Vad jag förstår så ska de på depåstoppet varv 20 byta motor en gång till. Till en som som kanske håller loppet ut, de är lite osäkra huruvida den kommer hålla dock!Sami skrev:Ferrari ser överlägsna ut. Michael Schumacher tog pole rätt lätt trots ett varv med många små missar. Williams verkar göra ett försök att komma före på gridden med hjälp av geledäck som tappar greppe efter 2/3 dels varv. Det blir nog inte så spännande imorgon.
Har inte läst vad som var fel med Kimis bil eller om det var taktik. Han hade ju ändå inte kvalat bättre än sexa-sjua och då kan man ju nästan lika gärna byta motor igen och starta 20de i stället.
B A H R A I N
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Hursomhelst tycker iallafall jag att det är rätt dåligt av Mclaren att inte ens försöka kvala i Kimis fall.
Eftersom man har sådan policy att förarna skall rejsa mot varandra i sann engelsk gentlemanna stil så rimmar detta beslut att inte försöka kvala väldigt dåligt med Mclarens stil.
Hur roligt är det att se på en bil som inte ens försöker.
Måste väl vara bättre att starta på femtonde plats än tjugonde?
Han måste väl starta från depån om han tankar bilen?
Eftersom man har sådan policy att förarna skall rejsa mot varandra i sann engelsk gentlemanna stil så rimmar detta beslut att inte försöka kvala väldigt dåligt med Mclarens stil.
Hur roligt är det att se på en bil som inte ens försöker.
Måste väl vara bättre att starta på femtonde plats än tjugonde?
Han måste väl starta från depån om han tankar bilen?
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, dom börjar bli vana att byta motorer så det borde nog gå rätt fort.Gonzo skrev:Vad jag förstår så ska de på depåstoppet varv 20 byta motor en gång till. Till en som som kanske håller loppet ut, de är lite osäkra huruvida den kommer hålla dock!Sami skrev:Ferrari ser överlägsna ut. Michael Schumacher tog pole rätt lätt trots ett varv med många små missar. Williams verkar göra ett försök att komma före på gridden med hjälp av geledäck som tappar greppe efter 2/3 dels varv. Det blir nog inte så spännande imorgon.
Har inte läst vad som var fel med Kimis bil eller om det var taktik. Han hade ju ändå inte kvalat bättre än sexa-sjua och då kan man ju nästan lika gärna byta motor igen och starta 20de i stället.
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 2984
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Hon har med allt och inget att göra...jAsO skrev:Vad har gud med en F1-bana att göra?
Tror du? Jag tror hårnålarna är för snäva och snuttarna mellan dem för korta för att det ska funka. Men vi får väl se i morgon.Banan verkar förövrigt vara mycket bra med många omkörningstillfällen. Kan nog bli ett spännande lopp imorgon.
-
- Inlägg: 42
- Blev medlem: fre sep 20, 2002 02:00
- Ort: Rymden
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 17
- Blev medlem: lör apr 03, 2004 22:19
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Problemet är väl att de är det i ännu högre grad idag och därför blir det lite svårt att ta sig förbi i sådana kurvor. När de inte var lika bra att ta sig genom kurvor i 250 km/h så var det lite lättare att köra om i de kurvorna. Men å andra sidan behöver man ju inte kunna köra om i varenda kurva heller, utan det vore ju lite skoj med en del kurvor som enbart var utmanande att ta sig igenom snabbt.Cuscino skrev:
En gång i tiden var F1-bilar gjorda för att ta kurvor i 250 knyck!
-
- Inlägg: 274
- Blev medlem: lör feb 15, 2003 01:00
- Ort: Karlskrona
Gonzo=Blackstar på F1bb? BUSTEDGonzo skrev:Vad jag förstår så ska de på depåstoppet varv 20 byta motor en gång till. Till en som som kanske håller loppet ut, de är lite osäkra huruvida den kommer hålla dock!Sami skrev:Ferrari ser överlägsna ut. Michael Schumacher tog pole rätt lätt trots ett varv med många små missar. Williams verkar göra ett försök att komma före på gridden med hjälp av geledäck som tappar greppe efter 2/3 dels varv. Det blir nog inte så spännande imorgon.
