SINGAPORE GP 2008 - SINGAPORE CITY
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ärligt talat - så klantiga som hela Ferraristallet varit i år så tycker inte jag i alla fall att man förtjänar VM-titeln - om nu Massa tar den.
Vore kanske bra om någon annan tog över stafettpinnen så Ferrari får något att tänka på inför nästa säsong och inser att en rejäl uppryckning krävs i alla led. Detta är inte värdigt ett stall som Ferrari.
Gissar att McLaren och Hamilton inte slutat skratta än..
Vore kanske bra om någon annan tog över stafettpinnen så Ferrari får något att tänka på inför nästa säsong och inser att en rejäl uppryckning krävs i alla led. Detta är inte värdigt ett stall som Ferrari.
Gissar att McLaren och Hamilton inte slutat skratta än..
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: lör feb 02, 2002 01:00
- Ort: Norrköping
Menar Massa på fullt allvar att de kan få grön lampa innan riggen är bortkopplad?
"Of course we could return to using a lollipop, but today's problem was not about this," Massa added, explaining that because a mechanic pressed a button too soon, the green light on the driver gantry simply came on too soon.
Det där tror jag inte ett dugg på.
"Of course we could return to using a lollipop, but today's problem was not about this," Massa added, explaining that because a mechanic pressed a button too soon, the green light on the driver gantry simply came on too soon.
Det där tror jag inte ett dugg på.
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Ferrari börjar se ut som innan MS fick ordning på dom..Petrol skrev:Ärligt talat - så klantiga som hela Ferraristallet varit i år så tycker inte jag i alla fall att man förtjänar VM-titeln - om nu Massa tar den.
Vore kanske bra om någon annan tog över stafettpinnen så Ferrari får något att tänka på inför nästa säsong och inser att en rejäl uppryckning krävs i alla led. Detta är inte värdigt ett stall som Ferrari.
Gissar att McLaren och Hamilton inte slutat skratta än..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 397
- Blev medlem: fre okt 05, 2007 13:38
- Ort: uppland
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Här är hela helgens program från F1.com:
2008 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
Thursday 25th September
Formula One Press Conference - Press Room 18:00
Friday 26th September
Formula BMW Pacific Practice Session 15:00 - 15:25
Aston Martin Practice Session 15:50 - 16:20
Porsche Carrera Cup Practice Session 16:40 - 17:25
Formula BMW Pacific Qualifying Session 17:50 - 18:15
Formula One Friday Practice 1 19:00 - 20:30
Formula One Friday Practice 2 21:30 - 23:00
Formula One Press Conference - Press Room 23:15
Saturday 27th September
Celebrity Challenge (FIAT 500) Qualifying Session 15:00 - 15:30
Aston Martin Qualifying Session 15:50 - 16:20
Formula BMW Pacific First Race (10 Laps or 25 Mins) 16:50 - 17:15
Porsche Carrera Cup Qualifying Session 17:45 - 18:15
Formula One Saturday Practice 19:00 - 20:00
Celebrity Challenge (FIAT 500) Race (25 Mins) 20:30 - 21:00
Formula One Qualifying 22:00
Sunday 28th September
Aston Martin Asia Cup Race (10 Laps or 25 Mins) 15:30 - 16:00
Formula BMW Pacific Second Race (10 Laps or 25 Mins) 16:30 - 17:00
Porsche Carrera Cup Race (12 Laps or 30 Mins) 17:30 - 18:05
Formula One Drivers' Track Parade 18:30
Formula One Race 20:00
2008 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
Thursday 25th September
Formula One Press Conference - Press Room 18:00
Friday 26th September
Formula BMW Pacific Practice Session 15:00 - 15:25
Aston Martin Practice Session 15:50 - 16:20
Porsche Carrera Cup Practice Session 16:40 - 17:25
Formula BMW Pacific Qualifying Session 17:50 - 18:15
Formula One Friday Practice 1 19:00 - 20:30
Formula One Friday Practice 2 21:30 - 23:00
Formula One Press Conference - Press Room 23:15
Saturday 27th September
Celebrity Challenge (FIAT 500) Qualifying Session 15:00 - 15:30
Aston Martin Qualifying Session 15:50 - 16:20
Formula BMW Pacific First Race (10 Laps or 25 Mins) 16:50 - 17:15
Porsche Carrera Cup Qualifying Session 17:45 - 18:15
Formula One Saturday Practice 19:00 - 20:00
Celebrity Challenge (FIAT 500) Race (25 Mins) 20:30 - 21:00
Formula One Qualifying 22:00
Sunday 28th September
Aston Martin Asia Cup Race (10 Laps or 25 Mins) 15:30 - 16:00
Formula BMW Pacific Second Race (10 Laps or 25 Mins) 16:30 - 17:00
Porsche Carrera Cup Race (12 Laps or 30 Mins) 17:30 - 18:05
Formula One Drivers' Track Parade 18:30
Formula One Race 20:00
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tor mar 01, 2007 10:44
Jovisst var det betydligt mer spänning i Singapore loppet än vad någon vågat hoppas på
Det var ju kul att Rosberg hadde sån fart i sin kärra, men visst undrar man varför det tog sån tid innan straffen mot dom som tankade när depån var stängd, delades ut. Alla viste att dom skulle komma, ändå satt Domarna/fyllgubbarna och ältade detta så länge att man nästan trode att det skulle delas ut först efter loppet (det hade ju inte vart så bra för Rosberg med 25 sek tillägg). Detta var ju direkt avgörande till Rosbergs fördel som hann köra från "broms klossen i Toyotan".
