Formel 1s medeltida syn på kvinnor
-
Kära AndersF1, om du vill ha en jämn könsfördelning inom idrotter och sporter så rekomenderar jag dig att föregå med gott exempel själv. I stället för att syssla med motorsport i olika varianter så kanske du borde fundera på att ägna dig åt rytmisk gymnastik eller konstsim. Inom motorsporten vimlar det redan av män, medan det är en stor bristvara i både rytmisk gymnastik och konstsim. Eller du tycker att det där med att föregå med gott exempel är något andra borde göra?
Gällande min högt efterlängtade parabol så ligger jag fortfarande i förhandlingar. En dylik är redan inhandlad (med tillhörande box) . Nu återstår frågan om den tål att målas faluröd med en vit ring runt kanten? Har kontaktat "elfa" och de utreder saken. Svar väntas inom kort.
Nu är inte min parabol avsedd att tillfredställa mina sexlustar utan att minska tristessen regninga dagar. Sexlustarna tillfredställer jag via regelbundna sex och onanivanor. För detta krävs varken pitbabes eller porrfilmer på någon betalkanal.
Jad tycker att vårt samhälle väljer fel väg i jämstäldhetsarbetet mellan könen då man försöker avköna eller avsexuallisera varandra. Det finns viktigare orättvisor än att alla inte redan går i näbbstövlar, hemstickade tröjor och är sympatigravida med sin kvinna. Man kan börja i arbetslivet med löner, arbetstider, arbetsfördelningen i det egna hemmet, rättsystemet där kvinnor diskrimineras (att kvinnor blir trodda då de påstår att de blivit våldtagna). Att vi fostrar våra söner och döttrar till att respektera andra människor, oavsett om de är kvinnor eller män.
Men visst, skall kvinnor ha ett heltidsarbete samt slava i hemmet så finns inte så mycket tid eller ork att engagera sig i karriären om man inte har en man som står för markservicen.
Trots att jag tycker att jämnstäldhetsarbetet är viktigt för oss och framtida generationer så tycker jag att kvinnor är läckra att titta på. Jag hoppas att det förblir så. Jag önskar att kvinnorna tycker att även jag är läcker att se på. Men det vore att hoppas på för mycket. Vi bör inte driva jämnställdheten dit att vi alla blir neutrum och att den medfödda attraktionskraften till det motsatta eller samma kön försvinner.
Gällande min högt efterlängtade parabol så ligger jag fortfarande i förhandlingar. En dylik är redan inhandlad (med tillhörande box) . Nu återstår frågan om den tål att målas faluröd med en vit ring runt kanten? Har kontaktat "elfa" och de utreder saken. Svar väntas inom kort.
Nu är inte min parabol avsedd att tillfredställa mina sexlustar utan att minska tristessen regninga dagar. Sexlustarna tillfredställer jag via regelbundna sex och onanivanor. För detta krävs varken pitbabes eller porrfilmer på någon betalkanal.
Jad tycker att vårt samhälle väljer fel väg i jämstäldhetsarbetet mellan könen då man försöker avköna eller avsexuallisera varandra. Det finns viktigare orättvisor än att alla inte redan går i näbbstövlar, hemstickade tröjor och är sympatigravida med sin kvinna. Man kan börja i arbetslivet med löner, arbetstider, arbetsfördelningen i det egna hemmet, rättsystemet där kvinnor diskrimineras (att kvinnor blir trodda då de påstår att de blivit våldtagna). Att vi fostrar våra söner och döttrar till att respektera andra människor, oavsett om de är kvinnor eller män.
Men visst, skall kvinnor ha ett heltidsarbete samt slava i hemmet så finns inte så mycket tid eller ork att engagera sig i karriären om man inte har en man som står för markservicen.
Trots att jag tycker att jämnstäldhetsarbetet är viktigt för oss och framtida generationer så tycker jag att kvinnor är läckra att titta på. Jag hoppas att det förblir så. Jag önskar att kvinnorna tycker att även jag är läcker att se på. Men det vore att hoppas på för mycket. Vi bör inte driva jämnställdheten dit att vi alla blir neutrum och att den medfödda attraktionskraften till det motsatta eller samma kön försvinner.
