KINAS GP 2008 - SHANGHAI

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

ANFRAN skrev:
Blomman skrev:
ANFRAN skrev:Viasat Sports hemsida ligger nere, så jag ställer frågan här.

Blomman! Sitter du och Eje i Stockholm eller Kina? Eftersom ni inte pratade i munnen på varann antar jag att ni sitter på samma ställe...
Onsite :D
Åh! Då borde man kanske försöka skaffa det där Viasat Motor! ;)
Du e väl inte snål....Viasat BEHÖVER dej :D
pumpa

Inlägg av pumpa »

Rexa skrev: Kan du inte sabba hamilton och Massas bilar dom sista 2 loppen *L* [/b]
Du kan vara lugn -Hammy kommer sköta det där så fint själv...

Ungtuppen har alldeles för mycket hormoner i sin kropp..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Blomman skrev:
ANFRAN skrev:Viasat Sports hemsida ligger nere, så jag ställer frågan här.

Blomman! Sitter du och Eje i Stockholm eller Kina? Eftersom ni inte pratade i munnen på varann antar jag att ni sitter på samma ställe...
Onsite :D
Jag är helt övertygad om att ni behöver en assistent.
Jag brygger grymt gott kaffe och springer fjäderlätt ärenden i depån och liknande. Kan dessutom utnyttja mina kunskaper i ett grannlands språk för att få mer inside, både av förare och det team MTV3max har på plats.
Känner ju flera av dem så...
Depåreporter kanske?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

guuben skrev:Av topp tre så har Kimi mest bränsle i tanken , sen Hamilton och minst har Massa.
Av nån anledning är jag rätt säker på min sak :-) . Således:

Kimi
Hamilton
Massa
Det är humor! :D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Just uppsnappat från ITV live:
"Kimi ser hellre Hamilton som vm-vinnare än sin teamkamrat."

Ganska hårt/fräckt påstående!
Detta skulle betyda i praktiken att Kimi vill även att Ferrari inte behöver vinna stall-VM!
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Gösta

Inlägg av Gösta »

guuben skrev:Just uppsnappat från ITV live:

Detta skulle betyda i praktiken att Kimi vill även att Ferrari inte behöver vinna stall-VM!
Det kanske han vill. Men skulle det snappas upp och ledas i bevis att han sagt så, då får han inte ens packa ihop sina privata tillhörigheter utan de skickas hem till honom i Pissinemi, det kan jag lova.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:

Det kanske han vill. Men skulle det snappas upp och ledas i bevis att han sagt så, då får han inte ens packa ihop sina privata tillhörigheter utan de skickas hem till honom i Pissinemi, det kan jag lova.
Hoppas det finns på band nånstans så det kan bevisas som sagt. Då är jag tveksam till att Kimi ens kör sista loppet.

Alonso kanske kommer till scuderian redan till nästa år.

:up:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

På tal om humor. :D
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

EnzoF1 skrev:
Gösta skrev:

Hoppas det finns på band nånstans så det kan bevisas som sagt. Då är jag tveksam till att Kimi ens kör sista loppet.

Nu var det väl ändå ett åsikt från ITV-reportrar, inget Kimi har sagt....
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:
EnzoF1 skrev:
Gösta skrev: Det kanske han vill. Men skulle det snappas upp och ledas i bevis att han sagt så, då får han inte ens packa ihop sina privata tillhörigheter utan de skickas hem till honom i Pissinemi, det kan jag lova.

Ja det är ju så klart en helt annan sak.

Synd f ö att Kimi inte kan vara Massa till hjälp genom att placera sig framför motståndaren.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

KIMI FOR PRESIDENT!!!
Var det någon som sa att han inte är en stor talare?
SKitsnygga svar i presskoferensen.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Hehe, Massa blev liiite nervis när omkörningsfrågan kom upp :)
Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

EnzoF1 skrev:
EnzoF1 skrev: Hoppas det finns på band nånstans så det kan bevisas som sagt. Då är jag tveksam till att Kimi ens kör sista loppet.

Ja det är ju så klart en helt annan sak.

