Jokan! Det var länge sen.
När får ja mitt vin som du är i skuld till mig? :-)
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Nisse skrev:Skall bli kul och se den historiska finnen. Inte för sin kapacitet utan för vad stallet är beredda att betala för att slippa se honom, kan prestera.
ANFRAN skrev:Ut med Rubens, in med Kimi? Williams lär ju bli alldeles fantastiskt starka!
Bra Anfram . positivt tänkande
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Nisse skrev:
Skall bli kul och se den historiska finnen. Inte för sin kapacitet utan för vad stallet är beredda att betala för att slippa se honom, kan prestera.
Nisse skrev:
Skall bli kul och se den historiska finnen. Inte för sin kapacitet utan för vad stallet är beredda att betala för att slippa se honom, kan prestera.
Är du drucken... eller är du bara korkad...?
PC! va inte elak nu!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
ANFRAN skrev:Ut med Rubens, in med Kimi? Williams lär ju bli alldeles fantastiskt starka!
Lite lustigt hur Williams kunde gå från att vara dominerande till det som de är nu. Är det Frank som tacklat av?
Jörgen
Jag tror att allt handlar om att Frank och Patrick förhindrar utvecklingen i Williams. Patrick skulle ta tag i skaklarna på Franks rullstol och köra allt vad dom kan över Ättestupan så löser sig allt om jag får bestämma
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
ANFRAN skrev:Ut med Rubens, in med Kimi? Williams lär ju bli alldeles fantastiskt starka!
Lite lustigt hur Williams kunde gå från att vara dominerande till det som de är nu. Är det Frank som tacklat av?
Jörgen
Lustigt vet jag inte, men när BMW drog tog dom plånkan med sig som det verkar. Dessutom är väl Frank och Patrick inte "up and coming" längre.
I huvudsak handlar det om brist på stålar, som ger brist på resultat, som skapar problem att skaffa sponsorer, som ger sämre budget, som innebär att man inte har råd med rätt förare, som medför uteblivna resultat, som...ja du fattar. Ond spiral kallas det visst.
Raset började väl när man blev av med både Renault-motorerna och Newey i slutet av 90-talet. Sen kom man tillbaka och slogs i toppen tack vare ett råstark BMW-rova och Michelin-sulor. Om jag minns rätt ville BMW köpa sig in efter några säsonger men nekades och drog då vidare till Sauber, men Williams hade då varit på dekis sedan de hyfsat framgångsrika åren 2002 och 2003, när BMW lämnade helt och man fick gå över till Cosworth åkte man rejält ner i träsket.
Nu får man tillbaka Renault-motorerna samt att man gjort en renovering på den tekniska avdelningen där Sam Michael (TD) ersatts av Mike "copy" Coughlan, även aerochefen Jon Tomlinson har/ska lämna stallet. Resurserna är fortfarande inte dom största så man ska väl inte räkna med några mirakel.
ANFRAN skrev:Ut med Rubens, in med Kimi? Williams lär ju bli alldeles fantastiskt starka!
Lite lustigt hur Williams kunde gå från att vara dominerande till det som de är nu. Är det Frank som tacklat av?
Jörgen
Lustigt vet jag inte, men när BMW drog tog dom plånkan med sig som det verkar. Dessutom är väl Frank och Patrick inte "up and coming" längre.
I huvudsak handlar det om brist på stålar, som ger brist på resultat, som skapar problem att skaffa sponsorer, som ger sämre budget, som innebär att man inte har råd med rätt förare, som medför uteblivna resultat, som...ja du fattar. Ond spiral kallas det visst.
Nisse skrev:
Skall bli kul och se den historiska finnen. Inte för sin kapacitet utan för vad stallet är beredda att betala för att slippa se honom, kan prestera.
Är du drucken... eller är du bara korkad...?
PC! va inte elak nu!
Det är mitt kall på Forza att vara motpol till Kimi-bashare och Skumelände-lovers. Fast det var lite roligare när Gösta och Enzo härjade här, men vem vet... de kanske gör comeback nu med både Tysken och Finnen på banan...
PC: skrev:
Är du drucken... eller är du bara korkad...?
PC! va inte elak nu!
Det är mitt kall på Forza att vara motpol till Kimi-bashare och Skumelände-lovers. Fast det var lite roligare när Gösta och Enzo härjade här, men vem vet... de kanske gör comeback nu med både Tysken och Finnen på banan...