Sen tycker jag straffskalan är rätt komisk:
Om du tvingas in i depån trots att den är stängd blir straffet 10 Sek Stop and go.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil är det okej så länge ingen i depån riskerar skador, Eller?.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil och dessutom riskerar ett 10 tal depåarbetare är det nästan lika illa som om du tankat vid fel tillfälle, och man tvingas in i depån en extra gång, men man slipper stå still i 10 Sek.
Det var ju kul att Rosberg hadde sån fart i sin kärra, men visst undrar man varför det tog sån tid innan straffen mot dom som tankade när depån var stängd, delades ut. Alla viste att dom skulle komma, ändå satt Domarna/fyllgubbarna och ältade detta så länge att man nästan trode att det skulle delas ut först efter loppet (det hade ju inte vart så bra för Rosberg med 25 sek tillägg). Detta var ju direkt avgörande till Rosbergs fördel som hann köra från "broms klossen i Toyotan".
Sen tycker jag straffskalan är rätt komisk:
Om du tvingas in i depån trots att den är stängd blir straffet 10 Sek Stop and go.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil är det okej så länge ingen i depån riskerar skador, Eller?.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil och dessutom riskerar ett 10 tal depåarbetare är det nästan lika illa som om du tankat vid fel tillfälle, och man tvingas in i depån en extra gång, men man slipper stå still i 10 Sek.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Håller med.B BUS skrev:
Sen tycker jag straffskalan är rätt komisk:
Om du tvingas in i depån trots att den är stängd blir straffet 10 Sek Stop and go.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil är det okej så länge ingen i depån riskerar skador, Eller?.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil och dessutom riskerar ett 10 tal depåarbetare är det nästan lika illa som om du tankat vid fel tillfälle, och man tvingas in i depån en extra gång, men man slipper stå still i 10 Sek.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 53
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 11:18
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Hela SC grejen är minst sagt skummmm, Är man vid rätt plats när en olycka sker och hinner in i depån så är allt okej, men om SC bilen hinner ut innan man hinner fram så blir det internering i depån några varv senare. Först tappas det placeringar för depåstoppet som man inte får köra ifatt innan SC släpper fältet, och sedan ett stop & Go.olag skrev:Håller med.B BUS skrev:
Sen tycker jag straffskalan är rätt komisk:
Om du tvingas in i depån trots att den är stängd blir straffet 10 Sek Stop and go.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil är det okej så länge ingen i depån riskerar skador, Eller?.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil och dessutom riskerar ett 10 tal depåarbetare är det nästan lika illa som om du tankat vid fel tillfälle, och man tvingas in i depån en extra gång, men man slipper stå still i 10 Sek.
Borde inte det här ses över igen tills nästa säsong? Bedrövligt dålig regel!
-
- Inlägg: 1389
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Tumba
Det är för bedrövligt att Ferrari slarvar på detta sättet när de har en sån möjlighet att få 2 olika förare på 2 år som världsmästare.
När jag tänker på det så är det en stor bedrift om de lyckas med det men nu blir det tufft att slå Hamilton.
