M A L A Y S I A

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

skit...............

Det skall bli intressant att se vilka varvtider Barren hade före han fick Monty bakom sig.

Och det gick exakt och precis så som alla befarade........MacLucas höll inte nu heller och Mercedes skämmer ut sitt namn.
Den som har varit med vet vad Lucas står för i engelsk "hightech".....förr i tiden.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Button :up: :up:

Ralf, Coulthard och Barrichello :down: :down:
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Ankan

Inlägg av Ankan »

Barri var ju riktigt sunk idag. Button var behållningen :up:

Ferrari regerar på tronen än 8)
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Till Barrichellos försvar ska väl sägas att han valde en hårdare gummiblandning, men att välja rätt däck ingår i en förares (tillsammans med sin ingenjör) uppgifter. Även McLaren och Williams "andreförare" gjorde riktigt sunkiga rejs.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Överraskningar:

BAR - har sett stabila ut i både kval- och raceförhållanden.

Besvikelser:

Barrichello - tillbaks i gamla hjulspår redan efter ett lopp. Obefogat gnäll i kombination med mediokra prestationer. Det luktar dålig förlorare. Framförallt luktar det förlorare.

Renault - hade förväntat mig mer. Stallets framgångar är mer beroende av att de värsta konkurrenterna, förutom Ferrari, har tagit ett steg bakåt jämfört med förra säsongen.

Trulli - körde mycket inspirerat under första tredjedelen av loppet. Vad hände sedan? Strechingövningar i slutet av loppet imponerar inte.

Toyota - ser bedrövligt ut. Huvuden kommer att rulla. Samtidigt är det värt att ha i åtanke hur lång tid Toyota tog på sig för att bli vinnare i CART-serien. De ger inte upp!

McLaren och Williams - dåliga prestanda, interna konflikter... Tyvärr, de enda som kan ge Ferrari en match ger bort titlarna redan nu.

Fisichella - såg medioker ut i jämförelse med Massa, det vill säga jävligt medioker.

Övrigt:

Jordan - kommer stallet att överleva säsongen? Frånvaron av sponsorer lyser som en sol på både bilar och teamets overaller.

Klien - vaknar i tid, går till jobbet när han ska, gör det han blir tillsagd. Kort sagt - han sköter sig.

Summa: Ser inte ut att bli en klassisk säsong, det här.

TÄrnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ytterligare ett lopp med underhållning=omkörningar genom hela fältet.

Tyvärr inga omkörningar om förstaplatsen, men underhållande racing genom övriga fältet.

F1 bjuder på bästa racingunderhållningen för tillfället enligt min mening :up:

Starkt av Ferrari - de vet avd de håller på med. Trist parentes bara: Barrichello tappar 2,5 sekunder per varv på Schumacher när Montoya kommer ut efter sitt sista depåstopp bakom Rubens ... det är baksidan med F1 idag ...
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

BUTTON - Kanonbra kört!
MONTOYA - Nu blev jag impad, mogna beslut ledde till vunna 8 poäng!
M.SCHUMACHER - Visar återigen vilken mästare han är.
Budo

Inlägg av Budo »

Och det gick exakt och precis så som alla befarade........MacLucas höll inte nu heller och Mercedes skämmer ut sitt namn.
Den som har varit med vet vad Lucas står för i engelsk "hightech".....förr i tiden.[/quote]

Kanske ingen tillfällighet att just Kimis motor går sönder två tävlingar i rad? Ärligt så tror jag att killen är kraftigt överskattad faktiskt. Ibland snabb, ja men icke någon mästare. Spränger motorer på löpande band och snurrar av banan på upv varv :). Årets förlorare kanske??
Ankan

Inlägg av Ankan »

