De har inga motorporoblem, de har problem med värmen...Cheever skrev:Hur va det nu, hur ånga motorer har Ferrari gjort av med och har dom motorproblem ?
MALAYSIAS GP 2010 - SEPANG. Lopp 3 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vettel piskar upp Webber. Som vanligt!
Grymt kört av Kubica och Sutil.
Väl kämpat av Alonso trots växellådan.
Vingel-Hamilton.
Nico på pallen. Suveränt!
Buttons depåchansning tog nästan Hamilton med överraskning igen.
Och ett bra race i Malaysia.
Grymt kört av Kubica och Sutil.
Väl kämpat av Alonso trots växellådan.
Vingel-Hamilton.
Nico på pallen. Suveränt!
Buttons depåchansning tog nästan Hamilton med överraskning igen.
Och ett bra race i Malaysia.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det gör man redan med det nya systemet. Jag menar att Alonsos bil kunde ha hållt några kurvor till så att han hade fått några välförtjänta poäng.olag skrev:Ska det delas ut tröstpoäng nuCheever skrev:Trist att inte Alonso fick en pinne med den kämpainsatsen.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Nu träffas dom som behöver hjälp att räkna i matte trådenolag skrev:Det finns en tråd om detCheever skrev:Hur va det nu, hur ånga motorer har Ferrari gjort av med och har dom motorproblem ?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Mmm håller med.. Ferrari har snart ont om maskinerCheever skrev:Det gör man redan med det nya systemet. Jag menar att Alonsos bil kunde ha hållt några kurvor till så att han hade fått några välförtjänta poäng.olag skrev:Ska det delas ut tröstpoäng nuCheever skrev:Trist att inte Alonso fick en pinne med den kämpainsatsen.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Och bred käke. Bild från Jaguartiden: http://www.life.com/image/1820024
Senast redigerad av ANFRAN den sön apr 04, 2010 12:05, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 259
- Blev medlem: fre okt 19, 2007 17:14
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Om Han är "normal" med dom måtten vad är jag då? 10cm kortare samma vikt?Depeche skrev:Ja verkligen hahaplatt skrev:Han har anorexia
1.85 och 75kg (80kg innan säsongen)
Fett eller?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Det vet jag inte...Men jag vet att någon minns inte vem gjorde det och då tappa han hjulet och fick straff för det.REP skrev:Okey, men varför körde schumi inte till depå för byte av däck ?olag skrev:Det var hjulbulten enligt Blomman och Eje..REP skrev:Ser ut som bakre vänster hjulupphängning gick sönder för schumi
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Ja... han har ju bevisligen åkt på tre hjul tidigare...REP skrev:Okey, men varför körde schumi inte till depå för byte av däck ?olag skrev:Det var hjulbulten enligt Blomman och Eje..REP skrev:Ser ut som bakre vänster hjulupphängning gick sönder för schumi
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Bra fraga men jag antar att nat gick sonder i hjulupphangningen i och med hjulbulten annars finns de ju ingen anledning till att parkera.
Annu ett race da man inte far se var han star...
Alonso gjorde precis som schumi och korde sonder grejerna men han gjorde en bra insats.
Hamilton skulle statt pa pallen idag om han inte fastnat bakom suitil, men dar ser vi aterigen hur svart de e att ta sig forbi, Maclaren har bra toppfart samt har Hamilton varit bast i stort sett hela helgen men anda tar han inte sig forbi...
Rosberg gor ett bra lopp med en 3e plats.
Skont att de var tort.
Annu ett race da man inte far se var han star...
Alonso gjorde precis som schumi och korde sonder grejerna men han gjorde en bra insats.
Hamilton skulle statt pa pallen idag om han inte fastnat bakom suitil, men dar ser vi aterigen hur svart de e att ta sig forbi, Maclaren har bra toppfart samt har Hamilton varit bast i stort sett hela helgen men anda tar han inte sig forbi...
Rosberg gor ett bra lopp med en 3e plats.
Skont att de var tort.
