Mclaren MP4-19
-
-
-
-
-
-
-
- Utvisad
Nya 4-19B planerad till Hockenheim. Så mycket ändrad ändå att den måste igenom nytt kraschtest!
Australian GP: McLaren Friday practice notes
Racing series F1
Date 2004-03-05
Team McLaren Mercedes drivers David Coulthard and Kimi Raikkonen finished today's two practice sessions in eighth and 10th positions setting fastest times of 1:26.215 and 1:26.579 respectively. David and Kimi completed 22 laps in total each. Today was the first time that the Formula One World Championship ran under the one engine per race weekend regulation and as a result most teams did a limited amount of laps.
David Coulthard:
"Like the majority of the other teams, we ran a limited amount of laps as a result of the one engine rule. However we went through our set programme which was aimed at establishing where we are on tyres as we have to make the decision by Saturday morning. We will now concentrate on tomorrow which is when the action really starts."
Kimi Raikkonen:
"We focused on trying to find the right tyres for the weekend and went through our planned programme. I'm not too happy with the set up of the car at the moment, but we will work on it overnight and hopefully improve for tomorrow."
Ron Dennis:
"With today's practice sessions not contributing to grid or qualifying positions, teams have understandably adopted different strategies for what, is effectively a test in preparation for the real event. As a result times are of little significance. We went through our programme and are looking forward to the rest of the weekend."
Norbert Haug:
"In the Michelin camp five teams were within half a second today. Ferrari was in a class of its own, so everybody will be working on closing the gap during the rest of the weekend."
David Coulthard: MP4-19 03
Kimi Raikkonen: MP4-19 04
T-car (David): MP4-19 01
Spare: MP4-19 02
Australian GP: McLaren Friday practice notes
Racing series F1
Date 2004-03-05
Team McLaren Mercedes drivers David Coulthard and Kimi Raikkonen finished today's two practice sessions in eighth and 10th positions setting fastest times of 1:26.215 and 1:26.579 respectively. David and Kimi completed 22 laps in total each. Today was the first time that the Formula One World Championship ran under the one engine per race weekend regulation and as a result most teams did a limited amount of laps.
David Coulthard:
"Like the majority of the other teams, we ran a limited amount of laps as a result of the one engine rule. However we went through our set programme which was aimed at establishing where we are on tyres as we have to make the decision by Saturday morning. We will now concentrate on tomorrow which is when the action really starts."
Kimi Raikkonen:
"We focused on trying to find the right tyres for the weekend and went through our planned programme. I'm not too happy with the set up of the car at the moment, but we will work on it overnight and hopefully improve for tomorrow."
Ron Dennis:
"With today's practice sessions not contributing to grid or qualifying positions, teams have understandably adopted different strategies for what, is effectively a test in preparation for the real event. As a result times are of little significance. We went through our programme and are looking forward to the rest of the weekend."
Norbert Haug:
"In the Michelin camp five teams were within half a second today. Ferrari was in a class of its own, so everybody will be working on closing the gap during the rest of the weekend."
David Coulthard: MP4-19 03
Kimi Raikkonen: MP4-19 04
T-car (David): MP4-19 01
Spare: MP4-19 02
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
- Utvisad
Om man vill kan man hitta intressanta jämförelser med förra årets kval jämfört med 2004:s kval och hur det sen gick i racet!