-
- Mr Forza Motorsport
Kan meddela att det går utmärkt att måla paraboler, så det är bara att sätta upp den.Gösta skrev:Gällande min högt efterlängtade parabol så ligger jag fortfarande i förhandlingar. En dylik är redan inhandlad (med tillhörande box) . Nu återstår frågan om den tål att målas faluröd med en vit ring runt kanten? Har kontaktat "elfa" och de utreder saken. Svar väntas inom kort.
-
-
Börjar du känna av ålderdomen så att du tror att du skall tappa din attraktion av kvinnor?Gösta skrev:Vi bör inte driva jämnställdheten dit att vi alla blir neutrum och att den medfödda attraktionskraften till det motsatta eller samma kön försvinner.
Jag har svårt att tro att frånvaron av pitbabes eller klart sexistisk inställning till kvinnor inom F1 påverkar min attraktion till kvinnor åt nåt håll alls. Jag misstänker att den driften är så stark inom mänskligheten, liksom hos de flesta framgångsrika arter, att den knappast försvinner bara för att männen inte ständigt måste exponeras av lättklädda kvinnor i alla möjliga sammanhang.
Vad det gäller mitt val av favoritsport sa jag att jag inte alls tror att det lär bli en 50%-ig fördelning, men kanske lite bättre om tjejerna bemöts lite bättre. Å andra sidan så påstår en del att kvinnorna rent fysiologiskt är mer lämpade för motorsport, så det kanske inte vore så roligt det heller - för killarna. Kanske det är där den underliggande rädslan ligger? Men i så fall får man väl göra som i (båg?)skytte när minoriteten tjejer blir för bra - dela upp det i en dam- och herr-klass...
Finnarna som verkar vara lite bättre på att släppa fram talanger ändå upp till högsta toppen än vad vi verkar vara hade med 3-4 tjejer i ICAj-finalen till EM-deltävlingen för norra Europa (tävling för de främsta "juniorerna" i Benelux, Norden, Ryssland och Baltikum, varav drygt 30 går till final och sedan går de 24 bästa i finalen vidare till EM i Portugal) som gick i Belgien förra helgen. Meritokrati är farliga saker för medelmåttor...
Till skillnad ifrån konstsim där utrustningen mest består i baddräkt och näsklämma är motorsport en himla dyr sport som är beroende av sponsorer och därmed mycket publik samt uppmärksamhet, liksom välvilliga politiker, och med kvinnornas ökade makt inom både politik och näringsliv samt mer egna pengar så är det ju bra om motorsporten även kunde atttrahera den halvan av befolkningen lite mer så att inte alla pengar går till Golf eller andra liknande missbruk av presumtivt racerbansområde.
-
Jag är övertygad om att attraktionskraften till ett kön bestäms av både naturen och kulturen.ANFRAN skrev:Attraktionskraften bestäms alltså av både naturen och kulturen? Eller har du inte bestämt dig?Gösta skrev:Vi bör inte driva jämnställdheten dit att vi alla blir neutrum och att den medfödda attraktionskraften till det motsatta eller samma kön försvinner.
Nej jag har inte bestämmt mig ännu. Om jag förblir "flexibel" så ökar mina chansr med 100% att hitta ett "offer"
Pastis, jag tackar för ditt otvetydiga svar. Det kommer att bli en oerhört vacker parabol. Med 2 "huvuden" men tyvär utan motor.
-
-
-
Ah, jag som just satt och läste den och tänkte länka till den.
Gubben Mike Lawrence är sur på Beverly Turner. Han låter som män brukar låta när de vill förminska kvinnor. Det är Bev och det är lilla gumman, fast på ett annat språk förstås.
Och så förstår han inte vad Beverly Turner menar när hon säger att F1-miljön är sexistisk. Han säger att det är skitsnack. Problemet är bara att han inte förstår, för när han argumenterar för att det inte finns sexism i F1 visar han själv prov på sexistiska tankegångar.
Här är ett par höjdpunkter.
