Smått och gott och lite nyheter ...confetti

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Lite väl långsökt, va? ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev:Lite väl långsökt, va? ;)
Man tager vad man hafver :wink: Du hjälpte mig lite på traven :D
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jaha, då var det slut på Renaults framgångar, för utan Gascoyne lär det nog bli tufft att få till en vettig bil.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Enligt Journal de Montreal har Skummen rykt ihop med KIMI efter loppet på kvällen.
"Jag tycker inte om ditt sätt att köra" lär KIMI ha sagt till Skummen :lol:
McLarens och Ferraris personal fick komma till undsättning.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Enligt Journal de Montreal har Skummen rykt ihop med KIMI efter loppet på kvällen.
Och Schumi lär ha svarat, synd för dig färsking..........du kom bara 2:a va..och skrattat hjärtligt :crazy:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Inte har Skummen det lätt inte, det är nästan så att man börjar snart att tycka synd om honom(obs! "nästan" :wink: ):

Michael Schumacher will not have to thank the ADAC (the German Automobile Club) this year. The association strangely designated Heinz-Harald Frentzen as the German driver of the year. It seems that Michael Schumacher's sixth world championship title didn't impress the ADAC that much
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Inte har Skummen det lätt inte, det är nästan så att man börjar snart att tycka synd om honom(obs! "nästan" :wink: ):

Michael Schumacher will not have to thank the ADAC (the German Automobile Club) this year. The association strangely designated Heinz-Harald Frentzen as the German driver of the year. It seems that Michael Schumacher's sixth world championship title didn't impress the ADAC that much
:zz: :zz: :zz: :zz:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

guuben skrev:Inte har Skummen det lätt inte, det är nästan så att man börjar snart att tycka synd om honom(obs! "nästan" :wink: ):

Kul att se Frentzen få lite uppmärksamhet och utmärkelser också :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:

Jag tror jag snart säger tack och adjö - man kan ju inte tydligen posta på Forza en endaste insändare utan att du måste direkt kommentera den med dina enfaldiga "kommentarer". - se ovan.
Det är INTE ens åsikter du framför - det är bekräftelser på din intelligens.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tycker det vore tråkigt om du gjorde det guuben.

Stanna gärna kvar och välj att ignorera den typen av inlägg istället.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Guube, stanna kvar :up:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Inga personangrepp! TACK!

/Forza Motorsport - Anders Löfström
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll: Kom från rätt troll.
Jippe

Inlägg av Jippe »

guuben skrev:
Gonzo skrev:

Jag tror jag snart säger tack och adjö - man kan ju inte tydligen posta på Forza en endaste insändare utan att du måste direkt kommentera den med dina enfaldiga "kommentarer". - se ovan.
Det är INTE ens åsikter du framför - det är bekräftelser på din intelligens.
Jag kände det samma som ny medlem, var inte van vid det från andra forum. Ska någon ha sista ordet så låt den ha det, alla andra som läser här förstår nog.
Försök att ignorera som tidigare inlägg skrev, det försöker jag med.
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Gonzo skrev:Inga personangrepp! TACK!

/Forza Motorsport - Anders Löfström
Jasså man (moderator) går in i andras inlägg och ändrar, ja det kan ju vara motiverat med den kommentaren du nämner ovan, se dock till att då rensa andras personliga angrepp på exempelvis mig. Eller gäller olika regler även här?
F1-4-EVER

Inlägg av F1-4-EVER »

Enfaldiga inlägg bör bemötas på samma sätt.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Ojdå, tack för stödet
Jag har faktiskt försökt att aktivt medverka i forumet t.ex. genom att skriva om någon "nyhet" på nätet eller vad kompisen skriver till mig som inte har publicerats tidigare - det har blivit lite av en "upptäckarglädje".
Sen har man förstås ställt frågor om saker som man undrat över.
Ett forum skall ju vara ett växelspel.
RacerBice