Budo skrev:Och det gick exakt och precis så som alla befarade........MacLucas höll inte nu heller och Mercedes skämmer ut sitt namn.
Den som har varit med vet vad Lucas står för i engelsk "hightech".....förr i tiden.
Kanske ingen tillfällighet att just Kimis motor går sönder två tävlingar i rad? Ärligt så tror jag att killen är kraftigt överskattad faktiskt. Ibland snabb, ja men icke någon mästare. Spränger motorer på löpande band och snurrar av banan på upv varv :). Årets förlorare kanske??[/quote]

en ny sato? :wink:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

JTarnstrom skrev:
Renault - hade förväntat mig mer. Stallets framgångar är mer beroende av att de värsta konkurrenterna, förutom Ferrari, har tagit ett steg bakåt jämfört med förra säsongen.
Tror inte vi ska kasta yxan i sjön ännu beträffande Renault. Dom var nog ganska handikappade på Sepang-banan med sin klena motor.

I övrigt håller jag med om din analys

P.S Såg ni vad glada mekarna i BAR såg ut idag jämfört med dom enstaka gånger Villeneuve hamnade på podiet med BAR?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker att det var trist att Montoya inte ens gjorde ett försök att känna på Barrichello. Montoya verkar sakna förmågan att "outsmarta" en motståndare. Det är aggressivitet och "do or die" som gäller.

Jo, det var en del fajter i första tredjedelen av loppet. Framförallt visade Trulli vilken bra racer han är - när det gäller hjul mot hjul. Synd att han inte håller loppen igenom.

Nja, jag var nog inte så imponerad av underhållningsvärdet denna gång. Klart bättre än Australien. Kanske dags att betygsätta loppen utifrån underhållningsvärdet? Jag börjar:

Australien - 1
Malaysia - 3

Femgradig skala...

Tärnström

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Förresten... Panis kommer att ersättas av Zonta inom kort. En tanke som slog mig under loppet...

Zonta har ju varit betydligt snabbare än både Da Matta och Panis under testerna. Han har nog en betydligt större dos motivation än vad åldermannen Panis har för närvarande.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

För mig är båda loppen klara fyror - snacket om att det är för få omkörningar i Formel 1 tror jag man kan lägga åt sidan. Den senaste tiden har man kunnat se en massa fina fighter i fältet, och producenterna har blivit bättre att undvika ledarbilen för händelser längre ner tycker jag.

Jag är en glad F1-fan :)
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

JTarnstrom skrev:Tycker att det var trist att Montoya inte ens gjorde ett försök att känna på Barrichello. Montoya verkar sakna förmågan att "outsmarta" en motståndare. Det är aggressivitet och "do or die" som gäller.
Ja, men han sa ju själv att han tog beslutet att ta 8p i stället för att riskera allt för 10p. Dessutom hade han en nytankad tung bil medan Barrichello var i slutet av sin "stint", så det hade varit extremt svårt att passera.

Trist att Ferrari åter offrar Rubens bara för att hindra JPM. Visst, F1 är en lagsport säger en del, men varför har vi förarmästerskap då?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Massa fortsätter att ta täten i Sauber vilket är intressant.

Andra helgen i rad han kvalar in före Fisichella - på samma strategi - och är före Fisichella i loppet. Den här gången blev det målgång och poäng också.

Om Fisichella ska ha någon realistisk chans att uppfylla drömmen om en toppsits så krävs det mer än vad han gjort hitills ...
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

LuckyStrike1 skrev:För mig är båda loppen klara fyror
Shit! Enda rimliga förklaringen måste vara du var den enda som var vaken genom hela loppet i Australien :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Trots den hemska tiden och sömnbristen hade jag inga problem att hålla mig vaken. Enbart Montoya bjöd på 5 omkörningar i det loppet, och det var långt ifrån de enda omkörningarna i Australien. Klart underhållande :up:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

På en tiogradig skala får Melbourne 2 och Sepang 4 av mig.