Enligt Turner är utseendet viktigt för en kvinna som vill in i Formel 1. Mike menar att hon har fel, men bekräftar att hon har rätt:
Gubben Mike Lawrence är sur på Beverly Turner. Han låter som män brukar låta när de vill förminska kvinnor. Det är Bev och det är lilla gumman, fast på ett annat språk förstås.
Och så förstår han inte vad Beverly Turner menar när hon säger att F1-miljön är sexistisk. Han säger att det är skitsnack. Problemet är bara att han inte förstår, för när han argumenterar för att det inte finns sexism i F1 visar han själv prov på sexistiska tankegångar.
Här är ett par höjdpunkter.
Enligt Turner är utseendet viktigt för en kvinna som vill in i Formel 1. Mike menar att hon har fel, men bekräftar att hon har rätt:
F1-gubbarna är inet alls sexistiska, menar Mike. Och kommer fram till att snabba bilar är kopplade till naturen och hormoner. Om kvinnor ska ha med dem att göra blir utseendet viktigt igen:Turner reckons that such a woman would have to be pretty, but she is wrong. Virtually everyone who is fit enough to be a top athlete, tennis player, driver, whatever, is attractive. They have a glow and presence about their very fitness which is attractive. They do not need a pretty face, they have an overall presence. Any female who can drive a current F1 car will be welcome with open arms.
Bra jobbat, lilla gubben. Du har just bekräftat det Beverly Turner ville visa.Turner complains that guys in F1 are sexist. Bev, babe, there is this thing called testosterone and it is evident in motor racing. Fast cars are a guy thing. Fast cars are a mating call which is why some pretend sports cars are called 'hairdresser's cars'. Fast cars are also a girl thing, because you have never seen an ugly woman in a Ferrari.
-
-
-
Och det är ju ett ytterst originellt påstående från en man om en kvinna som lyckas i sitt arbete...Cheever skrev:Läs vad människan har skrivit Anfran, det verkar som om hon fått jobbet på samma preferenser som just Fostersbrudarna.
"Det verkar som om...". Mike lägger inte fram några fakta som styrker påståendet att Turner skulle ha blivit anställd tack vare sitt utseende. Han konstaterar bara att hon är kass som reporter och har bristfälliga kunskaper om F1. Alltså måste hon ha blivit anställd för att hon är snygg! Han avslutar artikeln med att kalla henne sexist just på grund av detta, som om det i så fall vore Turners eget fel att hennes (förmodligen manliga) chefer har låtit hennes utseende vara avgörande. Men det är väl ofta på detta sätt män resonerar och analyserar i männens värld.
Samma avsaknad av fakta återkommer när Mike förklarar varför kvinnor inte har i F1 att göra. Han skriver att han inte bryr sig om experter som säger att kvinnor inte alls har några generella fysiska begränsningar som hindrar dem från att lyckas i F1 - I don't care whom she cites, no woman can drive a modern F1 car competitively over a race distance. Och så styrker han det påståendet genom att nämna två kvinnliga förare som, enligt honom själv, misslyckats i F1 på grund av de höga G-krafterna. (Förarna var framgångsrika i andra klasser, men lyckades inte i F1 - ungefär som de flesta manliga F1-förare alltså). Mike skriver också att det även finns utmärkta manliga F1-förare vars nackmuskluratur inte klarar av påfrestningarna tillräckligt bra. Om det hade varit lika få män som hade försökt sig på en F1-karriär som det är kvinnor, hur många av männen hade i så fall varit av det rätta virket för att nå framgång?
Men det är intressant att läsa artiklar av män som känner sig hotade på olika sätt och av olika anledningar.
-
Fromel 1 och motorsport är ju mer jämnställt än de flesta idrotter.
Inom racing finns inga särskilda damklasser, inga damserier, tjejer är inte separerade att tävla för sig själva - istället tävlar män och kvinnor på lika villkor inom racing, utan att vara uppdelade i varsina klasser.
ANFRAN - borde inte du på ditt feministkorståg istället ägna dig åt idrotter där män och kvinnor inte alls är lika jämnställda? T.ex. fotboll där kvinnliga domare inte ens får döma matcher mellan herrlag i Sverige? Eller där man har olika serier för män och kvinnor. Upprörs lite av det istället ANFRAN - där tillåts män och kvinnor inte delta på lika villkor.