Inlägg av RacerBice »

guuben skrev:Enligt Journal de Montreal har Skummen rykt ihop med KIMI efter loppet på kvällen.
Det är väl klart att Kimi inte gillar Schumis sätt att köra. Han blir ju frånåkt! :crazy:

Förresten, "Journal de Montreal", var hittar man dem på nätet? Min snabbsökning (som är det enda jag orkar med) gav inga resultat. Finns uppgifterna någon annanstans också om incidenten ovan?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ah, det var i den här topicen fighten debatterades, tyckte väl att jag hade sett den någonstans.

http://www.canoe.ca/ Fast den artikeln verkar inte finnas. Själva tidningen har ingen "riktig" nätupplaga.

Här är pitpass variant
http://www.pitpass.com/news2/news.cfm?newsid=7789
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Michael to go up against a jet fighter!

Italy’s Minister of defence, Antonio Martino, has challenged Michael Schumacher to a duel and Ferrari have accepted, setting the scene for one of the craziest races in history as the German driver pits his speed and skill against a fighter jet!

The race will take place over a 1000-meter distance, from a standing start and like all races, the first to the finish line wins. Schumacher’s Ferrari can top 400 km/h while in comparison the jet fighter peaks at 2000 km/h! Both machines will line up against each other in mid December on a fenced off landing strip of the Jetfighter base in Grosseto, Tuscany.

Ferrari President Luca di Montezemolo will explain all the details to Michael Schumacher at this weekend’s Ferrari-Maserati World Finals at the Mugello circuit.
Användarens profilbild
Hood

Inlägg av Hood »

Och plötsligt är FERRARI/ACER ett favoritstall...
// Hood.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Har jag redan postat i Toyotatopicen ju ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det där gjordes för en tio år sedan eller nåt... har för mig det var Brundle som körde en LeMans-jagga eller nåt.

Saken är väl den att bilen är så mycket axsnabbare i starten så den vinner på "relativt" korta distanser...

/E
Bernie skrev:Michael to go up against a jet fighter!

Italy’s Minister of defence, Antonio Martino, has challenged Michael Schumacher to a duel and Ferrari have accepted, setting the scene for one of the craziest races in history as the German driver pits his speed and skill against a fighter jet!

The race will take place over a 1000-meter distance, from a standing start and like all races, the first to the finish line wins. Schumacher’s Ferrari can top 400 km/h while in comparison the jet fighter peaks at 2000 km/h! Both machines will line up against each other in mid December on a fenced off landing strip of the Jetfighter base in Grosseto, Tuscany.

Ferrari President Luca di Montezemolo will explain all the details to Michael Schumacher at this weekend’s Ferrari-Maserati World Finals at the Mugello circuit.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det har gjorts flera gånger förut. Villenueve 78 eller nåt. Och Carpentier med en CART-kärra för några år sedan, har filmen här nånstans...
Jippe

Inlägg av Jippe »

Skulle man jämföra i förhållande till vikt jagarflyget vinna lätt.

Men det är väl inte det som är intressant, bara showen och marknadsföringen i sig själv. kul jippo
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

It's understood Pollock has enlisted the help of Slam Management, a Montreal based sports marketing outfit to approach various companies - mostly in Quebec - to raise enough money, thought to be around $5m, to buy the second seat at Jaguar.

We've previously reported that reliable sources had informed us that Villeneuve has already approached the Milton Keynes outfit and offered to drive on a performance related basis but was politely told that to get the second seat he would need to provide funding

It's understood that Slam Management has approached almost thirty potential backers so far, but with little success.

There has to be something very wrong when a former World Champion, CART Champion and Indy 500 has to pay for a drive, and something even more wrong when potential sponsors - particularly Canadian - can't see the value of the name Villeneuve.

