2004 års Ferrarimodell
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
The new Ferrari has already passed its major FIA crash tests and is expected to make its testing debut later this week at Fiorano with Michael Schumacher at the wheel. The team's test programme will then continue throughout February at Fiorano, Mugello and Imola.
(OJDÅ)
Görs dessa kraschtester helt och hållet simultant med datorprogram - Mclaren hade ju problem förra året att klara kraschtestet och det medförde ju även att "allt gick åt skogen" med nya bilen.
Görs det inga som helst kraschtester av bilarna "in situ" - exempelvis där ramen och förarbrunnen är som på en "riktig bil" (d.v.s. förövrigt avskalad) som i personbilskraschtester ?
Jag trodde att "riktiga" tester gjordes
(OJDÅ)
Görs dessa kraschtester helt och hållet simultant med datorprogram - Mclaren hade ju problem förra året att klara kraschtestet och det medförde ju även att "allt gick åt skogen" med nya bilen.
Görs det inga som helst kraschtester av bilarna "in situ" - exempelvis där ramen och förarbrunnen är som på en "riktig bil" (d.v.s. förövrigt avskalad) som i personbilskraschtester ?
Jag trodde att "riktiga" tester gjordes
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: tis jan 06, 2004 13:41
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Då tror vi likadant, den blir inte revolutionerande!FredrikF1 skrev:Tror knappast att en nos (framvinge) kan bli "revolutionerande". Det är ju tiondelar man jagar i den här sporten.
Och efter det här året kanske williams skrotar sin ide' och går tillbaka till den gamla nosen...fast det tror inte jag.
Diggar den skarpt!!
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Vad är det som säger att de bilar som premiärvisats kommer att se ut så hela säsongen?
Tidigare har man ju gjort förändringar av framvingar, barge boards etc. från tävling till tävling, så varför hålla på med detta nagelfarande av hur bilarna ser ut innan ens man ens kommit till första race?
Eftersom man i stort sett kan byta bil mitt under säsong så verkar allt detta skärskådande ganska meningslöst.
Men, det är ju bara vad jag tycker...
Tidigare har man ju gjort förändringar av framvingar, barge boards etc. från tävling till tävling, så varför hålla på med detta nagelfarande av hur bilarna ser ut innan ens man ens kommit till första race?
Eftersom man i stort sett kan byta bil mitt under säsong så verkar allt detta skärskådande ganska meningslöst.
Men, det är ju bara vad jag tycker...
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Ingenting säger att de kommer se exakt likadana ut, snarare tvärtom, de kommer förändras som du säger så där vet jag inte vad du syftar på!
PC, skärskådanade av F1 är ju det vi håller på med här på forumet inte sant? Det är en föränderlig process som pågår under bilens hela livstid men speciellt innan säsongsstart där folk har olika uppfattning om vad som är bra eller ej!
Har du några bättre F1 ämnen så kan vi säkert traggla dem åt dig oxå!
PC, skärskådanade av F1 är ju det vi håller på med här på forumet inte sant? Det är en föränderlig process som pågår under bilens hela livstid men speciellt innan säsongsstart där folk har olika uppfattning om vad som är bra eller ej!
Har du några bättre F1 ämnen så kan vi säkert traggla dem åt dig oxå!
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
Jag tror ändå nya Ferrarin kan bli bra, minns att dom hade problem med framvagnen förra året. Har dom lyckats åtgärda det, lättare vikt, lägre tyngdpunkt e.tc så kan det ju bara bli bra
Ang Williams nos så tror jag dom går tillbaka till det gamla konceptet efter i år.
en fråga oxå, varför gjuter dom inte in framvingen i nosen? allså, att man gör nosen så låg att framvingen kan fästas direkt på den. då måste man ju minska luftmotståndet men då kanske kylningen blir lidande?
Hmm, varför vägen den 605kg. Ferrari som toppstall kan väl knappast ha några problem med o få ner den på 600kg om den var lättare än förra årets bil. snacka om o baktala sig själva. säga att årets bil är lättare när den är 5kg tyngre.
Ang Williams nos så tror jag dom går tillbaka till det gamla konceptet efter i år.
en fråga oxå, varför gjuter dom inte in framvingen i nosen? allså, att man gör nosen så låg att framvingen kan fästas direkt på den. då måste man ju minska luftmotståndet men då kanske kylningen blir lidande?
