SYDKOREAS GP 2011 - KOREAN INTERNATIONAL CIRCUIT. Lopp 16 av

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja det krabbade så jag måste ringa min operatör...jävligt skumt alltså för jag har bild på C+ men inte på viasat kanalerna....och om platt också har problem så är det nog inte mina saker som är paj.

Jag såg delar på nätet okej men nu står det att Ros slutade 8a stämmer inte det? blev han omkörd av Algusari?
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Vettel visar varför han är världsmästare och hans dominans verkar mer och mer påminna om den som schumi hade i ferrar, teamkompisen slåss mot killarna nedan medan han glider i från och tar en solklar seger....

Ham är väl ändå nöjd med att inte vara inblandad i något idag och Alonso är nog sur för att han inte kom förbi massa...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Bra nära en dubbel för RedBull, visar att den bilen är i en klass för sig fortfarande,, för Webber är i ärlighetens namn ingen toppförare,, och då menar jag, topp.

,,skapar ju bra underhållning dock,, även om Vettel är för bra för att sitta i en överlägsen bil..

Dom andra måste i kapp,, två RedBull-år räcker..

Om Petrov,,, ja vad ska man säga,,

,,bland det värsta och grövsta man sett,, han körde ju som om kurvor inte finns,, eller som om gaspedalen hängt sig..

Riktigt synd på Schumis race,, förutom att det var livsfarligt så klart,,

,,hoppas vi slipper ryssen nästa år, och får se Kubica tillbaka..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Crazy F1 skrev:Ja det krabbade så jag måste ringa min operatör...jävligt skumt alltså för jag har bild på C+ men inte på viasat kanalerna....och om platt också har problem så är det nog inte mina saker som är paj.
Jag tittar på http://www.bbc.co.uk/emp/simulcast/ menjag vet inte om det räcker att ändra IP-nummer för att kunna se. Jag har en VPN.

Jörgen
Har följt F1 sedan 70-talet!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nu har jag bild igen så jag ska se reprisen, tror det måste varit ett operatörs fel men jävligt surt att det skulle vara vid 8 på morgonen....

Jag undrar vad folk hade sagt om det varit hamilton som kört in i någon som Petrov, då hade han legat illa till, eller rättare sagt, det var ju illa av petrov men då hade det varit JÄVLIGt illa!
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Crazy F1 skrev:Nu har jag bild igen så jag ska se reprisen, tror det måste varit ett operatörs fel men jävligt surt att det skulle vara vid 8 på morgonen....

Jag undrar vad folk hade sagt om det varit hamilton som kört in i någon som Petrov, då hade han legat illa till, eller rättare sagt, det var ju illa av petrov men då hade det varit JÄVLIGt illa!
Mitt kom tillbaks efter 15,00 ungefär
Spelar ingen roll vem som kör i vem bara det inte är HL som är en marödör! :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Zwonk

Inlägg av Zwonk »

Orkar inte säga något mer om dagens race än att jag gillar den här banan. :up:
PerP

Inlägg av PerP »

Nu skall jag berömma Schumi! Jag tyckte att han tog det väldigt bra. Men det kanske beror på att han inte bryr sig längre. Tror han slutade bry sig när han upptäckte sin (och bilens?) uselhet även detta året. Utan press har han åkt habilt och avslappnat.

De förare som kör för Renault just nu är en skam! Senna kan iofs kanske göra lite bättre om han får testa mer!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Perp du kan ha en poäng där, han vill nog komma så högt upp han kan men det ligger kanske lite i att det inte är en vrädlskatastrof för honom om han missar 6-7 poäng....han har ju så det räcker sedan innan :wink:
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag tycker att det är för tidigt att ha någon bestämd uppfattning om Senna, men helt klart har han en bit upp till Ayrtons nivå. Han körde riktigt bra första rejsen, men har kommit i en svacka.

Petrov däremot tror jag har peakat, och även om Renaulten kunde vara bättre har jag svårt att se rejsvinster.

Att Schumi tar det med ro är nog som du säger, det kvittar för den här säsongen i alla fall.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja hade det varit som på SPA 98 då hade det nog varit andra bullar hehe :) Då gick ju en vmtitel åt skogen....men det var snyggt att han kunde köra tillbaka till depån på tre hjul, det ska fan inte vara möjligt, att han sen inte verkade sakta ner så mycket var rätt kul också hehe.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Crazy F1 skrev:Ja hade det varit som på SPA 98 då hade det nog varit andra bullar hehe :) Då gick ju en vmtitel åt skogen....men det var snyggt att han kunde köra tillbaka till depån på tre hjul, det ska fan inte vara möjligt, att han sen inte verkade sakta ner så mycket var rätt kul också hehe.
Han fick väl dessutom en varning för att han körde om någon på väg till depån?