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Depeche skrev:Ja du är nog lite överviktig då.platt skrev:Om Han är "normal" med dom måtten vad är jag då? 10cm kortare samma vikt?Depeche skrev: Ja verkligen haha
1.85 och 75kg (80kg innan säsongen)
Fett eller?
Låter inte bra det där.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
http://www.dietguiden.com/bmiplatt skrev:Om Han är "normal" med dom måtten vad är jag då? 10cm kortare samma vikt?Depeche skrev:Ja verkligen hahaplatt skrev:Han har anorexia
1.85 och 75kg (80kg innan säsongen)
Fett eller?
gör testen och se vad du får för svar
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Skoja bara...inget fel alls.platt skrev:Depeche skrev:Ja du är nog lite överviktig då.platt skrev: Om Han är "normal" med dom måtten vad är jag då? 10cm kortare samma vikt?
Fett eller?
Låter inte bra det där.
Menar bara att många av F1-förarna verkar ju banta ner sig en hel del.
Så det är ju ett fåtal förare som har lite mer normal vikt.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Äntligen fick vi en förklaring på vad som egentligen hände i Monaco.Crazy F1 skrev:Bra fraga men jag antar att nat gick sonder i hjulupphangningen i och med hjulbulten annars finns de ju ingen anledning till att parkera.
Jodå. På sidan om, räcker gott för mig i alla fall...Crazy F1 skrev:Annu ett race da man inte far se var han star..
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Vi skulle göra som i mode värden. Bojkotta undernärda förare, fram med valkar och öl magarDepeche skrev:Skoja bara...inget fel alls.platt skrev:Depeche skrev: Ja du är nog lite överviktig då.
Låter inte bra det där.
Menar bara att många av F1-förarna verkar ju banta ner sig en hel del.
Så det är ju ett fåtal förare som har lite mer normal vikt.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det verkar ha varit lite småknepigt att köra den där Ferrarin:
"From the start things went wrong," Alonso told Spanish television. "On the formation lap my gearbox broke and I had no clutch during the race, so I had to brake in a weird way.
"I had to first gear down and then push the throttle hard so it would engage the gear for that corner.
"So it was probably the hardest race of my whole life in terms of driving, because I had to improvise for every corner. But even so we were going to get a few points, which in the end was not possible because of the engine.
"But if the gearbox and then the engine are going to break, it's better than in happens when you are ninth than when you are leading and you lose 25 points."
He added: "A tough weekend. Sometimes it's us, sometimes it's other. You have to take the opportunities."
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
I ljuset av detta så känns det lite märkligt att han inte bara tog bilen i mål istället för att chansa när det bara var två varv kvar...LuckyStrike1 skrev:Det verkar ha varit lite småknepigt att köra den där Ferrarin:
"From the start things went wrong," Alonso told Spanish television. "On the formation lap my gearbox broke and I had no clutch during the race, so I had to brake in a weird way.
"I had to first gear down and then push the throttle hard so it would engage the gear for that corner.
"So it was probably the hardest race of my whole life in terms of driving, because I had to improvise for every corner. But even so we were going to get a few points, which in the end was not possible because of the engine.
"But if the gearbox and then the engine are going to break, it's better than in happens when you are ninth than when you are leading and you lose 25 points."
He added: "A tough weekend. Sometimes it's us, sometimes it's other. You have to take the opportunities."
