Fiat-bossen kräver seger direkt!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Två veckor före race, ingen träning? En vecka innan race, ingen träning?
Konstant träning för under och efter säsongen för att hålla formen tror jag betydligt mer på.
Skrev jag att man inte tränar överhuvudtaget då?
Nej, just det... dessutom så säger han själv att han genomförde sina vanliga, dagliga fysrutiner; vilket är helt korrekt att göra ur träningssynpunkt.
Det var den påstådda stenhårda träningen som jag opponerade mig mot vilket du också hade märkt om du hade läst inlägget tills dess att du hade förstått det.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:Och nu försvinner Jari från den här topicen i ett moln av bitterhet... precis som vanligt när han blir överbevisad... :D

Case closed! ;)
Trodde jag du gjort redan när du blev avslöjad?
Jag skrev ett inlägg på ett forum och du tyckte resten handlade om att överbevisa mig?

Du är sjuk.

Jag har fått återberättats för mig att de tränar betydligt mer och hårdare än de flesta tror, men folk här verkar veta bättre.
det gick till och med så långt att psykfallet till och med insinuerar på att han i så fall måste ha varit med på en trekant:
Låg han mellan MS och Corinna?
Bara för att din enda träning består av handtrallan?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Påstår man att en flyktig anonym bekant påstår något Mika Salo senare sagt på finsk Tv som direkt motbevisas av Schumacher själv, som påstår att han inte alls tränat under perioden.

Tja ... då får man nog räkna med att den minst sagt tveksamma fjärdehandsuppgiften tas emot med en nypa salt.

Det vore som jag skulle påstå att en avlägsen bekant i helgen festade meD Kimi, som stått och skrikit okvädningsord om Ron Dennis, sagt att han ska ha en Ferrari och sen dragt en handtrallla på bardisken innan han stupade i rännstenen kramandes en koskenkorvaflaska och en citron. Och sen själv kryddat det hela med att Kimi nu nog är slut som F1-förare för han har grava alkoholproblem.

Kul påstående, men knappast trovärdigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Två veckor före race, ingen träning? En vecka innan race, ingen träning?
Konstant träning för under och efter säsongen för att hålla formen tror jag betydligt mer på.
Skrev jag att man inte tränar överhuvudtaget då?
Nej, just det... dessutom så säger han själv att han genomförde sina vanliga, dagliga fysrutiner; vilket är helt korrekt att göra ur träningssynpunkt.
Det var den påstådda stenhårda träningen som jag opponerade mig mot vilket du också hade märkt om du hade läst inlägget tills dess att du hade förstått det.
Nej, läser man om dina inlägg kronologiskt får man inte det intrycket och jag konstaterar att det nu verkar som du håller mer med mig och ursprungsposten än för bara några rader sen.

Från och med nu kan vi hålla oss till graden av hårdhet i fysrutinerna.
Jag påstod att de hade såna dagligen och att de var hårdare än vad min källa hade kunnat ana.
Jag har heller inte begränsat mig till att påstå att det endast gäller MS eller någon annan utpekad förare. Jag har däremot sagt att de var flera och att deras aktiviteter inte begränsades till ett enskilt träningspass per dag.
Osv...
Hade ni inte börjat knulla punkter på den första posten så hade den egentligen räckt och sagt det väsentliga om vad den handlade om.
För hade jag aldrig skrivit ordet stenhårt, så hade posten bara blivit läst och aldrig kommenterad, tror du?
Tror inte jag. Det är ju jag som skriver det, det är klart det måste finnas något eller några fel och är ni bara tillräckligt många där som letar kanske ni hittar något?

Lycka till.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Nej, läser man om dina inlägg kronologiskt får man inte det intrycket och jag konstaterar att det nu verkar som du håller mer med mig och ursprungsposten än för bara några rader sen.
Skulle inte tro det...

Det jag reagerade på då är samma sak som jag opponerar mig mot nu.
I mitt andra inlägg i den här tråden skrev jag
Razor skrev:Att han tränar under sin semester tar jag för givet
Så jag ser inte att vi står varandra närmare, men vill du tolka det så för att må bättre, så visst... du kan få tro det om du vill.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Påstår man att en flyktig anonym bekant påstår något Mika Salo senare sagt på finsk Tv som direkt motbevisas av Schumacher själv, som påstår att han inte alls tränat under perioden.

