Yes, det är jag!F1-fan skrev: Kallar du dig Black Star på f1bb Gonzo?
Monaco
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2677
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Förväntar mig inget annat än att Montoya blir avstängd resten av året. Det liknar Coulthard Spa 98 attack på Schumi över det hela, men Williams kan ju inte be Montoyas stallkamrat att köra på sin brorsa, Montoya fick göra det själv, men kunde bara vinna på det.
Sen kan någon ge Sato ett körkort för han verkar uppenbarligen sakna ett.
Sen kan någon ge Sato ett körkort för han verkar uppenbarligen sakna ett.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
Pepparkvarnen skrev:Monacos GP 2004
Slutresultat:
1 : Schumi
2 : Button +7,210
3 : Montoya +23,790
4 : Webber +1.10,109
5 : Fisi + 1 varv
6 : Sato + 1 varv
7 : Alonso + 1 varv
8 : Heidfelt + 2 varv
9 : Räikkönen + 3 varv
10 : Trulli + 4 varv
11 : Bruni + 7 varv
12 : Baumgartner + 8 varv
Ej klassificerade:
Klien Kontakt varv 1
Coulthart Motor varv 3
Damatta Kontakt varv 15
Massa Kontakt varv 15
Pantano Kontakt varv 31
R.Schumacher Växellåda varv 64
Barrichello Bromsar varv 65
Panis Motor varv 69
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Att döma av tv-bilderna så ser det ju ut som M. Schumacher fick ett problem med bromsarna..låste ju upp vänster fram totalt. Att han och hans styvpappa Ross Brawn har mage att skylla sitt misstag på Montoya bekräftar bara alla mina fördomar om dessa kärringar. De vågar inte stå för ett dugg. Alla misstag är alla andras fel. Hoppas kärringen lägger av snarast möjligt.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tycker (som schumifan )att det självklart var mest Montoyas fel, men som någon annan sa här så har MS sig lite själv att skylla. Han hade ju inte behövt värma brobsarna så mycket just där---okej, visst är det så att bakom varande bilar ska vara uppmärksamma, speciellt i starten, men ändå...
Det hade varit intressant att se vilka tider schumi hade kunnat prestera i ensam ledning, han hade ju en otrolig speed i bilen precis innan första depåstoppet, det var MYCKET imponerande att se.
Jaja, precis som schumi sa...det var oturligt och klart att det är förargligt när något sånt här händer, men det är racing så det är bara att gå vidare och ta nya tag.
Angående att Ferrari är så överlägsna iår så vill jag fälla in en stor kommentar! och efter gårdagens lopp måste jag skriva det här med
Det är inte Ferrari som är så otroligt bra, utan det är SCHUMACHER som gör Ferrarin så otroligt bra, titta på vad RB presterar, han är ju hästlängder efter schumi iår.
År 2002 när ferrari vann 14/17 lopp så var ferrarin överlägsen, då slutade Ferrarin 1-2 i istort sett varje lopp och de var relativt jämna i sin körning med, men iår verkar det inte som om rubens hänger med riktigt.
Vad jag menar är att jag tror inte att Ferrari skulle vinna VM om RB var första förare....
Det hade varit intressant att se vilka tider schumi hade kunnat prestera i ensam ledning, han hade ju en otrolig speed i bilen precis innan första depåstoppet, det var MYCKET imponerande att se.
Jaja, precis som schumi sa...det var oturligt och klart att det är förargligt när något sånt här händer, men det är racing så det är bara att gå vidare och ta nya tag.
Angående att Ferrari är så överlägsna iår så vill jag fälla in en stor kommentar! och efter gårdagens lopp måste jag skriva det här med
Det är inte Ferrari som är så otroligt bra, utan det är SCHUMACHER som gör Ferrarin så otroligt bra, titta på vad RB presterar, han är ju hästlängder efter schumi iår.
År 2002 när ferrari vann 14/17 lopp så var ferrarin överlägsen, då slutade Ferrarin 1-2 i istort sett varje lopp och de var relativt jämna i sin körning med, men iår verkar det inte som om rubens hänger med riktigt.
Vad jag menar är att jag tror inte att Ferrari skulle vinna VM om RB var första förare....
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jag tycker de borde stänga av/varna Michael för hans korkade körning bakom pacebilen i kombination med hans och Ross Brawns idiotiska uttalanden efteråt där de lägger all skuld på Montoya.
De kan göra det samtidigt som de går igenom blåflagg med Ralf..och säger åt bröderna att jo..det finns faktiskt andra förare på banan.
De kan göra det samtidigt som de går igenom blåflagg med Ralf..och säger åt bröderna att jo..det finns faktiskt andra förare på banan.