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Kod: Markera allt
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 05
To : The Stewards of the Meeting Date : 01 April 2010
Time : 13:35
Technical Delegate’s Report
The drivers entered in the 2010 Formula One Championship have used the below listed
number of new engines during this season up to now:
Number Car Driver New engines used so far
01 McLaren Mercedes Jenson Button 2
02 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 2
03 Mercedes Benz Michael Schumacher 2
04 Mercedes Benz Nico Rosberg 2
05 RBR Renault Sebastian Vettel 2
06 RBR Renault Mark Webber 1
07 Ferrari Felipe Massa 3
08 Ferrari Fernando Alonso 3
09 Williams Cosworth Rubens Barrichello 1
10 Williams Cosworth Nico Hülkenberg 1
11 Renault Robert Kubica 1
12 Renault Vitaly Pertrov 1
14 Force India Mercedes Adrian Sutil 2
15 Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 2
16 STR Ferrari Sébastien Buemi 2
17 STR Ferrari Jaime Alguersuari 2
18 Lotus Cosworth Jarno Trulli 2
19 Lotus Cosworth Heikki Kovalainen 2
20 HRT Cosworth Karun Chandhok 1
21 HRT Cosworth Bruno Senna 2
22 BMW Sauber Ferrari Pedro De La Rosa 1
23 BMW Sauber Ferrari Kamui Kobayashi 1
24 Virgin Cosworth Timo Glock 1
25 Virgin Cosworth Lucas Di Grassi 2
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 06
To : The Stewards of the Meeting Date : 01 April 2010
Time : 15:49
Technical Delegate’s Report
Between 10:00 and 15:45 today the following cars underwent preliminary scrutineering:
Car numbers Team
1, 2 : Vodafone McLaren Mercedes
3, 4 : Mercedes GP Petronas Formula One Team
5, 6 : Red Bull Racing
7, 8 : Scuderia Ferrari Marlboro
9, 10 : AT & T Williams
11, 12 : Renault F1 Team
14, 15 : Force India F1 Team
16, 17 : Scuderia Toro Rosso
18, 19 : Lotus Racing
20, 21 : HRT F1 Team
22, 23 : BMW Sauber F1 Team
24, 25 : Virgin Racing
All the above cars were found to be in conformity with the safety requirements of the 2010
FIA Formula One Technical Regulations.
The cockpit exit time according to Article 13.1 of the 2010 FIA Formula One Technical
Regulations and the clearance of the driver’s knees according to Article 13.3 of the 2010
FIA Formula One Technical Regulations have been successfully checked with the driver
Fairuz Fauzy.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 18
To : The Stewards of the Meeting Date : 02 April 2010
Time : 16:40
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
After the first free practice session:
It was checked that all cars did not exceed 18000 rpm during the first free practice
session.
The fuel pressure of all cars during the first free practice session was checked.
A fuel sample was taken from car number 24.
After the second free practice session:
Car numbers 17 and 20 were weighed.
Car numbers 17 and 20 were checked for the following:
1) Bodywork around the front wheels
2) Front wing height and overhang
3) Rear wing height and overhang
4) Front and rear wing width
5) Rear wing configuration
6) Rear bodywork area
7) Rear winglet height
8) Stepped bottom
9) Overall height
10) Overall width
It was checked on car number 17 that the reverse gear was in working order.
The tyres used by all drivers during the sessions today have been checked.
A fuel sample was taken from car number 10.
The results of fuel analyses show that the fuels were the same as ones, which had been
approved for use by the relevant competitors prior to the Event.
All the above items were found to be in conformity with 2010 FIA Formula One Technical
Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 24
To : The Stewards of the Meeting Date : 02 April 2010
Time : 20:31
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
The following drivers will use a new engine for the remainder of the event:
Number Car Driver Previously used engines
06 Red Bull Racing Renault Mark Webber 1
09 Williams Cosworth Rubens Barrichello 1
10 Williams Cosworth Nico Hülkenberg 1
11 Renault Robert Kubica 1
20 HRT Cosworth Karun Chandhok 1
22 BMW Sauber Ferrari Pedro De La Rosa 1
23 BMW Sauber Ferrari Kamui Kobayashi 1
24 Virgin Cosworth Timo Glock 1
The engine used by the above drivers is one of the eight new engines allowed for the 2010
Championship season and this is in conformity with Article 28.4a of the 2010 Formula One
Sporting Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 25
To : The Stewards of the Meeting Date : 02 April 2010
Time : 20:33
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
The following drivers will start the third Event of the 2010 Formula One World
Championship with a new gearbox:
Number Car Driver
16 STR Ferrari Sébastien Buemi
23 BMW Sauber Ferrari Kamui Kobayashi
24 Virgin Cosworth Timo Glock
25 Virgin Cosworth Lucas Di Grassi
The above drivers did not finish the last race in Melbourne and are in conformity with
Article 28.6a of the 2010 Formula One Sporting Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 31
To : The Stewards of the Meeting Date : 03 April 2010
Time : 20:30
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
Before the qualifying practice session:
It was confirmed for all cars that the nominated gear ratios for use during the reminder of
this event belong to the 30 numerical change gear ratio pairs declared to the FIA technical
delegate at or before the first Event of the 2010 Championship
The thickness of the brake discs of all cars taking part in the qualifying session was
checked.
