VIASAT MOTOR ??????
-
Det kunde ju ha varit värre, med Mark Blundell som expertkommentator:
Mark on the Montreal Wall of Champions
You see people hitting the wall after a couple of contretemps.
Mark on why he'd really like to be commentating on football not F1:
"The new boy Vettel done a good job." (the boy done good)
Länken till några av hans bästa (värsta):
http://www.planetf1.com/off-on-f1/66079 ... -2001-2008
Mark on the Montreal Wall of Champions
You see people hitting the wall after a couple of contretemps.
Mark on why he'd really like to be commentating on football not F1:
"The new boy Vettel done a good job." (the boy done good)
Länken till några av hans bästa (värsta):
http://www.planetf1.com/off-on-f1/66079 ... -2001-2008
-
Hörrni era dåliga kopior på F1-kommentator/Expert, får man verkligen sitta och sova när man kommenterar Donington 93?
Alesi stallade sin skrothög till Ferrari som inte gick att hålla på låga varv i ett tidigare depåstopp. Det var därför han försökte hålla liv i i skrothögen och inte stressa mekanikerna. Sopprötter.
Sen en liten mer seriös fråga, typ. Ni hyllade Byrne/Brawn för att dom var först med höga nosen? Jag har alltid sett det som att det var Tyrell som far först med hög nos ( nu kommer jag inte ihåg i hastigheten vem som ritade den Postlewait, kanske).
Nu var inte Tyrellen lika utstuderad och Byrne tog väl konceptet hela vägen men jag har alltid fått för mig att Tyrell var först med den designinnovationen?
Alesi stallade sin skrothög till Ferrari som inte gick att hålla på låga varv i ett tidigare depåstopp. Det var därför han försökte hålla liv i i skrothögen och inte stressa mekanikerna. Sopprötter.
Sen en liten mer seriös fråga, typ. Ni hyllade Byrne/Brawn för att dom var först med höga nosen? Jag har alltid sett det som att det var Tyrell som far först med hög nos ( nu kommer jag inte ihåg i hastigheten vem som ritade den Postlewait, kanske).
Nu var inte Tyrellen lika utstuderad och Byrne tog väl konceptet hela vägen men jag har alltid fått för mig att Tyrell var först med den designinnovationen?
I was misled and that is the way it went
-
Hörru..grina inte, alla detaljer har man kanske inte tagit reda på;)
När det gäller den höga nosen så är det ju en tolkningsfråga vad som är hög eller inte hög nos...den bil du tänker på är tyrrel 019 och kördes 1990 och designades mycket riktigt av Harvey Postlewait, och visst var nosen en aning högre men det var definitivt Brawn/Byrnes konstruktion som hade den tydligaste höjningen av nosen.
En annan sak...F1 var verkligen inte bättre förr! Europas gp 1993 anses ju vara ett av de bättre racen i historien, mycket tack vare Sennas första varv men i övrigt var det ju ett riktigt sömnpiller.
Gott nytt nu grinpelle;)
JB
När det gäller den höga nosen så är det ju en tolkningsfråga vad som är hög eller inte hög nos...den bil du tänker på är tyrrel 019 och kördes 1990 och designades mycket riktigt av Harvey Postlewait, och visst var nosen en aning högre men det var definitivt Brawn/Byrnes konstruktion som hade den tydligaste höjningen av nosen.
En annan sak...F1 var verkligen inte bättre förr! Europas gp 1993 anses ju vara ett av de bättre racen i historien, mycket tack vare Sennas första varv men i övrigt var det ju ett riktigt sömnpiller.
Gott nytt nu grinpelle;)
JB
-
-
-
Hm det kan nog stämma. Det var dock 01 som de körde med låg nos igen, jag blandade i hop det. Man kan ju dock fundera över vad en hög nos ger för aerodynamiska fördelar gentemot en låg. Det känns ju som den höga nosen borde "skära" luften bättre medan den låga kanske ger lite extra downforce på fronten av bilen.
-
-
Ja, visst är det Postlethwaite som brukar nämnas som den som introducerade konceptet med hög nos. Det står till och med på Wikipedia!Cheever skrev:Sen en liten mer seriös fråga, typ. Ni hyllade Byrne/Brawn för att dom var först med höga nosen? Jag har alltid sett det som att det var Tyrell som far först med hög nos ( nu kommer jag inte ihåg i hastigheten vem som ritade den Postlewait, kanske).
(Men jag har också börjat glömma saker, så det är lugnt, kommentatorerna.)
-
-
-
Hmm, det var något nytt, kan man nu beställa bara för F1-säsongen? Bor också i ett ComHem hus och jag har ViasatMotor året runt för 129:-. Skillnaden är ju inte så stor på ett år jämfört med F1-säsongen, så varför inte beställa enbart ViasatMotor.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
-
-
För mig kostar det 199kr/månad (Telia-tv). Blir förmodligen ett större paket från viasat till våren. Får tex TV1000 och lite annat för bara några kr mer... och det är väl så de vill att jag ska tänka.