Har inte läst vad som var fel med Kimis bil eller om det var taktik. Han hade ju ändå inte kvalat bättre än sexa-sjua och då kan man ju nästan lika gärna byta motor igen och starta 20de i stället.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
fanns ingen nerv idag heller. Men struntade man i dom röda som bildproducenten smart nog gjorde, så fick man i vart fall se lite kubbning längre ner.
Takuma Sato var stjärnan idag, synd gjorde den där lilla missen som kostade honom framvingen, Det hade varit mycket roligare om han kommit trea. Synd att Ralf inte fattar att om man inte lämnar lite plats så får man knuff av banan.
Trulli var bättre än Alonso igen. Bra jobbat Trulli. Verkar som han har lite medvind för en gångs skull.
Det minst tråkiga loppet i år, men långt ifrån höjdarunderhållning.
Takuma Sato var stjärnan idag, synd gjorde den där lilla missen som kostade honom framvingen, Det hade varit mycket roligare om han kommit trea. Synd att Ralf inte fattar att om man inte lämnar lite plats så får man knuff av banan.
Trulli var bättre än Alonso igen. Bra jobbat Trulli. Verkar som han har lite medvind för en gångs skull.
Det minst tråkiga loppet i år, men långt ifrån höjdarunderhållning.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Sato's och Ralf's kärleksförklaring tycker jag var intressant. Ser inte hur man ska kunna skylla varken den ene eller den andre som vållande.
Båda hade ett uppenbart ansvar i sammanstötningen.
Skulle dock vilja säga att Ralf gjorde mig återigen besviken genom att inte tänka sig för. Att stänga dörren för Sato kan vara = krock i situationer som denna.
Sato viker sig inte en tum vilket Ralf vet (Sato kunde lika gärna åkt av här), därför borde han givit honom utrymme.
Båda är lika skyldiga för båda kunde undvikit kollisionen om de lämnat varandra utrymme!
Detta och mycket annat gjorde loppet mycket kul att titta på, förutom MS och RB, men det kan vi inte lasta dem för!
Båda hade ett uppenbart ansvar i sammanstötningen.
Skulle dock vilja säga att Ralf gjorde mig återigen besviken genom att inte tänka sig för. Att stänga dörren för Sato kan vara = krock i situationer som denna.
Sato viker sig inte en tum vilket Ralf vet (Sato kunde lika gärna åkt av här), därför borde han givit honom utrymme.
Båda är lika skyldiga för båda kunde undvikit kollisionen om de lämnat varandra utrymme!
Detta och mycket annat gjorde loppet mycket kul att titta på, förutom MS och RB, men det kan vi inte lasta dem för!
-
- Inlägg: 112
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Skövde, Svea Rike
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: ons aug 06, 2003 21:32
Snart får vi dela in stallen i olika klasser. Ferrari för sig, där dom bara kör för uppvisnings skull eftersom inget annat stall verkar ha något att sätta emot ändå.
Besvikelsen är stor just nu, hos mig och säkert alla andra Mclaren-fans men det är bara att bita ihop. Nån jävla medgångssupporter tänker jag aldrig bli, det finns det gott om nog ändå.
För tillfället kan det bara erkännas att Ferrari/M. Schumacher kombinationen är bäst, inte mycket att göra. Jag tänker inte ta ifrån tysken någonting, kan inte dom andra hänga med så är det dom som får börja anstränga sig ännu mer, vi kan inte gärna begära att han ska slå av på farten för att det ska bli mer match.
Just nu hoppas jag bara att Mclaren kan börja leverera något positivt under denna säsongen så man har något att se fram emot nästa år.
Besvikelsen är stor just nu, hos mig och säkert alla andra Mclaren-fans men det är bara att bita ihop. Nån jävla medgångssupporter tänker jag aldrig bli, det finns det gott om nog ändå.
För tillfället kan det bara erkännas att Ferrari/M. Schumacher kombinationen är bäst, inte mycket att göra. Jag tänker inte ta ifrån tysken någonting, kan inte dom andra hänga med så är det dom som får börja anstränga sig ännu mer, vi kan inte gärna begära att han ska slå av på farten för att det ska bli mer match.