Tja ... då får man nog räkna med att den minst sagt tveksamma fjärdehandsuppgiften tas emot med en nypa salt.

Det vore som jag skulle påstå att en avlägsen bekant i helgen festade meD Kimi, som stått och skrikit okvädningsord om Ron Dennis, sagt att han ska ha en Ferrari och sen dragt en handtrallla på bardisken innan han stupade i rännstenen kramandes en koskenkorvaflaska och en citron. Och sen själv kryddat det hela med att Kimi nu nog är slut som F1-förare för han har grava alkoholproblem.

Kul påstående, men knappast trovärdigt.
Vad är det som har motbevisats?
Vart påstår Schumi att han inte tränat alls?
Tror du Montezemolo skulle bli glad om han gick ut och sa att han inte tränat alls?
Hur räknar du fram fjärdehandsuppgifter?
Om jag fått dem av en som varit där och dessa bekräftas av ytterligare en annan person i ett helt annat sammanhang med dennes trovärdighet på spel inför några miljoner tv-tittare befäster fakta så får du åberopa dina tolkningar av vad som sägs bäst du vill.
Personligen anser jag att du tappat skärpan och jag tror mig till och med veta varför.
Till skillnad mot er hoppas jag att det går bra för er ändå och att ingen skadas på resan trots psykfallet.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Från och med nu kan vi hålla oss till graden av hårdhet i fysrutinerna.
Jag påstod att de hade såna dagligen och att de var hårdare än vad min källa hade kunnat ana.
Jag har heller inte begränsat mig till att påstå att det endast gäller MS eller någon annan utpekad förare. Jag har däremot sagt att de var flera och att deras aktiviteter inte begränsades till ett enskilt träningspass per dag.
Osv...
Hade ni inte börjat knulla punkter på den första posten så hade den egentligen räckt och sagt det väsentliga om vad den handlade om.
För hade jag aldrig skrivit ordet stenhårt, så hade posten bara blivit läst och aldrig kommenterad, tror du?
Tror inte jag. Det är ju jag som skriver det, det är klart det måste finnas något eller några fel och är ni bara tillräckligt många där som letar kanske ni hittar något?
Det är ju flera av uppgifterna som har ifrågasats, inte bara det om den "stenhårda" träningen?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Nej, läser man om dina inlägg kronologiskt får man inte det intrycket och jag konstaterar att det nu verkar som du håller mer med mig och ursprungsposten än för bara några rader sen.
Skulle inte tro det...

Det jag reagerade på då är samma sak som jag opponerar mig mot nu.
I mitt andra inlägg i den här tråden skrev jag
Razor skrev:Att han tränar under sin semester tar jag för givet
Så jag ser inte att vi står varandra närmare, men vill du tolka det så för att må bättre, så visst... du kan få tro det om du vill.
Då är det ju du och Lucy som är på kollisionskurs?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Från och med nu kan vi hålla oss till graden av hårdhet i fysrutinerna.
Osv...
Det är ju flera av uppgifterna som har ifrågasats, inte bara det om den "stenhårda" träningen?
Vad?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

T ex ditt påstående att han var på någon resort tillsammans med andra F1-förare: Enligt hans egen sida var han på semester "all alone" med Corinna.

Det vore kul att få veta var dessa "semesteröar" ligger, som du (eller om det var din vaporiserade vän) referrerade till; t ex om det var Bali eller något annat ställe.

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Källa: http://sport.rtl.de/formel-1/com/mscom_excl_64646.php

Läs och begrunda.

Särskilt:
Enligt Michael Schumacher själv:
Monday, March 27th: A week-long holiday lies behind Michael, a "honeymoon" is what he called it after the race at Malaysia – the rare time he and Corinna have to themselves. It's become somewhat of a tradition, the two have been taking a few days off around the races in Australia for years, and this time they enjoyed it as much as ever. "Finally we got to spend a couple of days all alone," Michael said, "because during the weeks leading up to the start of this year's season I was away a lot performing tests. And then the first two races took place back-to-back, so that we hadn't seen much of each other recently. So the week we spent was more than enjoyable for us.“ The week ended with a visit to the closing ceremony of the Commonwealth Games in Melbourne last night for Corinna and Michael – "a beautiful evening full of atmosphere," - and now they will spend two or three days somewhere else before the Grand Prix weekend gets underway.
Jag tror att Michael Schumacher vet mer än vad din flyktige anonyme bekant vet om vad Schumacher gjorde efter Malaysia.