Hmm, varför vägen den 605kg. Ferrari som toppstall kan väl knappast ha några problem med o få ner den på 600kg om den var lättare än förra årets bil. snacka om o baktala sig själva. säga att årets bil är lättare när den är 5kg tyngre.
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Så elakt, ha haLOL skrev:Williams kommer inte att byta nos, men bli inte förvånad ifall Ferrari gör det /
Ankan:
Såg att vissa siter tagit upp det där med ökad vikt....de bara det att de missat en liten detalj, för F2004 inkluderas (test)förare vikt(?) vilket inte angetts tidigare.
Alltså bilen väger 599 kg (inkl vatten o olja) + Luca Badoer som inte kan väga mer än 6 kg, då stämmer det.
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: mån apr 07, 2003 00:13
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 00:48
- Ort: Sthlm
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: sön sep 28, 2003 21:05
- Ort: Luleå
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
F1 team Ferrari has admitted a 'close' relationship with rivals Sauber. Last week, reports did the rounds that Sauber's new C23, which boasts a Ferrari-made engine and gearbox, was a 'direct copy' of the Maranello-built F2003-GA.
'You know we share information,' Ferrari chief Jean Todt admitted on Monday at his team's new-car launch. 'We have our engineers talking to one another.'
Todt mused confidence that supplying Sauber with same-spec engines this season and - for the first time - the gearbox, will 'help them be more competitive.
'And we can also share some more information together,' Jean, who insisted that Peter Sauber still pays for the privilege of Ferrari custom, continued.
Speculation is also doing the rounds, partly confirmed by Todt at the F2004 launch on Monday, that Ferrari might pay Sauber to run a third-car on Fridays. Jean Todt noted, 'Don't forget [Sauber] are also using Bridgestone tyres.'
OBSERVERA sista stycket! hmmmmmmmmmmm
'You know we share information,' Ferrari chief Jean Todt admitted on Monday at his team's new-car launch. 'We have our engineers talking to one another.'
Todt mused confidence that supplying Sauber with same-spec engines this season and - for the first time - the gearbox, will 'help them be more competitive.
'And we can also share some more information together,' Jean, who insisted that Peter Sauber still pays for the privilege of Ferrari custom, continued.
Speculation is also doing the rounds, partly confirmed by Todt at the F2004 launch on Monday, that Ferrari might pay Sauber to run a third-car on Fridays. Jean Todt noted, 'Don't forget [Sauber] are also using Bridgestone tyres.'
OBSERVERA sista stycket! hmmmmmmmmmmm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 273
- Blev medlem: mån sep 01, 2003 09:31
- Ort: varande
Gonzo:
Du ser hur pass irriterande det är när topics fladdar omkring i olika ämnen, man har inte en aning om var/vad som skrivs tillslut....
Vi får bli ideella forumpoliser, utan modereringsrätt, med rätt att peka åt rätt håll
/
Du ser hur pass irriterande det är när topics fladdar omkring i olika ämnen, man har inte en aning om var/vad som skrivs tillslut....
Vi får bli ideella forumpoliser, utan modereringsrätt, med rätt att peka åt rätt håll
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
bilder från testet finns här
http://www.f1total.com/cgi-bin/g2.pl?gp ... rrout/&tag
http://www.f1total.com/cgi-bin/g2.pl?gp ... rrout/&tag
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: tor dec 11, 2003 14:12
Rekordet ifjol på Fiorano !
29/03/03 M. Schumacher F2003 GA Clear 0:56.338
www.theprancinghorse.co.uk är bra om man vill ha koll på Ferrari
29/03/03 M. Schumacher F2003 GA Clear 0:56.338
www.theprancinghorse.co.uk är bra om man vill ha koll på Ferrari
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
30 January, Fiorano - Italy
Place Driver Team Time laps
1 M. Schumacher Ferrari (F2004) 0.56.835 - 34+6varv på e.m.
2 L. Badoer Ferrari (F2003-GA) 0.57.311 - 79
Och som jämförelse lite tider från 2003 säsongs inledning:
Results of 14/02/2003
Weather : dry track (morning), dry track (afternoon)
01 M. Schumacher Ferrari F2003-GA 0'56''786 - 96
________________________________________________
Results of 29/03/2003
Weather : dry track (morning), dry track (afternoon)
01 M. Schumacher Ferrari F2003 0'56''338 - 90
Vi får se hur det går framåt för 2004:n - jag hoppas förstås på noll framsteg.
