Mclaren MP4-19
-
- Utvisad
LOL skrev:
Jag hänvisar till att vi lever i ett fritt samhälle och därmed får man säga vad man tycker hur ofta man vill och var man vill.
Så svaret blir på;
Fråga 1:
Nej, det är viktigt att inte glömma bort vad vi tycker.
Fråga 2:
Nej, ni måste komma ihåg att det är DC som kommer att vinna detta!
Fler frågor?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...om jag tolkar rätt så kommer ni två (Gonzo och LOL) att efter varje inlägg om McLaren eller KIMI att skriva att DC tar hem mästerskapet i år? Fattade jag rätt? Jag hoppas verkligen inte det för då har ni bara ett syfte: att sabotera en topik! MVH Guuben
Jag hänvisar till att vi lever i ett fritt samhälle och därmed får man säga vad man tycker hur ofta man vill och var man vill.
Så svaret blir på;
Fråga 1:
Nej, det är viktigt att inte glömma bort vad vi tycker.
Fråga 2:
Nej, ni måste komma ihåg att det är DC som kommer att vinna detta!
Fler frågor?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
...om jag tolkar rätt så kommer ni två (Gonzo och LOL) att efter varje inlägg om McLaren eller KIMI att skriva att DC tar hem mästerskapet i år? Fattade jag rätt? Jag hoppas verkligen inte det för då har ni bara ett syfte: att sabotera en topik! MVH Guuben
Senast redigerad av guuben den mån jan 26, 2004 13:12, redigerad totalt 1 gång.
-
Nejdå, inte sabotera någon topic inte utan bara hävda min ståndpunkt i mästerskapsfrågan. Kan ifs lägga till mitt stöd för DC i min signatur men då kommer den ju med i ALLA inlägg jag skriver och det kan ju knappast vara bättre?
/
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
- Utvisad
En bra idé - jo, lägg den till din signatur.LOL skrev:Nejdå, inte sabotera någon topic inte utan bara hävda min ståndpunkt i mästerskapsfrågan. Kan ifs lägga till mitt stöd för DC i min signatur men då kommer den ju med i ALLA inlägg jag skriver och det kan ju knappast vara bättre?
/
Åtminstone för mig personligen så räcker det att läsa en signatur en gång.
Som sagt - lägg DC dit.
-
-
-
- Utvisad
ja se Nisse , du vet du men din källa: http://www.ankeborg.egmont.se/hovedside ... dside.html
skall du inte sätta för stort värde på
Jag litar mer på Michael S och hans grej om den farliga mannen.
-
- Utvisad
-
Maken till kappvändare måste väl vara du "guuben". Det finns ingen som misstror Ferrari och Schummie så mycket som du brukar göra. Varje uttalande som kommer från Maranello sågas obenhörligen av dig. Anklagelserna om fusk och ljugande står som spön i backen. Men så lyckas du hitta en notis om att Schummie tror att Kimi kan bli farlig som konkurent. Genast är du färdig att bära honom på dinna axlar och höja honom till skyarna som oraklet i Delphi.guuben skrev: ja se Nisse , du vet du men din källa: http://www.ankeborg.egmont.se/hovedside ... dside.html
-
- Utvisad
Ja se, visst lever vi i en förunderlig värld.Nisse skrev:Maken till kappvändare måste väl vara du "guuben". Det finns ingen som misstror Ferrari och Schummie så mycket som du brukar göra. Varje uttalande som kommer från Maranello sågas obenhörligen av dig. Anklagelserna om fusk och ljugande står som spön i backen. Men så lyckas du hitta en notis om att Schummie tror att Kimi kan bli farlig som konkurent. Genast är du färdig att bära honom på dinna axlar och höja honom till skyarna som oraklet i Delphi.guuben skrev: ja se Nisse , du vet du men din källa: http://www.ankeborg.egmont.se/hovedside ... dside.html
Men nu visste jag inte att säsongen har börjat och att nåt stall skulle ha anklagat nåt annat för fusk eller liknande.