2003 Australian Grand Prix
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points
1 1 Michael Schumacher Ferrari 1:27.173
2 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:27.418
3 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:28.101
4 10 Heinz-Harald Frentzen Sauber-Petronas 1:28.274
5 20 Olivier Panis Toyota 1:28.288
6 16 Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:28.420
7 9 Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:28.464
8 17 Jenson Button BAR-Honda 1:28.682
9 4 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:28.830
10 8 Fernando Alonso Renault 1:28.928
11 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:29.105
12 7 Jarno Trulli Renault 1:29.136
13 11 Giancarlo Fisichella Jordan-Ford 1:29.344
14 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:29.367
15 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:29.470
16 21 Cristiano da Matta Toyota 1:29.538
17 12 Ralph Firman Jordan-Ford 1:31.242
18 15 Antonio Pizzonia Jaguar-Cosworth 1:31.723
19 18 Justin Wilson Minardi-Cosworth
20 19 Jos Verstappen Minardi-Cosworth
2003 Australian Grand Prix
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points
1 1 Michael Schumacher Ferrari 1:27.173
2 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:27.418
3 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:28.101
4 10 Heinz-Harald Frentzen Sauber-Petronas 1:28.274
5 20 Olivier Panis Toyota 1:28.288
6 16 Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:28.420
7 9 Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:28.464
8 17 Jenson Button BAR-Honda 1:28.682
9 4 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:28.830
10 8 Fernando Alonso Renault 1:28.928
11 5 David Coulthard McLaren-Mercedes 1:29.105
12 7 Jarno Trulli Renault 1:29.136
13 11 Giancarlo Fisichella Jordan-Ford 1:29.344
14 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:29.367
15 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:29.470
16 21 Cristiano da Matta Toyota 1:29.538
17 12 Ralph Firman Jordan-Ford 1:31.242
18 15 Antonio Pizzonia Jaguar-Cosworth 1:31.723
19 18 Justin Wilson Minardi-Cosworth
20 19 Jos Verstappen Minardi-Cosworth
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
- Utvisad
Men tidsdifferensen för det förloppet var lite längreLuckyStrike1 skrev:En annan intressant jämförelse är VM-tabellen ifjol ...
Om vu ska titta i backspegeln alltså. Då var det visst en viss pole-man i Australien som vann hela mästerskapet ...
Men vad var det som hände med ferrari i racet - och Kimi var väl ute och sladdade i kvalet. Blandar jag ihop tidigare år?
-
-
- Utvisad
Tack, Montoyas snurrning (i Melbourne) kommer jag inte ens ihåg - alzheimer strong?LuckyStrike1 skrev:Loppet ifjol var rena lotteriet med, tror jag, två perioder med säkerhetsbilar som ändrade på alla stalls taktik och en snurrning av Montoya i slutet av loppet när han ledde.
Coulthard var den förare som hade mest tur med perioderna av säkerhetsbil och kunde dra nytta av det och Montoyas misstag.
Kimi berättade efter kvalet i år att stallet inte blev överraskat av de andra stallens snabbhet men han sade att de andra stallen var säkert överraskade hur långsamma MacLaren var!
Den kommentaren kunde jag ha undvarat
-
-
-
-
- Utvisad
Sami, jag som litade på dig med din "positiv thinking" om MacLaren - du har lurat mig.
Jag tänker fortsätta vara en gaamal sur guube
18000rpm? min mormor sade att det var bara 17600 - detta var inte ett skämt .
Visade dom varvmäteren när KIMI körde på tv.n.....jag kunde bara följa med en sak. KIMI.s körning
18000rpm? min mormor sade att det var bara 17600 - detta var inte ett skämt .
Visade dom varvmäteren när KIMI körde på tv.n.....jag kunde bara följa med en sak. KIMI.s körning
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Stämmer, och sjön - fastän kompisen från vårt västra grannland tyckte det ännu kändes för kallt.Sami skrev:Sorry, Positivitet suger.guuben skrev:Sami, jag som litade på dig med din "positiv thinking" om MacLaren - du har lurat mig.
-
He started: 'It's not rocket science. We need more power, more aero and more mechanical grip,' DC told the Telegraph.
Hmmm... Det verkar ju lovande... Inte någet större problem....
Jag läste också att Forza hade ett klipp från Turun Sanomat om att Dennis ska sluta. Den tidningen e ökänd för att salta sanningen t.o.m mer än expressen.
Hmmm... Det verkar ju lovande... Inte någet större problem....
Jag läste också att Forza hade ett klipp från Turun Sanomat om att Dennis ska sluta. Den tidningen e ökänd för att salta sanningen t.o.m mer än expressen.
-
Om jag fattat det rätt är den lite som norrlänningarnas, dvs så få ord som möjligt och eftersom deras engelska inte är 100% så låter det kul!guuben skrev:Har dom humor?Gonzo skrev:Det märks att Kimi lärt sig av mästaren Mika, till o med kommentarerna liknar Mikas, eller är det bara finsk humor?