Kimi behöver skärpa till sig ordentligt till att börja med om det ska gå vägen för Massa och inga fler misstag får göras av stallet.
I övrigt är jag förvånad över att Singapore blev en sån lyckad tävling som det blev trots att SC återigen både förstör och gav oss ytterligare en segrare i år.
Förstörde pga att fighten om segern bland topp 4 i tabellen uteblev helt.
Ser fram emot nästa säsong och Singapore för det såg verkligen ut som att förarna fick kämpa med bilarna och det är en fröjd att se hur de hanterar bilarna.
När jag tänker på det så är det en stor bedrift om de lyckas med det men nu blir det tufft att slå Hamilton.
Kimi behöver skärpa till sig ordentligt till att börja med om det ska gå vägen för Massa och inga fler misstag får göras av stallet.
I övrigt är jag förvånad över att Singapore blev en sån lyckad tävling som det blev trots att SC återigen både förstör och gav oss ytterligare en segrare i år.
Förstörde pga att fighten om segern bland topp 4 i tabellen uteblev helt.
Ser fram emot nästa säsong och Singapore för det såg verkligen ut som att förarna fick kämpa med bilarna och det är en fröjd att se hur de hanterar bilarna.
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
Verkar som Hamilton trodde att Coulthard skulle hjälpa honom i Singapore bara för att de båda är Britter.
But Hamilton rued getting 'stuck behind' his British compatriot David Coulthard, a Scot who drives for Red Bull.
"I hoped my fellow Brit might help me out, but he was in the points and wanted a good result," he told The Times.
But Hamilton rued getting 'stuck behind' his British compatriot David Coulthard, a Scot who drives for Red Bull.
"I hoped my fellow Brit might help me out, but he was in the points and wanted a good result," he told The Times.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Andra sidan av myntet säger att det är starkt att vara kvar i fighten trots alla missar man gjort.Petrol skrev:Ärligt talat - så klantiga som hela Ferraristallet varit i år så tycker inte jag i alla fall att man förtjänar VM-titeln - om nu Massa tar den.
Vore kanske bra om någon annan tog över stafettpinnen så Ferrari får något att tänka på inför nästa säsong och inser att en rejäl uppryckning krävs i alla led. Detta är inte värdigt ett stall som Ferrari.
Gissar att McLaren och Hamilton inte slutat skratta än..
-
- Inlägg: 53
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 11:18
Hade du hellre sett dem tävla bland resterna av Piquet's Renault? Nej, jag förstår hur du menar men SC är en företeelse som måste tas med i beräkningarna. En slumpartad faktor som trots allt alla nog är tacksamma för, även om det kastar om i ledet.Hannu skrev: I övrigt är jag förvånad över att Singapore blev en sån lyckad tävling som det blev trots att SC återigen både förstör och gav oss ytterligare en segrare i år.
Förstörde pga att fighten om segern bland topp 4 i tabellen uteblev helt.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är ju egentligen inte svårare än att stallen har soppa för 2-3 varv i beräkningen i sin depåstrategi. Och till sist är det lika för alla. Massa kunde ju t.ex. ligga ute tills depån öppnades.Petrol skrev:Hela SC grejen är minst sagt skummmm, Är man vid rätt plats när en olycka sker och hinner in i depån så är allt okej, men om SC bilen hinner ut innan man hinner fram så blir det internering i depån några varv senare. Först tappas det placeringar för depåstoppet som man inte får köra ifatt innan SC släpper fältet, och sedan ett stop & Go.olag skrev:Håller med.B BUS skrev:
Sen tycker jag straffskalan är rätt komisk:
Om du tvingas in i depån trots att den är stängd blir straffet 10 Sek Stop and go.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil är det okej så länge ingen i depån riskerar skador, Eller?.
Men om man bryter mot depå reglerna och håller på att ramma en annan bil och dessutom riskerar ett 10 tal depåarbetare är det nästan lika illa som om du tankat vid fel tillfälle, och man tvingas in i depån en extra gång, men man slipper stå still i 10 Sek.
Borde inte det här ses över igen tills nästa säsong? Bedrövligt dålig regel!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Det var därför Ferrari skulle ha med sig hela tankriggen kopplad till Massas bil efter första SC. Så dom skulle garanterat ha soppa kvar om det blev en SC tillEnzoF1 skrev:
Det är ju egentligen inte svårare än att stallen har soppa för 2-3 varv i beräkningen i sin depåstrategi. Och till sist är det lika för alla. Massa kunde ju t.ex. ligga ute tills depån öppnades.