Synd f ö att Kimi inte kan vara Massa till hjälp genom att placera sig framför motståndaren.
Det som är mest synd är väl att inte Massa på egen hand klarar av att placera sig framför båda...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:KIMI FOR PRESIDENT!!!.
Det blir han, fast i AA. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:Synd f ö att Kimi inte kan vara Massa till hjälp genom att placera sig framför motståndaren.
Inför sista loppet kanske Massa skulle överväga att själv placera sig före motståndaren. Kanske han kan testa att köra honom av banan igen, eller förlitar han sig på att domarna skall ge en bestraffning efter loppet så han kanske tar titeln på det viset. Det finns möjligheter helt klart, det är långt ifrån över.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:KIMI FOR PRESIDENT!!!.
Det blir han, fast i AA. :D
AA kan inte hjälpa honom mot alla psykiska men han fått av att hjälpa Massa att ens komma tvåa.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Synd att ni missar den bästa presskonferensen för året.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Enda gången jag sett kimi le / skratta var när han skulle förklara Massas "omhörning". :D

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

We had very high (pneumatic valve) air consumption on the engine and I was very worried that the engine would fail in front of Lewis, so we thought it prudent to take him out because of that and not risk an engine failure.
Man tar sannerligen inga risker. :o
Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

Jari skrev: Var det någon som sa att han inte är en stor talare?
Stämmer, det där fixa Kimi bra, ett litet leende också.. :)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Gösta skrev:Enda gången jag sett kimi le / skratta var när han skulle förklara Massas "omhörning". :D
Kimi är den enda som säger som det är! Det är inte första gången och inte heller den sista! :up:
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Rob Smedley hade sin åsikt klar. :D
"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.

"Absolutely no team orders, no, no ... He passed him fair and square on the track."
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Jari skrev:Synd att ni missar den bästa presskonferensen för året.
Inte då. Jag har en streamad kanal på internet på ett språk som låter som polska...eller är det ryska? ON2 heter kanalen.
Hannu

Inlägg av Hannu »

Pinsam presskonf av Massa :D

Har inga andra kommenterar än att Hamilton gjorde ett strålande lopp.

Hade i och för sig hellre haft Massa som totalsegrare i år men det kommer inte att hända hur mycket hjälp han än får.
waingro74

Inlägg av waingro74 »

PeppeF1 skrev:Rob Smedley hade sin åsikt klar. :D
"Absolutely no team orders, no, no ... He passed him fair and square on the track."
[/quote]

Det var väl typ det McLaren sa efter Hockenheim då Hamilton på ett enkelt sätt körde om Kova...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jari skrev:Synd att ni missar den bästa presskonferensen för året.
Inte då. Jag har en streamad kanal på internet på ett språk som låter som polska...eller är det ryska? ON2 heter kanalen.
Jag tänkte på sexans tittare som dels fick eftersänt och snippar mitt i.
Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
guuben skrev:Av topp tre så har Kimi mest bränsle i tanken , sen Hamilton och minst har Massa.
Av nån anledning är jag rätt säker på min sak :-) . Således:

Kimi
Hamilton
Massa
Det är humor! :D
Ni har verkligen humor :D :D
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Konstigt att Massa inte hade fått bättre direktiv om vad han skulle säga på presskonferensen av teamet. Han skruvade ju på sig som en orm och sa bara blaha blaha. Kimi såg bara road ut åt farsen.
När Hamilton sa att Kimi släppte förbi Massa på slutet så såg man hur Massa bara ville krypa under bordet. :D
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Geer

Inlägg av Geer »

Dagens looser är Rob Smedley, Ferrari

"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he (Raikkonen) had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:Dagens looser är Rob Smedley, Ferrari

"We (Massa) had a problem in the first laps of the second stint on the soft tyre where the front tyre grains and I think Kimi had the same problem and it's not possible to do the lap times in the end. You know, there's a long corner coming on to the back straight and he (Raikkonen) had a lot of understeer there and Felipe was able to get in the slip-stream.

Ja, herregud... Det vore bättre att bara hålla käften. Å andra sidan hade det inte sett bättre ut om något annat stall hade varit inblandat, möjligen annorlunda.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

waingro74 skrev:
PeppeF1 skrev:Rob Smedley hade sin åsikt klar. :D
Det var väl typ det McLaren sa efter Hockenheim då Hamilton på ett enkelt sätt körde om Kova...[/quote]

En liten skillnad som kanske inte är betydlig var att Hamilton var snabbare än Hekki!!!!Massa var långsammare än Kimi :roll:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Märkligt att de inte pratat ihop sig om "förklaringen". Kimi sa ju själv att han släppte förbi Massa och det är inte otillåtet om det är förarens beslut. Smedleys uttalande ovan motsäger dock detta. Vilken parodi!
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Cuscino skrev:

Märkligt att de inte pratat ihop sig om "förklaringen". Kimi sa ju själv att han släppte förbi Massa och det är inte otillåtet om det är förarens beslut. Smedleys uttalande ovan motsäger dock detta. Vilken parodi!
Massa snubbla oxå förutom att han skruva sig när frågan kom utan när han sa att mjuka däck var bäst på Ferrarin hela helgen :D
FIA = Ferrari International Assistance
Geer