During the qualifying practice session:
Car numbers 02, 07 and 22 were weighed.
Car numbers 02, 07 and 22 were checked for the following:
1) Bodywork around the front wheels
2) Front wing height and overhang
3) Rear wing height and overhang
4) Front and rear wing width
5) Rear wing configuration
6) Rear bodywork area
7) Rear winglet height
8) Stepped bottom
9) Diffuser height
10) Diffuser width
11) Overall height
12) Overall width
Fuel samples were taken from car numbers 16 and 20.
After the qualifying practice session:
Car numbers 03, 04, 05, 06, 09, 10, 11, 14, 15 and 23 were weighed.
Car numbers 03, 04, 05, 06, 09, 10, 11, 14, 15 and 23 were checked for the following:
1) Bodywork around the front wheels
2) Front wing height and overhang
3) Rear wing height and overhang
4) Front and rear wing width
5) Rear wing configuration
6) Rear bodywork area
7) Rear winglet height
8) Stepped bottom
9) Diffuser height
10) Diffuser width
11) Overall height
12) Overall width
The chassis identification transponders have been confirmed for the top ten cars.
The profile and the angle of the prescribed front wing section in Article 3.7.3 of the 2010
Formula One Technical Regulations was checked on car numbers 03, 04, 11, 14, 15 and
23.
It was confirmed for car numbers 03, 04, 05, 06, 09, 10, 11, 14, 15 and 23 that any vertical
cross section of bodywork normal to the car centre line and situated in the volumes
defined in Article 3.8.4 form one tangent continuous curve on its external surface with a
radius no less than 75mm.
The front and rear suspension arrangement was checked on car numbers 04, 06 and 14.
Hardware identification checks have been carried out on car number 10.
The units locking status was checked on all cars.
The logger usage was checked on car numbers 03, 04, 05, 06, 11, 14, 15, 22 and 23.
Software version checks have been carried out on all cars.
Gear shift data checks have been carried out for car numbers 03, 04, 05, 06, 09, 10, 11,
14, 15, 22 and 23.
The gear shift configuration of car numbers 03, 04, 05, 06, 09, 10, 11, 14, 15, 22 and 23
was checked.
The driver torque demand map gradient was checked on car numbers 03, 05, 06, 09, 10,
11, 15 and 23.
The front wing control was checked for car numbers 03, 09, 11 and 15.
It was checked that all cars did not exceed 18000 rpm during the qualifying practice
session.
The fuel pressure of all cars during the qualifying session was checked.
The tyres used by all drivers during the sessions today have been checked.
Fuel samples were taken from car numbers 06, 11 and 23.
All the fuel samples have been checked for density and analysed by gas chromatography.
The results of fuel analyses show that the fuels were the same as ones, which had been
approved for use by the relevant competitors prior to the Event.
