BELGIENS GP 2011 - SPA-FRANCORCHAMPS. Lopp 12 av 19
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Hur,,rent ut sagt,,, fan, tänker dom där stewardsen egentligen..
Ska vi verkligen behöva se den satans dåren fortsätta köra,,
,,fem platser ned på gridden är ju ett skämt,,
,,sånt här vill man helt enkelt slippa se..
Nej,, skicka hem honom till hans kommunistdiktator till sponsor,,
,,och låt honom stanna där.
Ska vi verkligen behöva se den satans dåren fortsätta köra,,
,,fem platser ned på gridden är ju ett skämt,,
,,sånt här vill man helt enkelt slippa se..
Nej,, skicka hem honom till hans kommunistdiktator till sponsor,,
,,och låt honom stanna där.
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ja jag undrar vad fan de sysslar med i Merceder detta är ju ett helt sjukt misstag, tänk om detta hänt varvet efter i Eau Rouge....All den tur som schumi ev hade i sin förra karriär har han iaf inte nu! Rosberg därmeot har turen med sig med både det tekniska, strategier och körning.
intressant repotage innan loppet om någon såg det "inside Gp" om schumis karriär och hur fansen ser på honom.
Först tyckte jag det såg ut som det var hamiltons fel men efter ett par repriser ser man ju att det är pastor som får ta på sig det.
intressant repotage innan loppet om någon såg det "inside Gp" om schumis karriär och hur fansen ser på honom.
Först tyckte jag det såg ut som det var hamiltons fel men efter ett par repriser ser man ju att det är pastor som får ta på sig det.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja Hamilton/Maldonado-incidenten så live definitivt ut att vara Lewis fel, såg ut som om han körde in i Pastor med flit. Men som sagt, efter lite mer ingående studerande syns det ganska tydligt att det var en manöver i frustration eller nåt. Avsiktligt i alla fall. Bort med honom ett par lopp.
Annars ett spännande kval minst sagt. Q2 var en rysare, Och Eje har aldrig haft mer fel
Annars ett spännande kval minst sagt. Q2 var en rysare, Och Eje har aldrig haft mer fel
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Var det en hjulbult som inte var ordentligt spänd? På BBC (igår) verkade det som att Mercedes inte ville bekräfta det. Det kan ju ha varit något allvarligare.Crazy F1 skrev:Ja jag undrar vad fan de sysslar med i Merceder detta är ju ett helt sjukt misstag, tänk om detta hänt varvet efter i Eau Rouge.
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Jag vet inte om jag tycker att det är FIAs sak att kasta ut Pastorn, det skulle nog vara lite märkligt med tanke på vad andra gjort förr om åren. Det var trots allt inte någon större fara, och det kan ju ha varit ett misstag. Han skulle skrämmas lite och missbedömde situationen.
Om Frank är missnöjd med honom och anser att checken inte väger upp insatsen lär han åka ut i alla fall.
Inte för att jag är speciellt förtjust i Pastorn, men med tanke på Hamiltons track record blir det ju lite märkligt isåfall.
Om Frank är missnöjd med honom och anser att checken inte väger upp insatsen lär han åka ut i alla fall.
Inte för att jag är speciellt förtjust i Pastorn, men med tanke på Hamiltons track record blir det ju lite märkligt isåfall.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Det går ju riktigt bra! 10a nu och 2 stopp mot de flesta som bara gjort 1! Vilka däck har han nu under säkerhetsbilen??Krassegrand skrev:Hur långt upp tror Ni att Schumis kommer innan han kör sönder bilen?
Senast redigerad av Krassegrand den sön aug 28, 2011 15:06, redigerad totalt 1 gång.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag tror inte det var det schumi var ju redan hack i här på honom innan han fick den radiotraffiken och jag tror teamet skiter i om det är Nico eller MS som är först av deras bilar.