Nisse, du skall inte måla fan på väggen i onödan
Men anyway, Skummen anser i år att "den farliga mannen är KIMI" så inte är det väl en anklagelse av mig om fusk eller liknande.
Tydligen får jag inte ens dela åsikt med skummen - hur ska du nu riktigt ha det
-
- Utvisad
Kanske Gonzo (eller nån annan) skulle vara vänlig och fixa hit liknande bilder som var länkat angående Ferraris nya 2004 modell [(2002)2003,2004 uppifrånm och profil också om det går för sig] - nu med McLaren i spotlighten.
Att få en fifty/fifty bild på längden av kombinationerna McLaren/Ferrari,´Ferrari/Williams och Williams/McLaren skulle erhålla oerhört ivriga ovationer från oss alla - I presume.
Att få en fifty/fifty bild på längden av kombinationerna McLaren/Ferrari,´Ferrari/Williams och Williams/McLaren skulle erhålla oerhört ivriga ovationer från oss alla - I presume.
-
Jovisst kan jag fixa det, problemet är bara att jag hittar inga bilder tagna ovanifrån på varken Williams eller McLaren.....och då har jag ändå letat en hel del. Men jag ska titta efter bra profilbilder.
Länken är uppdaterad.
Länken är uppdaterad.
Senast redigerad av Gonzo den ons jan 28, 2004 08:06, redigerad totalt 1 gång.
-
- Utvisad
-
'Vad det nu har med F1 att göra, däremot så har det inget med sanningen att göra.guuben skrev:Man skall inte berömma arbetare för då blir dom bara lata.
En arbetare som inte får beröm för väl utfört arbete blir snarare rätt omotiverad och därmed en sämmre arbetare vilket i sin tur leder till försämmrad produktion.
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Utvisad
Säger du det .....ser man på, man lär så länge man lever.Kilroyx skrev:'Vad det nu har med F1 att göra, däremot så har det inget med sanningen att göra.guuben skrev:Man skall inte berömma arbetare för då blir dom bara lata.
En arbetare som inte får beröm för väl utfört arbete blir snarare rätt omotiverad och därmed en sämmre arbetare vilket i sin tur leder till försämmrad produktion.
-
-
- Utvisad
-
Ja det är riktigt markanta skillnader mellan bilarna. Ska försöka få tag på fler bilder på bilar uppifrån så man kan se vad som skiljer dom åt.guuben skrev:Tack- det är ju riktigt markanta skillnader. Snart stötar jag säkert på din bild oxå nån annanstans. Kanske alla läser Forza forümet - eller kollar in bilderna i alla fall.
-
-
-
- Utvisad
[quote="FredrikF1"]McLaren har enligt en kommentar på ett forum jobbat övertid för att bli klar med en ny växellåda med "dubbel-koppling" till Barcelona-testerna.
Kanske det är detta som resulterar i dom sämre tiderna, dom kanske justerar koppling..
quote]
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bra bilder. Och bra att det kommer in lite McLaren stuff och KIMI vid ratten - jäkligt fattigt av den varan annars.
På det här forumet för c. 2 veckor sedan kunde du läsa i den här tråden
Ons Jan 21, 2004 09:21 av Guuben:
.E de nån som vet nåt mer att berätta om Mclarens nya revolutionerande dubbelkoppling. Den här kopplingen skall teoretiskt spara in c. 30 sekunder på ett lopp eftersom drivmomentet inte försvinner ens för en "mikrosekund" mellan växlingarna.
(hur många tävlingar får McLaren månne köra - ifall konseptet är lyckat - före man skall förklara systemet som olagligt).
En annan intressant sak som jag hörde var att det kommer att bli många bilar som blir kvar på startrutan med de nya reglerna - de nya reglerna kommer att ställa mer krav av föraren vid startögonblicket. Jag iaf tycker att det är jäkligt bra att man går tillbaka med "gammal hederlig kopplingsstart".....som i den gamla goda tiden utan computerstarter.
