TURKIETS GP 2011 - ISTANBUL. Lopp 4 av 19
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
må så vara krasse men det var inte det jag kommenterade, jag kommenerade att SNABBheten kanske trots allt fanns där men sedan har han ju tom själv gått ut och tagit på sig att det mestadels var hans fel.
Det gjorde ju dock inte Barrichello då han torpederade Rosberg i Australien men det är ingen som säger att han ska lägga av för det. . .
Det gjorde ju dock inte Barrichello då han torpederade Rosberg i Australien men det är ingen som säger att han ska lägga av för det. . .
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag vill se fler motorer gå upp i rök, tacka vet jag den gamla goda tiden när sista poängplats var 6:e och Mika Salo tog den pinnen fyra varv efter sittandes i räcketKrassegrand skrev:
I år har rekordet för många bilar i mål redan slagits; Narain Karthikeyan kom på 23e plats i Kina!
Dessutom känns det som att det mycket sällan är säkerhetsbil i år!
Jörgen
Sen är det förjäkla trist att det inte har blivit SC i år. Det om något kan få lite fart på ett lopp.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Jag antar att du har en svart/vit TV och använder det binära talsystemet istället för det decimala. Ta av skygglapparna...Silverkatten skrev:Så alla bilar så åka i egna spår runt banan? Räls kanske så slipper vi avåkningar? Kanske ska kolla på Rally? Där vinner den som har snabbaste tiden, igen otäck racing där inte.PC: skrev:Då säger jag det jag sagt förut.
Slopa vingel-regeln, så kan man skrota DRS också...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag till exempel brukar få med det i vartannat inläggKrassegrand skrev:Jag tycker att jag hör ganska ofta folk som säger att Barrichello ska lägga av!Crazy F1 skrev:Det gjorde ju dock inte Barrichello då han torpederade Rosberg i Australien men det är ingen som säger att han ska lägga av för det. . .
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Sen när blev det lika villkor i F1? Alla bilar är ju olika...Krassegrand skrev:En kommentar på BBC var att det verkar som att MS inte fattar när det är dags att ge upp, till exempel vid Petrovs omkörningsförsök. En smart förare hade bromsat aningen tidigare och sedan kört förbi Petrov på rakan efter. Patrese var mästare på detta.Crazy F1 skrev:......då är det ju inte schumis fart det är fel på utan hans dumma kollision med Petrov.
Så hur som helst är det MS eget fel att han hamnar utanför topp 10.
Det kanske är så att MS inte har så jättestor erfarenhet av att fajtas med andra förare på lika villkor!
Vidare kanske det var Petrov som var överambitiös den här gången? Han hade inte chans att rädda upp bilen och styra in riktigt i kurvan. Schumacher flyttade sig åt sidan när han såg Petrovs vansinnesförsök och skulle plocka honom på insidan när han dock var lite för nära och framvingen gick av.
Just framvingen är ganska svår att veta var man har eftersom de inte ser den från förarplats. Alonso förstörde sin framvinge i Malaysia efter att ha kommit lite för nära Hamilton i ett omkörningsförsök.
Vidare håller jag med Crazy om att Schumacher visade att farten finns. Stirrar man sig inte bara blind på reslutatet utan analyserar varvtiderna så höll Schumacher mycket jämna och konkurrenskraftiga tider - även på slitna däck. Sedan är det ju smått löjeväckande att experter som Eje Elgh toksågar Michael Schumacher och kallar honom statist när konkurrenterna kör om honom till höger och vänster på däck som är totalslut. Eje om någon borde veta hur däcken fungerar.
Ferrari.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Det är snarare hans forna guldglans som flagnar och avslöjar sanningen om en kanske inte så odödlig racergud... finns många som gottar sig åt det...Crazy F1 skrev:Det blir nästan som att schumi anklagas hårdare än de andra, minsta lilla sak så är det sågen. Men å andra sidan kan man ju tolka det som att folk håller killen jävligt högt i status och därför förväntar sig mer.
Senast redigerad av PC: den tor maj 12, 2011 10:32, redigerad totalt 1 gång.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
För var det väll så att man hade mer fria tyglar om jag inte missminner mig.PC: skrev:Det har det väl alltid varit, reglementet skall åtföljas utav alla som deltar.Eau Rouge skrev:Sen när blev det lika villkor i F1?
Det var bättre för
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Vad har prestandan med villkoren att göra?Eau Rouge skrev:Det blir knappast lika för alla så länge det är en sån prestandaskillnad mellan bilarna.PC: skrev:Det har det väl alltid varit, reglementet skall åtföljas utav alla som deltar.Eau Rouge skrev:Sen när blev det lika villkor i F1?
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
PC: skrev:Jaså? Det är bara på en liten del av banan DRS får användas och jag ser inget fint i att se Skumeländet trycka Barri in i depåmuren eller en Webber som klipper framvingen på Kimi exempelvis.Zwonk skrev:DRS suger verkligen stenhårt. Vi blir ju berövade på en massa fina man-mot-man-kamper, p.g.a. den här skiten.
Det är möjligt att DRS är lite konstlat men det är f-n så mycket bättre än att vingelpellarna kommer någonvart med sin körstil.
En bil som är inställd för att gå fort på rakorna är svår i inbromsningar och kurvor och det är där man skiljer Agne från vettet. Racing handlar om att vara snabb, inte att vara bra på att blocka.
För övrigt så hade väl Macarna en liten man-mot-man-kamp nu sist... trots DRS...
Att ha möjlighet att försvara sig har ju annars varit en rätt relevant del av racingen. Som LuckyStrike1 skrev, vinglande är ju redan förbjudet.