Inom racing finns inga särskilda damklasser, inga damserier, tjejer är inte separerade att tävla för sig själva - istället tävlar män och kvinnor på lika villkor inom racing, utan att vara uppdelade i varsina klasser.
ANFRAN - borde inte du på ditt feministkorståg istället ägna dig åt idrotter där män och kvinnor inte alls är lika jämnställda? T.ex. fotboll där kvinnliga domare inte ens får döma matcher mellan herrlag i Sverige? Eller där man har olika serier för män och kvinnor. Upprörs lite av det istället ANFRAN - där tillåts män och kvinnor inte delta på lika villkor.
-
-
Att klaga på stavning ... tja, när argumenten tryter...
Om du nu verkligen känner för frågan, vilket jag inte tror du gör, så vore det kanske mer lämpligt att uppröras och skapa en debatt om hur det är ställt med jämställdheten i samhället. Det verkar lite besynnerligt att uppröras över det i idrottsvärlden som helt bygger på ett elitistiskt och själviskt tänkande. Särskilt märkligt framstår det att uppröras över just motorsportvärlden som kanske är mer jämställt än än andra idrotter. Till skillnad från andra sporter så saknar nämligen motorsporten en uppdelning i man/kvinna utan har klass för alla så att säga.
Jag tror att du är en sådan som tycker det är lite småtrendigt med feministiska frågor för tillfället ANFRAN, och inte en som verkligen känner för frågan. I så fall skulle du nog ägna mer energi åt att diskutera frågor som lika lön för lika arbete, jämställdheten i arbetslivet m.m. Det är lite viktigare frågor än att uppröras över att tjejer har på sig bikini på en racerbana och "omklädningsrumkommentarer" som förekommer i alla sporter - både i kvinnornas och männens omklädningsrum.
Jag tror du är en lite av en populistfeminist ANFRAN.
Om du nu verkligen känner för frågan, vilket jag inte tror du gör, så vore det kanske mer lämpligt att uppröras och skapa en debatt om hur det är ställt med jämställdheten i samhället. Det verkar lite besynnerligt att uppröras över det i idrottsvärlden som helt bygger på ett elitistiskt och själviskt tänkande. Särskilt märkligt framstår det att uppröras över just motorsportvärlden som kanske är mer jämställt än än andra idrotter. Till skillnad från andra sporter så saknar nämligen motorsporten en uppdelning i man/kvinna utan har klass för alla så att säga.
Jag tror att du är en sådan som tycker det är lite småtrendigt med feministiska frågor för tillfället ANFRAN, och inte en som verkligen känner för frågan. I så fall skulle du nog ägna mer energi åt att diskutera frågor som lika lön för lika arbete, jämställdheten i arbetslivet m.m. Det är lite viktigare frågor än att uppröras över att tjejer har på sig bikini på en racerbana och "omklädningsrumkommentarer" som förekommer i alla sporter - både i kvinnornas och männens omklädningsrum.
Jag tror du är en lite av en populistfeminist ANFRAN.
-
-
Det är nog lite svårt att göra något åt de fysiologiska skillnaderna som återspeglar sig i de flesta sporter som kräver stor muskelprestanda.LuckyStrike1 skrev: Eller där man har olika serier för män och kvinnor. Upprörs lite av det istället ANFRAN - där tillåts män och kvinnor inte delta på lika villkor.
-
-
Jag tror ANFRAN gärna skulle göra något åt de fysiologiska skillnaderna. Det är ju orättvist att män oftast är fysiskt starkareAndersF1 skrev:Det är nog lite svårt att göra något åt de fysiologiska skillnaderna som återspeglar sig i de flesta sporter som kräver stor muskelprestanda.LuckyStrike1 skrev: Eller där man har olika serier för män och kvinnor. Upprörs lite av det istället ANFRAN - där tillåts män och kvinnor inte delta på lika villkor.
-
Det finns och har funnits damklasser inom motorsport och man kan ju även vända på det resonemanget. Hur många sporter är det förresten som förbjuder tjejer att tävla i herrserier?LuckyStrike1 skrev:Skratta du, men om tänker på att man faktiskt inte har särskilda damklasser inom motorsport så är det ju faktiskt jämställt, eller hur?AndersF1 skrev:LuckyStrike1 skrev:Fromel 1 och motorsport är ju mer jämnställt än de flesta idrotter.