Ja, något är fel när Villeneuve har rasat så långt ner på ett år.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Live via Internet på måndag ..Sauber 2004

Inlägg av guuben »

Hej
Kanske ni redan har uppmärksammat händelsen här på forumet eller nyheterna - jag hittade den inte via en supersnabb koll på Forza:

Take-Off
SAUBER PETRONAS C23
Hangar-7 Salzburg Airport

12 January 2004, 6:30 pm CET Live-broadcast on the Internet via the C23 Media Player

http://www.sauber.ch/flash.html

(Vi hörs när tävlingarna närmar sig - guuben)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bild

Väldigt lik Ferrarin från förra året.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jacques Villeneuves bittra avskedstal - en f.d. världsmästare:

"Formel-1 är tjuvarnas eldorado, där lurar bara hajarna på lättlurade offer. Jag kan räkna med ena handens fingrar stallcheferer, förare, ingenjörer och mekaniker som jobbar i Formel-1 p.g.a. kärlek till sporten. Med få undantag intresserar bara den egna välfärden och ökandet av den egna imagen (OJ! - egen anm.) . De verkar ha helt glömt varifrån de kommer och vad de var före Formel-karriären.
Snart är startfältet bara fullt av förare som Kimi Räikkönen"

(sorry - jag vet inte till vem han har gett intervjun - kanske det är en nyhetsanka?)
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

Once a champ, always a champ.

Bitter är han väl med viss rätt, han tillhör en familj som gjort allt för F1. Hans far Gilles betalade med sitt liv för sporten. R.I.P.

Jag tror att uttalandet om Kimi varken är personligt eller så allvarligt menat som har antytts, jag tror han endast vill säga att det är bra med en mix av olika personligheter och att ökat behhov av resurser (pengar) dragit tills sig ovälkommna element in i sporten.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Black Star skrev:Once a champ, always a champ.

Bitter är han väl med viss rätt, han tillhör en familj som gjort allt för F1. Hans far Gilles betalade med sitt liv för sporten. R.I.P.

Jag tror att uttalandet om Kimi varken är personligt eller så allvarligt menat som har antytts, jag tror han endast vill säga att det är bra med en mix av olika personligheter och att ökat behhov av resurser (pengar) dragit tills sig ovälkommna element in i sporten.
Jo helt rätt, jag satte in notisen bara som ett pikant inslag (som mix) och själv så smilade jag bara åt "nyheten" - värre är det för Ville att han lär varit färdig nu att t.o.m. betala t.o.m. 5 milj. dollar för att få en förarplats men platsade ändå inte in - det måste kännas bittert för en ännu relativt ung f.d. världsmästare.
Tacka vet jag Villes kämpaanda som han hade på banorna förr i tiden.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Nelson Piquet och Keke Rosbergs son Nico skall köra "mot varandra" från onsdag till fredag i ett nytt test för williams.
Jag tror att det var Autosport som hade - för nån vecka sedan Nico som favorit till eventuell testförarplats av dessa två. Nåndera väljs.
Rättelse? - jag läste på en annan plats att Nelson testas för sig 3-5- februari..!
Användarens profilbild
Black Star

Inlägg av Black Star »

Tror du menar Nelson jr (el. Nelsino). Pappa Nelson är nog för gammal vid det här laget!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Black Star skrev:Tror du menar Nelson jr (el. Nelsino). Pappa Nelson är nog för gammal vid det här laget!
Jepp..usch vilket slarv. Bägge aspiranter har det så att säga i blodet.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jag satt nyss och kollade in lite foton från Jerez-testen för att kolla in ifall det var märkbart lågt man satt i den nya McLarenbilen (KIMI gnällde på dålig sikt - "betydligt sämre än 4-17").
Av bilderna kunde man inte säga så mycket iaf - jag jämförde med bilder på exempelvis "gamla" Ferrarin.
Men jag tyckte mig se att backspeglarnas placering - inom en viss gradsektor - skilde sig betydligt på bilarna.
Dom är väl inte där bara för syns skull (en sån briljant ordlek)!
Eftersom jag är lat till min natur (ids inte läsa hela FIA-reglementet) så frågar jag här ifall nån vet ifall backspeglarna måste sitta exempelvis inom 90 grader sektorn - sett från förarplats (nackstödet?)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Speaking at the Circuit de Catalunya, the venue for his return to the cockpit of the F2003-GA, the German admitted that he wasn't worried about Williams' two drivers posing a threat to his crown, despite both Ralf and Juan Pablo Montoya setting impressive times in pre-season testing. Instead Schumi believes the strongest challenge in 2004 will come from Raikkonen, who has spent the week testing at Valencia.