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
El Scorcho,
Kan bara hålla med dig. När förare värmer bromsar och däck är det de bakomvarandes förbannade rättighet att ligga tätt inpå eftersom att det är manligt. Hur skulle det se ut om alla höll ett säkerhetsavstånd? Helt sjukt ju. Det skulle ju vara lika mesigt som att ha hastighetsbegränsning i depån eller, gud förbjuder, ha ett system där man vid farliga situationer på banan vinkar med en gul flagga för att uppmärksamma förare.
Okej att Schumacher hade börjat värma genom acceleration/hård broms en stund innan tunneln, men det förtar absolut inte bakomvarande förares rättigheter att ligga tätt inpå utan säkerhetsavstånd.
När dessutom Schumacher är den enda som värmer bromsar och däck i racingvärlden kunde aldrig Montoya förstå att det kunde komma stora accelerationer och bromsningar.
Nej, dra in Schumachers licens och ge Montoya tre VM-segrar som kompensation för övergreppet på hans rättigheter.
Kan bara hålla med dig. När förare värmer bromsar och däck är det de bakomvarandes förbannade rättighet att ligga tätt inpå eftersom att det är manligt. Hur skulle det se ut om alla höll ett säkerhetsavstånd? Helt sjukt ju. Det skulle ju vara lika mesigt som att ha hastighetsbegränsning i depån eller, gud förbjuder, ha ett system där man vid farliga situationer på banan vinkar med en gul flagga för att uppmärksamma förare.
Okej att Schumacher hade börjat värma genom acceleration/hård broms en stund innan tunneln, men det förtar absolut inte bakomvarande förares rättigheter att ligga tätt inpå utan säkerhetsavstånd.
När dessutom Schumacher är den enda som värmer bromsar och däck i racingvärlden kunde aldrig Montoya förstå att det kunde komma stora accelerationer och bromsningar.
Nej, dra in Schumachers licens och ge Montoya tre VM-segrar som kompensation för övergreppet på hans rättigheter.
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Och jag kan bara hålla med dej jAsO.
Det måste ju vara allas rättighet att preja bakomvarande bil när den försöker undvika kollision. Men han kanske var rädd för att bli omkörd fast PC var ute?
Vad gjorde Montoya för fel???
Även om det sägs att F1 kärrorna har så pass mycket down force att dom kan köra upp och ner i en tunnel tycker jag de e lite överdrivet att säga att Montoya skulle ha gått ännu längre åt höger d.v.s körit upp på väggen i tunneln.
MS kommer längs den högra vita linjen när han bromsar, han ser att Montoya försöker unvika kollision genom att gå till höger. MS driftar åt höger tills dom kolliderar (se videoklippet).
Att komma med "rättigheter att ligga tätt inpå utan säkerhetsavstånd" va ju nått nytt! Hur faan skulle en omkörning gå till utan att ligga nära framförvarande kärra med nåt slags säkerhetsavstånd? Ska vem som helst kunna tvärnita var som helst?
MS har av någon anledning haft taktiken vid PC att först tvärnita och sedan gasa vid "uppvärmning". Dom flesta (jag skulle vilja säga alla, men ni kanske har sett nån göra likadant som MS?) gör tvärtom d.v s gasa och skaffar sej en lucka för att sedan bromsa ner.
Det har varit jävligt nära kollision många gånger tidigare. Enda anledningen till det här beteende som jag kan se det är för att psyka dom andra.
Men MS e ju ofelbar och kommer inte att straffas denna gången heller. Montoya e ju en vilde och det e ju självklart att det e hans fel.
Borde inte MS helgonförklaras snart??
Eller finns det inte en Saint Michael redan?
E de Schumacher kanske?
Det måste ju vara allas rättighet att preja bakomvarande bil när den försöker undvika kollision. Men han kanske var rädd för att bli omkörd fast PC var ute?
Vad gjorde Montoya för fel???
Även om det sägs att F1 kärrorna har så pass mycket down force att dom kan köra upp och ner i en tunnel tycker jag de e lite överdrivet att säga att Montoya skulle ha gått ännu längre åt höger d.v.s körit upp på väggen i tunneln.
MS kommer längs den högra vita linjen när han bromsar, han ser att Montoya försöker unvika kollision genom att gå till höger. MS driftar åt höger tills dom kolliderar (se videoklippet).
Att komma med "rättigheter att ligga tätt inpå utan säkerhetsavstånd" va ju nått nytt! Hur faan skulle en omkörning gå till utan att ligga nära framförvarande kärra med nåt slags säkerhetsavstånd? Ska vem som helst kunna tvärnita var som helst?