Än är inte slaget förlorat för McLaren, men det ser inte enkelt ut, vi får nog vänta tills Imola för att få koll på läget.
-
Du har väl rätt i det att man måste se vad som händer dom närmaste loppen.
Jag förutspår att dom i toppen kommer att samla på sej en 50-60 poäng medan Kimi kanske lyckas få ihop 7-8 innan Mclaren får trim på sin lådbil.
Jag har nu tappat hoppet om titeln för i år. Högst en 3 plats.
Det enda jag ser fram emot är när dom grej på kärran. Då kommer vi nog att få se på åka av....
Jag förutspår att dom i toppen kommer att samla på sej en 50-60 poäng medan Kimi kanske lyckas få ihop 7-8 innan Mclaren får trim på sin lådbil.
Jag har nu tappat hoppet om titeln för i år. Högst en 3 plats.
Det enda jag ser fram emot är när dom grej på kärran. Då kommer vi nog att få se på åka av....
-
Får jag ventilera en liten undran jag närt ganska länge nu, efter frekvent läsning här på Forza och andra, liknande ställen....? Varför börjar man heja på stallet McLaren? Observera att detta inte är menat som någon sorts kritik eller ifrågasättande, utan jag är bara nyfiken. Är det bara för att det är ett av de äldsta och mest framgångsrika stallen? Eller att namnet är coolt? Eller är det ledningen ni McLaren-fans sympatiserar med? Har det att göra med hur stallet tillkom och byggdes upp? Filosofier? Eller vad handlar det om? Vad är det som gör McLaren så mycket mer speciellt än exempelvis Williams (som ju inte en levande själ verkar heja på)? Det är ju inte en industri av särskild betydelse för Storbrittannien eller ens England, det finns inget genuint engelskt över varumärket (åtminstone inte på samma sätt som Ferrari, Renault och Toyota stoltserar med en intim koppling med sitt respektive hemland), det finns väl knappt någonting genuint över huvud taget i varumärket, produkterna har inte ens hel-engelskt innehåll, det finns inga riktigt gamla anor eller traditioner förknippade med stallet, osv osv.Mr T skrev: Jag har nu tappat hoppet om titeln för i år. Högst en 3 plats.
Som sagt, jag undrar bara.....
-
Namnet, varumärket, de snygga bilarna och framför allt förarna (tidigare Häkkinen och nu Räikkönen)! Skulle dock fortfarande heja på McLaren även om de inte hade en förare från Finland.
Dessutom så har jag sedan barnsben avskytt Ferrari. När jag var liten fattade jag inte varför man kunde gilla Ferrari. Det förstår jag fortfarande inte. Särskilt inte nu när Schumacher kör för dem
Dessutom så har jag sedan barnsben avskytt Ferrari. När jag var liten fattade jag inte varför man kunde gilla Ferrari. Det förstår jag fortfarande inte. Särskilt inte nu när Schumacher kör för dem
-
-
Jag vet inte om det är så där jättemånga fler som hejar på mclaren än något annat stall. De tävlingar jag har varit på har Ferrari haft tveklöst flest anhängare medans Williams , Mclaren och Renault till en viss del har varit ungefär lika.
Jag personligen har aldrig gillat dom, mest pga Ron Denis. Tycker han är den sämsta förlorare F1 någonsin har skådat.
Jag personligen har aldrig gillat dom, mest pga Ron Denis. Tycker han är den sämsta förlorare F1 någonsin har skådat.
-
Frågan är intressant, varför hållar man på McLaren osv..
När jag var liten (är lite större nu...) hejjade jag på Leksand i hockey fast min pappa och min bror på Brynäs, jag kommer ihåg att de hade bra spelare som Mats Ålberg, Högosta mm samt en fin dräkt. Dessutom ville jag ha min egen åsikt (förvånande va....) jag antar att det är så det startar för de allra flesta, även vad gäller F1!
I F1 är ju inte teamen med säkerhet bestående, team kommer och går och Lotus finns ju inte mer som team så nu håller jag väl inte sådär hårt på någon.
Jag är dock inte sen att försvara MS om han utsetts för nedvärderande kritik, håller jag på honom för det, NEJ men jag respekterar honom för hans kunnande och tycker han förtjänat respekten flera ggr om, det har dock inte alla på gridden enligt mig.