Asked if he was worried about the pace shown by the new Williams FW26, the Ferrari driver told Autosport: "The dangerous one is not here. He's testing somewhere else."
Schumacher brukar ha bra pejl på hur läget är inför säsongen.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Sami skrev:
Speaking at the Circuit de Catalunya, the venue for his return to the cockpit of the F2003-GA, the German admitted that he wasn't worried about Williams' two drivers posing a threat to his crown, despite both Ralf and Juan Pablo Montoya setting impressive times in pre-season testing. Instead Schumi believes the strongest challenge in 2004 will come from Raikkonen, who has spent the week testing at Valencia.

Asked if he was worried about the pace shown by the new Williams FW26, the Ferrari driver told Autosport: "The dangerous one is not here. He's testing somewhere else."
Schumacher brukar ha bra pejl på hur läget är inför säsongen.
Jag hoppas att du (och MS) har rätt. Sällan jag håller med Skummen men nu får man väl lov att göra det. Skall vi byta epitetet för "KIMI the Iceman" till " The dangerous one" ..det skulle låta säljande sagt på "bred amerikanska"
Tillägg: Jag kollade in lite siter...det där med "The dangerous one" hittar man nu i rubrikerna.
Sami, du som tog upp saken kan väl starta en en ny topik om KIMIS förehavanden 2004 exempelvis "KIMI - the dangerous one" :D
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

M Schumacher har rätt fast fel, rätt i att det det blir en Mclaren men fel förare.
LOL och jag vet att det är David Coulthard (när han är som mest uträknad) som blir den giftigaste, det var dessutom han som satte nytt banrekord i Valencia...
Han har inget att förlora längre...
Dessutom kommer MS "bara" komma på tredje plats med lillbrorsan på andra plats.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Det som var det extra fina med det nya banrekordet av Coulthard att han gjorde det med den nya bakvingen - KIMI körde med den gamla modellen (den "tredelade" som blir förbjuden i årets tävlingar).
Kimi lär ha kört med den nya vingkonstruktionen i fredags och då var han snabbare än DC. Alltså med likadana bilar men då var i inte "föret" lika gynnsamt för att slå nya rekord.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

guuben skrev: Jag hoppas att du (och MS) har rätt. Sällan jag håller med Skummen men nu får man väl lov att göra det. Skall vi byta epitetet för "KIMI the Iceman" till " The dangerous one" ..det skulle låta säljande sagt på "bred amerikanska"
Tillägg: Jag kollade in lite siter...det där med "The dangerous one" hittar man nu i rubrikerna.
Sami, du som tog upp saken kan väl starta en en ny topik om KIMIS förehavanden 2004 exempelvis "KIMI - the dangerous one" :D
Om den där profetsian stämmer så lär vi nog får många topikar om "The dangerous one" på forumet :wink:

Men det känns väldigt lovande inför denna säsong och det var ett tag sedan man hade sådana vibbar.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

'DC har fått en ny innebörd = Dangerous Coulthard'

Ursäkta om det blir lite tjatigt men......
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Mika Häkkinen gör comeback ! - Exklusivt (åtm. nästan) för Forzas läsare.