Enzo är avstängd så det blir svårt att göra en comeback
På alla hugg i allt som rör sig och mosa så mycket du kan
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
PeppeF1 skrev:Raset började väl när man blev av med både Renault-motorerna och Newey i slutet av 90-talet. Sen kom man tillbaka och slogs i toppen tack vare ett råstark BMW-rova och Michelin-sulor. Om jag minns rätt ville BMW köpa sig in efter några säsonger men nekades och drog då vidare till Sauber, men Williams hade då varit på dekis sedan de hyfsat framgångsrika åren 2002 och 2003, när BMW lämnade helt och man fick gå över till Cosworth åkte man rejält ner i träsket.
Nu får man tillbaka Renault-motorerna samt att man gjort en renovering på den tekniska avdelningen där Sam Michael (TD) ersatts av Mike "copy" Coughlan, även aerochefen Jon Tomlinson har/ska lämna stallet. Resurserna är fortfarande inte dom största så man ska väl inte räkna med några mirakel.
Ja, den riktiga storhetstiden tog Newey med sig till McLaren men efter åren med Mecacrome-spisar så gick dom till synes en ny vår till mötes med BMW. Men det var inte en match made in heaven, och det gnälldes från båda håll att den andre inte gjorde ett tillräckligt bra jobb. Och som sagt, när BMW köpte Sauber åkte Williams rätt ner i träsket.
Såhär i efterhand kan man tycka att det var en mycket kortsiktig investering av BMW, men Sauber är ju bättre till än Williams trots liknande budget. Möjligen beror det på att Sauber är vana att ha skralt med stålar medan Williams drömmer sig tillbaka till forna glansdagar....
Cheever skrev:Nu har ryktes-svängen tagit en ny vända och placerar Kimi i Mercedes. Det vore skoj
Eller feresten, inte ryktet utan Mika Salo.
Har Salo påståt/ gissat det här eller?
Kimi i hopp med Skummis tillåt mig små le, sist när Skummis skulle tackas av var inte Kimi och skett då
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Cheever skrev:Nu har ryktes-svängen tagit en ny vända och placerar Kimi i Mercedes. Det vore skoj
Eller feresten, inte ryktet utan Mika Salo.
Har Salo påståt/ gissat det här eller?
Kimi i hopp med Skummis tillåt mig små le, sist när Skummis skulle tackas av var inte Kimi och skett då
Varför skulle han köra tillsammans med Schumacher?
För att Nico enligt rykten skulle kunna gå till dom Röda eller hur, och då blir det bara skummis kvar eller hur. För Skummis ska väll ingen stans eller?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Inte ens Mercedes är så urbota dumma att dom satsar på två från forntiden. Det är dumt nog att satsa på en från forntiden men två, så dumma är inte ens Mercedes.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Det är dumt nog att satsa på en från forntiden men två, så dumma är inte ens Mercedes.
Tja, man vet aldrig
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Krassegrand skrev:Nja, Kimi kan nog fortfarande köra fort!
Det kanske vi får se nästa säsong, om det inte är så får han vända till baks till pant maskinen på Konsum.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
platt skrev:om det inte är så får han vända till baks till pant maskinen på Konsum.
Jag tror att han skulle kunna klara sig resten av livet på det han tjänade på att "inte köra" för Ferrari 2010.
Jörgen
så du menar att Kim inte ska panta sina Lapin Kulta ?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Nico till Ferrari låter ju riktigt kul och det tror jag också är helt rätt. Ferrari behöver någon som kan köra bra brevid Alonso och det tror jag att Nico kan, utan att påverkas av hans nycker.
Med tanke på att Schumi slutade när Räikkönen skulle köra Ferrari så tror jag inte han vill köra med Räikkönen i Mercedes tänk om Kimi gud förbjude skulle vinna race med Mercan. Schumi ville ju åka Ferrari när Massa nästan vart mördad men upptäckte ju att han inte var tillräckligt bra för att konkurrera med Kimi.