Montoya är helt klart en talang, men verkar sakna den taktiska kylan som dom flesta världsmästare besitter. Att sitta och tjura bara för att man får Barrichello framför sig håller inte i längden. Hur tror ni det sett ut om situationen varit den omvända? Dvs JPM leder loppet, Schumacher ligger tvåa ett par sekunder efter. Ok, Schumacher hade nog knappast försökt sig på en kamikaze-manöver, men hade inte heller sett slaget förlorat. Så fort framförvarande bil hade försvunnit in i depån hade Schumi legat på 100%, det är jag övertygad om. Inte åkt och tjurat som Montoya gjorde.
Budo

Inlägg av Budo »

Cuscino, på vilket sätt har Ferrari offrat Rubens idag?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Denna bana bjöd på en rejäl uppvisning i omkörningar, mycket positivt. Hoppas att trenden håller i sig men jag skulle tro att det beror till stor del på bankaraktären.
Festligt att se kampen mellan Trulli och Button där deras bilar uppenbart var olika snabba på olika banpartier vilket bidrog starkt till intensiteten i deras batalj.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror inte Montoya hade haft en chans att ens göra ett försök på Rubens - Montoya hade nytankad bil medan Rubens var tom på bensin. Dessutom en massa trafik framför i form av varvningar och en Rubens som helt plötsligt tappade 2,5 sekunder per varv. (och vi har ju sett tidigare hur lätt det är att hålla sin position på Sepang och ändå blockera om man bromsar på rätt ställen ...)

Sen är ju Montoya kanske den mest passionerade, känslosamma, föraren i fältet. För mig som gillar känslor är ju det kul, och jag tycker nog det var bättre att inte försöka sig på något dumt mot Rubens och kanske inte få någon poäng (men vet ju inte vad Rubens hade kunnat hitta på) och istället bärga 8 viktiga poäng.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

LuckyStrike1 skrev:Jag är en glad F1-fan :)
Du är väl mest glad för att Kimi skjuter sin motor på löpande band :wink:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Anser nog att Montoya gjorde rätt bedömmning, huruvida han tjurat över situatioen när han kom ut efter Barri är ju bara en gissning från Blomman och Eje!

Bättre vinna 8 poäng än att förlora samtliga, det duger inte att kasta bort de poängen i slutet av ett lopp.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Jag tror inte Montoya hade haft en chans att ens göra ett försök på Rubens - Montoya hade nytankad bil medan Rubens var tom på bensin. Dessutom en massa trafik framför i form av varvningar och en Rubens som helt plötsligt tappade 2,5 sekunder per varv. (och vi har ju sett tidigare hur lätt det är att hålla sin position på Sepang och ändå blockera om man bromsar på rätt ställen ...)

Sen är ju Montoya kanske den mest passionerade, känslosamma, föraren i fältet. För mig som gillar känslor är ju det kul, och jag tycker nog det var bättre att inte försöka sig på något dumt mot Rubens och kanske inte få någon poäng (men vet ju inte vad Rubens hade kunnat hitta på) och istället bärga 8 viktiga poäng.
Jag håller med dig Lucky, men tycker att det är motsägelsefullt att du säger att du gillar "känslor" och det därför var rätt. Hans körning i denna situation var ju faktiskt ett tecken på kontroll och inte känslosvall...
Budo

Inlägg av Budo »

LuckyStrike1 skrev:Jag tror inte Montoya hade haft en chans att ens göra ett försök på Rubens - Montoya hade nytankad bil medan Rubens var tom på bensin. Dessutom en massa trafik framför i form av varvningar och en Rubens som helt plötsligt tappade 2,5 sekunder per varv. (och vi har ju sett tidigare hur lätt det är att hålla sin position på Sepang och ändå blockera om man bromsar på rätt ställen ...)

Montoya gick helt enkelt in för tidigt. Att han sen hamnade i traffik och framförallt bakom Rubens verkar ju anses som fusk, teamorder m.m.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Lemon skrev:
Det är bara en bonus ;)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Budo skrev: Montoya gick helt enkelt in för tidigt. Att han sen hamnade i traffik och framförallt bakom Rubens verkar ju anses som fusk, teamorder m.m.
Jag tror inte att Rubens, med lätt bil och inför sista depåstoppet, är så dålig att han är 2,5 sekunder långsammare än Schumacher per varv helt plötsligt och jag tror inte det är en tillfällighet att det var just då han var så mycket långsammare ...