Ännu en sak: McLaren skall i skrivande stund (eller dagarna) visa upp den nya bakvingen så man får gärna sätta in en bild på den här den som hittar den först på nätet - tack på förhand.
EDIT: konstigt att ingen av siterna tar upp den här sponsorjaktgrejen - åtminstone hittade jag inte den på en enda site fast Honda-grejen/sponsorjakten är "välkänd".
Kanske det är detta som resulterar i dom sämre tiderna, dom kanske justerar koppling..
quote]
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bra bilder. Och bra att det kommer in lite McLaren stuff och KIMI vid ratten - jäkligt fattigt av den varan annars.
På det här forumet för c. 2 veckor sedan kunde du läsa i den här tråden
Ons Jan 21, 2004 09:21 av Guuben:
.E de nån som vet nåt mer att berätta om Mclarens nya revolutionerande dubbelkoppling. Den här kopplingen skall teoretiskt spara in c. 30 sekunder på ett lopp eftersom drivmomentet inte försvinner ens för en "mikrosekund" mellan växlingarna.
(hur många tävlingar får McLaren månne köra - ifall konseptet är lyckat - före man skall förklara systemet som olagligt).
En annan intressant sak som jag hörde var att det kommer att bli många bilar som blir kvar på startrutan med de nya reglerna - de nya reglerna kommer att ställa mer krav av föraren vid startögonblicket. Jag iaf tycker att det är jäkligt bra att man går tillbaka med "gammal hederlig kopplingsstart".....som i den gamla goda tiden utan computerstarter.
Ännu en sak: McLaren skall i skrivande stund (eller dagarna) visa upp den nya bakvingen så man får gärna sätta in en bild på den här den som hittar den först på nätet - tack på förhand.
EDIT: konstigt att ingen av siterna tar upp den här sponsorjaktgrejen - åtminstone hittade jag inte den på en enda site fast Honda-grejen/sponsorjakten är "välkänd".
Senast redigerad av guuben den tis feb 03, 2004 21:47, redigerad totalt 2 gånger.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
- Utvisad
-
Är det månne liknande (eller rent av samma, för de e en grym bil.. på papperet... ) koppling dom har satt i Chrysler ME4-12??
http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=6729
http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=6729
-
- Utvisad
-
Ser det inte ut som om Bar bilen är någon större? Däcken bak om inte annat.Goran skrev:Här är en jämförelse mellan den nya BAR-bilen och nya Ferrarin.
Tyvärr så har jag inte hittat några bilder på varken Mclaren eller Williams uppifrån.
"The faster you drive around the Ring, the less you know. Maybe that's the best thing to do" - Jackie Stewart, 1973, Nürburgring
-
-
-
-
- Utvisad
Nu e nåt riktigt åt pipan.
McLaren har stött på problem som inte alls fanns före nyår!
ALLTING lär krångla och sura miner hos McLaren-gänget.
Ingen förstår nåt och bilen når inte ens nära förra årets toppfarter på rakorna! Balansproblem med mera med mera.........jäklar också.
Skall det börja nu igen med McLaren rumban.
Kimi fick köra i går bara 23 varv och efter lång väntan tog han sitt pick och pack och for uppgiven iväg till hotellet..........
Ja, inte ser det lovande ut nu
McLaren har stött på problem som inte alls fanns före nyår!
ALLTING lär krångla och sura miner hos McLaren-gänget.
Ingen förstår nåt och bilen når inte ens nära förra årets toppfarter på rakorna! Balansproblem med mera med mera.........jäklar också.
Skall det börja nu igen med McLaren rumban.
Kimi fick köra i går bara 23 varv och efter lång väntan tog han sitt pick och pack och for uppgiven iväg till hotellet..........
Ja, inte ser det lovande ut nu
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
-
Forumet på: http://www.f1technical.net/ ett mycket bra forum..inte så bra som detta, men ändå...
-
- Utvisad
Men det är ändå så att han både mixtrar och kör bara sin egen bil....Nisse skrev:Bilen fungerade perfekt till Kimi böjade mixtra med den. Ju mer han ändrar desto mer krånglar den.