Det var nån sport(skytte?) som införde det för några år sedan när tjejerna började bli bättre, men det vanliga är ju att det t.ex. finns en toppserie där alla får delta och sedan damserier för damer, juniorserie för juniorer, etc.. Det finns ju t.ex. tjejer som spelat med herrlag i hockey och tjejer som spelat golf med herrarna, osv Så på vilket sätt är motorsporten unik där?
Motocrosstjejerna har förresten en egen serie, vilket ju på sätt och vis inte är så konstigt då motocross är extremt fysiskt krävande.
-
Kvinnor får väl inte spela i allsvenskan med männen, eller för den delen i herr-VM eller EM i fotboll?
Kvinnor får väl inte spela i Tre Kronors herrlag eller i ett elitserielag?
Tennis har särskilda turneringar för män, och särskilda för kvinnor - inte får Venus Williams ställa upp i herrarnas Wimbledon även om hon skulle vilja.
Kvinnor får i Sverige inte ens döma allsvenskan för herrar.
Curling - dam, och herrklasser.
Golf likaså - en tour för damerna och en för männen.
Men inom motorsport är det en serie för alla så att säga: en kvinnlig F3-förare har ingen damklass att köra i utan får köra med männen på samma villkor o.s.v uppårt och neråt i systemet.
Vad finns det för damklasser inom motorsport idag? Jag känner bara till en så här på rak arm: en slags standardvagnsserie, enhetsklass, för kvinnliga amatörer i Storbritannien. Jag känner inte till några Formelklasser eller rallyklasser där det är uppdelat man/kvinna ialla fall.
Det må vara hänt att det står tjejer i bikin på startplatten inför ett race - men skulle de vara tillräckligt bra på att köra, fått ihop tillräckligt med sponsorer och hittat en körning så skulle inget hindra dem från att ta på sig föraroverall och sitta redo i en av bilarna istället och tävla mot männen på lika villkor.
Tennis har särskilda turneringar för män, och särskilda för kvinnor - inte får Venus Williams ställa upp i herrarnas Wimbledon även om hon skulle vilja.
Kvinnor får i Sverige inte ens döma allsvenskan för herrar.
Curling - dam, och herrklasser.
Golf likaså - en tour för damerna och en för männen.
Men inom motorsport är det en serie för alla så att säga: en kvinnlig F3-förare har ingen damklass att köra i utan får köra med männen på samma villkor o.s.v uppårt och neråt i systemet.
Vad finns det för damklasser inom motorsport idag? Jag känner bara till en så här på rak arm: en slags standardvagnsserie, enhetsklass, för kvinnliga amatörer i Storbritannien. Jag känner inte till några Formelklasser eller rallyklasser där det är uppdelat man/kvinna ialla fall.
Det må vara hänt att det står tjejer i bikin på startplatten inför ett race - men skulle de vara tillräckligt bra på att köra, fått ihop tillräckligt med sponsorer och hittat en körning så skulle inget hindra dem från att ta på sig föraroverall och sitta redo i en av bilarna istället och tävla mot männen på lika villkor.
-
Det är inte omöjligt men själv tror jag att de fysiologiska skillnaderna inte enbart sitter i muskelprestandan. Om det ena könet är mer lämpad för motorsport eller inte har jag dock ingen aning om, men jag tycker det är dumt att göra det onödigt svårt för tjejer som vill känna sig välkommen i sporten både som deltagare och åskådare. Inte enbart ur rättvisesynpunkt, utan jag tror inte alls det är bra för motorsporten om de inte gör något åt det, eftersom det luktar alldeles för mycket unken gubbsjuka och "drängsport" för att obehindrat ta sig in i de bästa finrummen i framtiden.LuckyStrike1 skrev:
Jag tror ANFRAN gärna skulle göra något åt de fysiologiska skillnaderna.
-
Tja, 99% av männen kommer i ett omklädningsrum fälla en viss typ av kommentarer. Eller för den delen sittandes i en bastu, vid ett bord på krogen eller vid lunchbordet utan kvinnligt sällskap närvarande.
