Grattis Bernie (och FIA som går i hans koppel)!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:
AndersF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Förstår inte riktigt varför du tittar på F1 om du tror att det hela är en tysk-italiensk konspiration för att ge Schumacher och Ferrari så många segrar som möjligt.
Varför måste jag tycka att hela F1 är en tysk-italiensk konspiration bara för att jag vill rätta till den lilla orättvisa som jag tycker finns i denna regel? :roll:
Så allt är strålande bra med F1 och inget kan bli bättre, men råkar någon tycka att det finns en viss favör i en regel så anser den personen genast att allt är en konspiration och bör därför sluta titta på F1. Balanserad reaktion. :roll: Hur är det Lucy, är det du som skrivit den där regeln själv, eller?
Kanske du är rädd att ditt hatobjekt Kimi möjligen kan anses vara den mer välförtjänte mästaren av någon och därför har lite panik?

Menar du att Bror duktig kan ha fel eller vilja att det går dåligt för några förare? Det kan då jag inte tänka mig. För som han mässar om hur andra har minsann har en trist inställning när dom missunnar Klien eller någon annan sin plats eller position i F1. Nä, det skulle ju vara hyckleri av värsta sort och det kan jag inte tänka mig att en sådan from herre lider av.
Sami - är det här riktat till mig? I så fall har du helt fel - som du kan se av mitt inlägg innan detta önskar jag inte att det går dåligt för vissa förare. Däremot ser jag gärna att det går bra för några förare vars typ av racing är något jag uppskattar. Men jag önskar inte att det går illa för någon, för i grund och botten beundrar jag alla som kan köra dagens F1-bilar ... jag skulle inte klara det. Även Zsolt Baumgartner har förartalanger ingen av oss här är i närheten av.

Jag hoppas det går bra för både Kimi, Alonso och Montoya för jag tycker de tre är tre av de mer spännande förartalangerna på många, många år. Mina förväntningar på de tre är extremt höga.

Tro inte på allt vad AndersF1 skriver - ibland häver han gärna ur sig saker jag inte riktigt tror han själv tror på. Tyvärr är det oftast kommentarer riktade mot någon annan person på forumet som han gärna vill framställa på ett sätt som passar hans argument men inte verkligheten.

Jag vet inte om jag kan uttrycka mig tydligare än så här.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tycker förresten att det var helt OK att de knuffade igång Schumacher, bara förvånande eftersom jag aldrig hade sett något liknande tidigare;-)

Men jag kommer aldrig kunna godta bestraffningen i Indy av Montoya..faktiskt inte.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev: Sami - är det här riktat till mig? I så fall har du helt fel - som du kan se av mitt inlägg innan detta önskar jag inte att det går dåligt för vissa förare. Däremot ser jag gärna att det går bra för några förare vars typ av racing är något jag uppskattar. Men jag önskar inte att det går illa för någon, för i grund och botten beundrar jag alla som kan köra dagens F1-bilar ... jag skulle inte klara det. Även Zsolt Baumgartner har förartalanger ingen av oss här är i närheten av.

Jag hoppas det går bra för både Kimi, Alonso och Montoya för jag tycker de tre är tre av de mer spännande förartalangerna på många, många år. Mina förväntningar på de tre är extremt höga.

Tro inte på allt vad AndersF1 skriver - ibland häver han gärna ur sig saker jag inte riktigt tror han själv tror på. Tyvärr är det oftast kommentarer riktade mot någon annan person på forumet som han gärna vill framställa på ett sätt som passar hans argument men inte verkligheten.