Skulle det varit så väl som du säger så skulle det inte se så dåligt ut för McLaren:-)
-
- Utvisad
Det spekuleras att McLaren har testat denna vecka sin nya dubbelkoppling och därför är tiderna så långsamma - förstås tar det tid att trimma in dom MEN....
Jag tror inte dom skulle gjort det på alla bilar samtidigt....det e nåt skumt i görningen....det har ski_it sig.
En jäkligt snygg bild som tröst
Jag tror inte dom skulle gjort det på alla bilar samtidigt....det e nåt skumt i görningen....det har ski_it sig.
En jäkligt snygg bild som tröst
Senast redigerad av guuben den ons feb 04, 2004 22:06, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Utvisad
Tack- bra länk.FredrikF1 skrev:Forumet på: http://www.f1technical.net/ ett mycket bra forum..inte så bra som detta, men ändå...
Jag klippte dethär därifrån men jag köper inte innehållet i:
"There cannot be a double clutch gearbox, the FIA have said its illegal, every other technical director says its illegal, McLaren have never said they've got one (to my knowledge)."
Faktiskt, nu går det rykten att Ferrari har anmält eventuell dubbelkoppling som olaglig till FIA - puuust och stöööööön.
-
-
- Utvisad
Precis, men....Goran skrev:Mclaren håller säkert på och testar nått nytt, för det kan ju inte precis vara så att dom har glömt hur inställningarna var då dom var så snabba.
Men det har uppkommit nu nya problem - har nåt att göra med att 4-19 först nu har "utrustats" med de tilltänkta "grejerna" för 2004.
Om det är dubbelkopplingen som är den största skurken till långsamma varvtider så måste man förstås första att det tar rätt länge at få den injusterad med övriga paket.
Men intressant skulle det vara att få verifierat - apropå ryktena som surrar - ifall Ferrari verkligen har "informerat" till FIA om s.k. olaglig koppling hos endel av årets bilar!
-
Det låter inte särskilt sannolikt guuben, det är inte så sannolikt att de bara har fikat sen i höstas heller!guuben skrev:Precis, men....
MP4-19 först nu har "utrustats" med de tilltänkta "grejerna" för 2004.
Det var ett väldigt spekulerande i den där kopplingen!guuben skrev:Om det är dubbelkopplingen som är den största skurken till långsamma varvtider så måste man förstås första att det tar rätt länge at få den injusterad med övriga paket.
Men guuben, lugna upp sig nu!guuben skrev:Men intressant skulle det vara att få verifierat - apropå ryktena som surrar - ifall Ferrari verkligen har "informerat" till FIA om s.k. olaglig koppling hos endel av årets bilar!
Det mest intressanta måste väl ändå vara om det finns team som använder "olagliga" kopplingar. Har du inte skakat av dig din Ferrari-nojja än!
-
- Utvisad
Lugn nu Gunzo,
det är ju bara ryktena som går att det skulle vara Ferrari som bett om FIA.s uppmärksamhet i den här kopplingshistorien.......inte skall man tro på alla ryktena.
Inte har Ferrari gjort nån officiell "reklamation" ännu - hur skulle dom ens kunna eftersom inte en enda bil ännu är besiktad enligt 2004:s regelbok.
Men klart, det kan HÄNDA att dom har fäst FIA.s uppmärksamhet vid saken - tillvägagångsättet är ju familiärt för Ferrari
det är ju bara ryktena som går att det skulle vara Ferrari som bett om FIA.s uppmärksamhet i den här kopplingshistorien.......inte skall man tro på alla ryktena.
Inte har Ferrari gjort nån officiell "reklamation" ännu - hur skulle dom ens kunna eftersom inte en enda bil ännu är besiktad enligt 2004:s regelbok.
