Ungern information??

Kungaklassen av motorsport...
SLC

Inlägg av SLC »

Blir bra det här...... Tänkte sätta ihop det här i en PDF bunt så om det är någon mer som vill ha sammansättningen mailad till sig inför Ungern så skicka bara ett mail till mig så kommer det i retur sen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

SLC, har någon nämnt att Lövis blev trea i Ungern -89 med sin Onyx. Det var då han höll på att komma i vägen för Senna och Mansell (eller Prost. Har glömt vem det var).

Tärnström
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det var på Estoril som Stefan blev trea i sin Onyx, i Ungern bröt han med växellådsproblem. Däremot var han inblandad i nåt vid en varvning som jag har för mig ledde till att Mansell körde om Senna.

Lite synd att Stefan inte är expertkommentator i F1-sändningarna, han var ganska bra som det har jag för mig. Han gjorde nåt comeback-inhopp i TV4 för nåt år sedan, undrar om inte det var Ungern förresten?

Visst tusan hade Stefan hårt motstånd på gridden, som t.ex. 1984 när han var stallkompis med Senna och bl.a. körde mot världsmästare som Prost, Mansell, Piquet, Lauda och Rosberg, plus en massa andra hyfsade förare som de Angelis, Arnoux, Lafitte, Berger, etc. Det är ju ytterst tveksamt att man i framtiden kommer att titta tillbaks på årets föraruppsättning och anse den vara av lika hög kvalitet...

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En annan bra stallkompis som Stefan hade 1984 var ju Stefan Bellof. Hmm, 1984 var verkligen ett bra år, förarmässigt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, dra åt helvete! Det var visst på Estoril. Jag som ahde en så klar minnesbild av att det var på Hungaroring. Hjärnan är inte vad den har varit. Inte för att den nånsin har varit nåt att skryta med men det är bara att konstatera att även den var bättre förr.

Tärnström
Zetor

Inlägg av Zetor »

On 2002-08-06 00:00, PS wrote:
F-n va bra! Då kan man se kvalet på lördan och sedan satsa på ett pitt-stop hos de trevliga tjejerna på söndan! :grin:
Blev det några pitt-stop i Ungern, förutom Fisichella som
blev tillräckligt långt!