Jörgen
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Haha fick han? det har jag faktiskt inte hört :idea:
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Jag tror inte att han körde om någon på väg till depån, det gick på halvfart även om det är snabbare än vi kör på E4 :D En bestraffning fick han dock under helgen, och det var i kvalet. Han satte snabbaste tid när det var gulflagg, så det varvet ströks och han flyttades ner från fjärde till.....fjärde :wink:

Schumis reaktion kan jag dock förstå eftersom han legat bakom DC ett halvt varv och plötsligt släpper DC gasen mitt i rejslinjen för att släppa om Schumi. I den spray som var då är det omöjligt att hinna reagera för bilen bakom.

Om man ligger P2 och håller på att varvas av ledaren är det nog läge att hålla undan på ett smartare sätt.
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Jögga skrev:Jag tror inte att han körde om någon på väg till depån, det gick på halvfart även om det är snabbare än vi kör på E4 :D En bestraffning fick han dock under helgen, och det var i kvalet. Han satte snabbaste tid när det var gulflagg, så det varvet ströks och han flyttades ner från fjärde till.....fjärde :wink:

Schumis reaktion kan jag dock förstå eftersom han legat bakom DC ett halvt varv och plötsligt släpper DC gasen mitt i rejslinjen för att släppa om Schumi. I den spray som var då är det omöjligt att hinna reagera för bilen bakom.

Om man ligger P2 och håller på att varvas av ledaren är det nog läge att hålla undan på ett smartare sätt.
Jag har ett minne av att han faktiskt körde om en annan bil på tre hjul men jag kan givetvis inte svära på det. Jag kanske kan hitta det i min F1 1990-2010 Season Reviews
Jag kommer ihåg att det var mycket diskussion efter den incidenten bland annat sa Schumis att DC saktade ner honom 3 sekunder per varv och om man räknar ut skillnaden i varvtider på hur många varv det tog för Schumis att komma ifatt DC så borde han vara 6 sekunder snabbare och då borde det inte vara så svårt för en förare av den kalibern att köra om.
Jag kom faktiskt inte ihåg att DC låg 2a när detta hände. Om det var så så kan man ju också ifrågasätta varför det var så viktigt att komma förbi, det var ju inte precis så att han var hotad bakifrån!
Dessutom är jag rätt säker på att han låg bakom DC mer än ett halvt varv. :wink:

Jörgen
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Krassegrand skrev:Jag kanske kan hitta det i min F1 1990-2010 Season Reviews
Jag kollade men det är ett väldigt summariskt sammandrag man får inte se resan till depån men man kan se att han kör just framför en annan bil i depågatan och jag tror att det är honom han körde om.

Jörgen
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

Hehe, jag måste investera i ett nytt minne tror jag. DC var visst 8:a och inget annat :oops:

Det är är vad som visades på TV

http://www.youtube.com/watch?v=kLGqedydP74

Hursomhelst ingen lyckad tävling för SC, han var ju den som ordnade med omstarten också....
Användarens profilbild
Krassegrand

Inlägg av Krassegrand »

Här ser man ju att det är DC som kör efter MS i depågatan och det är ju helt sant att MS körde om DC med 3 hjul på bilen! Puh, vilken räddning!

Jo. man tycker ju att man skulle ha sett på det klippet om han körde om någon, och då måste ju också DC ha gjort det efter som han kom in så tätt efter.
Kan vi köpa minne på samma ställe och få mängdrabatt?

Jörgen
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Hehe jag satt och tittade på varvtiderna efter loppet och DC var faktiskt 3 sekunder långsammare per varv de varv ms var bakom(kom i kapp), sen kan man ju tycka att man borde kunna komma om men det var jvligt mycket spray så sikten måste varit lika med noll...och nej det kanske inte var det smartaste av DC hehe.
Användarens profilbild
Jögga

Inlägg av Jögga »

I den sprayen och med den lucka MS hade förstår jag att han inte gjorde sig någon direkt brådska att ta sig om. Även om Hill knaprade in på Schumi så skulle ju luckan öka igen så fort der regenmeister fick fritt spår.