Hade varit gott att kunna köpa bara F1 för 100kr/mån istället.
Jo, blir det HD sändningar nästa år?
Hade varit gott att kunna köpa bara F1 för 100kr/mån istället.
Jo, blir det HD sändningar nästa år?
-
Viasat Sport-paketet där Viasat Motor ingår: 129 kr/månad via ComHem.
Prislista på ComHems hemsida. Inte så jävla svårt att ta reda på.
Enklaste är bara att ringa sin kabel-TV leverantör eller gå in på dess hemsida och kolla prislistan ....
Prislista på ComHems hemsida. Inte så jävla svårt att ta reda på.
Enklaste är bara att ringa sin kabel-TV leverantör eller gå in på dess hemsida och kolla prislistan ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Måste säga att Viasat Motor har ett mycket bättre programutbud, offseason, i år mot tidigare år. Vi har F1 klassikerna på söndagarna men oxå flera andra lopp under veckorna från tidigare år.
Satt igår och tittade på Tysklands GP 2008. Ett spännande lopp från start till mål för övrigt.
Fortsätt så här så är i alla fall jag en nöjd kund!!!!!!!!!!!!
Satt igår och tittade på Tysklands GP 2008. Ett spännande lopp från start till mål för övrigt.
Fortsätt så här så är i alla fall jag en nöjd kund!!!!!!!!!!!!
-
-
-
-
-
F1 i HD på Viasat 2011:
Saxat från Facebook:
Idag kom till slut det officiella beskedet om att Formel 1 kommer att produceras i HD och självklart kommer ni att kunna se säsongen 2011 i HD på Viasat Motor. Vi har varit förberedda på en HD produktion länge och är mycket glada över att vi nu äntligen kan erbjuda Formel 1 i HD kvalitet. // Thomas Ogander, kanalchef/Viasat Motor.
Saxat från Facebook:
Idag kom till slut det officiella beskedet om att Formel 1 kommer att produceras i HD och självklart kommer ni att kunna se säsongen 2011 i HD på Viasat Motor. Vi har varit förberedda på en HD produktion länge och är mycket glada över att vi nu äntligen kan erbjuda Formel 1 i HD kvalitet. // Thomas Ogander, kanalchef/Viasat Motor.
Den fuskande Tysken... alla vet vem han är....
-
-
-
Dom ska erbjuda HD sänningarna.Freddan skrev:Jag hoppas verkligen att Viasat uppdaterar sändningarna till HD
Hur blir det Blomman?
Men dom ska inom snart berätta var dom kommer att sända den.
Det finns ju en Viasat HD kanal.
Eller så gör dom som dom brukar. Hittar på en ny kanal och kan kräma ut mer pengar av en igen.
FIA = Ferrari International Assistance
-
-
-
Så nu är det fel på min video också! suck för alla ny modeheter.olag skrev:Som vhs video kvalite mot Dvd kvaliteplatt skrev:Har aldrig sett någon tv i HD, är det så jäkla stor skillnad?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Ja det är den Platt. Beta video var gammal redan för 30 år sedanplatt skrev:Så nu är det fel på min video också! suck för alla ny modeheter.olag skrev:Som vhs video kvalite mot Dvd kvaliteplatt skrev:Har aldrig sett någon tv i HD, är det så jäkla stor skillnad?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Kanon...det har man väntat på.VHS skrev:F1 i HD på Viasat 2011:
Saxat från Facebook:
Numera vill man ju nästan inte se på något annat än HD-kvalite.
Red Bull gives you wings - from Webber to Vettel
-
Så har jag vaknat igen .... Nja samma paket vet jag inte, jag prenumerera på bara ViasatMotor-kanalen för 129:-, inget paket. Bor i ett s.k ComHemHusCrazy F1 skrev:Sunnnyrikard?: Har du samma paket för bara 129? Då måste jag kolla upp detta igen.
-
Nej ingen boxer. ComHems kabel-TV med Samsung digitalbox.
http://www.comhem.se/comhem/tv/tv-kanal ... index.html ComHems utbud, skrolla ner o du hittar VSM, bara att beställa för 129 pengar/månad
http://www.comhem.se/comhem/tv/tv-kanal ... index.html ComHems utbud, skrolla ner o du hittar VSM, bara att beställa för 129 pengar/månad
-
-
-
- Varnad
-
-
Eftersom det snackades om Viasat Motor HD antog jag att det var Viasat som avsågs, länken handlar i alla fall om Viasat.
Keep on Boppin´
-
-
3D i vardags rummet med F1 bilar?Silverkatten skrev:Tror iofs att just F1 skulle funka bra i 3D, annars är jag ordentligt skeptiskt till den tekniken.
Funkar kanske på Bio men knappast hemma.
Nä tänk en Söndags efter middag, sitta och duka hela tiden? låter inte så lockande.
Jag var på konsär men 3D satt längst bak och dukade.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-