Med tanke på att Schumacher uttryckligen säger att han och Corinna var ensamma på semester, så kan man fråga sig var din flyktige anonyme bekant var och vem det var han trodde var Michael Schumacher. För uppenbarligen var det inte Schumacher, om man ska tro Schumacher själv.

I valet mellan en flyktig anonym bekant påstådd av dig och Michael Schumacher får du ursäkta ifall jag bedömmer Schumacher för att vara en mer trovärdig källa.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:T ex ditt påstående att han var på någon resort tillsammans med andra F1-förare: Enligt hans egen sida var han på semester "all alone" med Corinna.

Det vore kul att få veta var dessa "semesteröar" ligger, som du (eller om det var din vaporiserade vän) referrerade till; t ex om det var Bali eller något annat ställe.
Det står week long vacation och så står det spend a couple of days with Corinna.
Läs, begrunda och tolka nu, för ni är fortfarande helt ute och cyklar.
Razor, Bali hör till indonesien. Vi snackar Malaysia här.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du skrev bara "semesteröarna"... hur skulle jag eller någon annan veta vilket land de tillhör?

Jag vet mycket väl var Bali ligger och vilket land det tillhör.
Jari skrev:Det står week long vacation och så står det spend a couple of days with Corinna.
Första meningen i artikeln som Lucy länkade till...
A week-long holiday lies behind Michael, a "honeymoon" is what he called it after the race at Malaysia – the rare time he and Corinna have to themselves.

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Hur orkar Ni? :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

woodi skrev:Hur orkar Ni? :roll:
Vi har tränat stenhårt åtta timmar om dagen under en längre tid.

Äntligen!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Razor skrev:
Som sagt var, hur orkar Ni? :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Razor skrev:
Ja, det är ju vad en flyktig bekant säger.

Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

Håller med Woodsan här, det var fan va patetiska ni var då. Hela högen, att ni bara orkar hålla på. :roll:
En gång Skummilover - Alltid Skummilover
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Kroppen återhämtar sig inte om man kör 8 timmars fys. Inte ens längdskidåkare, maratonlöpare m.m. gör det för det är helt enkelt inte effektivt.

Däremot kan man köra 8 timmars varierad träning - t.ex. spela playstation/pcspel och lära sig nya banor :D Träna på att dricka champagne eller ragga pitbabes. Det kan jag köpa.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:Det enda jag tror är rätt är att Schumachers F1-karriär inte har så lång tid kvar.

Att han skulle hamna i DTM tror jag däremot inte är särskilt sannolikt, men det får framtiden utvisa.
Jag undrar jag, om han verkligen kan lägga av helt och hållet?
Häkkinen kunde uppenbarligen inte.
Om man ifrån ensiffrig ålder sysslar med racing och dessutom verkar älska det, så är det kanske inte så lätt att helt lägga av 30 år senare. Vad skall han göra på dagarna?
DTM vore väl en lagom halvpensionering, med begränsade resor och inte jättemycket tester, men samtidigt bra sprutt i kärrorna.
Men möjligen nåt sabbatsår emellan. Jag skulle inte bli förvånad om han dök upp i DTM.
Sedan får det väl bli GP Masters om inte det läggs ned helt och hållet.
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Fabbe skrev:Håller med Woodsan här, det var fan va patetiska ni var då. Hela högen, att ni bara orkar hålla på. :roll:
Hörru Du Fabbster, det är på tiden att vi slår upp en ny tråd för årets Tour/Giro! ;)
¨°º© woodi ©º°¨
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Är väldigt sällan in här men såna här trådar ger sån behållning så man kanske borde ta och logga på lite oftare :lol: :D
Ricky

Inlägg av Ricky »

Är ni arbetlösa eller?
Annars har ni kanske detta som arbete?
Ni orkar med rätt mycket "skit kastande" på detta forum, jag menar vad/vem som än skrivs/skriver på forumet skrivs ju alltid sönder.....tråkigt enligt mig, men men det är ju bara jag som tycker eller?
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Ricky skrev:Är ni arbetlösa eller?
Ni orkar med rätt mycket "skit kastande" på detta forum, jag menar vad/vem som än skrivs/skriver på forumet skrivs ju alltid sönder.....tråkigt enligt mig, men men det är ju bara jag som tycker eller?
Jag håller med. Personangrepp verkar vara tillåtet här
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Hasse M skrev:
Men du måste ju tycka det är ganska fridsamt här med tanke på vad du är van vid från Fria ordet... Men det är klart, det är väl skillnad på sällskapet. Vi är väl inte lika fräna som bröderna så då smörar du väl inte lika mycket... :down:
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