Alltså Kimi och Schumi i Mercan går ej. Rosberg är knappast på väg till Ferrari, då måste han ha med sig en sponsor som kan betala Massas lön. Schumi tycker det är roligt att köra nuförtiden också. Hans blotta närvaro ger pengar till Mercedes. Alltså är enda möjligheten att Kimi kör en Merca att Schumi tröttnar eller att Rosberg sparkas och Schumi övertalas att tävla emot Räkan. (Kommer aldrig att ske)
Mercedes vill också ha två tyska förare, så Sutil ligger närmre en styrning än Kimi även om Rosbergs sponsor skulle köpa ut Massa ifrån Ferrari.
Alltså är detta bara ett hopkok av tysk skvallerpress som vill sälja tidningar, förlåt glömde att det inte fick heta tidning, alltså sälja bilder med bildtexter.
Zwonk skrev:Schumacher ooch Räikkönen i Mercedes är en förbannat lustig tanke. Tänk vilka livliga diskussioner det skulle bli mellan Schumi-fans och Kimi-fans här.
Ja tänk Enzo och Jari i en Kim / Skummis diskussion
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
När det gäller Nico i Ferrari handlar det väl snarare om 2013 när Massas och Nicos kontrakt löper ut. Kanske byter de då plats, Schumacher verkar ju gilla Massa.
Stackars Massa som måste stå ut med den här killen som sin teamkamrat:
“I don’t think that Felipe’s confidence is destroyed. I think he is the same driver as ever, extremely strong. We saw this clearly in the last six races, especially in qualifying. We are very close if we evaluate all the elments.”
“In the race I do not know. Certainly if the car is not very fast, it’s very difficult to produce a good performance. I have great respect for Felipe and consider him to be one of the best drivers in the world. I am sure that if all goes well and we have a competitive car next year from the beginning, he is one of the favorites to win in every race.”
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Vi får hoppas Massa bara läser det som står i media och inte kollar resultatlistorna, det blir nog lättare att stå med ut honom då.
Lite nyfiken blir man ju på vad det är för nåt som gör att det skiljer så många poäng mellan dem när det inte skiljer så mycket egentligen (enligt Alonso).
Alonso har blivit proffesionell mot sina teamkollegor efter debaclet med Hamilton. Dessutom har han rätt! Massa är duktig, han har ju kvalat ut Alonso några gånger nu. Och det är inte lätt. Sedan att han blivit tvungen att agera efter teamorder är förståligt men beklagligt. Trots allt verkar Alonso och Massa ha den bästa relationen av alla i hela fältet.
Det är större skillnad emellan exp Webber och Vettel än mellan Alonso och Massa.
Jag har svårt att tänka mig att Schumi skulle välja att kasta in handduken istället för att köra tillsammans med Kimi. Det kan väl bara vara fördelar, han är ensam förare som kommer med feedback och bilen anpassas helt till hans preferenser. Å andra sidan går väl MS kontrakt också ut till säsongen 2013 då en ev. flytt för Rosberg är aktuell, så vad är det som säger att det inte blir Rosberg/Räkan i MB från -13?
Med facit i hand var det nog ett smart drag att inte hoppa in i Ferrari 2009 och göra som Fisichella och Gene. Dom fick ju båda till en effektiv och snöplig sorti på sina karriärer.
olag skrev:Massa får sparken och blir ersatt av Maria de Villota.
Ingen märker skillnad på dom ändå för Massa kör som en kärring och surar som en bicht i depån....
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Jag tror också att schumi kan fortsätta så länge han vill, för även om han inte vinner så är han en snackis och ger Merceders PR...sen kan man diskutera hur länge MB vill satsa på f1 om de inte vinner...
Bra nu börjar ni förstå att schumi är delägare i Stallet.Ross o Schumi äger delvis Stallet.Det finns raketer i casinot hos dom grabbarna så dom gasar tills det rasar.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
aikaik skrev:Bra nu börjar ni förstå att schumi är delägare i Stallet.Ross o Schumi äger delvis Stallet.Det finns raketer i casinot hos dom grabbarna så dom gasar tills det rasar.
Satt och läste Mercedes GP:s årsredovisning för att se om du har rätt (vilket kanske inte är helt otänkbart men jag har inte hittat att storhaka äger någon del ännu iaf) så hittade jag lite annan intressant fakta.
Honda gjorde verkligen en fin affär när man sålde skräpet till RB, inte nog med att han tog över hyfsat billigt och vann VM första och enda året man körde. Han (eller eg aktieägarna) tog ut 20 miljoner pund ur företaget 2009 också