Place Driver Team Time laps
1 M. Schumacher Ferrari (F2004) 0.56.835 - 34+6varv på e.m.
2 L. Badoer Ferrari (F2003-GA) 0.57.311 - 79
Och som jämförelse lite tider från 2003 säsongs inledning:
Results of 14/02/2003
Weather : dry track (morning), dry track (afternoon)
01 M. Schumacher Ferrari F2003-GA 0'56''786 - 96
________________________________________________
Results of 29/03/2003
Weather : dry track (morning), dry track (afternoon)
01 M. Schumacher Ferrari F2003 0'56''338 - 90
Vi får se hur det går framåt för 2004:n - jag hoppas förstås på noll framsteg.
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Alternative standings for 2003.
Based on av points taken in finished race, if everybody completed all 16 races!
(2) 1. Kimi Raikkonen...........112
(3) 2. Juan Pablo Montoya...101
(1) 3. Michael Schumacher.....99
(4) 4. Rubens Barrichello.......95
(6) 5. Fernando Alonso..........80
(7) 6. David Coulthard...........74
(5) 7. Ralf Schumacher...........71
Denna lista ger en uppfattning om hur slutställningen kunde ha slutat.
Listan bekräftar dessutom Kimis överlägsna jämnhet, men oxå att det inte räcker i sig.
Faktum är att Kimi står i en klass för sig i denna jämförelse, sen kommer 7:an Pablo, MS och Rubens i en egen division.
Rubens är fortfarande med i allra högsta grad, om Ferrari ger honom en bil som håller (2 haverier) och Rubens
vet att hålla sig på banan (2 avåkningar) + (1 kollision) så är han med.
Michael Schumacher gjorde 1 avåkning förra året som ledde till att han fick bryta, han fullföljde alltså 15 av
16 lopp, Rubens 11 av 16!
Nya förare i Ferrari, jo det vore kul!
Based on av points taken in finished race, if everybody completed all 16 races!
(2) 1. Kimi Raikkonen...........112
(3) 2. Juan Pablo Montoya...101
(1) 3. Michael Schumacher.....99
(4) 4. Rubens Barrichello.......95
(6) 5. Fernando Alonso..........80
(7) 6. David Coulthard...........74
(5) 7. Ralf Schumacher...........71
Denna lista ger en uppfattning om hur slutställningen kunde ha slutat.
Listan bekräftar dessutom Kimis överlägsna jämnhet, men oxå att det inte räcker i sig.
Faktum är att Kimi står i en klass för sig i denna jämförelse, sen kommer 7:an Pablo, MS och Rubens i en egen division.
Rubens är fortfarande med i allra högsta grad, om Ferrari ger honom en bil som håller (2 haverier) och Rubens
vet att hålla sig på banan (2 avåkningar) + (1 kollision) så är han med.
Michael Schumacher gjorde 1 avåkning förra året som ledde till att han fick bryta, han fullföljde alltså 15 av
16 lopp, Rubens 11 av 16!
Nya förare i Ferrari, jo det vore kul!
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Det är uppenbart att alla inte förstår vitsen med att denna typ av statistik.
Utgångspunkten är att ifrån dessa uppgifter skapa sig en uppfattning om förarens genomsnittliga prestation.
Det är INTE ett sätt att visa att någon annan borde ha vunnit!
Närliggande exempel:
Men du kan ta en funderare på varför statistik "skott på mål" i över huvud taget förs!
Utgångspunkten är att ifrån dessa uppgifter skapa sig en uppfattning om förarens genomsnittliga prestation.
Det är INTE ett sätt att visa att någon annan borde ha vunnit!
Närliggande exempel:
Utifrån statistik kan man dra en del logiska slutsatser, dock inga allomfattande sanningar!Mika Hakkinen skrev:Ralf is much too inconsistent for someone who's driven more than 100 grands prix,
I hope he'll look at statistics like that and admit to himself that, overall, he just wasn't good enough last year."