Enligt min källa (min kompis ) så kommer Mika Häkkinen att igen köra i en McLaren.
Tyvärr så gäller saken en tvåsitsig kärra och han skall kuska omkring lite prominenta gäster/kunder.
Jag undrar om han verkligen gör det för pengarnas skull eller är det nåt slag av "för gammal god vänskaps skull"?
Man skulle kunna anta att MIKA - THE GREAT ONE har stålar så det understa ruttnar
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Till allmän kännedom:
Mitt inlägg och försvar apropå Mika Häkkinens heder har censurerats.
Jag har i fredags skrivit och förklarat/krävt till moderatorn utryckligen att uteslut hellre mig direkt från forumet än att censurera mina inlägg.
Censureringen gjordes märkväl efter mitt påpekande.
Jag är gammal nog att veta exakt vad man kan skriva eller inte skriva eller när man MÅSTE skriva/agera.

Formel1 är lyckligtvis? en sport med massor med starka känslor - det är till stora delar just därför som forumen hålls överhuvudtaget vid liv.

Guuben

Saken är nu definitivt framförd och även slutbehandlad för min del.
Så om jag försvinner härifrån före Japans GP - utan att säga hejdå - då vet ni orsaken :-)
Senast redigerad av guuben den sön feb 01, 2004 09:01, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Ferraris framvinge som man nu körde de nya rekordtiderna med är en kopia av McLarens vinge.
Det var väl det som var Todt:s tidigare utlovade överraskning i samband med Ferrari 2004:n.
Jag har själv inte sett någon bild som skulle verifiera påståendet men intressant är det ju att följa upp men kom ihåg i vilken topik/forum ni läste det här först eller var det fanns överhuvudtaget (alltid retar det någon :-) )
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Denhär veckan blir det spännande i Barcelona:
Samtidigt där är Williams, McLaren, Renault, Toyota, Bar och Sauber.
Av nån "konstig anledning" så kommer Ferrari dit med F 2003-GA bilen.
Nåja, vi får väl minska med 0.3-0.6 sekunder på Ferraris testkörningstider.
KIMI kör på tisdag och onsdag.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Which new car is the most stunning? (ung. överraskande/häpnadsväckande utseende/utförande. I pollen redogjordes inte vad det egentligen var fråga om för man antog - som jag - att alla förstår en självklarhet :D men säkerligen var det inte bränsleförbrukningen )

F2004 (13.56%)
FW26 (30.51%)
MP4-19 (22.03%)
R24 (18.64%)
BAR 006 (11.86%)
TF104 (3.39%)
Senast redigerad av guuben den sön feb 01, 2004 22:35, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Vad exakt är det du redovisar guuben, det vore intressant att få veta!
Viktminskning, förbättrad väghållning, minskad luftmotstånd, bränsleförbrukning......?
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Which new car is the most stunning? (ung. överraskande/häpnadsväckande utseende/utförande. I pollen redogjordes inte vad det egentligen var fråga om för man antog - som jag - att alla förstår en självklarhet :D men säkerligen var det inte bränsleförbrukningen )

F2004 (13.56%)
FW26 (30.51%)
MP4-19 (22.03%)
R24 (18.64%)
BAR 006 (11.86%)
TF104 (3.39%)
Har man mätt hur häpnadsväckande bilarna är i fråga om utseende, eller har man röstat på något forum, eller är det vad du själv tycker?
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:
guuben skrev:Which new car is the most stunning? (ung. överraskande/häpnadsväckande utseende/utförande. .......CLIP...
Det här blir bara märkligare och märkligare......har du länken denna gång månne :) ???
Menar du allvar ?
Jag besöker massor med platser - alltifrån isländska till italienska via engelska, tyska und so weiter.
Jag skall kolla in datorn på "besökta platser" - lovar inget. :)

EDIT efter mycket arbete = http://www.gp2004.com/index.php?lang=uk
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Men poängen var iaf att Williams FW26 hade högsta procenttal (30.51%) för någonting, och att det skulle varit bäst eller?

http://www.gp2004.com/index.php?lang=uk, goodie goodie, även fast den tyvärr inte är en länk till själva uppgiften!
Senast redigerad av Gonzo den sön feb 01, 2004 23:24, redigerad totalt 1 gång.