I år håller jag på David "ekorren" Coulthard.
När jag var liten (är lite större nu...) hejjade jag på Leksand i hockey fast min pappa och min bror på Brynäs, jag kommer ihåg att de hade bra spelare som Mats Ålberg, Högosta mm samt en fin dräkt. Dessutom ville jag ha min egen åsikt (förvånande va....) jag antar att det är så det startar för de allra flesta, även vad gäller F1!
I F1 är ju inte teamen med säkerhet bestående, team kommer och går och Lotus finns ju inte mer som team så nu håller jag väl inte sådär hårt på någon.
Jag är dock inte sen att försvara MS om han utsetts för nedvärderande kritik, håller jag på honom för det, NEJ men jag respekterar honom för hans kunnande och tycker han förtjänat respekten flera ggr om, det har dock inte alla på gridden enligt mig.
I år håller jag på David "ekorren" Coulthard.
-
-
- Utvisad
Du har rätt att det kan låta kul men annars är engelskan i princip "procentuellt" oftast lika rätt (grammatikaliskt) för finländaren som för svensken i gemen ( men fonetiken är av lite annat slag Men kanske du menade just det?Gonzo skrev:Om jag fattat det rätt är den lite som norrlänningarnas, dvs så få ord som möjligt och eftersom deras engelska inte är 100% så låter det kul!guuben skrev:Har dom humor?Gonzo skrev:Det märks att Kimi lärt sig av mästaren Mika, till o med kommentarerna liknar Mikas, eller är det bara finsk humor?
Än är inte slaget förlorat för McLaren, men det ser inte enkelt ut, vi får nog vänta tills Imola för att få koll på läget.
Men visst - det finns många roliga historier om finländska dignitärers klavertramp i språkliga sammelsurier.
-
-
- Utvisad
OK...Gonzo skrev:Nej alltså jag menade inte att finnar skulle vara sämre överlag på engelska, bara att Kimi och i synnerhet Mika's engelska är sparsmakad men träffande!
Men det här då :
German carmaker Mercedes-Benz may be preparing to go it alone in Formula One.
Respected website grandprix.com is reporting that a head-hunting agency in Britain has been inviting experienced F1 engineers to join a new race-project.
The publication said applicants are being told that their employer would be Mercedes, sparking speculation that it is to take-over the Woking-based team. F1-live
-
Det var en märklig fråga med konstiga inlägg...RacerBice skrev:Får jag ventilera en liten undran jag närt ganska länge nu, efter frekvent läsning här på Forza och andra, liknande ställen....? Varför börjar man heja på stallet McLaren? Observera att detta inte är menat som någon sorts kritik eller ifrågasättande, utan jag är bara nyfiken. Är det bara för att det är ett av de äldsta och mest framgångsrika stallen? Eller att namnet är coolt? Eller är det ledningen ni McLaren-fans sympatiserar med? Har det att göra med hur stallet tillkom och byggdes upp? Filosofier? Eller vad handlar det om? Vad är det som gör McLaren så mycket mer speciellt än exempelvis Williams (som ju inte en levande själ verkar heja på)? Det är ju inte en industri av särskild betydelse för Storbrittannien eller ens England, det finns inget genuint engelskt över varumärket (åtminstone inte på samma sätt som Ferrari, Renault och Toyota stoltserar med en intim koppling med sitt respektive hemland), det finns väl knappt någonting genuint över huvud taget i varumärket, produkterna har inte ens hel-engelskt innehåll, det finns inga riktigt gamla anor eller traditioner förknippade med stallet, osv osv.Mr T skrev: Jag har nu tappat hoppet om titeln för i år. Högst en 3 plats.
"det finns inga riktigt gamla anor eller traditioner förknippade med stallet"
Jaså, det finns det inte? Jaaa kanske inte om man räknar bort Bruce Mclaren, Senna, Prost, Lauda, Häkkinen med mera...
Att dom varit med i F1 cirkusen sen -66 som ett renodlat F1 stall har väl heller inte med saken att göra. Å man ska väl heller inte jämföra dom med andra stall...
Det är inget genuint Engelsk över Mclaren. Det e genuint förknippat med racing!