Ja vilket lopp av gubben, han kan köra bil ännu, ge honom en bättre bil så är han med där uppe helt klart. Idag gjorde han ju en helt sjuk start, tio bilar på ett varv....Måste vara rekord eller nått och det var ju grunden för hans lopp. Det var ju visserligen en SC men han gjorde ju även ett stopp mer än de Nico så det var nog ingen jättefördel.
Krasse när man är gammal så tar det lite längre tid att få upp farten vettu
nä men skämt åsido, hans varvtider i loppen de senaste 4 racen har varit rätt bra och minst lika snabba som Ros men sen har han ju haft otur blandat med att han ser till att hamna i trubbel och då tappar man ju poäng och placeringar.
Lenny du hade rätt, det blev ett superlopp!Vilka bataljer det var idag och ändå inget regn! SPA måste vara kvar på kalender.
Vettel var ju stark jag trodde att han skulle få det tuffare, hade Button varit lite mer med i starten så hade nog han tagit vinsten dock.
Är det någon som vet varför Massa var inne två gånger i depå???
Ledsen att jag inte var här under loppet Krasse, det var lite hög puls
Ja vilket lopp av gubben, han kan köra bil ännu, ge honom en bättre bil så är han med där uppe helt klart. Idag gjorde han ju en helt sjuk start, tio bilar på ett varv....Måste vara rekord eller nått och det var ju grunden för hans lopp. Det var ju visserligen en SC men han gjorde ju även ett stopp mer än de Nico så det var nog ingen jättefördel.
Krasse när man är gammal så tar det lite längre tid att få upp farten vettu
nä men skämt åsido, hans varvtider i loppen de senaste 4 racen har varit rätt bra och minst lika snabba som Ros men sen har han ju haft otur blandat med att han ser till att hamna i trubbel och då tappar man ju poäng och placeringar.
Lenny du hade rätt, det blev ett superlopp!Vilka bataljer det var idag och ändå inget regn! SPA måste vara kvar på kalender.
Vettel var ju stark jag trodde att han skulle få det tuffare, hade Button varit lite mer med i starten så hade nog han tagit vinsten dock.
Är det någon som vet varför Massa var inne två gånger i depå???
Ledsen att jag inte var här under loppet Krasse, det var lite hög puls
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Min VPN lade av under några minuter så jag missade det men jag hörde dem prata om Massas punktering.Crazy F1 skrev:Är det någon som vet varför Massa var inne två gånger i depå???
Nog vet jag det!Crazy F1 skrev:Krasse när man är gammal så tar det lite längre tid att få upp farten vettu
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Med tanke på avstånden och temot hos Webber och Button hade det sannolikt blivit en fjärdeplats ändå. Men din gissning är lika bra som min.Krassegrand skrev:Jag undrar hur det skulle ha gått för Alonso om man hade satt på mjuka däck vid det stoppet där man nu satte på de hårdare däcken och sedan gjort ytterligare ett stopp så nära slutet som möjligt!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Det kan det förstås vara, men teamorder är ju tillåtet så det är ju onödigt att snacka kod. Dessutom hade man ju en eller ett par varv tidigare sagt att dom var fria att rejsa varandra, så jag gissar att dom menade vad dom sa.Krassegrand skrev:Save fuel!! Är inte det en kod för att släppa förbi teamkamraten?
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
Man kan väl tolka det lite som man vill. Dom kanske menade "Don't let Michael past you" lika väl.Krassegrand skrev:David Couthard och Martin Brundle tolkade det som att "Michael is comming to get You!"Jögga skrev:Dessutom hade man ju en eller ett par varv tidigare sagt att dom var fria att rejsa varandra, så jag gissar att dom menade vad dom sa.
Dock är det ju inte längre nödvändigt att tala i kod, alltså är det minst lika sannolikt att dom menade precis vad dom sa. Båda gångerna.
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
Båda Mercedes-förarna körde riktigt bra idag. Schumachers uppkörning får nog kanske räknas som hans bästa insats sedan comebacken. Och grym start av Rosberg! Synd att det alltid bara hinner gå några varv innan han tvingas släppa fram snabbare bilar.
Annars kan man notera att Red Bull satte sista spiken i kistan för konkurrenterna i mästerskapet, och att Hamilton som vanligt kör in i sina medtävlare.
Annars kan man notera att Red Bull satte sista spiken i kistan för konkurrenterna i mästerskapet, och att Hamilton som vanligt kör in i sina medtävlare.
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag funderade lite på taktiken när det gäller däckbyten. Jag tycker att de flesta toppteamen kör någon slags kass kompromiss där man kör en lång stint på de hårdare däcken mot slutet av loppet. Vore det inte bättre att antingen ta de hårda däcken i början av loppet när bilen är tyngre och det är lättare att få värme i däcken (detta kanske mest gäller Ferrari) eller ett så kort stint som möjligt alldeles i slutet av loppet.
Jörgen
Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag måste bara förmedla en kommentar från Maldonado angående kontroversen med Hamilton. Han sa att båda hade gjort misstag och var inte riktigt nöjd ned att bara han blev bestraffad eftersom Hamilton också dömdes att ha gjort fel på samma sätt som han gjorde i loppet med Kobyashi.
Jag har inga åsikter om vem som hade fel eller rätt men Hamilton gav ju Maldonado lite vatten på sin kvarn.
Jag har inga åsikter om vem som hade fel eller rätt men Hamilton gav ju Maldonado lite vatten på sin kvarn.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
För att kunna starta på hårt måste man kvala på hårt, så där ryker startpositionen, och just helgens lopp var det ju kritiskt med livslängden för Red Bull och därför var Vettel tvungen att köra på hårt sista stinten.
Alonso gick i depå efter 29 körda varv, så han hade 15 varv på hårt.
Vettel gick i depå efter 30 körda varv, så han hade 14 varv på hårt. Han hade då kört på sitt mjuka set sedan varv 14
Båda led av svår blister på vänster fram, så det fanns nog inte mycket att välja på. Men jag tror inte för en sekund att dom bytt till hårt om det inte var nödvändigt, särskilt inte Alonso. Han hade däremot inte råd att göra två stopp på 15 varv, så då var det bättre att chansa på hårt och försöka hålla Webber och Button bakom.
Alonso gick i depå efter 29 körda varv, så han hade 15 varv på hårt.
Vettel gick i depå efter 30 körda varv, så han hade 14 varv på hårt. Han hade då kört på sitt mjuka set sedan varv 14
Båda led av svår blister på vänster fram, så det fanns nog inte mycket att välja på. Men jag tror inte för en sekund att dom bytt till hårt om det inte var nödvändigt, särskilt inte Alonso. Han hade däremot inte råd att göra två stopp på 15 varv, så då var det bättre att chansa på hårt och försöka hålla Webber och Button bakom.
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Hm de kanske gjorde bedömningen att hans mjuka däck var använda och att det var bättre att gå på ett set hårda.
Ja det är lite pinsamt att Merceders är så långt efter, hade de haft mer fart hade ju Nico varit med och slagits om pallen idag, kanske tom ms hade kunnat det men nu är det ju alldeles för långt efter och jag förstår inte hur de ska kunna ta igen en sekund tills nästa år. Det gör man bara inte så där...
Ja det är lite pinsamt att Merceders är så långt efter, hade de haft mer fart hade ju Nico varit med och slagits om pallen idag, kanske tom ms hade kunnat det men nu är det ju alldeles för långt efter och jag förstår inte hur de ska kunna ta igen en sekund tills nästa år. Det gör man bara inte så där...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag är ganska säker på att de satte på hårda på sista stoppet. 12 varv kvar?Jögga skrev:Jag måste erkänna att jag hade taskig koll på Massa under loppet, men han var i depå på 9, 30 och 32. Sista stoppet efter punktering.
Han borde alltså ha haft ett set mjuka kvar. Vilken blandning han gick i mål med vet jag dock inte.
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
OK. Det låter ju märkligt om dom gick i mål på hårda, eftersom dom borde lagt på dem varv 30. Det borde även finnas ett set mjuka kvar, men som Crazy F1 skrev kanske det kanske inte var nåt att använda.Krassegrand skrev:Jag är ganska säker på att de satte på hårda på sista stoppet. 12 varv kvar?Jögga skrev:Jag måste erkänna att jag hade taskig koll på Massa under loppet, men han var i depå på 9, 30 och 32. Sista stoppet efter punktering.
Han borde alltså ha haft ett set mjuka kvar. Vilken blandning han gick i mål med vet jag dock inte.
-
- Inlägg: 421
- Blev medlem: mån maj 05, 2008 16:02
Kul och spännande race..
Lite impad av Vettel som omväxling, och även av "den gamle"
Lite synd att Bruno förivrade sig med tung bil, och mycket synd att Lewis krachade..
Lewis måste för övrigt slagit i huvudet riktigt hårt, eftersom han tar på sig incidenten till 100% enligt uppgift,,
,,visst kunde han lämnat mera plats till Koba, men helt slut på asfalt var det inte, och Koba hade inte en chans att nypa Lewis på utsidan, så varför försöka..
Ang. Pastorn,, om någon fortfarande betvivlar mordförsöket, postar jag en liten filmsnutt, där någon kommer i full karriär rammandes en annan bil, och satsar så hårt att han nästan sätter sin egen bil i muren i backen mot EauRouge..
http://www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl ... re=related
Lite impad av Vettel som omväxling, och även av "den gamle"
Lite synd att Bruno förivrade sig med tung bil, och mycket synd att Lewis krachade..
Lewis måste för övrigt slagit i huvudet riktigt hårt, eftersom han tar på sig incidenten till 100% enligt uppgift,,
,,visst kunde han lämnat mera plats till Koba, men helt slut på asfalt var det inte, och Koba hade inte en chans att nypa Lewis på utsidan, så varför försöka..
Ang. Pastorn,, om någon fortfarande betvivlar mordförsöket, postar jag en liten filmsnutt, där någon kommer i full karriär rammandes en annan bil, och satsar så hårt att han nästan sätter sin egen bil i muren i backen mot EauRouge..
http://www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl ... re=related
Saknar de gamla mästarna...
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Jag undrar egentligen hur det känns att sitta i en F1bil, vi som skriver här har kanske både den ena och den andra erfarenheten av motorsport men att behöva reagera inom någon hundradels sekund på vad som händer kan ju inte vara lätt och det är ju inte konstigt att det sker krascher. Men å andra sidan så är det ju inte så många förare som klarar av att ratta en F1a heller men de som får betalt för att köra borde ju klara av det
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Jag tror att Du täckte in det mesta där!Crazy F1 skrev:Jag undrar egentligen hur det känns att sitta i en F1bil, vi som skriver här har kanske både den ena och den andra erfarenheten av motorsport men att behöva reagera inom någon hundradels sekund på vad som händer kan ju inte vara lätt och det är ju inte konstigt att det sker krascher. Men å andra sidan så är det ju inte så många förare som klarar av att ratta en F1a heller men de som får betalt för att köra borde ju klara av det
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 985
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 13:59
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: tor okt 09, 2008 13:41
- Ort: Norrköping
"F1 2011 - Spa - Onboard Ham..."Lenny skrev:Kul och spännande race..
Ang. Pastorn,, om någon fortfarande betvivlar mordförsöket, postar jag en liten filmsnutt, där någon kommer i full karriär rammandes en annan bil, och satsar så hårt att han nästan sätter sin egen bil i muren i backen mot EauRouge..
http://www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl ... re=related
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management.