Själva grejen är att de flesta kvinnor är likadana när de sitter och snackar för sig. Vad jag inte förstår är varför det bara är hemskt när männen gör det?
Själva grejen är att de flesta kvinnor är likadana när de sitter och snackar för sig. Vad jag inte förstår är varför det bara är hemskt när männen gör det?
-
Jo, nog tror jag att de får det, men ingen är ju i närheten så bra att de skulle platsa.LuckyStrike1 skrev:Kvinnor får väl inte spela i allsvenskan med männen, eller för den delen i herr-VM eller EM i fotboll?
[...]
I golf får en tjej ställa upp i PGA-touren om hon kvalar in, vilket även har gjorts några ggr. Jag har även för mig att det var nån tjej som stod i mål i NHL.
-
När det gäller det så är det lite åt hållet av "vad man inte vet lider man inte av". Dina kvinnliga arbetskamrater lär t.ex. inte lida över att du har tysta sexuella fantasier om dem, men många av dem skulle nog bli lite störda om du hela tiden talade om dem högt så fort du mötte dem. Du hoppar ju inte heller på en okänd tjej du möter på trottoaren eller kommer med ett "olämpligt" förslag även om en del av dig skulle vilja det. Om alla killar gjorde det skulle det bli lite småjobbigt för tjejer att gå på gatan eller till jobbet, men just inom motorsport verkar den typen av kommentarer vara helt OK och med t.ex. officiella pitbabes fastställs mer eller mindre den attityden att den enda tjejer duger till inom motorsport är att titta på och utföra gymnastiska rörelser tillsammans med.LuckyStrike1 skrev:Tja, 99% av männen kommer i ett omklädningsrum fälla en viss typ av kommentarer. Eller för den delen sittandes i en bastu, vid ett bord på krogen eller vid lunchbordet utan kvinnligt sällskap närvarande.
Själv lyckades jag se 12 timmar hårdrocksspecial för nån dag sedan och den branschen får nog motorsportspotentaterna att likna feminister.
Så som hårdrocksälskande motosportsfan får jag nog betrakta mig själv som stor smygmansgris.
-
Idrottsrörelsen är en del av samhället. Den syn på kvinnor som tycks råda inom Formel 1 är knappast unikt för just F1-världen. Och inte för idrottsvärlden heller.LuckyStrike1 skrev:Om du nu verkligen känner för frågan, vilket jag inte tror du gör, så vore det kanske mer lämpligt att uppröras och skapa en debatt om hur det är ställt med jämställdheten i samhället.
Det må vara din åsikt. Jag anser att frågorna är lika viktiga att diskutera eftersom problemen har sin grund i samhällets syn på, och värdering av, det vill kallar manligt och kvinnligt. Och visst känner jag för frågan, även om jag ganska nyligen fick upp ögonen för den, annars skulle jag inte skriva i den här tråden.Jag tror att du är en sådan som tycker det är lite småtrendigt med feministiska frågor för tillfället ANFRAN, och inte en som verkligen känner för frågan. I så fall skulle du nog ägna mer energi åt att diskutera frågor som lika lön för lika arbete, jämställdheten i arbetslivet m.m. Det är lite viktigare frågor än att uppröras över att tjejer har på sig bikini på en racerbana
-
-
-
Det är förresten den brittiska bredbansleverantören Telewest Broadband som kallar Beverley Turner för "queen of speed".
Mike bygger nästan artikeln kring det och använder termen nio gånger i texten...Broadband internet access gets some serious speed appeal today, as Telewest Broadband announces a new partnership between its blueyonder internet services and TV's queen of speed, Beverley Turner.
http://www.telewest.co.uk/ourcompany/pr ... onder.html
-
-
Det är skillnad på män och kvinnor och jag tycker det skall fortsätta vara det i alla evigheter. Amen.
Den dagen då en vacker kvinna går på gatan utan att påkalla några killars intresse / uppmärksamhet då hoppas jag att jag inte är kvar i den könsneutrala värld där alla är neutrum som ni strävar efter.