MS har av någon anledning haft taktiken vid PC att först tvärnita och sedan gasa vid "uppvärmning". Dom flesta (jag skulle vilja säga alla, men ni kanske har sett nån göra likadant som MS?) gör tvärtom d.v s gasa och skaffar sej en lucka för att sedan bromsa ner.
Det har varit jävligt nära kollision många gånger tidigare. Enda anledningen till det här beteende som jag kan se det är för att psyka dom andra.
Men MS e ju ofelbar och kommer inte att straffas denna gången heller. Montoya e ju en vilde och det e ju självklart att det e hans fel.
Borde inte MS helgonförklaras snart??
Eller finns det inte en Saint Michael redan?
E de Schumacher kanske?
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Är det inte alltid så att det är föraren i bilen som kör in i bilen framför som är den som gör fel? Eller är det andra regler som gäller om det är Schumi som blir "rear ended"? Är sikten dålig får väl bilen bakom se till att hålla lite längre avstånd.
Frank måste vara jävligt glad att han slipper dom där två amatörerna nästa år, dom levererar ju ingenting! Om jag vore Frank så skulle jag lätt byta ut Raffe till nästa race! Montoya kan få en chans till.
Frank måste vara jävligt glad att han slipper dom där två amatörerna nästa år, dom levererar ju ingenting! Om jag vore Frank så skulle jag lätt byta ut Raffe till nästa race! Montoya kan få en chans till.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: lör apr 05, 2003 09:24
Saken är ju att han INTE blir rear-endad. MS MISSAR och låser hjulen istället för att bara bromsa till lite, JPM går åt sidan för att undvika krash MS styr emot. Williams stallet har ju presenterat data från JPMs bil som visar att han bromsa i 2 sekunder innan MS styr emot. FIA godtog detta och friar båda.
Sen får man ju tycka hur man vill om att man inte skall göra på detta viset eller så är det ok.
Men alla fakta i målet är är ju solklara.
Sen får man ju tycka hur man vill om att man inte skall göra på detta viset eller så är det ok.
Men alla fakta i målet är är ju solklara.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Men då kan inte ni Ferrari/Schumacher fans säga att det var Coulthards fel att han och Schumacher krockade på Spa 98. (Om ni nu tycker att det alltid är den som kör in i bilen framför som gör fel) Så var det Schumacher fel att dom krockade igår eller var det Schumacher fel att Coulthard och Schumacher krockade på Spa 98.Pepparkvarnen skrev:Är det inte alltid så att det är föraren i bilen som kör in i bilen framför som är den som gör fel? Eller är det andra regler som gäller om det är Schumi som blir "rear ended"? Är sikten dålig får väl bilen bakom se till att hålla lite längre avstånd.
Frank måste vara jävligt glad att han slipper dom där två amatörerna nästa år, dom levererar ju ingenting! Om jag vore Frank så skulle jag lätt byta ut Raffe till nästa race! Montoya kan få en chans till.
Och en sak till, enligt er så kan Schumacher aldrig göra nått fel och det är alltid någon annans fel att Schmacher åker av/krockar.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Helt klart gjorde M.Schumacher ett misstag, att bromsarna låser upp är i sig irrelevant, varför så många hänger upp sig på det begriper jag inte. Det relevanta är han stampar på hejdarn i tunneln och att det skapar problem för bakomvarande bil, men det är inte förrän MS svänger in i racelinjen som de egentligen kolliderar, för där JPM kommer farandes.
Att JPM inte hade så stor chans att undvika kollisionen är lätt att se tycker jag! Möjligen kan ifrågasätta varför han låg så nära, om han nu låg så nära som Trulli påstår. Men man kan se på tv-bilderna hur tätt JPM skuggar MS uppför Beau Rivage.
Sannolikt hann inte JPM göra något annat än det han gjorde!
En klar racingincident, fabricerad av MS själv iom att tillräckligt utrymme för hans bromsande egentligen inte fanns.
Att JPM inte hade så stor chans att undvika kollisionen är lätt att se tycker jag! Möjligen kan ifrågasätta varför han låg så nära, om han nu låg så nära som Trulli påstår. Men man kan se på tv-bilderna hur tätt JPM skuggar MS uppför Beau Rivage.
Sannolikt hann inte JPM göra något annat än det han gjorde!
En klar racingincident, fabricerad av MS själv iom att tillräckligt utrymme för hans bromsande egentligen inte fanns.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Det var Montoyas skyldighet att se till att det fanns tillräckligt med utrymme.Gonzo skrev: En klar racingincident, fabricerad av MS själv iom att tillräckligt utrymme för hans bromsande egentligen inte fanns.