Inlägg av Geer »

Det är självklart att man skall släppa förbi sin teamkamrat i en liknande situation. Det hade inte sett bra ut att inte göra det. Teamorder behövs inte. Tror alla förarna skulle fattat samma beslut (med undantag av Alonso och LH om dom kör samma stall).
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.
Vilken ilska ? Mer en dumstrut till Rob som inte fattat att man kan säga sanningen. Det är väl knappast någon som blev upprörd över omkörningen.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

JTarnstrom skrev:Tycker faktiskt att vi ska rikta vår ilska mer mot FIA och reglementet i det här fallet än de stackare som tvingas ge sig på en uppgift de inte är utbildade för - att spela teater.
Reglementet kan man ju ha synpunkter på, men nu finns det och då ska det tillämpas. För vad är annars vitsen med det?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Cuscino skrev:
Reglementet kan man ju ha synpunkter på, men nu finns det och då ska det tillämpas. För vad är annars vitsen med det?
Det tillämpas ju inte.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:
Cuscino skrev:
Det tillämpas ju inte.
Teamorder regeln är idiotisk. Det är ju ett teammästerskap inblandat.
FIA har ibland lite för bråttom att reglera allt utan att tänka efter vad en ny regel innebär.
Användarens profilbild
rejsbo

Inlägg av rejsbo »

Tänk att det räcker med en McLaren, för att spöa skiten ur två Ferrari...
:D
Geer

Inlägg av Geer »

rejsbo skrev:Tänk att det räcker med en McLaren, för att spöa skiten ur två Ferrari...
Ferrari skall ha 4 bilar nästa race för att slå Hamilton.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:KIMI FOR PRESIDENT!!!
Svaren var bra, men det gör honom knappast till en bra talare... :roll:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Pastis skrev:
Gösta skrev:Enda gången jag sett kimi le / skratta var när han skulle förklara Massas "omhörning". :D
Kimi är den enda som säger som det är! Det är inte första gången och inte heller den sista! :up:
Han var den ende som kunde,, säga som det var.

Att det var hans eget beslut..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Hannu skrev:Pinsam presskonf av Massa :D

Har inga andra kommenterar än att Hamilton gjorde ett strålande lopp.

Hade i och för sig hellre haft Massa som totalsegrare i år men det kommer inte att hända hur mycket hjälp han än får.
Om allt går normalt så kommer ju knappast Massa mer än ett par platser före Hamilton, men om Hamilton av någon anledning bryter eller hamnar långt bak i fältet, pga punktering, eller nåt annat skäl, så har Massa absolut chansen eftersom det räcker att han blir tvåa och det är ju inte någon speciellt omöjlig placering för Massa om han slipper att slåss med Hamilton och Kimi.
Så än är det långt ifrån över.
Gösta

Inlägg av Gösta »

rejsbo skrev:Tänk att det räcker med en McLaren, för att spöa skiten ur två Ferrari...
Du är mycket dåligt påläst omF1. Ferrari tog 14 poäng, McLaren 10. Är det det du kallar för att spöa skiten ur?? Däremot så togs samtliga McLarens poäng av Hamilto.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag såg ingen teater från Kimi, men du ser säkert en massa annat också som vi missar.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:KIMI FOR PRESIDENT!!!
Svaren var bra, men det gör honom knappast till en bra talare... :roll:
Svaren var bra och levererades med finess och ett hjärtsmältande leende. Jo, för mig gör det honom till en mycket bättre talare än jag hållt honom för tidigare. Ge lite cred, när det är välförtjänt i stället.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev: Svaren var bra och levererades med finess och ett hjärtsmältande leende. Jo, för mig gör det honom till en mycket bättre talare än jag hållt honom för tidigare. Ge lite cred, när det är välförtjänt i stället.
Kimi är klockren...inget skitsnack utan han säger precis vad som behövs.
kas

Inlägg av kas »

Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller? :aha: :aha:
Geer

Inlägg av Geer »

kas skrev:Är det nån fler som kollat när finnarna talar? Måste det till en kofot för att få dem att öppna munnen så att ljudet kommer ut? När dom är på fyllan då öppnar dom munnen i stället för att stänga den. Nån som iakttagit samma sak? Kimis entoniga läte är inte roligt att höra, det sjunger inte ett skit om rösten vare sej om han vinner eller förlorar. är det ett typisk manligt drag hos finnarna, eller? :aha: :aha:
Hos Kimi tror jag tonläget beror på en skada i halsen. Har för mig att han fick en kniv där.