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
haha good one!olag skrev:Det var därför Ferrari skulle ha med sig hela tankriggen kopplad till Massas bil efter första SC. Så dom skulle garanterat ha soppa kvar om det blev en SC tillEnzoF1 skrev:
Det är ju egentligen inte svårare än att stallen har soppa för 2-3 varv i beräkningen i sin depåstrategi. Och till sist är det lika för alla. Massa kunde ju t.ex. ligga ute tills depån öppnades.
Hade ju varit en syn för gudarna, en F1-bil ute på banan med en tankrigg på släp.
-
- Inlägg: 1389
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Tumba
Ja att SC behövs är ju självklart men reglerna som följer efter att den har tagits i bruk borde man kunna göra något åt och förmodligen gör dom nog det tills nästa år.Flamman skrev:Hade du hellre sett dem tävla bland resterna av Piquet's Renault? Nej, jag förstår hur du menar men SC är en företeelse som måste tas med i beräkningarna. En slumpartad faktor som trots allt alla nog är tacksamma för, även om det kastar om i ledet.Hannu skrev: I övrigt är jag förvånad över att Singapore blev en sån lyckad tävling som det blev trots att SC återigen både förstör och gav oss ytterligare en segrare i år.
Förstörde pga att fighten om segern bland topp 4 i tabellen uteblev helt.
Gillar inte det alls även fast det ger lite mer spänning då det ofta drabbar någon bra förare som måste ta sig upp i fältet igen.
Jaja hoppas på en bra avslutning nu på säsongen och som det ser ut nu i tabellen så kan det bli riktigt bra.
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Ett sätt att lösa SC-problematiken är att slopa depåstraffet helt och öppna depån för frivilliga stopp, men i samband med det upprätta ett system som stryper bilarnas hastighet ute på banan på samma sätt som nu görs i depån, Låt säga att bilarna max kan köra i 200km/h så länge SC är ute på banan. Ett förslag och idé som kanske skulle kunna funka.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Depåstoppen har ju blivit roligare nu när det har avgjort lite under stoppen.Razor skrev:Det är ännu enklare att helt förbjuda depåstoppen för tankning.
Problem solved!
Vart ska jag skicka fakturan?
Bättre att låta bilarna få stanna och tanka och att dom inte får byta däcken om det är SC
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
SC är detsamma som gulflagg på hela banan, vid gulflagg skall man ta det lilla lugna enligt reglerna. Att köra 200km/h under gulflagg är alltså ingen bra idé.Petrol skrev:Ett sätt att lösa SC-problematiken är att slopa depåstraffet helt och öppna depån för frivilliga stopp, men i samband med det upprätta ett system som stryper bilarnas hastighet ute på banan på samma sätt som nu görs i depån, Låt säga att bilarna max kan köra i 200km/h så länge SC är ute på banan. Ett förslag och idé som kanske skulle kunna funka.
De flesta verkar tolka gulflagg som enbart "omkörning förbjuden", den betyder mycket mer än så...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Säg max 150km/h då? Men å andra sidan så kör ju SC allt vad skiten går för så på vissa ställen är det nog redan över 200 också.
Men min poäng är ju just att alla ska ta det lilla lugna men också slippa bestraffas for att tvingas tanka, en kollektiv hastighetsgräns som ger säkerhet utan att loppet och placeringar äventyras på ett oturligt och slumpmässigt sett.
Men min poäng är ju just att alla ska ta det lilla lugna men också slippa bestraffas for att tvingas tanka, en kollektiv hastighetsgräns som ger säkerhet utan att loppet och placeringar äventyras på ett oturligt och slumpmässigt sett.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Utan att ha läst igenom tråden kommer här mina insiktsfulla kommentarer från F1:s första kvällslopp sett på en gryning 15-tummare på kanalen Telecinco på ett obegripligt språk.
Till att börja med var det rätt man som vann, lika många svordomar på spanska jag lärde mig på kvalet, lika många superlativer blev det på söndagen, rena rama Ferdinand på julafton.