De absolut flessta killar gillar att se på kvinnor och de absolut flesta kvinnorna gillar att se på killar. Jg förstår inte vad det är för fel att ha lite läckra brudar som går omkring och förgyller "pitlane". Vad har det med kvinnoförtryck att göra?? Dom är där av fri vilja och får bra betalt för det!!
Om nu AndersF1 och ANFRAN inte attraheras av och tycker vackra kvinnor är något att titta på så kan väl vi som är av en annan åsikt få göra det utan att ni skriker om förbud och kvinnoförtryck.
Jag gillar inte vänsterradikala och socialister, men vill för den saken skull inte förbjuda dom att uttala sig.
Det var ett himla kacklande på AndersF1 och ANFRAN. Om ni är feminister och rödstrumpor så finns det oerhört mycket orättvisor och kvinnoförtryck i världen ni borde med energi bekämpa. Börja med Era egna mammor! Är dom/var dom helt jämnställda i sina förhållanden?
MERA PADDOCKBABES
Den dagen då en vacker kvinna går på gatan utan att påkalla några killars intresse / uppmärksamhet då hoppas jag att jag inte är kvar i den könsneutrala värld där alla är neutrum som ni strävar efter.
De absolut flessta killar gillar att se på kvinnor och de absolut flesta kvinnorna gillar att se på killar. Jg förstår inte vad det är för fel att ha lite läckra brudar som går omkring och förgyller "pitlane". Vad har det med kvinnoförtryck att göra?? Dom är där av fri vilja och får bra betalt för det!!
Om nu AndersF1 och ANFRAN inte attraheras av och tycker vackra kvinnor är något att titta på så kan väl vi som är av en annan åsikt få göra det utan att ni skriker om förbud och kvinnoförtryck.
Jag gillar inte vänsterradikala och socialister, men vill för den saken skull inte förbjuda dom att uttala sig.
Det var ett himla kacklande på AndersF1 och ANFRAN. Om ni är feminister och rödstrumpor så finns det oerhört mycket orättvisor och kvinnoförtryck i världen ni borde med energi bekämpa. Börja med Era egna mammor! Är dom/var dom helt jämnställda i sina förhållanden?
MERA PADDOCKBABES
-
Vad har en F1 förare med "manlig maktposition" att göra? Hur mäktig är Schumacher som människa? Det som gör honom "mäktig" stavas inte kuk eller fitta utan ca 1.000.000.000 SEK och 6 WDC titlar.ANFRAN skrev:Måste jag välja?LuckyStrike1 skrev:Upprörs lite av det istället ANFRAN
Och varför är det så att de flesta som tycker illa om feminister, och som menar att själva ifrågasättandet av männens maktposition är onödig, inte ens kan stava till jämställdhet?
Hur "mäktig" är Zolt Baumgartner?
Det som gör Antonia Axson Jonson mäktig är inte hennes kön (den vill ytterst få ha) utan "pengar" (som hon fått ärva av sin FAR )
-
Du ska inte komma och påstå att vi män känner oss hotade bara för att vi diskuterar eller har en åsikt om hur stora chanser kvinnor har i F1.ANFRAN skrev: Men det är intressant att läsa artiklar av män som känner sig hotade på olika sätt och av olika anledningar.
Jag diskuterar gärna den frågan och jag känner mig inte det minsta hotad av kvinnor i F1.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
Man får intrycket av det du skriver att du tror att alla män som har en åsikt om kvinnornas chanser att lyckas i F1 skulle känna sig hotade av kvinnor.ANFRAN skrev:Jag har väl inte påstått att du har skrivit en artikel?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
-
-
-
-
- Moderator
Fan också... Det förklarar varför jag kör så jävla långsamt.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
inte sm?
Tärnström
Tärnström
-
Är total avsaknad av humor ett absolut villkor för att man ska få kalla sig för feminist?ANFRAN skrev:
Jag trodde det var judarna som var snabbare än muslimerna. Eller var det de blonda som var snabbare än de rödhåriga? Jag kommer inte ihåg vilken undersökning det handlade om, men den var intressant.
-
-
- Moderator
Jag är långsam även om man räknar bort startgasen.
Tärnström
Tärnström