Men klart, det kan HÄNDA att dom har fäst FIA.s uppmärksamhet vid saken - tillvägagångsättet är ju familiärt för Ferrari
-
-
- Utvisad
-
- Utvisad
Få se om 4-19 skall tas överhuvudtaget i bruk eller är det 4-19B som annonserat skall komma vid säsingens slut som man väntar på.
4-17 tillbaka igen på banorna?
Man blir snart lite desperat med McLarens s.k. planering och taktik
4-17 tillbaka igen på banorna?
Man blir snart lite desperat med McLarens s.k. planering och taktik
-
Få se här nu....
- MP4-17 Har redan tävlat 2 säsonger.....visserligen mycket vidareutvecklad men kan inte vara något riktigt allvarligt alternativ.
- MP4-18 Klarade aldrig krocktesterna och är förmodligen ett nedlagt kapitel.
- MP4-19 Nu skulle de väl ändå fått dit alla skruvar o muttrar ordentligt trodde man, men testerna ser just nu inte bra ut.
- MP4-19B Man börjar redan tala om en helt "ny" variant av '19'.
McLaren har för många bilar i luften på samma gång och det kan aldrig sluta gott, fast vad som egentligen försegår vet vi ju ingenting om, det ska vi inte glömma!
Ska bli kul att se hur det går för dem i Melbourne!
- MP4-17 Har redan tävlat 2 säsonger.....visserligen mycket vidareutvecklad men kan inte vara något riktigt allvarligt alternativ.
- MP4-18 Klarade aldrig krocktesterna och är förmodligen ett nedlagt kapitel.
- MP4-19 Nu skulle de väl ändå fått dit alla skruvar o muttrar ordentligt trodde man, men testerna ser just nu inte bra ut.
- MP4-19B Man börjar redan tala om en helt "ny" variant av '19'.
McLaren har för många bilar i luften på samma gång och det kan aldrig sluta gott, fast vad som egentligen försegår vet vi ju ingenting om, det ska vi inte glömma!
Ska bli kul att se hur det går för dem i Melbourne!
-
Det som är lite läskigt är att man inte vet vad som händer när bilarna kommer ner på marken igen
Jag menar bara, kolla MP4-18...
Jag menar bara, kolla MP4-18...
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
-
- Utvisad
Gonzo skrev: "... fast vad som egentligen försegår vet vi ju ingenting om, det ska vi inte glömma! "
-------------------------------------------
Det var den bästa anmärkningen du någonsin skrivit
Skämt åsido.
Skulle allt det vi skriver innehålla endast "verifierad sanning" så blev det inte många rader på forumet. Lucky Strike kräver en total bevisföring av forumets läsare - vill man kväsa skribenternas skriverier?
Förstås så tar inte McLaren 4-17 till tävlingsbruk men kanske som Göran så fyndigt och ironiskt föreslog = 4-17E
Apropå 4-19 E :
posted on 5-9-2003 at 10:05
McLaren se pare ca au in teste si o masina MP/4-17 E .
-------------------------------------------
Det var den bästa anmärkningen du någonsin skrivit
Skämt åsido.
Skulle allt det vi skriver innehålla endast "verifierad sanning" så blev det inte många rader på forumet. Lucky Strike kräver en total bevisföring av forumets läsare - vill man kväsa skribenternas skriverier?
Förstås så tar inte McLaren 4-17 till tävlingsbruk men kanske som Göran så fyndigt och ironiskt föreslog = 4-17E
Apropå 4-19 E :
posted on 5-9-2003 at 10:05
McLaren se pare ca au in teste si o masina MP/4-17 E .
-
- Utvisad
Vad tusan menar du egentligen Ginzo!!!!Gonzo skrev:
Ska bli kul att se hur det går för dem i Melbourne! (alltså McLaren - guubens tillägg)
Vad blir det för kul med det? Vad pratar du om - vad för formel1-fan e du egentligen.....KUL????
F_an, man kommer ju att vara ett nervvrak - senast åtminstone när bilarna (hoppeligen med Mclaren 4-19) gjort "defileringsvarvet".....bäst att börja ta nitro i god tid..............hähhh "KUL" !!! ????