Vad heter den där seglingstävlingen där man skall ta sig snabbast ett varv runt jorden?
Där brukar de också ha en del häftiga båtar.
Jag var en gång inbjuden till båtmässan av SUN för att höra om deras nya jättebra beräkningsdatorer och vilka fantastiska resultat man kunde prestera med dem. De var stor sponsor av någon av America's Cup-båtarna och skulle hålla nåt "skrytföredrag" om hur de konstruerat båten med hjälp av SUN-datorer, hållfasthet, strömning, etc.. På natten några timmar innan föredraget skönk dock båten efter att skrovet brutits itu...
Jag har massor av kompisar och bekanta som seglar och har därför blivit "utlurad" några ggr själv och kan väl tycka att det kan vara skönt en varm sommardag, liksom det är skönt att guppa fram i en eka, men jag har väldigt svårt att se den stora fascinationen med segling som många verkar ha. Det där med fartkänsla har jag dock aldrig känt. Blev omseglad av "The Card" en gång och det är ju imponerande vad fort den typen av båtar går, men de flesta motorbåtar går ju fortare...
Jaja, jag är glad för alla dyra prylar som jag inte känner något som helst habegär efter.
En skapligt snabb motorbåt av hyfsad storlek samt en vattenskoter skulle jag dock inte ha nåt emot...
Till Pepparkvarnen
-
-
Har haft nöjet att segla en del stora båtar och när man sätter en stor spinnacker på 300-400m2 och gummisnodarna brister och blåsan fyller är det en känsla som är enorm. Svårt att beskriva men kraften känns enda ner i tårna.
Americas cup har ju blivit närmast en entypsklass efter Dennis vinst med katamaranen så lite av facinationen har försvunnit.
Americas cup har ju blivit närmast en entypsklass efter Dennis vinst med katamaranen så lite av facinationen har försvunnit.
-
- Varnad
-
Om man bygger världens mest avancerade bilar, F1-bilar med högteknologi, och sen inte sätter i en motor utan låter dem drivas av pedalkraft så är det fortfarande lite fjolligt.
Så ser jag på segling - de må vara hur avancerade som helst, men det går fortare med motor
Men det är trevligt att sitta med ett glas öl och njuta av solen på dem. Men sport ? Icke sa Nicke
Så ser jag på segling - de må vara hur avancerade som helst, men det går fortare med motor
Men det är trevligt att sitta med ett glas öl och njuta av solen på dem. Men sport ? Icke sa Nicke
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-