Just nu hoppas jag bara att Mclaren kan börja leverera något positivt under denna säsongen så man har något att se fram emot nästa år.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ovanligt bra TV-produktion. Annars tycker jag nya F1-länder inte brukar ha så jättebra koll på prodiktionen, men här var det rena CD-kvaliten. Att hela tiden visa ledarna som ligger med 10 sek lucka gör ju ingen glad, annat än möjligen Ferraris sponsorer då, som kanske inte blir helt glada över att inte få visa sitt varumärke i bild...
Kanske lite onödigt av Ferrari att kvarhålla Rubens i depån de där extra 10 s., han hade nog inte hunnit om ändå.
McLaren... Den där jättevinsten de gjorde ifjol, eller om det var året innan, hade kanske gjort bättre nytta i bilen än i ägarnas fickor.
Det är väl inte bara i svensk nationell racing det där med först in i kurvan har rätt till spåret, inte gäller längre? Man måste väl lämna plats om den andre har kämpat sig upp bredvid och i vilket fall som helst verkade Ralf lite väl dum när han stängde till Sato.
Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
Kanske lite onödigt av Ferrari att kvarhålla Rubens i depån de där extra 10 s., han hade nog inte hunnit om ändå.
McLaren... Den där jättevinsten de gjorde ifjol, eller om det var året innan, hade kanske gjort bättre nytta i bilen än i ägarnas fickor.
Det är väl inte bara i svensk nationell racing det där med först in i kurvan har rätt till spåret, inte gäller längre? Man måste väl lämna plats om den andre har kämpat sig upp bredvid och i vilket fall som helst verkade Ralf lite väl dum när han stängde till Sato.
Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
Man kan nästan tro att han har gått på "Paul Tracy's school of advanced racing driving", nä det bästa Williams kan göra är att inte förnya kontraktet med den sopan, jag säger som jag alltid har gjort, att hade han inte haft en brorsa som heter Michael Schumacher så hade han aldrig suttit i F1'a.Gonzo skrev: Skulle dock vilja säga att Ralf gjorde mig återigen besviken genom att inte tänka sig för.
Om nu BMW kräver en Tysk förare så är det bättre att dom tar in Nick Heidfeld istället, han kanske är tråkig som fan men han är snabb och skulle nog plocka betydligt mer poäng än Ralf.
Så mitt förslag till Williams inför nästa säsong är Webber och Heidfeld.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hm, klagade inte alla på hur dåligt grepp det var utanför spåret eller har jag missat något?AndersF1 skrev:Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
Jodå hyfsad TV-produktion, skulle förvåna mig mycket om inte Bernie har "lånat ut" en producent. Han startade en halvtimme tidigt bara.
I was misled and that is the way it went
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Det vore bra om du kollade upp hur mycket Rubens förlorade i tid innan du kommer om osanna påståendenAndersF1 skrev:Ovanligt bra TV-produktion. Annars tycker jag nya F1-länder inte brukar ha så jättebra koll på prodiktionen, men här var det rena CD-kvaliten. Att hela tiden visa ledarna som ligger med 10 sek lucka gör ju ingen glad, annat än möjligen Ferraris sponsorer då, som kanske inte blir helt glada över att inte få visa sitt varumärke i bild...
Kanske lite onödigt av Ferrari att kvarhålla Rubens i depån de där extra 10 s., han hade nog inte hunnit om ändå.
McLaren... Den där jättevinsten de gjorde ifjol, eller om det var året innan, hade kanske gjort bättre nytta i bilen än i ägarnas fickor.
Det är väl inte bara i svensk nationell racing det där med först in i kurvan har rätt till spåret, inte gäller längre? Man måste väl lämna plats om den andre har kämpat sig upp bredvid och i vilket fall som helst verkade Ralf lite väl dum när han stängde till Sato.
Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
På första depå stoppet förlorade han knappt 6 sekunder.
Rubens sammanlagda depåtid blev 1.25.127
Michaels sammanlagda depåtid blev 1.20.934
Skillnad lite drygt 4 sekunder!!
