Visste inte att Scuderia Ferrari var en särskild grabb på gridden.Shoestring skrev: Ditt Ferrari hjärta får en törn men det det finns snabbare grabbar på gridden idag
Acceptera det

Visste inte att Scuderia Ferrari var en särskild grabb på gridden.Shoestring skrev: Ditt Ferrari hjärta får en törn men det det finns snabbare grabbar på gridden idag
Acceptera det
Ville bara visa hur illa det står till med glasögonen och frissan.Gösta skrev:
Det enda jag har emot dessa båda herrar är Jannes glasögon och frisyr samt Ejes färgval av kläder. Det har jag talat om för dom personligen och pojkarna har lovat bättra sig när de får löneförhöjning.![]()
![]()
Varför dra gränsen där?Shoestring skrev: Personligen anser jag att F1 skall tävla inom Motor,chassie,däck, och förare.
Då var det ju inte "enhetsdäck" eftersom det fanns två tillverkare, så det resonemanget haltar en del...Enhetsdäck funkar nog inte då det levererande fabrikatet snabbt anpassar sig till det komersiella läget och skräddarsyr sina däck till det team som levererar mest pengar.
Det finns ett skäl att Mclaren lämnade Bridgestone 2001 samt att Ferrari ensamt ansvarar för däcksutveckling för dito.
Vad gör du då? Du spyr av ren glädje, för att du gillar smaken?Lövet skrev:Hohoho, verkade som man pissade på somligas ikoner när man kritiserade grabbarna på Tv4.
Bolibompa- mer i nivå med ditt intelekt. Tärnström verkar ju vara en lysande psykiatiker då han kan bedömma min mentala status efter att jag skrivit ett kritiskt inlägg.
Och Pastis, jag skrev väl inget om "-fy fan vad dåliga de är"
.
Är du närmare honom än en mil därifrån är det bara att glutta lite på fönstrret.Pastis skrev:Precis, men då ska det vara konstruktiv kritik och inte bara "fy fan va dåliga..."Gösta skrev: Jag tycker det är i sin ordning att ge kritik åt komentatorerna, både positiv och mindre positiv.
Följ gärna Razors förslag. Dra ned ljudet på en F1-sändning och sätt igång och kommentera live. Ni får gärna spela in det och skicka det till mig!
Lövet skrev:...att det blåser står jag ut med!!!!!!!!!
Jag har på intet sätt sagt att Eje inte skulle kunna något om F1.
Men om man ska följa din tes att man blir expert för att man ränner i depån så skulle alla som går på fotboll en gång i veckan veta rubbet om det.
Det jag finner så otrolig är att när man som komentator i ett lopp där ledaren är 34sekunder före Schumacher så sitter dessa båda herrar och påskinnar att han praktiskt taget leder loppet ändå![]()
Men det kan jag ju iofs begripa när man ser bilden Gösta lade in.
Det jag skulle vilja begära är att de är objektiva.
Håhå, jaja...Gösta skrev: ... men det måste också finnas möjligheter till utveckling.
Jag såg ITV:s sändning av Australiens GP förra året och den var inget vidare.LuckyStrike1 skrev:I England är väl Martin Brundle väldigt högt uppskattad, medan James Allen verkar få bottenbetyg och tydligen missar de mest uppenbara sakerna.
Du är bara bitter för att du inte kan ha nån frisyr...Gösta skrev:Ja, grabbarna är duktiga, men nu är det bara det problemet med glasögonen och frisyren kvar.
Det är fel det också; ja, inte att Goodyear drog sig ur -98 och att man de facto hade enhetsdäck (vilket jag heller inte har bestridit), men resten är fel.Shoestring skrev:Goodyear drog sig ur 1998 samtidigt som Michelin började levera däck till främst Willams först 2000 så hade i praktiken F1 ett enhetsdäck leverat av Bridgestone 1999.
Resten haltar inte lika mycket.
Razor skrev: Det är fel det också; ja, inte att Goodyear drog sig ur -98 och att man de facto hade enhetsdäck (vilket jag heller inte har bestridit), men resten är fel.
förhoppningsvis är det Formel 1 vi ser på, där däcken har en stor betydelsePastis skrev:Jag har börjat ledsna på att varje helg ställa mig frågan - vilken däckleverantör har lyckats denna helg? Det spelar ju ingen roll om man har en skitbra bil, har däckleverantören gjort ett dåligt jobb, så är helgen rökt. Det börjar bli löjligt nu...
I en krönika här på Forza Motorsport försöker jag resonera lite och ringde även upp Eje Elgh som kommenterar delar av mina resonemang/påståenden.
Att detta skulle vara enkelt är en underdrift, men jag anser man måste göra något åt detta och införa en däckleverantör med standarddäck. Leverantören kunde ta med sig en mjuk och en hårdare variant och så fick stallen välja mellan dem.
Vad tycker ni själva och har ni några idéer på lösningar?
Fel av mig igen.Razor skrev:Det är fel det också; ja, inte att Goodyear drog sig ur -98 och att man de facto hade enhetsdäck (vilket jag heller inte har bestridit), men resten är fel.Shoestring skrev:Goodyear drog sig ur 1998 samtidigt som Michelin började levera däck till främst Willams först 2000 så hade i praktiken F1 ett enhetsdäck leverat av Bridgestone 1999.
Resten haltar inte lika mycket.
Michelin kom tillbaka 2001 (Williams, Benetton, Jaguar, Minardi och Prost) och McLaren fick Michelinsulor först 2002 och alltså hade man inte enhetsdäck i o m att både B-stone och Michelin levererade däck sedan -01.
Ja, det stämmer nog att B-stone har vunnit alla mästerskap fr o m -98 men jag förstår inte riktigt din fråga.Shoestring skrev:Fel av mig igen.
Med tanke på Pastis topic.
Bridgestone har väl vunnit alla mästerskap sedan 1997 ?
Williams vann med Goodyear 1997.
Konstigt nog är det däcken man gnäller över.
Kan någon tävlingsinriktad Ferrrarifan förklara för mig varför man inte kan tävla inom alla delar som ferrari själv satt regelverket inom.
Det Japanska gummit duger inte längre .
En tanke är väl om Bridgestone leverar däck till Gp 1.(Toyota främst) samtidigt som Michelin leverar till Europiska stall.
Låter lite kul nu men knappast långt borta.
Concordavtalet löper mot sitt slut.
Kanske även formuleringen F1.
Shoestring skrev: Fel av mig igen.
.
Även solen har fläckar.Razor skrev:Gösta har en tjejhoj, Gösta har en tjejhoj, Gösta har en tjejhoj...
ExaktJG skrev:Den här debatten hade aldrig uppkommit om Bridgestone hade de bästa däcken.
Ja, Michelin har gjort ett bra jobb; Bridgestone har gjort ett mindre bra jobb (men ganska bra ändå).Gösta skrev:Vad är det saken gäller? Att Michelin har gjort ett bra jobb?
Man får fråga sig först följande.Razor skrev:Ja, Michelin har gjort ett bra jobb; Bridgestone har gjort ett mindre bra jobb (men ganska bra ändå).Gösta skrev:Vad är det saken gäller? Att Michelin har gjort ett bra jobb?
Debatten gäller om det ska införas enhetsdäck eller ej.
Vare sig Michelin eller B-stone verkar vara intresserade av att vara ensam leverantör av däck och jag skulle hellre se ett par däckleverantörer till i F1 (se tidigare inlägg).
En del befarar att säkerheten får stryka på foten i o m däckkriget och vill av den anledningen införa enhetsdäck.
Jag är skeptisk och Gösta kör en tjejhoj...
EnzoF1 skrev:Nu tycker jag vill ska sluta dissa Gösta och hans val av hoj... uppenbarligen är Gösta mer intresserad av att kunna snacka på krogen om vilken hoj han har än om själva hojupplevelsen, och det kan jag köpa. Det finns dem som tycker det är viktigt att kunna säga att de har BMW också...
Nu vet alla att Gösta kör en tjejhoj och vi ska inte strö mer salt i hans sår, han har det jobbigt nog som det är.
Det är inte alla som har de fysiska attributen för att klä en karlhoj (röndör, hår etc etc...).
Gösta är nöjd med sin tjejhoj och då borde vi glädjas av det. Det är hans val att skaffa en tjejhoj och det måste vi respektera. Det är uppenbart att Gösta känner sig tillräckligt manlig för att våga köra en tjejhoj och det är ju skitbra. Jag själv tänker mer på den bil andra ska få av mig och kör därför ingen tjejhoj. Gösta är en trevlig prick trots tjejhojen.
Alltså, nu tycker jag vi slutar påminna Gösta om att det är en tjejhoj han har...
Ja, vilka finns det egentligen?LuckyStrike1 skrev:En tredje däcksleverantör, Pirelli eller Good Year, vore kul att se tycker jag. 10 däckstillverkare med potentialen att tillverka F1-däck tror jag helt enkelt inte finns men 3-4 finns och det är tillräckligt bra
Spelas den av män???Gösta skrev:EnzoF1 skrev:Nu tycker jag vill ska sluta dissa Gösta och hans val av hoj... uppenbarligen är Gösta mer intresserad av att kunna snacka på krogen om vilken hoj han har än om själva hojupplevelsen, och det kan jag köpa. Det finns dem som tycker det är viktigt att kunna säga att de har BMW också...
Nu vet alla att Gösta kör en tjejhoj och vi ska inte strö mer salt i hans sår, han har det jobbigt nog som det är.
Det är inte alla som har de fysiska attributen för att klä en karlhoj (röndör, hår etc etc...).
Gösta är nöjd med sin tjejhoj och då borde vi glädjas av det. Det är hans val att skaffa en tjejhoj och det måste vi respektera. Det är uppenbart att Gösta känner sig tillräckligt manlig för att våga köra en tjejhoj och det är ju skitbra. Jag själv tänker mer på den bil andra ska få av mig och kör därför ingen tjejhoj. Gösta är en trevlig prick trots tjejhojen.
Alltså, nu tycker jag vi slutar påminna Gösta om att det är en tjejhoj han har...
"Have you ever heard about Japanese Rock & Roll"![]()
![]()