The following software versions have been used by the teams during the qualifying
sessions:
Team FIA Standard ECU system version
BMW Sauber V1.00.0073
Ferrari V1.00.0073
Force India V1.00.0073
HRT V1.00.0073
Lotus V1.00.0073
McLaren V1.00.0073
Mercedes V1.00.0073
Red Bull V1.00.0073
Renault V1.00.0073
Toro Rosso V1.00.0073
Virgin V1.00.0072
Williams V1.00.0073
All the above items were found to be in conformity with 2010 FIA Formula One Technical
Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 36
To : The Stewards of the Meeting Date : 04 April 2010
Time : 14:57
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
The following parts have been replaced during the Parc Fermé yesterday and today:
McLaren Mercedes:
Car 01: Floor assembly
Nose and front wing assembly
Mercedes Benz:
Car 04: Chassis pitot
Red Bull Racing Renault:
Car 05: RHS rear pullrod assembly (strain gauge failure)
Four rain light AV montings
LHS lower heatshield
LHS inboard CV boot
Car 06: LHS rear upright and driveshaft assembly
AVS bottle O-ring
Ferrari:
Car 07: Engine pneumatic system line and connection
RHS rear pushrod (load cell failure)
Lower gearbox carbon protection
LHS rear internal brake LVDT
Laser mirror tape
Car 08: Engine pneumatic pressure regulator
Engine pneumatic deflate valve
Laser mirror tape
Williams Cosworth:
Car 09: RHS rear damper potentiometer
Car 10: LHS lower wishbone (broken brake pipe)
Renault:
Car 11: Differential pressure sensor hydraulic manifold
RHS upper engine heatshield
Car 12: Live lock on RHS quarter panel
Tube on driver drink kit
Rear view mirror
Force India Mercedes:
Car 14: RHS front wheel speed sensor
Car 15: RHS rearward barge board bracket
RHS front wheel speed sensor
Layshaft seal
STR Ferrari:
Car 16: LHS rear brake disc cover
RHS exhaust tail pipe
Floor assembly
Pitot Sensor
Car 17: Two RHS oil pipe hose clamps
Lotus Cosworth:
Car 18: RHS front wing strake
Live loc on LHS side pod
Car 19: Gearbox oil pipe O-rings
High pressure hydraulic accumulator charger line and valve
HRT Cosworth:
Car 20: Two RHS exhaust pipe connection screws
Heat protection shield on engine cover
RHS barge board
Car 21: RHS mirror glass
CBT-telemetry cable
BMW Sauber Ferrari:
Car 22: LHS lower water hose and two clamps
Air bottle tube and dry coupler
Engine pressure sensor
Virgin Cosworth:
Car 24: RHS rearward barge board mounts
LHS rearward barge board
RHS front wing endplate
High pressure fuel filter
Engine air bottle
T-tray strap
All above parts have been replaced with the approval of the FIA technical delegate
following a written request from the team concerned, this being in accordance with Article
34.1 of the 2010 Formula One Sporting Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
2010 MALAYSIAN GRAND PRIX
From : The FIA Formula One Technical Delegate Document : 41
To : The Stewards of the Meeting Date : 04 April 2010
Time : 19:32
TECHNICAL DELEGATE’S REPORT
Before the race:
The following parts have been replaced today after 15:00 and before the start of the race:
STR Ferrari:
Car 16: Driver’s seat
BMW Sauber Ferrari:
Car 22: Radio
A fuel sample was taken from car numbers 08, 14 and 18 and analysed during the race.
On the grid it was checked that all cars had fitted their tyres when the 3-Minutes board was
shown.
After the race:
The following cars were weighed:
Number Car Driver
01 McLaren Mercedes Jenson Button
02 McLaren Mercedes Lewis Hamilton
04 Mercedes Benz Nico Rosberg
05 Red Bull Racing Renault Sebastian Vettel
06 Red Bull Racing Renault Mark Webber
07 Ferrari Felipe Massa
09 Williams Cosworth Rubens Barrichello
10 Williams Cosworth Nico Hülkenberg
11 Renault Robert Kubica
14 Force India Mercedes Adrian Sutil
16 STR Ferrari Sébastien Buemi
17 STR Ferrari Jaime Alguersuari
18 Lotus Cosworth Jarno Trulli
19 Lotus Cosworth Heikki Kovalainen
20 HRT Cosworth Karun Chandhok
21 HRT Cosworth Bruno Senna
25 Virgin Cosworth Lucas Di Grassi
The steering wheel of all classified cars has been checked.