Ja, kamper som varar i några kurvor för att sedan sabbas av DRS. Det hade t.ex. varit intressant att se hur länge Rosberg kunnat hålla Alonso bakom sig under de första varven. Nu hade han i slutändan inte en chans att försvara sig. Alonso var i sin tur chanslös mot Webber i slutet, p.g.a. DRS. För att nu nämna ett par exempel på kamper som skulle ha kunnat bli riktigt spännande...Krassegrand skrev:
Jag tror inte att jag har sett så många man mot man kamper de 3 senaste åren som jag har på de 4 inledande rejsen i år!
DRS är toppen!
En sak är att förarna är inte lika desperata under första varvet eftersom de vet att det går att köra om även senare.
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
PC sant men även de bästa har en topp och en botten, jag vet t.ex att Brolin var med i världslaget 94 då sverige tog brons men de sista åren så var han knappt aktuell för något proffslag så hans bästföre datum var passerat, dock så tror jag ingen tvivlar på att han var en av världens bästa mittfältare 94. .
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Givetvis måste man få försvara sig.Zwonk skrev:Att ha möjlighet att försvara sig har ju annars varit en rätt relevant del av racingen. Som LuckyStrike1 skrev, vinglande är ju redan förbjudet.
Vad jag menar med att vingla är det som jag anser otyget att på en raka först göra en sidoförflyttning för att blocka en omkörning och sen gå tillbaka till idealspår. Gå in och blocka en linje, ok... men då skall du också vara beredd att ta konsekvensen av att åka en "felaktig" linje.
När jag åkte kart på 70-talet så så var det helt förbjudet att flytta sig i sidled när du väl valt en linje ut på rakan... det blev väldigt tuffa fajter ändå.
Jag har väl ett gammalt tankesätt vad gäller racing antar jag...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Där håller jag i alla fall helt med dig.
Just att gå ut och markera eller lägga sig i ett annat spår för att sen till inbromsningen ta tillbaka idealspåret känns inte ok. Märkligt nog är det nästan bara i F1 man ser det så utbrett
Just att gå ut och markera eller lägga sig i ett annat spår för att sen till inbromsningen ta tillbaka idealspåret känns inte ok. Märkligt nog är det nästan bara i F1 man ser det så utbrett
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det börjar dyka upp "han-sitter-säker och "vi-har-fullt-förtroende" -artiklar...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91354
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91354
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 3718
- Blev medlem: fre dec 02, 2005 22:47
- Ort: Spånga
Suck! inte nu igenCheever skrev:Det börjar dyka upp "han-sitter-säker och "vi-har-fullt-förtroende" -artiklar...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91354
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Mycket mer intressant än att föraren bakom bara trycker på en knapp och kör om på en raksträcka som på vilken motorväg som helst.Krassegrand skrev:Du tyckte kanske också att det var intressant att se Trulli hålla hela fältet bakom sig varv efter varv för ett antal år sedan?Zwonk skrev:Det hade t.ex. varit intressant att se hur länge Rosberg kunnat hålla Alonso bakom sig under de första varven.
Jörgen
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Vad ska Massa göra nästa år och vem är det som tar hans plats i Ferrari?platt skrev:Suck! inte nu igenCheever skrev:Det börjar dyka upp "han-sitter-säker och "vi-har-fullt-förtroende" -artiklar...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91354
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hulkenberg
Bianchi
Vettel
Rosberg
Di Resta
Webber
Många namn har nämnts.
Massa kör väl touringcars i Brasilien eller kanske lite sensationellt Red Bull. Tiden börjar rinna iväg för Webber.
Bianchi
Vettel
Rosberg
Di Resta
Webber
Många namn har nämnts.
Massa kör väl touringcars i Brasilien eller kanske lite sensationellt Red Bull. Tiden börjar rinna iväg för Webber.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vore rätt skoj att se Alonso och Vettel i samma stall, frågan är om Vettels psyke skulle palla det. Men jag tror inte att Ferrari gör om Rons lilla misstag att ha två av den kalibern i samma stall samtidigt.Alonso har ju visat vad han är kapabel till.
Jag tror att Massa skulle passa bra i STCC som ersättare till Turkington eller Thompson.
Jag tror att Massa skulle passa bra i STCC som ersättare till Turkington eller Thompson.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: mån sep 14, 2009 22:41
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland
LuckyStrike1 skrev:Mycket mer intressant än att föraren bakom bara trycker på en knapp och kör om på en raksträcka som på vilken motorväg som helst.Krassegrand skrev:Du tyckte kanske också att det var intressant att se Trulli hålla hela fältet bakom sig varv efter varv för ett antal år sedan?Zwonk skrev:Det hade t.ex. varit intressant att se hur länge Rosberg kunnat hålla Alonso bakom sig under de första varven.
Jörgen
Ja, det klassiska Trulli-tåget var riktigt kul!
-
- Inlägg: 863
- Blev medlem: tis jun 15, 2010 16:34
Alla får tycka vad de vill!Zwonk skrev:LuckyStrike1 skrev:Mycket mer intressant än att föraren bakom bara trycker på en knapp och kör om på en raksträcka som på vilken motorväg som helst.Krassegrand skrev: Du tyckte kanske också att det var intressant att se Trulli hålla hela fältet bakom sig varv efter varv för ett antal år sedan?
Jörgen
Ja, det klassiska Trulli-tåget var riktigt kul!
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Inlägg: 181
- Blev medlem: sön aug 01, 2010 16:14
- Ort: Vasa, Finland