Det är inte fusk ... men jag tror att Ferrari gärna såg att Schumacher kunde köra det sista stintet utan press bakifrån och utan att behöva press motorn mer än nödvändigt och nu blev det ju så när Rubens, med stor lucka upp till pallen och stor lucka bakåt, helt plötsligt slog av på tempot undern ågra varv inför hans sista depåstopp.

Normalt kör ju en förare som snabbast inför sitt depåstopp för att kanske tjäna tid på banan - inte slår av flera sekunder per varv ...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Exakt på vilket sätt offrade Ferrari Rubens idag? Han låg på sin placering och hade näppeligen haft en chans att avancera. Bättre då att göra som man gjorde idag, precis som alla andra stall gör/gjort.

Sluta klanka på Ferrari precis som om de vore de enda som gör på detta sätt. Det stinker på dålig förlorare!

Det är upp till Williams att snabb på i depån, välja sina depåbesök och för JPM att köra om. Det var ju inte en varvning vi talar om direkt...

:down:
Cuscino skrev:
JTarnstrom skrev:Tycker att det var trist att Montoya inte ens gjorde ett försök att känna på Barrichello. Montoya verkar sakna förmågan att "outsmarta" en motståndare. Det är aggressivitet och "do or die" som gäller.
Ja, men han sa ju själv att han tog beslutet att ta 8p i stället för att riskera allt för 10p. Dessutom hade han en nytankad tung bil medan Barrichello var i slutet av sin "stint", så det hade varit extremt svårt att passera.

Trist att Ferrari åter offrar Rubens bara för att hindra JPM. Visst, F1 är en lagsport säger en del, men varför har vi förarmästerskap då?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag håller med. Det är en GRYM bonus... jag ser fram emot att höra vissa yrkeschaffisars ursäkter etc..., eller vad säger du Jimpa? ;)

LuckyStrike1 skrev:
Lemon skrev:
Det är bara en bonus ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Precis, det är Ferrari usla lagspel som är felet till Williams dåliga strategi... Fy skäms på sig Ferrari för att man tvingar Williams till felaktiga beslut.

Man kanske kan bestraffa Ferrari för detta. Och Gud så hemskt att någon bevakar sin position. När det är JPM som ska fram ska alla lämna plats...

man blir så trött på dåliga förlorare ibland...
Budo skrev:

Montoya gick helt enkelt in för tidigt. Att han sen hamnade i traffik och framförallt bakom Rubens verkar ju anses som fusk, teamorder m.m.
Budo

Inlägg av Budo »

Jag förstår verkligen inte dinn resonemang Lycky. Om Monty nu var så mycket snabbare varför passerade han inte Rubens då? JPM försökte inte ens.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev: Sen är ju Montoya kanske den mest passionerade, känslosamma, föraren i fältet. För mig som gillar känslor är ju det kul, och jag tycker nog det var bättre att inte försöka sig på något dumt mot Rubens och kanske inte få någon poäng (men vet ju inte vad Rubens hade kunnat hitta på) och istället bärga 8 viktiga poäng.
Sato då????

Jag tycker Montoya kammat till sig under slutet av förra säsongen och denna och att han numera börjar uppvisa nåt enstaka tecken på hjärnaktivitet och analytiskt tänkande... han växer faktiskt något... så tråkigt :crazy: att han ska till McLaren nu...
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

EnzoF1 skrev:Exakt på vilket sätt offrade Ferrari Rubens idag? Han låg på sin placering och hade näppeligen haft en chans att avancera. Bättre då att göra som man gjorde idag, precis som alla andra stall gör/gjort.
Rubens var inte långt efter Button och hade absolut haft god chans att bli trea om han inte offrats.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Budo skrev:Jag förstår verkligen inte dinn resonemang Lycky. Om Monty nu var så mycket snabbare varför passerade han inte Rubens då? JPM försökte inte ens.
Psis, 2,5 sekunder långsammare förare ska ju vara en baggis för en kille med sådant tarmpaket att ta sig om...

tror Lucy är lite bitter idag...