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hmm, min svenska blev nog lite svårtydd...Cheever skrev:Hm, klagade inte alla på hur dåligt grepp det var utanför spåret eller har jag missat något?AndersF1 skrev:Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
Jag menade att om de hade haft mer grepp i andra spår än i racelinjen så hade själva banlayouten varit bra om man vill ha bra racing.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Enligt vanligtvis välinitierade källor är det ingen ovanlighet för Anders att frisera sanningen i sin kamp att få sina egna argument att låta mer sanningsenliga...
F1-fan skrev:Det vore bra om du kollade upp hur mycket Rubens förlorade i tid innan du kommer om osanna påståendenAndersF1 skrev:Ovanligt bra TV-produktion. Annars tycker jag nya F1-länder inte brukar ha så jättebra koll på prodiktionen, men här var det rena CD-kvaliten. Att hela tiden visa ledarna som ligger med 10 sek lucka gör ju ingen glad, annat än möjligen Ferraris sponsorer då, som kanske inte blir helt glada över att inte få visa sitt varumärke i bild...
Kanske lite onödigt av Ferrari att kvarhålla Rubens i depån de där extra 10 s., han hade nog inte hunnit om ändå.
McLaren... Den där jättevinsten de gjorde ifjol, eller om det var året innan, hade kanske gjort bättre nytta i bilen än i ägarnas fickor.
Det är väl inte bara i svensk nationell racing det där med först in i kurvan har rätt till spåret, inte gäller längre? Man måste väl lämna plats om den andre har kämpat sig upp bredvid och i vilket fall som helst verkade Ralf lite väl dum när han stängde till Sato.
Annars var det ett ganska underhållande race och med bättre grepp i andra spår än i racelinjen, så får nog banan sägas kunna erbjuda bra F1-race, när det gäller racingen, även om det är lite roligare att se när de kör på Spa...
På första depå stoppet förlorade han knappt 6 sekunder.
Rubens sammanlagda depåtid blev 1.25.127
Michaels sammanlagda depåtid blev 1.20.934
Skillnad lite drygt 4 sekunder!!
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
eh...Schumachers sinne för humor går igen hos fansen ser jag
men jag är säker på att ifall man skulle jämföra tiderna i depån över en längre tid skulle ett statistiskt mönster visa sig..som nog kan ligga på ca 10 sekunder i snitt per lopp..minst..undrar vad Ferrari ska hitta på om Barrichello visar sig lite snabb..
men jag är säker på att ifall man skulle jämföra tiderna i depån över en längre tid skulle ett statistiskt mönster visa sig..som nog kan ligga på ca 10 sekunder i snitt per lopp..minst..undrar vad Ferrari ska hitta på om Barrichello visar sig lite snabb..
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Den här diskutionen som pågår huruvida Ferrari medvetet förstör Barris möjligheter är alla anti-Schumacher anhängares våta dröm!El Scorcho skrev:eh...Schumachers sinne för humor går igen hos fansen ser jag
men jag är säker på att ifall man skulle jämföra tiderna i depån över en längre tid skulle ett statistiskt mönster visa sig..som nog kan ligga på ca 10 sekunder i snitt per lopp..minst..undrar vad Ferrari ska hitta på om Barrichello visar sig lite snabb..
Och om det nu skulle visa sig sant.....så får man respektera Barris beslut att stanna i teamet trots att han aldrig har en chans att vinna. Men det är en väldigt ovanlig inställning hos en F1 förare skulle jag tro...
Scenariot tydligt, när Michael Schumacher vinner så utbryter en kanonad av mer eller mindre ogrundade påhopp på teamet och MS själv....
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
Förstår faktiskt inte riktigt kritiken från vissa håll mot gårdagstävlingens bristande underhållningsvärde. Jag tyckte det var ett av de roligaste loppen på länge, även om tätstriden var helt ospännande. Många omkörningssituationer, en hel del incidenter, åtskilliga bevis för hur svår banan var att bemästra, osv.
Dessutom är det väl ändå fascinerande att se MS när han dominerar som han gör just nu....? Tänk om några år, när han lagt av, då kommer man se tillbaka och förundras över mycket av allt det som vi befinner oss mitt uppe i just nu. Ta chansen och njut av åtminstone det! Även ni som är helt insnöade på att heja på andra stall och/eller förare.
I övrigt:
Rubens Barrichello är en mästare, i sanning, och utklassar MS och resten av fältet i åtminstone en gren; nämligen BULLSHIT-grenen!!!! Var f-n får karln alla sina bortförklaringar ifrån? Fattar han inte hur löjlig han låter när han gång efter annan ska försöka förklara bort sin underlägsenhet i förhållande till MS med att han hade än det ena än det andra problemet med bilen?
Takuma Sato blir bara bättre och bättre. Han är fortfarande ensam om att när de andra kör F1 mer ägna sig åt något som liknar rallycross, men det går längre och längre tid mellan utflykterna i periferin. Snart är han nog en ren asfaltsracer han också. Och RaffeSlim-incidenten var knappast hans fel. I första kurvan gav han Raffe gott om plats, men när han sedan fick motsvarande spår och och läge i kurvan efter så small det bara....
...och apropå det, så tycker jag precis som någon annan skrev här att Williams gör bäst i att riva alla kontraktsplaner för Raffe, för jag är sååååååå trött på honom. Tänk att få se exempelvis Webber i en bil som är ännu snabbare än Jaggan är idag. Mumma!
Fast allvarligt talat så måste jag säga att FW26:an är så satans jävla apful att jag blir förbannad nästan varje gång den visas i bild.
Dessutom är det väl ändå fascinerande att se MS när han dominerar som han gör just nu....? Tänk om några år, när han lagt av, då kommer man se tillbaka och förundras över mycket av allt det som vi befinner oss mitt uppe i just nu. Ta chansen och njut av åtminstone det! Även ni som är helt insnöade på att heja på andra stall och/eller förare.
I övrigt:
Rubens Barrichello är en mästare, i sanning, och utklassar MS och resten av fältet i åtminstone en gren; nämligen BULLSHIT-grenen!!!! Var f-n får karln alla sina bortförklaringar ifrån? Fattar han inte hur löjlig han låter när han gång efter annan ska försöka förklara bort sin underlägsenhet i förhållande till MS med att han hade än det ena än det andra problemet med bilen?
Takuma Sato blir bara bättre och bättre. Han är fortfarande ensam om att när de andra kör F1 mer ägna sig åt något som liknar rallycross, men det går längre och längre tid mellan utflykterna i periferin. Snart är han nog en ren asfaltsracer han också. Och RaffeSlim-incidenten var knappast hans fel. I första kurvan gav han Raffe gott om plats, men när han sedan fick motsvarande spår och och läge i kurvan efter så small det bara....
...och apropå det, så tycker jag precis som någon annan skrev här att Williams gör bäst i att riva alla kontraktsplaner för Raffe, för jag är sååååååå trött på honom. Tänk att få se exempelvis Webber i en bil som är ännu snabbare än Jaggan är idag. Mumma!
Fast allvarligt talat så måste jag säga att FW26:an är så satans jävla apful att jag blir förbannad nästan varje gång den visas i bild.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
instämmer, den är bedrövligt ful. Sen får alla Williams älskare komma med halvtaskiga argument som, - ja men det är kul med lite nytt..... - innovativt o bra!RacerBice skrev:Fast allvarligt talat så måste jag säga att FW26:an är så satans jävla apful att jag blir förbannad nästan varje gång den visas i bild.
Har den givit Williams någon fördel?????
Ja inte märks det på tiderna iaf, den är bara apful. Ferrari infiltrerade den där konstruktörskan hos dem för svärta ned Williams rykte. Hon har lyckats och de gapflabbar hos Ferrari......kolla nosen grabbar..
Nu i helgen fick vi bevis för det oxå, Ralf som hela tiden trott bilen var en gaffeltruck försökte välta Sato över ända, men insåg efteråt att det faktiskt bara var en F1 bil, oj så lurad han känner sig av Frank.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Givetvis ger den en fördel (kanske inte mycket, men ändå) annars hade de väl inte valt designen?Gonzo skrev: Har den givit Williams någon fördel?????
Ja inte märks det på tiderna iaf, den är bara apful.
