Inför sista loppet kanske Massa skulle överväga att själv placera sig före motståndaren. Kanske han kan testa att köra honom av banan igen, eller förlitar han sig på att domarna skall ge en bestraffning efter loppet så han kanske tar titeln på det viset. Det finns möjligheter helt klart, det är långt ifrån över.
We had very high (pneumatic valve) air consumption on the engine and I was very worried that the engine would fail in front of Lewis, so we thought it prudent to take him out because of that and not risk an engine failure.
"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.
"Absolutely no team orders, no, no ... He passed him fair and square on the track."
guuben skrev:Av topp tre så har Kimi mest bränsle i tanken , sen Hamilton och minst har Massa.
Av nån anledning är jag rätt säker på min sak . Således:
Konstigt att Massa inte hade fått bättre direktiv om vad han skulle säga på presskonferensen av teamet. Han skruvade ju på sig som en orm och sa bara blaha blaha. Kimi såg bara road ut åt farsen.
När Hamilton sa att Kimi släppte förbi Massa på slutet så såg man hur Massa bara ville krypa under bordet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he (Raikkonen) had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.
"Absolutely no team orders, no, no ... He passed him fair and square on the track."
"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he (Raikkonen) had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.
Ja, herregud... Det vore bättre att bara hålla käften. Å andra sidan hade det inte sett bättre ut om något annat stall hade varit inblandat, möjligen annorlunda.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Märkligt att de inte pratat ihop sig om "förklaringen". Kimi sa ju själv att han släppte förbi Massa och det är inte otillåtet om det är förarens beslut. Smedleys uttalande ovan motsäger dock detta. Vilken parodi!
Märkligt att de inte pratat ihop sig om "förklaringen". Kimi sa ju själv att han släppte förbi Massa och det är inte otillåtet om det är förarens beslut. Smedleys uttalande ovan motsäger dock detta. Vilken parodi!
Massa snubbla oxå förutom att han skruva sig när frågan kom utan när han sa att mjuka däck var bäst på Ferrarin hela helgen
Det är självklart att man skall släppa förbi sin teamkamrat i en liknande situation. Det hade inte sett bra ut att inte göra det. Teamorder behövs inte. Tror alla förarna skulle fattat samma beslut (med undantag av Alonso och LH om dom kör samma stall).
Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.
JTarnstrom skrev:Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.
Vilken ilska ? Mer en dumstrut till Rob som inte fattat att man kan säga sanningen. Det är väl knappast någon som blev upprörd över omkörningen.
JTarnstrom skrev:Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.
Reglementet kan man ju ha synpunkter på, men nu finns det och då ska det tillämpas. För vad är annars vitsen med det?
Reglementet kan man ju ha synpunkter på, men nu finns det och då ska det tillämpas. För vad är annars vitsen med det?
Det tillämpas ju inte.
Det tillämpas ju inte.
Teamorder regeln är idiotisk. Det är ju ett teammästerskap inblandat.
FIA har ibland lite för bråttom att reglera allt utan att tänka efter vad en ny regel innebär.
Har inga andra kommenterar än att Hamilton gjorde ett strålande lopp.
Hade i och för sig hellre haft Massa som totalsegrare i år men det kommer inte att hända hur mycket hjälp han än får.
Om allt går normalt så kommer ju knappast Massa mer än ett par platser före Hamilton, men om Hamilton av någon anledning bryter eller hamnar långt bak i fältet, pga punktering, eller nåt annat skäl, så har Massa absolut chansen eftersom det räcker att han blir tvåa och det är ju inte någon speciellt omöjlig placering för Massa om han slipper att slåss med Hamilton och Kimi.
Så än är det långt ifrån över.
rejsbo skrev:Tänk att det räcker med en McLaren, för att spöa skiten ur två Ferrari...
Du är mycket dåligt påläst omF1. Ferrari tog 14 poäng, McLaren 10. Är det det du kallar för att spöa skiten ur?? Däremot så togs samtliga McLarens poäng av Hamilto.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Jag såg ingen teater från Kimi, men du ser säkert en massa annat också som vi missar.
Jari skrev:KIMI FOR PRESIDENT!!!
Var det någon som sa att han inte är en stor talare?
SKitsnygga svar i presskoferensen.
Svaren var bra, men det gör honom knappast till en bra talare...
Svaren var bra och levererades med finess och ett hjärtsmältande leende. Jo, för mig gör det honom till en mycket bättre talare än jag hållt honom för tidigare. Ge lite cred, när det är välförtjänt i stället.
Jari skrev:
Svaren var bra och levererades med finess och ett hjärtsmältande leende. Jo, för mig gör det honom till en mycket bättre talare än jag hållt honom för tidigare. Ge lite cred, när det är välförtjänt i stället.
Kimi är klockren...inget skitsnack utan han säger precis vad som behövs.
Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller?
kas skrev:Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller?
Hos Kimi tror jag tonläget beror på en skada i halsen. Har för mig att han fick en kniv där.