Utan att ha läst igenom tråden kommer här mina insiktsfulla kommentarer från F1:s första kvällslopp sett på en gryning 15-tummare på kanalen Telecinco på ett obegripligt språk.
Till att börja med var det rätt man som vann, lika många svordomar på spanska jag lärde mig på kvalet, lika många superlativer blev det på söndagen, rena rama Ferdinand på julafton.
Spansk TV:s införprogram var en riktig hit, även för mig som endast behärskar ett fåtal ord på språket i fråga. Pedro och en programledare vandrade runt banan och språkade om kurvor och annat. Bland annat så petade de la Rosa på en kurb-bit och påpekadeatt "den här kommer att lossna under loppet" och mycket riktigt var det bitar som for iväg och man varnade för detta. Sen kom det ett flertal olika folk från stallen cyklandes runt banan och man morsade och språkade lite samtidigt som det kom VIP-gäster i golfbilar och ville bli fotade tillsamnns med PdLR.
Sen visade man ett inslag om belysningen som var intressant (kanske visades här med?) bland annat sa man att det var 3000 lux? Och att en fotbollsarena har 800? Kan inte riktigt skalorna, men det lös son fan!
Och loppet tycker jag var en succé! Riktigt bra lopp, även om nu det var ett litet lotteri, men ändå. Alonso som segrare, Rosberg sopm tvåa! Riktigt skoj! Sen att Ferrari överlät VM-titeln kan man ju kanske diskutera om det var så jättansbra gjort.
Det är säkert ingen här som har sagt att Ferrari borde se över sitt depåsystem? Nä, det börjar fan se ut som på 90-talet, man visste aldrig om bilfan kom ut ur depån igen när en Ferrari gick i depå...
När mekarna hade fått vin till lunch gjorde man däcksbyten på rekordtider, men mest som oftast blev det pannkaka. Måste det till en arrogant skitstövel (Todt då

) för att det ska funka i det förbannade stallet?
Bra och underhållande lopp hur som haver, och visst fan gick det att köra om lite. Underhållande helt enkelt, och det är fan inte att förakta i dessa dagar.
Snygga stallorder feresten av Renutt att sätta Piquet i muren näs Alonso hade vart i depå