Jag vet inte om jag kan uttrycka mig tydligare än så här.
Ja, men då har vi ungefär samma syn på det här med racing. När det gäller att en förare får hjälp ut på banan så hoppas jag att det kommer vara lika för alla och inte att funktionärers nationalitet, eller förarsympatier avgör VM. Utan det ska finnas ordentliga riktlinjer för hur exakt funktionärerna ska agera. Annars är F1 helt ute och reser i subjektivitetens dunkla värld och då blir det ju bara skit i slutänden.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
AndersF1 skrev:Varför måste jag tycka att hela F1 är en tysk-italiensk konspiration bara för att jag vill rätta till den lilla orättvisa som jag tycker finns i denna regel? :roll:
Hade du tyckt att det var en orättvisa i regeln om t.ex Montoya hade knuffats ut på banan istället? Jag upplever det som att du tyckte det var orättvist att Schumacher knuffades ut på banan bara för att det var han och det var i tyskland ... särskilt som du i nästa andetag påpekar att det är orättvist? med två lopp i Tyskland och två lopp i Italien ... antyder ju att du anser att några förare eller stall behandlas annorlunda än de andra av nationalistiska skäl ...
Har du någon gång reflekterat över att man i de flesta sporter inte tillåter domarna att vara ifrån samma nation som de tävlande lagen/deltagarna? :roll: Kan det bero på att funktionärer som har inflytande över utgången på tävlingen kan anses gynna sina egna landsmän och man därför inte vill ha denna jävsituation? Eller är det enbart en lustig slump?
Om det inte är en slump, är F1-funktionärer skapade på andra sätt än funktionärer i andra sporter?
Jag anser att F1-funktionärer fungerar likadant som andra funktionärer och skall därför ha så litet inflytande som möjligt över utgången av lopp där deras egna landsmän tävlar, eftersom de kan misstänkas gynna sina egna landsmän i högre grad än andra förare.
Men som jag uppfattat dig så skulle alltid de springa lika fort och knuffa lika hårt oavsett vilken förare det är? Undantaget Kimi då, som varit otrevlig mot en av dem. En sån sak påverkar deras handlingar, men inte nationalitet? Jag skulle vilja se hur många och hårda knuffar Schumis bil fått om loppet gått i Finland...
Tror du att tomten bor på Nordpolen, Sverige eller i Finland? :crazy:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Kanske du är rädd att ditt hatobjekt Kimi möjligen kan anses vara den mer välförtjänte mästaren av någon och därför har lite panik?
Kimi är inte alls mitt hatobjekt, snarare tvärtom. En av de mer spännande supertalangerna som kommit fram till F1 på senare år. För mig är Schumacher den mest välförtjänte mästaren ifjol för han vann flest lopp och tog flest poäng och det är vad det handlar om. Kimi gjorde en lysande säsong under sina förutsättningar - kanske för lysande. För mina förväntningar på honom inför den här säsongen är extremt stora och kanske är jag därför lite besviken på honom så här långt. Så den här kommentare från dig tycker jag är patetiskt :down:
Läpparnas bekännelse. Man behöver inte läsa särskilt många inlägg ifrån dig på div. forum för att se vad du tycker om Kimi och därför drar jag helt enkelt slutsatsen efter din överdrivna reaktion på att jag inte gillade regeln, att du verkar vara rädd att någon skulle vilja framställa Kimi i bättre dager och kanske t.o.m. anse att han var en mer värdig mästare än den som nu blev världsmästare.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Varför inte låta Naziir vara domare hela tiden då. Än så länge har vi väl ingen indisk förare???

Jag förstår inte hur ni kan diskutera detta som en orättvisa. Har det ännu inträffat att Kimi eller JPM inte blivit utputtade i Tyskland eller Italien??? Nej, och skulle situationen nu uppstå så vet både förare och funktionärer vad som gäller...

Hade loppet gått i Finland och Schumi INTE blivit uppknuffad, ja då kan man prata om orättvisa och nationell partiskhet. Men nu skedde ju allt enligt reglerna så vad är problemet???

Vidare undrar jag hur någon med vettet i behåll kan anse Kimi vara en mer värdig mästare. Resultaten talar sitt tydliga språk och med tanke på det möjliga däcksfusk som kanske gett honom betydligt mer poäng han han skulle fått med regelmässiga däck så framstår han ju knappast som den värdige mästaren. Men det är klart, vissa anser ju att Schumi aldrig är en värdig mästare, för det kan man ju inte bli i en Ferrari.
AndersF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
AndersF1 skrev:Varför måste jag tycka att hela F1 är en tysk-italiensk konspiration bara för att jag vill rätta till den lilla orättvisa som jag tycker finns i denna regel? :roll:
Hade du tyckt att det var en orättvisa i regeln om t.ex Montoya hade knuffats ut på banan istället? Jag upplever det som att du tyckte det var orättvist att Schumacher knuffades ut på banan bara för att det var han och det var i tyskland ... särskilt som du i nästa andetag påpekar att det är orättvist? med två lopp i Tyskland och två lopp i Italien ... antyder ju att du anser att några förare eller stall behandlas annorlunda än de andra av nationalistiska skäl ...
Har du någon gång reflekterat över att man i de flesta sporter inte tillåter domarna att vara ifrån samma nation som de tävlande lagen/deltagarna? :roll: Kan det bero på att funktionärer som har inflytande över utgången på tävlingen kan anses gynna sina egna landsmän och man därför inte vill ha denna jävsituation? Eller är det enbart en lustig slump?
Om det inte är en slump, är F1-funktionärer skapade på andra sätt än funktionärer i andra sporter?
Jag anser att F1-funktionärer fungerar likadant som andra funktionärer och skall därför ha så litet inflytande som möjligt över utgången av lopp där deras egna landsmän tävlar, eftersom de kan misstänkas gynna sina egna landsmän i högre grad än andra förare.
Men som jag uppfattat dig så skulle alltid de springa lika fort och knuffa lika hårt oavsett vilken förare det är? Undantaget Kimi då, som varit otrevlig mot en av dem. En sån sak påverkar deras handlingar, men inte nationalitet? Jag skulle vilja se hur många och hårda knuffar Schumis bil fått om loppet gått i Finland...
Tror du att tomten bor på Nordpolen, Sverige eller i Finland? :crazy:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

AndersF1 skrev:Läpparnas bekännelse. Man behöver inte läsa särskilt många inlägg ifrån dig på div. forum för att se vad du tycker om Kimi och därför drar jag helt enkelt slutsatsen efter din överdrivna reaktion på att jag inte gillade regeln, att du verkar vara rädd att någon skulle vilja framställa Kimi i bättre dager och kanske t.o.m. anse att han var en mer värdig mästare än den som nu blev världsmästare.
Nu får du fan i mig ge dig :down:

Det här är ditt vanliga beteende - du hittar på saker om folk så att det ska passa dina "argument" och är fullkomligt ointresserad av att ta reda på om det stämmer eller inte. Det verkar på dig som att man hatar någon eller något så fort man framför minsta kritik - är det en rätt uppfattning om din syn på saker och ting? Det är den uppfattningen jag får, och jag kan inte tänka mig att du är så enkelspårig, men kanske är du det ändå?

Det här är inte första gången du har hävt ur dig dumheter som att jag skulle hata Kimi. Det är inte första gången jag har bemött det, och förklara att så är det verkligen inte. Ändå fortsätter du. Vad är det du inte förstår i mina förklaringar?

Jag ska se om jag kan förklara det här på ett sätt så att du äntligen kan lyckas förstå det ... frågan är bara om du anstränger dig för att förstå?
Angående regeln och min, enligt dig överdrivna, reaktion så är det en enkel förklaring:
Jag tycker det är en bra regel, jag tycker det är bra att så många bilar som möjligt är på banan och inte fast i sandfållorna. I det aktuella fallet stod bilen dessutom så till att det säkraste sättet var att snabbt knuffa ut den på banan igen. Jag tycker det är utmärkt. Nu säger du att det gör mig til Kimi-hatare?
Personer som du, som verkar anse att det finns en konspiration från Tyskland och Bernie bakom Schumachers framgångar, blir ibland lite löjliga i er iver att kritisera Schumacher. Din envisa kritik mot den här regeln och situationen påminner starkt om något man finner på Fria Ordet. Därav din min reaktion på din kritik på regeln: jag håller inte med om den, och jag misstänker att hade varit någon annan förare som fått hjälpen hade du inte ens reflekterat över det.

Angående värdiga världsmätare: för mig är det enkelt - det finns bara en värdig världsmästare och det är han som tar mest poäng under säsongen, ingen annan.

Angående Kimi: En av de mest spännande förarna som kommit fram på länge. Det betyder inte att han är felfri, det är ingen av dem. Men om jag skulle tycka att något Kimi gör är fel, eller dumt, så blir jag direkt en Kimi-hatare i dina ögon? Jag fattar ärligt talat inte hur du tänker.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Lucky S: "Angående Kimi: En av de mest spännande förarna som kommit fram på länge. Det betyder inte att han är felfri, det är ingen av dem. Men om jag skulle tycka att något Kimi gör är fel, eller dumt, så blir jag direkt en Kimi-hatare i dina ögon? Jag fattar ärligt talat inte hur du tänker."

Tänk vad det är behändigt med språk - man kan formulera om sig så att det ser ut som man hade haft den aktuella åsikten hela tiden.
Stå för dina ord istället - och som du skrev tidigare.
Eller skulle det vara ett bevis på enkelspårighet (ditt ordval om skribenter).
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vilka ord då guuben? Var har jag skrivit att jag hatar Kimi? Det är en fullkomligt befängd "anklagelse" eftersom jag inte gör det.

Enkelspårighet?

Jag har haft samma åsikt hela tiden om Kimi - en riktigt duktig förare som liksom Montoya och Alonso ibland gör lite för onödiga misstag, och har en bit kvar tills de är på Schumachers nivå.

Vad har jag gjort för fel, för något har jag tydligen gjort så som jag blir kritiserad här av två-tre personer ....?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Jag läste någonstans att i talspråk så bidrar kroppspråket upp till 90% (siffran kan vara fel, men är inte det intressanta) att signalera vad vi menar. I skriftspråk fattas dimisionen kroppspråk, det är en av orsakerna till att skriftspråket lätt missförstås.
På ett forum där de "flesta" skribenter ibland blandar in både över och underdrifter samt ironi gör ju inte saken lättare precis (jag är själv ett bra exempel på att ibland göra det). Pga av dessa orsaker skall man inte vara så bombsäker på vad andra "verkligen" tycker!

Detta hade inget med F1 att göra men kanske inte var helt fel iaf. :roll:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:
men kanske inte var helt fel iaf. :roll:
Det där var ganska lagom formulerat :) (för säkerhets skull= detta var en ironi med knorr på svansen)
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Guuben: Och med detta vill du säga?
LuckyStrike1 skrev:Det här är ditt vanliga beteende - du hittar på saker om folk så att det ska passa dina "argument" och är fullkomligt ointresserad av att ta reda på om det stämmer eller inte.

Det här är inte första gången du har hävt ur dig dumheter

... frågan är bara om du anstränger dig för att förstå?

Jag fattar ärligt talat inte hur du tänker.
Du, jag håller med dig, visst är det underligt hur folk beter sig Lucky?
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.