Men du kan ta en funderare på varför statistik "skott på mål" i över huvud taget förs!
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Tifosi, det är ok om du inte förstår! Men jag ska försöka förklara!
Först av allt måste du förstå hur jag kom fram till de redovisade siffrorna.
"Based on av points taken in finished race, if everybody completed all 16 races!"
Dvs poängen har räknats fram utifrån ett genomsnittligt värde baserat på antal poäng/(slutförda)race för varje förare. Detta genomsnittligt värde multipliceras med det maximala antal race 16 st, (Undantagen är Ralf som inte pga av skada endast hade möjlighet att köra 15 race.) detta ger den alternativa tabellen.
Exemplel: Kimi, slutpoäng 91. 91/13x16=112
Det är kanske ointressant för en del att granska denna typ av statistik men för mig många andra tror jag det ändå ger en ganska rättvis bild, utifrån tidigare redovisad utgångspunkt. Nu får jag säkert ovett för att det är just jag som för in formler här, men denna formel måste väl ändå betraktas som mycket simpel.
Först av allt måste du förstå hur jag kom fram till de redovisade siffrorna.
"Based on av points taken in finished race, if everybody completed all 16 races!"
Dvs poängen har räknats fram utifrån ett genomsnittligt värde baserat på antal poäng/(slutförda)race för varje förare. Detta genomsnittligt värde multipliceras med det maximala antal race 16 st, (Undantagen är Ralf som inte pga av skada endast hade möjlighet att köra 15 race.) detta ger den alternativa tabellen.
Exemplel: Kimi, slutpoäng 91. 91/13x16=112
I grunden använder man dem på samma sätt, att ifrån statistiken försöka dra slutsaster om bl a tendenser.Tifosi skrev:Skott på mål är en sak.
- Frågan är inte relevant.Tifosi skrev:Men hur vet man vart folk hade slutat om de var kvar på banan? Om Kimi kraschar på 1:a varvet exempelvis.
- Frågan är inte relevant.Tifosi skrev:Räknar de då med att kan ska komma 1:a om han kraschar i ledning?
- Förutsättningen är given; att man begriper vad som jämförs!Tifosi skrev:Listan säger ju inget!
Det är kanske ointressant för en del att granska denna typ av statistik men för mig många andra tror jag det ändå ger en ganska rättvis bild, utifrån tidigare redovisad utgångspunkt. Nu får jag säkert ovett för att det är just jag som för in formler här, men denna formel måste väl ändå betraktas som mycket simpel.
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 19:38
- Ort: Stockholm
Gonzo din förädare, komma med en massa matte, här, på forssa, hur kan du??
Har du blivit kompis med AF1 helt plöätsligt eller????
J/K, fast det behöver jag ju inte skriva....
Har du blivit kompis med AF1 helt plöätsligt eller????
J/K, fast det behöver jag ju inte skriva....
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Utvisad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: sön mar 09, 2003 08:35
Mera statistik!
Jag älskar att kolla statistik -sen är det en annan sak att man kan (nästan?) alltid presentera saker så att "målet uppnås".
För mig spelar det ingen roll vem som för in den hit
Jag älskar att kolla statistik -sen är det en annan sak att man kan (nästan?) alltid presentera saker så att "målet uppnås".
För mig spelar det ingen roll vem som för in den hit
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Jovisst man kan "nästan" alltid med statistikens hjälp bevisa något man är ute efter, men bara nästan.
Här är det uppenbart att mitt syfte inte varit så eftersom det är Kimi i topp och inte David!
Mitt syfte och mål med detta är att objektivt visa förarnas genomsnittliga prestation, under förra säsongen, med förbehåll för
alla yttre faktorer som b la avåkningar, haverier, kollisioner, teamorder med mera!
Förbehållen är ytterst viktiga att hålla i minnet när man drar sina tendensiösa slutsatser.
PS
Tyvärr kom 7:an Pablo på andra plats i denna lista, en effekt som jag inte önskade!
Här är det uppenbart att mitt syfte inte varit så eftersom det är Kimi i topp och inte David!
Mitt syfte och mål med detta är att objektivt visa förarnas genomsnittliga prestation, under förra säsongen, med förbehåll för
alla yttre faktorer som b la avåkningar, haverier, kollisioner, teamorder med mera!