EnzoF1 skrev:
Hasse M skrev:
Men du måste ju tycka det är ganska fridsamt här med tanke på vad du är van vid från Fria ordet... Men det är klart, det är väl skillnad på sällskapet. Vi är väl inte lika fräna som bröderna så då smörar du väl inte lika mycket... :down:
Jag sysslar inte med personangrepp, utan skriver mina åsikter. Om nån tar illa vid sig av det skiter jag i :)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Fabbe skrev:Håller med Woodsan här, det var fan va patetiska ni var då. Hela högen, att ni bara orkar hålla på.
Håller med er - visst är det makalöst! (Och då har jag ändå varit med i tråden själv, tyvärr...)
Användarens profilbild
Jacob

ojojoj

Inlägg av Jacob »

vem är mest sjuk?
ska inte detta vara ett F1 forum????
eftersom inte jag förstår så kanske det är jag som är sjuk....
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

tror inte bara det är du jacob..
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

Ja är däremot hundra säker på att det är Jakob det är fel på, ja lovar, flashbacks med jakob raggandes tonåringar med uppknäppt skjorta och toapapper under skorna i en kaffeteria på en finlandsfärja kommer snabbt upp :D
En gång Skummilover - Alltid Skummilover
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag vet att jag bara behöver säga vad klockan är så har jag det här drevet efter mig om huruvida det är sommartid, finsk tid, am eller pm eller om jag ändå inte räknat fel på en kvart...
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Måste varenda tråd spåra ur i en hetsjakt på Jari?

Må vara att han kommer med inlägg och resonemang som inte är 100-procentigt korrekta om man bryter ner dem till sista bokstav, men är han inte i sin fulla rätt att göra detta?

Nu blir ju svaret från en del att Jari inte får stå oemotsagd. Javisst så bör det ju vara, men samtidigt hävdar en del att Jari är infantil och går inte att ta på allvar.
Någon har t.o.m. hävdat att det inte gör någon skillnad om Jari lever eller dör, vilket är ett både fruktansvärt och känslokallt sätt att uttrycka sig.

Så varför blir ni då så upprörda när någon brister lite i sin argumentation?

Frågan är om detta är ett forum för att diskutera F1 som sport eller är det bara en tummelplats för besser-wissers att visa upp sin bländande retorik?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

EnzoF1 skrev:ständigt utropa dig själv som världsbäst i allting
Inte för att jag vill kasta mig in i Er pajkastning, men är det inte just detta Ni också gör när Ni ständigt ska visa att Ni har rätt? :roll:
¨°º© woodi ©º°¨
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

PC: skrev:Måste varenda tråd spåra ur i en hetsjakt på Jari?
Med blåslampa :saw: ;) Tur för Jari att han skaffat asbestkalsonger. Annars hade han varit rejält genomgrillad vid det här laget :D
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Det anmärkningsvärda är att det är vuxna karlar det handlar om.

Att det blir diskutioner är bara possitivt men att 4-5 st hoppar på en och samma skribent varje gång och enbart försöker trycka ner den mäniskan är otroligt. Enligt mobbens mening har den personen alla fel och psykiska sjukdomar som finns, ändå lägger dom sig på samma nivå och ältar. En lägger sig dessutom på en mycket lägre nivå och har ett språk och upprepningar som ej borde få förekomma någonstanns.

Detta får moderatorerna ta på sig. Dom skiter i språket som kommer från ett visst håll, tiger och samtycker och det finns även moderatorkommentarer som jag anser borde leda till arbetslöshet.

Det lustiga är att Forza används som spottkopp men när mobben befinner sig på andra forum är språket mycket mer rumsrent.

Historiskt i trådarna verkar det som om mobben aktivt försöker skrämma bort forumsmedlemmar som inte har samma åsikter som dom själva.

Om någon tycker och beter sig annorlunda mot eran perfekta värld, är det inte bättre att låta denna skribent vara, låt han tycka och skriva som han vill så länge språket är okey.

Forza forum just nu :down: Ta tag i det. :up:
Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

Detta forum är bara en variant på "Runka bulle".

Vem som är bullen råder väl inget tvivel om.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Såja, då låser vi..
Ferrari.