Ska vi verkligen behöva se den satans dåren fortsätta köra,,
,,fem platser ned på gridden är ju ett skämt,,
,,sånt här vill man helt enkelt slippa se..
Nej,, skicka hem honom till hans kommunistdiktator till sponsor,,
,,och låt honom stanna där.
Var det en hjulbult som inte var ordentligt spänd? På BBC (igår) verkade det som att Mercedes inte ville bekräfta det. Det kan ju ha varit något allvarligare.Crazy F1 skrev:Ja jag undrar vad fan de sysslar med i Merceder detta är ju ett helt sjukt misstag, tänk om detta hänt varvet efter i Eau Rouge.
Det går ju riktigt bra! 10a nu och 2 stopp mot de flesta som bara gjort 1! Vilka däck har han nu under säkerhetsbilen??Krassegrand skrev:Hur långt upp tror Ni att Schumis kommer innan han kör sönder bilen?
Min VPN lade av under några minuter så jag missade det men jag hörde dem prata om Massas punktering.Crazy F1 skrev:Är det någon som vet varför Massa var inne två gånger i depå???
Nog vet jag det!Crazy F1 skrev:Krasse när man är gammal så tar det lite längre tid att få upp farten vettu
Med tanke på avstånden och temot hos Webber och Button hade det sannolikt blivit en fjärdeplats ändå. Men din gissning är lika bra som min.Krassegrand skrev:Jag undrar hur det skulle ha gått för Alonso om man hade satt på mjuka däck vid det stoppet där man nu satte på de hårdare däcken och sedan gjort ytterligare ett stopp så nära slutet som möjligt!
Det kan det förstås vara, men teamorder är ju tillåtet så det är ju onödigt att snacka kod. Dessutom hade man ju en eller ett par varv tidigare sagt att dom var fria att rejsa varandra, så jag gissar att dom menade vad dom sa.Krassegrand skrev:Save fuel!! Är inte det en kod för att släppa förbi teamkamraten?
Man kan väl tolka det lite som man vill. Dom kanske menade "Don't let Michael past you" lika väl.Krassegrand skrev:David Couthard och Martin Brundle tolkade det som att "Michael is comming to get You!"Jögga skrev:Dessutom hade man ju en eller ett par varv tidigare sagt att dom var fria att rejsa varandra, så jag gissar att dom menade vad dom sa.
Jag är ganska säker på att de satte på hårda på sista stoppet. 12 varv kvar?Jögga skrev:Jag måste erkänna att jag hade taskig koll på Massa under loppet, men han var i depå på 9, 30 och 32. Sista stoppet efter punktering.
Han borde alltså ha haft ett set mjuka kvar. Vilken blandning han gick i mål med vet jag dock inte.
OK. Det låter ju märkligt om dom gick i mål på hårda, eftersom dom borde lagt på dem varv 30. Det borde även finnas ett set mjuka kvar, men som Crazy F1 skrev kanske det kanske inte var nåt att använda.Krassegrand skrev:Jag är ganska säker på att de satte på hårda på sista stoppet. 12 varv kvar?Jögga skrev:Jag måste erkänna att jag hade taskig koll på Massa under loppet, men han var i depå på 9, 30 och 32. Sista stoppet efter punktering.
Han borde alltså ha haft ett set mjuka kvar. Vilken blandning han gick i mål med vet jag dock inte.
Jag tror att Du täckte in det mesta där!Crazy F1 skrev:Jag undrar egentligen hur det känns att sitta i en F1bil, vi som skriver här har kanske både den ena och den andra erfarenheten av motorsport men att behöva reagera inom någon hundradels sekund på vad som händer kan ju inte vara lätt och det är ju inte konstigt att det sker krascher. Men å andra sidan så är det ju inte så många förare som klarar av att ratta en F1a heller men de som får betalt för att köra borde ju klara av det
"F1 2011 - Spa - Onboard Ham..."Lenny skrev:Kul och spännande race..
Ang. Pastorn,, om någon fortfarande betvivlar mordförsöket, postar jag en liten filmsnutt, där någon kommer i full karriär rammandes en annan bil, och satsar så hårt att han nästan sätter sin egen bil i muren i backen mot EauRouge..
http://www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl ... re=related