Personligen så hejar jag på dom nordiska förarna. På senare år har ju Mika och Kimi visat framfötterna i Mclaren. Nu blir det ju intressant och se hur det går för Björn också.
-
OK, då vet jag ungefär. Synd på din defensiv bara, för min fråga var inte menad som ett angrepp. Jag tycker bara att McLaren-hejandet är ett intressant fenomen som jag inte riktigt klurat ut (förrän möjligen nu). Som sagt, inte en jävel verkar ju heja på Williams som visserligen är ett lite yngre stall men ändå har jämförbara meriter och en minst sagt intressant förarhistoria.... Och när jag påstår att McLaren inte har några egentliga anor (eller hur jag nu uttryckte mig) så hade jag en jämförelse med Ferrari och deras personbilstillverkning surrande i bakhuvudet.Mr T skrev: Det är inget genuint Engelsk över Mclaren. Det e genuint förknippat med racing!
-
Sorry om det var defensiv ton på svaret...RacerBice skrev: Och när jag påstår att McLaren inte har några egentliga anor (eller hur jag nu uttryckte mig) så hade jag en jämförelse med Ferrari och deras personbilstillverkning surrande i bakhuvudet.
Mclaren har ju också en historia vad gäller "personbilar". Deras F1 GT (630 Hp i döläcker förpackning) e väl en kärra som alla skulle vilja ha men som tyvärr få har råd men.
Jag sätter in några länkar, läser du historian om Mclaren kanske du blir ett fan du också? Det Mclaren sysslar med är, utan kompromisser, racing.
http://www.supercars.net/Pic?s=1&id=117 ... &o=F1%20GT
http://www.mclarencars.com/content/sect ... r/cars.htm
http://www.bruce-mclaren.com/main.htm
http://www.mclaren.co.uk
-
Tack för länkarna! Lite mer nyfikenhet; om vi leker med tanken att Weirdheim får en körning i Ferrari (jag sa inte att vi skulle vara realistiska.... ) och ligger och tampas om segern i ett lopp med Räkan i en McLaren, vem hejar du på?Mr T skrev: Det Mclaren sysslar med är, utan kompromisser, racing.
-
-
-
-
Ojojoj... Jaa det lär väl inte hände i första taget, men jag säger inte att det e omöjligt.RacerBice skrev: om vi leker med tanken att Weirdheim får en körning i Ferrari
Jag hejade faktisk på Salo när han körde ett lopp i Ferrari och skänkte seger åt MS. Det har ju hört till Ferraris filosofi att MS stallkamrater skall bromsa eller tvärnita om dom e snabbare än MS.
Jag önskar Björn all välgång i F1 cirkusen, men det e ju självklart för mej att heja på "Räkan" i och med att jag e finne/ålänning.
-
-
Det stämmer!LuckyStrike1 skrev:Salo körde aldrig i Ferrari med Schumacher.
Det var Irvine och Salo som körde tillsammans, och det var Irvine som fick segern till skänks av Salo på Hockenheim. Schumacher var hemma i Schweiz och spelade fotboll med brutet ben.
Sorry för den felskrivningen.
Jag e nog för van att det e MS som får allt till skänks så jag blandade ihop fakta lite...
-
-
-
Formeln för att räkna ut effekten från en motor är något i stil med:
P=m*n/a
P - effekt
m - vridmoment
n - varvtal
a - en konstant
Om man antar att motorn kan leverera samma vridmoment vid dessa varvtal (inte särskillt sannorlikt) så får man:
P2/P1 = (m2*19000/a) / (m1*17000/a) = m2*19000 / m1*17000 = (samma vridmoment, dvs m1=m2) = 19000/17000 = 1.117... = 12%
Alltså, effekten ökar med knappt 12%. Utöver detta så borde det också ge fördelen att man i genomsnitt kör med en lägre utväxling.
edit:
Ehum, du frågade visst efter det motsatta, dvs hur mycket man tappar i effekt. Det är bara vända på resonemanget och man får istället 17000/19000 = 0.8947 = 89%, dvs man tappar 11% effekt.