Spansk TV:s införprogram var en riktig hit, även för mig som endast behärskar ett fåtal ord på språket i fråga. Pedro och en programledare vandrade runt banan och språkade om kurvor och annat. Bland annat så petade de la Rosa på en kurb-bit och påpekadeatt "den här kommer att lossna under loppet" och mycket riktigt var det bitar som for iväg och man varnade för detta. Sen kom det ett flertal olika folk från stallen cyklandes runt banan och man morsade och språkade lite samtidigt som det kom VIP-gäster i golfbilar och ville bli fotade tillsamnns med PdLR.
Sen visade man ett inslag om belysningen som var intressant (kanske visades här med?) bland annat sa man att det var 3000 lux? Och att en fotbollsarena har 800? Kan inte riktigt skalorna, men det lös son fan!
Och loppet tycker jag var en succé! Riktigt bra lopp, även om nu det var ett litet lotteri, men ändå. Alonso som segrare, Rosberg sopm tvåa! Riktigt skoj! Sen att Ferrari överlät VM-titeln kan man ju kanske diskutera om det var så jättansbra gjort.
Det är säkert ingen här som har sagt att Ferrari borde se över sitt depåsystem? Nä, det börjar fan se ut som på 90-talet, man visste aldrig om bilfan kom ut ur depån igen när en Ferrari gick i depå...
När mekarna hade fått vin till lunch gjorde man däcksbyten på rekordtider, men mest som oftast blev det pannkaka. Måste det till en arrogant skitstövel (Todt då ) för att det ska funka i det förbannade stallet?
Bra och underhållande lopp hur som haver, och visst fan gick det att köra om lite. Underhållande helt enkelt, och det är fan inte att förakta i dessa dagar.
Snygga stallorder feresten av Renutt att sätta Piquet i muren näs Alonso hade vart i depå
Till att börja med var det rätt man som vann, lika många svordomar på spanska jag lärde mig på kvalet, lika många superlativer blev det på söndagen, rena rama Ferdinand på julafton.
Spansk TV:s införprogram var en riktig hit, även för mig som endast behärskar ett fåtal ord på språket i fråga. Pedro och en programledare vandrade runt banan och språkade om kurvor och annat. Bland annat så petade de la Rosa på en kurb-bit och påpekadeatt "den här kommer att lossna under loppet" och mycket riktigt var det bitar som for iväg och man varnade för detta. Sen kom det ett flertal olika folk från stallen cyklandes runt banan och man morsade och språkade lite samtidigt som det kom VIP-gäster i golfbilar och ville bli fotade tillsamnns med PdLR.
Sen visade man ett inslag om belysningen som var intressant (kanske visades här med?) bland annat sa man att det var 3000 lux? Och att en fotbollsarena har 800? Kan inte riktigt skalorna, men det lös son fan!
Och loppet tycker jag var en succé! Riktigt bra lopp, även om nu det var ett litet lotteri, men ändå. Alonso som segrare, Rosberg sopm tvåa! Riktigt skoj! Sen att Ferrari överlät VM-titeln kan man ju kanske diskutera om det var så jättansbra gjort.
Det är säkert ingen här som har sagt att Ferrari borde se över sitt depåsystem? Nä, det börjar fan se ut som på 90-talet, man visste aldrig om bilfan kom ut ur depån igen när en Ferrari gick i depå...
När mekarna hade fått vin till lunch gjorde man däcksbyten på rekordtider, men mest som oftast blev det pannkaka. Måste det till en arrogant skitstövel (Todt då ) för att det ska funka i det förbannade stallet?
Bra och underhållande lopp hur som haver, och visst fan gick det att köra om lite. Underhållande helt enkelt, och det är fan inte att förakta i dessa dagar.
Snygga stallorder feresten av Renutt att sätta Piquet i muren näs Alonso hade vart i depå
I was misled and that is the way it went
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Är det två veckors tidsfördröjning i Spansk TV?
Det behövs inte regn eller extraordinära händelser för att få till ett spännande rejs och nu hoppas jag på Kubica som världsmästare.
Kimis teoretiska möjlighet tog slut i och med tredje platsen idag.
Det behövs inte regn eller extraordinära händelser för att få till ett spännande rejs och nu hoppas jag på Kubica som världsmästare.
Kimis teoretiska möjlighet tog slut i och med tredje platsen idag.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 977
- Blev medlem: ons okt 08, 2008 00:12
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 260
- Blev medlem: fre mar 07, 2003 16:24
- Ort: Kristineberg