Car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 07, 10, 11, 14 and 17 were checked for the following:
1) Bodywork around the front wheels
2) Front wing height and overhang
3) Rear wing height and overhang
4) Front and rear wing width
5) Rear wing configuration
6) Rear bodywork area
7) Rear winglet height
8) Skidblock thickness
9) Stepped bottom
10) Diffuser height
11) Diffuser area
12) Overall height
13) Overall width
The maximum distance between the adjacent rear wing sections at any longitudinal plane
was checked on car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 07, 10, 11, 14 and 17.
The units locking status was checked on car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 10, 14 and 17.
Software version checks have been carried out on car number 01, 02, 04, 05, 06, 10, 14
and 17.
The logger usage was checked on car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 10, 14 and 17.
The start data of car numbers 01, 02, 04, 06, 07, 10 and 14 have been checked.
Engine protections were checked on car numbers 02, 04, 05, 06, 10, 14 and 17.
The gear shift data of car numbers 04, 05, 06, 10 and 14 have been checked.
The gear shift configuration of car numbers 04, 05, 06, 10 and 14 was checked.
The logged pressure within the engine cooling system during the race was checked on car
numbers 01, 02, 04, 05, 06, 07, 10, 11, 14 and 17.
It was checked that car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 14 and 17 did not exceed 18000 rpm
during the race.
The fuel pressure of car numbers 01, 02, 04, 05, 06, 14 and 17 during the race was
checked.
The tyres used by all drivers during the sessions today have been checked.
A fuel sample was taken from car numbers 02 and 04.
The fuel samples have been checked for density and analysed by gas chromatography.
The results of all the fuel analyses show that the fuels were the same as ones, which had
been approved for use by the relevant competitors prior to the Event.
All car weights and the items checked were found to be in conformity with the 2010 FIA
Formula One Technical Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical Delegate
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag har ingen aning om omkörningsförsöket på Button i T1 hade minsta påverkan på motor eller växellådshaveriet eller inte.PC: skrev:I ljuset av detta så känns det lite märkligt att han inte bara tog bilen i mål istället för att chansa när det bara var två varv kvar...LuckyStrike1 skrev:Det verkar ha varit lite småknepigt att köra den där Ferrarin:
"From the start things went wrong," Alonso told Spanish television. "On the formation lap my gearbox broke and I had no clutch during the race, so I had to brake in a weird way.
"I had to first gear down and then push the throttle hard so it would engage the gear for that corner.
"So it was probably the hardest race of my whole life in terms of driving, because I had to improvise for every corner. But even so we were going to get a few points, which in the end was not possible because of the engine.
"But if the gearbox and then the engine are going to break, it's better than in happens when you are ninth than when you are leading and you lose 25 points."
He added: "A tough weekend. Sometimes it's us, sometimes it's other. You have to take the opportunities."
Men jag tycker det var bra att han gick för omkörning, att han försökte tjäna en placering och att han satsade in i det allra sista.
Det visar också att racerförare inte fisåker och samlar poäng utan att de är just racerförare.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
Har denne Fairuz (som efter att jag googlat visade sig vara testförare för Lotus) utvärderat cockpit exit time för alla bilarna?Pastis skrev:Kod: Markera allt
All the above cars were found to be in conformity with the safety requirements of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations. The cockpit exit time according to Article 13.1 of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations and the clearance of the driver’s knees according to Article 13.3 of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations have been successfully checked with the driver Fairuz Fauzy.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Självklart bara för den bil han ska köra, dvs. Lotusen.Fredrik i Trollhättan skrev:Har denne Fairuz (som efter att jag googlat visade sig vara testförare för Lotus) utvärderat cockpit exit time för alla bilarna?Pastis skrev:Kod: Markera allt
All the above cars were found to be in conformity with the safety requirements of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations. The cockpit exit time according to Article 13.1 of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations and the clearance of the driver’s knees according to Article 13.3 of the 2010 FIA Formula One Technical Regulations have been successfully checked with the driver Fairuz Fauzy.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish