Crazy F1 skrev:Lycky Strike, visst har du rätt i att sånna här förutsägelser ofta är säsongsbunda, folk ser mest vad som händer "just nu".
...Om vi vänder lite på det...Jag tror Schumi hade haft betydligt bättre chanser att vinna Wm eller åtminstånde vara klar tvåa i mästerskapet än både Trulli, Button och Montoya i respektive bilar som de kör nu och det är nog de flesta överens om, han skulle kanske inte vinna, men han skulle absolut vara med och fightas om segrar i istort sett varenda lopp.
Den förmågan har han, men som vi ser så lyckas inte de nämda förarna med det.
Jag håller med - Schumacher är den bästa föraren. Men jag tror inte att han som förare är så överlägsen som många just nu gör gällande. Visst skulle han lyckas bättre hos Williams än de nuvarande förarna, det tror nog jag också. Men han är inte en gud - se hur lång tid det tog för honom att slutligen vinna ett VM för Ferrari. Inte ens Schumacher är bättre än det material han har förfogande över.
Sen tror jag inte han skulle klarat av att vinan VM i t.ex. årets Williams, så länge årets Ferrari var med körd av två andra förare som t.ex Button/Kimi/Alonso/Montoya. Mot någon av dessa fyra i årets Ferrari skulle Schumacher inte ha en chans i årets Williams/Renault/BAR.
Att köra en snabb bil fort det kan väl alla, det har du rätt i, men att kunna utnyttja de lägen som dyker upp och använda dem till sin fördel har inte lika mycket med bilen att göra, utan det är precision och strategiskt tänkande + att kunna ta fram det där lilla extra just NÄR det behövs som räknas och där slår ingen Schumacher. Jag är fullkomligt övertygad om att ingen förare i startfältet hade vunnit 10/11 LOPP i år i samma bil som schumi!!! 10/11, det är helt sjukt när jag tänker på det...Du säger att RB inte har samma förutsättningar, vad är det som är sämre för honom? Har han en sämre bil eller?
Nu vet jag inte om jag har sagt att Rubens inte har samma förutsättningar som Schumacher? Jag är övertygad om att han har likadan bil som Schumacher, men jag är också övertygad om att Schumacher alltid får de senaste och bästa grejerna först.
Rubens har ett andreförarkontrakt hos Ferrari, det är Schumacher som ska vinna och Rubens som ska backa upp honom. Att hävda något annat är lite löjligt tycker jag. Enbart förekomsten av sådana kontrakt och förutsättningar tror jag ialla fall skadar lite av moralen i ett stall. Det kan inte vara kul att var mekaniker och ingenjör på Rubens bil och veta att man tillhör "andrasorteringen" i stallet. Alla små dumma misstag på Rubens bil tycker jag vittnar om det - man koncentrera sig det där lilla extra när man arbetar med en förare som SChumacher. Då glömmer man inte att ta u fyra däck i depåstoppet, man glömmer inte ta undan domkraften på startgridden, man dubbelkollar allt inför GP-helgen en gång extra o.s.v ...
Samtidigt är inte Rubens enligt min mening tillräckligt bra för att förtjäna ett kontrakt med delad försteförarstatus i stallet. Han är en hyfsad genomsnittlig F1-förare, men inte något speciellt. En gång tyckte jag att han var en riktigt snabb förare: särskilt under tiden hos Stewart. Men hans många medelmåttiga körningar i Ferrarin i år får mig att ifrågasätta hans motivation och skicklighet. Så dålig är inte Ferrarin att det bara är Schumacher som kan vinna i den - jag tror att många förare kan vinna i årets överlägsna Ferrari. Men många gånger i år har Ferrarin inte alls sett särskilt överlägsen ut i Rubens händer ....
Rubens förtjänar den klara andraposition han har. Hans största begränsning är varken andreförarkontrakt, lata mekaniker eller sämre bil utan helt enkelt hans egna talang.