Ska sanningen fram tror jag inte Montoya haft en chans att närma sig Schumi mer än de 3-4 sek. Schumi hade nog läget helt under kontroll och hade kunnat svara emot...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tror inte Motnoya var så mycket snabbare, och Schumacher visade 1999 hur relativt lätt det är att hålla sin position på Sepang och ändå vara 2-3 sekunder långsammare per varv. Fråga Häkkinen ;)

Jag tycker det är ett utmärkt genomfört lagspel av Ferrari - hade Williams varit smartare, eller Montoya snabbare, hade de kunnat undvika situationen.

Jag skyller inte alls på Ferrari, och jag tycker inte Montoya skulle ha släppts fram. De körde om positioner och Rubens "took one for the team" ... vilket är logiskt eftersom hans fjärdeplats var säker bakåt och han var för långt ifrån en trejdeplats. Bra lagarbete helt enkelt.

Jag är inte det minsta bitter, jag har sett ett bra F1-lopp och jag håller med dig Enzo: Jag tror inte Montoya hade kunnat ta sig förbi Schumacher idag. Puss på dig, behärska känslorna lite och ta en kopp kaffe :)
Senast redigerad av LuckyStrike1 den sön mar 21, 2004 10:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Tror inte han hade kunnat ta in det... Button körde sitt race på slutet och hade troligen lite mer att ge... nu var det för långt till tvåan så det var ingen idé, precis som JPM slog av...

Cuscino skrev:
EnzoF1 skrev:Exakt på vilket sätt offrade Ferrari Rubens idag? Han låg på sin placering och hade näppeligen haft en chans att avancera. Bättre då att göra som man gjorde idag, precis som alla andra stall gör/gjort.
Rubens var inte långt efter Button och hade absolut haft god chans att bli trea om han inte offrats.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fick bara intrycket att vissa tyckte det var "fusk" av Ferrari. För mig var detta helt regelenligt och heller inte omoraliskt...

LuckyStrike1 skrev:Jag tror inte Motnoya var så mycket snabbare, och Schumacher visade 1999 hur relativt lätt det är att hålla sin position på Sepang och ändå vara 2-3 sekunder långsammare per varv. Fråga Häkkinen ;)

Jag tycker det är ett utmärkt genomfört lagspel av Ferrari - hade Williams varit smartare, eller Montoya snabbare, hade de kunnat undvika situationen.

Jag skyller inte alls på Ferrari, och jag tycker inte Montoya skulle ha släppts fram. De körde om positioner och Rubens "took one for the team" ... vilket är logiskt eftersom hans fjärdeplats var säker bakåt och han var för långt ifrån en trejdeplats. Bra lagarbete helt enkelt.
jeison

Inlägg av jeison »

Jag har suttit och kollat på starten ett antal gånger nu och försökte kika på Jaguars öden. För det första fick ju Klien en lika dålig start som Webber, han startade la som nr 14(?) och låg sida vid sida med Baumgartner som sista par in i första kurvan.

Webber föll från 2:a till 13:e på startrakan, men låg 12:a efter första kurvkomplexet och tog sig upp på nionde plats under första varvet.

När han sedan kommer ihop sig med Ralf, så är jag nog benägen att lägga ansvaret på Webber. Han stänger dörren lite för tight. Visst ska han stänga dörren, men han kommer in lite för nära. Däremot är han helt regelrätt när han blockar för Alonso något varv innan. Han går långt ut till höger, men sen håller han sig kvar på innerspåret och tappar tyvärr (enligt mig) en placering. Men han e i vilket fall som helst grymt snabb och aggressiv de första varven.

Även ruskigt tight direkt i starten mellan Alonso och Webber. Alonso håller på klämmas mellan Webber och en av Sauberbilarna. RIKTIGT, RIKTIGT nära att sluta redan där.