Förbehållen är ytterst viktiga att hålla i minnet när man drar sina tendensiösa slutsatser.
PS
Tyvärr kom 7:an Pablo på andra plats i denna lista, en effekt som jag inte önskade!
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Det är också en fråga om hur man vill tyda statistiken..t.ex. var Kimi jämn förra året..MEN han hade förtvivlat svårt att vinna lopp..han var jämn..men lite trist..
Nu tycker jag Kimi är bra..och han gjorde verkligen mesta möjliga av förra årets ganska dåliga McLaren bil..
Sen kan man titta på Montoya..han fick bryta ett par lopp mer..men när han är med är han oftast med i absoluta toppen..samma sak med Ralf..men skillnaden är att Ralf gör fler förarmisstag.
Jag tror det blir en kamp främst mellan Ferrari och Williams i år igen..Visst..McLaren var med lite förra året..men ändå inte på något sätt..det var inte McLaren som var farligast för Ferrari.
Nu tycker jag Kimi är bra..och han gjorde verkligen mesta möjliga av förra årets ganska dåliga McLaren bil..
Sen kan man titta på Montoya..han fick bryta ett par lopp mer..men när han är med är han oftast med i absoluta toppen..samma sak med Ralf..men skillnaden är att Ralf gör fler förarmisstag.
Jag tror det blir en kamp främst mellan Ferrari och Williams i år igen..Visst..McLaren var med lite förra året..men ändå inte på något sätt..det var inte McLaren som var farligast för Ferrari.
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tis okt 14, 2003 20:58
Men i år tror jag Mclaren kommer att minst lika bra som Ferrari och Williams även om dom hade stora problem på det senaste testet.El Scorcho skrev:Det är också en fråga om hur man vill tyda statistiken..t.ex. var Kimi jämn förra året..MEN han hade förtvivlat svårt att vinna lopp..han var jämn..men lite trist..
Nu tycker jag Kimi är bra..och han gjorde verkligen mesta möjliga av förra årets ganska dåliga McLaren bil..
Sen kan man titta på Montoya..han fick bryta ett par lopp mer..men när han är med är han oftast med i absoluta toppen..samma sak med Ralf..men skillnaden är att Ralf gör fler förarmisstag.
Jag tror det blir en kamp främst mellan Ferrari och Williams i år igen..Visst..McLaren var med lite förra året..men ändå inte på något sätt..det var inte McLaren som var farligast för Ferrari.
-
- Inlägg: 1217
- Blev medlem: sön aug 10, 2003 18:19
- Ort: Vettershagabron, precis vid kanten!
Faktum är att dessa tre förare alla slutförde lika många lopp [13]!
Brutna lopp
Kimi Raikkonen............[3] (1 Haveri, 2 Kollisioner)
Juan Pablo Montoya....[3] (1 Avåkning, 2 Haverier)
Ralf Schumacher..........[3] (1 Avåkning, 1 Kollision, 1 Startar ej)
- Ralf måste samla ihop sig, hoppar kråka i tabellen.
- 7:an Pablo måste bli ännu jämnare men hade oxå otur med 2 haverier.
- Kimi hade ännu mer otur som blev avkörd 2 gånger men måste framförallt förbättra sin kval statistik.
Av statistiken framgår dock inte de kollisioner och avåkningar som ej resulterat i brutna lopp, ej heller misslyckade kval.
Dessa faktorer är ju minst lika viktiga, här "tappas" placeringar och en massa viktiga poäng.
Brutna lopp
Kimi Raikkonen............[3] (1 Haveri, 2 Kollisioner)
Juan Pablo Montoya....[3] (1 Avåkning, 2 Haverier)
Ralf Schumacher..........[3] (1 Avåkning, 1 Kollision, 1 Startar ej)
- Ralf måste samla ihop sig, hoppar kråka i tabellen.
- 7:an Pablo måste bli ännu jämnare men hade oxå otur med 2 haverier.
- Kimi hade ännu mer otur som blev avkörd 2 gånger men måste framförallt förbättra sin kval statistik.
Av statistiken framgår dock inte de kollisioner och avåkningar som ej resulterat i brutna lopp, ej heller misslyckade kval.
Dessa faktorer är ju minst lika viktiga, här "tappas" placeringar och en massa viktiga poäng.