P=m*n/a
P - effekt
m - vridmoment
n - varvtal
a - en konstant
Om man antar att motorn kan leverera samma vridmoment vid dessa varvtal (inte särskillt sannorlikt) så får man:
P2/P1 = (m2*19000/a) / (m1*17000/a) = m2*19000 / m1*17000 = (samma vridmoment, dvs m1=m2) = 19000/17000 = 1.117... = 12%
Alltså, effekten ökar med knappt 12%. Utöver detta så borde det också ge fördelen att man i genomsnitt kör med en lägre utväxling.
edit:
Ehum, du frågade visst efter det motsatta, dvs hur mycket man tappar i effekt. Det är bara vända på resonemanget och man får istället 17000/19000 = 0.8947 = 89%, dvs man tappar 11% effekt.
-- The Dude
-
för min egen del så är det ett bra team, tillsammans att det är iallafal nordbor som kör först Mika och nu Kimi. Nu har ju Björn kommit in i F1RacerBice skrev:Får jag ventilera en liten undran jag närt ganska länge nu, efter frekvent läsning här på Forza och andra, liknande ställen....? Varför börjar man heja på stallet McLaren? Observera att detta inte är menat som någon sorts kritik eller ifrågasättande, utan jag är bara nyfiken. Är det bara för att det är ett av de äldsta och mest framgångsrika stallen? Eller att namnet är coolt? Eller är det ledningen ni McLaren-fans sympatiserar med? Har det att göra med hur stallet tillkom och byggdes upp? Filosofier? Eller vad handlar det om? Vad är det som gör McLaren så mycket mer speciellt än exempelvis Williams (som ju inte en levande själ verkar heja på)? Det är ju inte en industri av särskild betydelse för Storbrittannien eller ens England, det finns inget genuint engelskt över varumärket (åtminstone inte på samma sätt som Ferrari, Renault och Toyota stoltserar med en intim koppling med sitt respektive hemland), det finns väl knappt någonting genuint över huvud taget i varumärket, produkterna har inte ens hel-engelskt innehåll, det finns inga riktigt gamla anor eller traditioner förknippade med stallet, osv osv.Mr T skrev: Jag har nu tappat hoppet om titeln för i år. Högst en 3 plats.
och givetvis håller jag på honom men han sitter i fel team och plats.
kan bara hoppas att han kommer till Mclaren
-
This is my story:RacerBice skrev: Får jag ventilera en liten undran jag närt ganska länge nu, efter frekvent läsning här på Forza och andra, liknande ställen....? Varför börjar man heja på stallet McLaren? Observera att detta inte är menat som någon sorts kritik eller ifrågasättande, utan jag är bara nyfiken. Är det bara för att det är ett av de äldsta och mest framgångsrika stallen? Eller att namnet är coolt? Eller är det ledningen ni McLaren-fans sympatiserar med? Har det att göra med hur stallet tillkom och byggdes upp? Filosofier? Eller vad handlar det om? Vad är det som gör McLaren så mycket mer speciellt än exempelvis Williams (som ju inte en levande själ verkar heja på)? Det är ju inte en industri av särskild betydelse för Storbrittannien eller ens England, det finns inget genuint engelskt över varumärket (åtminstone inte på samma sätt som Ferrari, Renault och Toyota stoltserar med en intim koppling med sitt respektive hemland), det finns väl knappt någonting genuint över huvud taget i varumärket, produkterna har inte ens hel-engelskt innehåll, det finns inga riktigt gamla anor eller traditioner förknippade med stallet, osv osv.
Jag började följa F1 1996 då jag var 18 år och hade då inget favoritteam utan tyckte bara det var kul att titta på. Sen -97 när Schumacher gjorde sin manöver mot Villeneuve förlorade jag all respekt för den killen. Samma lopp vann Häkkinen för första gången och jag tyckte han verkade vara sympatisk om än fåordig. Sen läste man på lite om honom om hur han kom tillbaka efter en svår krasch osv. Så det blev att jag höll på honom och Mclaren och sen dess har det varit Mclaren som gäller för mig. Det enda som kan få mig att svika dom är att M.Schumacher börjar köra för dom men det betvivlar jag starkt kommer att hända. Mclaren före Wirdheim helt klart även om jag önskar han lycka till.
-