På det stora hela ett intressant lopp. Speciellt om man kan följa live timing:en på formula1.com samtidigt.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Puss på dig, behärska känslorna lite och ta en kopp kaffe :)
Trodde du gillade känslorna... ;)
Kaffet smakade bra... misstänker att det är betydlit beskare ute i Tullingetrakten idag, eller vad tror du? :P
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Fast det brukar vara underhållande när vild-hjärnorna ställer till det för sig, men inte så begåvat för dem själva kanske.
Och en å annan gång så gör de något riktigt bra som de sen blir avgudade för, men som sagt, det är underhållande!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Apropå ingenting... såg ni Renaultens start? Kan allt verkligen vara korrekt där? Han formligen seglade ju fram genom fältet...
Budo

Inlägg av Budo »

Ser fortarande inte på vilket sätt Rubens blev offrad idag. Att han skulle kunna komma ikapp Button tror jag inte en sekund på. Rubens var ju slö hela tävlingen antagligen pga hårdare däck. Om det nu var hans eller teams beslut att satsa på dom hårdare gummiblandningar är ju lite svårt att veta.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

För teamets del kan det ju vara en fördel att satsa på lite olika strategier, men beslutet tas nog i samråd mellan teamet och förarna vilka däck de skall köra på!
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

EnzoF1 skrev:Apropå ingenting... såg ni Renaultens start? Kan allt verkligen vara korrekt där? Han formligen seglade ju fram genom fältet...
Ja, precis som i ett dataspel! Men de har ju varit så där startsnabba ett bra tag nu så nåt klurigt system har de tveklöst. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan Toyotabilarna blir lika snabba i starten :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:Puss på dig, behärska känslorna lite och ta en kopp kaffe :)
Trodde du gillade känslorna... ;)
Kaffet smakade bra... misstänker att det är betydlit beskare ute i Tullingetrakten idag, eller vad tror du? :P
Jag tror att kaffet inte smakar mer beskt än vad det gör i Woking för tillfället ... och Kimi visade ju lite känslor också när han irriterat föste undan malaysiska funktionärer.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Cuscino skrev:
EnzoF1 skrev:Apropå ingenting... såg ni Renaultens start? Kan allt verkligen vara korrekt där? Han formligen seglade ju fram genom fältet...
Ja, precis som i ett dataspel! Men de har ju varit så där startsnabba ett bra tag nu så nåt klurigt system har de tveklöst. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan Toyotabilarna blir lika snabba i starten :wink:
Med tanke på Gascoyne (eller hur han nu stavar sitt namn) menar du eller?
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gonzo skrev:Med tanke på Gascoyne (eller hur han nu stavar sitt namn) menar du eller?
Jo... :wink:
EnDumEn

Inlägg av EnDumEn »

F1bb är nere. Suck. Lindrar min abstinens genom att göra ett inlägg här :)

Dagens race:

- Micke S. Vad säger man? Han är bara bäst. Tråkigt men sant.

- Button :wor:

- Sato och Massa fortsätter att göra om F1 till rallycross VM :D :D :D

- Klien. Grabben kommer ju i mål i alla fall. :)

- Webber och Kimi. 2 DNF var. Deras teamkompisar har fullföljt bägge. För snabba för sina bilar? 8) 8)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Blommans resonemang om Montoya var lite märkligt. I början av loppet lovordar han JPM's mentala styrka, i slutet av loppet så kritiserar han detsamma? Hur ska du ha det Blomman?

Annars återigen ett gott referat av både Eje och Blomman.
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Någon som har ett klipp på Massas tur över gräset?

Var det i den näst sista kurvan, den innan "första" raksträckan ner mot hårnålen innan startmål... :)

Höll på att skratt på mig fullständigt när jag såg den. SÅÅÅÅ långt ut och typ, gening över en hel fotbollsplan...
Tänkte bara... det där måste vara massa!
hehe