Överhuvudtaget tycker jag inte man ska tillmäta bilarna så stor betydelse. I dagens F1 är det däcken som är avgörande. Se bara hur det var förra året, när Ferrari kunde gå från medioker till vinnare på ett par veckor. Deras dominans nu beror säkerligen till största delen på Bridgestone.
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Konstigt att Mclaren inte är före Williams då om det bara beror på däcken!!Cuscino skrev:Givetvis ger den en fördel (kanske inte mycket, men ändå) annars hade de väl inte valt designen?Gonzo skrev: Har den givit Williams någon fördel?????
Ja inte märks det på tiderna iaf, den är bara apful.
Överhuvudtaget tycker jag inte man ska tillmäta bilarna så stor betydelse. I dagens F1 är det däcken som är avgörande. Se bara hur det var förra året, när Ferrari kunde gå från medioker till vinnare på ett par veckor. Deras dominans nu beror säkerligen till största delen på Bridgestone.
-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån jul 14, 2003 09:18
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Jag förstod saken som så att man kan se statistiskt på frågan .....då behöver vi inte blanda in våra egna "känslor" i saken.Gonzo skrev:Den här diskutionen som pågår huruvida Ferrari medvetet förstör Barris möjligheter är alla anti-Schumacher anhängares våta dröm!El Scorcho skrev:eh...Schumachers sinne för humor går igen hos fansen ser jag
men jag är säker på att ifall man skulle jämföra tiderna i depån över en längre tid skulle ett statistiskt mönster visa sig..som nog kan ligga på ca 10 sekunder i snitt per lopp..minst..undrar vad Ferrari ska hitta på om Barrichello visar sig lite snabb..
Och om det nu skulle visa sig sant.....så får man respektera Barris beslut att stanna i teamet trots att han aldrig har en chans att vinna. Men det är en väldigt ovanlig inställning hos en F1 förare skulle jag tro...
Scenariot tydligt, när Michael Schumacher vinner så utbryter en kanonad av mer eller mindre ogrundade påhopp på teamet och MS själv....
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Roade mig med att kolla upp de sammanlagda depå tiderna för Rubens och Michael de tre lopp som har körts.
Det skiljer lite drygt 4 sekunder till Michaels favör.
Om nu Ferrari försöker få Rubens långsammare än Michael så får jag nog säga att 4 sekunder på 9 stycken depåstopp är dåligt jobbat.
Om man dessutom tar i beaktande att Rubens har kört drygt 28 sekunder långsammare än Michael på de tre lopp som körts, verkar det som om Michael inte behöver någon hjälp av stallet för att köra ifrån Rubens!
Det skiljer lite drygt 4 sekunder till Michaels favör.
Om nu Ferrari försöker få Rubens långsammare än Michael så får jag nog säga att 4 sekunder på 9 stycken depåstopp är dåligt jobbat.
Om man dessutom tar i beaktande att Rubens har kört drygt 28 sekunder långsammare än Michael på de tre lopp som körts, verkar det som om Michael inte behöver någon hjälp av stallet för att köra ifrån Rubens!
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Precis...RacerBice skrev: Fast allvarligt talat så måste jag säga att FW26:an är så satans jävla apful att jag blir förbannad nästan varje gång den visas i bild.
Om den inte ger någon fördel så ger den dock bilen karaktär...
Och williams kommer iaf att hamna överst på någon lista i år. Den om fulast bil...
Vad är förresten det roligaste öknamnet ni kommit på/hört hit tills?
Gaffeltruck är mitt förslag...
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
redovisa!F1-fan skrev:Roade mig med att kolla upp de sammanlagda depå tiderna för Rubens och Michael de tre lopp som har körts.
Det skiljer lite drygt 4 sekunder till Michaels favör.
Om nu Ferrari försöker få Rubens långsammare än Michael så får jag nog säga att 4 sekunder på 9 stycken depåstopp är dåligt jobbat.
Om man dessutom tar i beaktande att Rubens har kört drygt 28 sekunder långsammare än Michael på de tre lopp som körts, verkar det som om Michael inte behöver någon hjälp av stallet för att köra ifrån Rubens!
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)