Men du kanske sitter och tittar i backspegeln när du kör bil, för att vara säker på att du har tillräckligt med avstånd till bilen bakom.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: lör apr 05, 2003 09:24
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jovisst kan man resonera som du, men då krockar man oxå och i detta fall blev det slutet för MS i Monaco för denna gång. Om det vore jag själv i trafiken så hade jag blivit glad över nya delar och lack i bakvagnen. Jag tror inte MS var ute efter det.Pepparkvarnen skrev:Det var Montoyas skyldighet att se till att det fanns tillräckligt med utrymme.Gonzo skrev: En klar racingincident, fabricerad av MS själv iom att tillräckligt utrymme för hans bromsande egentligen inte fanns.
Men du kanske sitter och tittar i backspegeln när du kör bil, för att vara säker på att du har tillräckligt med avstånd till bilen bakom.
Så vad är bäst, åka av och tycka att någon annan gjort fel, eller försöka undvika såna situationer och komma i mål. Jag tror du själv inser vilket av dessa val som är klokast.
Inte ens MS själv klagar ju, han har nog insett att hans manöver inte var så smart i alla fall även om JPM ev. skulle hållt ett längre avstånd!
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Vadå rear-endat?Cecotto skrev:JPM hade ju rear-endat MS eller?
Svävar på FAKTA eller?
Han bromsade och blev ändå klämd mellan väggen och MS.
Vad skulle han göra menar du? Lämnat 20 meter lucka och hejdat Trulli och Button att komma ifatt och därmed som varvad påverkat loppet till MS fördel.
Knappast...
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Det blir ju lätt så eftersom bilarna ligger och zick-zackar, du vet precis som på din symaskin.PC: skrev: Han bromsade och blev ändå klämd mellan väggen och MS.
Det är det som det handlar om i F1, att skaffa sig en fördel. Om man ser att en förare håller på att skaffa sig en fördel så får man göra ett motdrag. Man kan inte bara köra in i konkurrenten!PC: skrev: Vad skulle han göra menar du? Lämnat 20 meter lucka och hejdat Trulli och Button att komma ifatt och därmed som varvad påverkat loppet till MS fördel.
Knappast...
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: lör apr 05, 2003 09:24
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
Tydligen hett ämne...
MS blev inte påkörd!
Montoya lyckades undvika att köra i en framförvarande kärra som kastar sej på bromsen så att däckena ryker. Som tack blir han upprejad längs räcket utan att kunna ta vägen nånstans.
Vid liknande manövrar av helgonet så har det funnits både gräs/bana eller avkörningzoner som dom har kunnat panikväja utan att ta i barikader.
Om ett sådant beteende skall accepteras kommer det ju att bli spännande i slutet på rakorna.
"Faan va nära han e. OK när jag kommer upp i 290 slänger jag i backen så ska den jäkeln få se"
MS blev inte påkörd!
Montoya lyckades undvika att köra i en framförvarande kärra som kastar sej på bromsen så att däckena ryker. Som tack blir han upprejad längs räcket utan att kunna ta vägen nånstans.
Vid liknande manövrar av helgonet så har det funnits både gräs/bana eller avkörningzoner som dom har kunnat panikväja utan att ta i barikader.
Om ett sådant beteende skall accepteras kommer det ju att bli spännande i slutet på rakorna.
"Faan va nära han e. OK när jag kommer upp i 290 slänger jag i backen så ska den jäkeln få se"
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Åland
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Du har rätt, Schumi är slut, precis som förra året.Mr T skrev:Med tanke på den ryckiga körningen och vinglandet på banan så skulle ju en lekman misstänka ettdera rattfylla eller åldersrelaterade problem.
Jag tror det är det senare. Han e slut som förare, kärriären e över för gamlingen. Han får väl börja träna på rulatorn. Den har ju bromsar den med...
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: sön feb 29, 2004 15:37
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ännu ett väl avvägt uttalande av Mr T. Du är för festlig!Mr T skrev:Med tanke på den ryckiga körningen och vinglandet på banan så skulle ju en lekman misstänka ettdera rattfylla eller åldersrelaterade problem.
Jag tror det är det senare. Han e slut som förare, kärriären e över för gamlingen. Han får väl börja träna på rulatorn. Den har ju bromsar den med...
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 17:54
- Ort: Växjö
Coluthard var ett varv efter så visst var det hans fel att dom kollideradeGoran skrev:Men då kan inte ni Ferrari/Schumacher fans säga att det var Coulthards fel att han och Schumacher krockade på Spa 98. (Om ni nu tycker att det alltid är den som kör in i bilen framför som gör fel) Så var det Schumacher fel att dom krockade igår eller var det Schumacher fel att Coulthard och Schumacher krockade på Spa 98.Pepparkvarnen skrev:Är det inte alltid så att det är föraren i bilen som kör in i bilen framför som är den som gör fel? Eller är det andra regler som gäller om det är Schumi som blir "rear ended"? Är sikten dålig får väl bilen bakom se till att hålla lite längre avstånd.
Frank måste vara jävligt glad att han slipper dom där två amatörerna nästa år, dom levererar ju ingenting! Om jag vore Frank så skulle jag lätt byta ut Raffe till nästa race! Montoya kan få en chans till.
Och en sak till, enligt er så kan Schumacher aldrig göra nått fel och det är alltid någon annans fel att Schmacher åker av/krockar.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Kollade på det igår igen lite. Vart ska Montoya ta vägen egentligen..han blir i princip rammad och trängd av Shumacher från sidan..och ifall Schumacher hade kontroll på bilen så hade han kunnat undvika incidenten men Montoya kunde inte göra ett dugg. I tunneln var han dessutom ganska långt bakom till dess att Schumacher låste upp vänster fram och tappade kontrollen på bilen. Hoppas Renault och BAR är snabba nu i helgen med..så kanske vi får se fler exempel på hur Schumacher ofta agerar när han är under press
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tycker mycket om att det händer något så länge det slutar med Schumi vinst
Sämt åsido, jag tycker bara att det var onödigt av VARVADE Montoya att ligga så nära Schumi bakom SC, speciellt när han vet att schumi brukar värma bromsar på liknande sätt.
Sedan var det kanske inte så begåvat av MS att svänga åt höger dirket efter han bromsat...men han trodde förmodligen att Montoy var längre efter.
När Verstappen släppte förbi Montoya i brasilien för två år sedan och sedan körde på honom i baken så var det ju ingen tvekan om vems fel det var, ok då var det mitt i racet, men saken var väl ungefär den samma...Jos missbedömde avståndet till Framförvarande och vips så var Montotya ute ur leken...
Men som sagt, ingen idé att gråta över spild mjölk...vems felet var blir igentligen ointressant eftersom faktum kvarstår, det har hänt och ingen kan ändra på det.
Nya tag på Söndag!
Sämt åsido, jag tycker bara att det var onödigt av VARVADE Montoya att ligga så nära Schumi bakom SC, speciellt när han vet att schumi brukar värma bromsar på liknande sätt.
Sedan var det kanske inte så begåvat av MS att svänga åt höger dirket efter han bromsat...men han trodde förmodligen att Montoy var längre efter.
När Verstappen släppte förbi Montoya i brasilien för två år sedan och sedan körde på honom i baken så var det ju ingen tvekan om vems fel det var, ok då var det mitt i racet, men saken var väl ungefär den samma...Jos missbedömde avståndet till Framförvarande och vips så var Montotya ute ur leken...
Men som sagt, ingen idé att gråta över spild mjölk...vems felet var blir igentligen ointressant eftersom faktum kvarstår, det har hänt och ingen kan ändra på det.
Nya tag på Söndag!
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Det roligaste F1-loppet....? Det enda som hände var ett gäng med extraordinära incidenter som man verkligen inte vill se avgöra ett race. Satos idiotstart, BAR:s underlåtenhet att plocka in honom, den efterföljande explosionen, den efterföljande kraschen, Alonsos smäll, Schumis smäll, tröga varvningar..... Nä, ett riktigt SKITLOPP var det, absolut ingenting annat.Goran skrev:Jag är då i alla fall glad för att få se det överlägset roligaste F1-loppet hittils i år. Och det var inte bara för att Schmacher inte tog sig i mål(är jävligt glad för det) utan för att det för första gången i år var kamp om första platsen. Hoppas det kommer fler sånna race och inte nå fler race där man får se Ferrari(Schumacher) köra raka vägen i mål och sedan se kampen om andra plasten bara.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Under press? På ett formationsvarv?! Med en förare bakom som är VARVAD?!! StööönEl Scorcho skrev:Kollade på det igår igen lite. Vart ska Montoya ta vägen egentligen..han blir i princip rammad och trängd av Shumacher från sidan..och ifall Schumacher hade kontroll på bilen så hade han kunnat undvika incidenten men Montoya kunde inte göra ett dugg. I tunneln var han dessutom ganska långt bakom till dess att Schumacher låste upp vänster fram och tappade kontrollen på bilen. Hoppas Renault och BAR är snabba nu i helgen med..så kanske vi får se fler exempel på hur Schumacher ofta agerar när han är under press
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!