Lite frusterande att gång på gång höra komentarer om att nu har den eller den gjort sitt sista stopp när "alla"

Kan sponsa med ett par vanliga överstrykningspennor om det behövs.

Tydligen taskigt isolerade kommentatorshytter i Turkiet enl Blomman i en annan tråd.Boxerman skrev:Blomman.... går det att mixa ljudet så att man hör er bättre ibland överröstar motorljudet er eller är det nå man får leva med, det låter ibland som om ni satt på gräsmattan brevid banan, tycker ju ändå att ni säger viktiga och intressanta saker man vill veta, annar är allat bra
Självklart ska vi hålla reda på det....inget snack. MEN, jag tror inte att det hör till vanligheterna att vi missar detta.Nisse skrev:Skall det vara så svårt att hålla reda på hur vilka som bytt "typ" av däck.![]()
Lite frusterande att gång på gång höra komentarer om att nu har den eller den gjort sitt sista stopp när "alla"ser att det måste till, ett stopp till för att båda gummiblandningarna skall ha använts.
![]()
Kan sponsa med ett par vanliga överstrykningspennor om det behövs.
Ja, det var dåligt. Visa publikbilder meddans presskonferansen pågår är skit. Hade blomman sagt att det inte skulle visas hade jag hunnit höra hela på web-tv men nu missade jag nästan allt.menthol skrev:Vad nu? Ingen presskonferens på TV6? Saker och ting blir sämre.
Vad visas istället? Jo, någon filler för att få tiden att gå! Skandal!![]()
![]()
Exakt, samma här. Hörde lite av Trulli innan Massa började på Portugisiska.form-ola1 skrev:Ja, det var dåligt. Visa publikbilder meddans presskonferansen pågår är skit. Hade blomman sagt att det inte skulle visas hade jag hunnit höra hela på web-tv men nu missade jag nästan allt.menthol skrev:Vad nu? Ingen presskonferens på TV6? Saker och ting blir sämre.
Vad visas istället? Jo, någon filler för att få tiden att gå! Skandal!![]()
![]()
Då är det bara att berätta vad Trulli sa för där klippte Dansk tv bort sänningenplatt skrev:Jag måste tacka Menthol för att jag fick se intervjuen http://stream.ra1kkonen.com/ med hans länk det funkade och jag sprang mellan teven och datorn när det var reklam Tack
Han pratade om Ove, tackade teamet och att han och teamet hade kämpat för det här och att HK var lite jobbig det var väl glädjandeolag skrev:Då är det bara att berätta vad Trulli sa för där klippte Dansk tv bort sänningenplatt skrev:Jag måste tacka Menthol för att jag fick se intervjuen http://stream.ra1kkonen.com/ med hans länk det funkade och jag sprang mellan teven och datorn när det var reklam Tack
platt skrev:Han pratade om Ove, tackade teamet och att han och teamet hade kämpat för det här och att HK var lite jobbig det var väl glädjandeolag skrev:Då är det bara att berätta vad Trulli sa för där klippte Dansk tv bort sänningenplatt skrev:Jag måste tacka Menthol för att jag fick se intervjuen http://stream.ra1kkonen.com/ med hans länk det funkade och jag sprang mellan teven och datorn när det var reklam Tack
Igår klämde Blomman i med att Räikkönens avgasrör krackat. En klassiker!Gösta skrev:Håller med! Skicka dem på en svenskkurs är väl att ta i, men att begära att de använder svenska termer tycker jag är legitimt. Det blir lite mycket svängelska, och det är trist.Cuscino skrev:Men man skulle gärna vilja skicka kommentatorerna på en kurs i svenska. Det blir mycket pörfårmäns, äjpex, momentum osv. Vad är det för fel med prestanda, tangeringspunkt, rörelsemängd...?
Har den kanalen. Det är jag som bestämmer tvkanalutbudet för 200 hushåll härplatt skrev:Det är bara att hosta upp lite mer pengar så får du också se presskonferensenolag skrev:Sände viasatsport detLenny skrev:Det hade ju inte suttit ivägen om man fått reda på att presskonferensen sändes i sportkanalen kl 16....
Nu avrundar vi härifrån sa Blomman...![]()
Jo, nog får man hosta alltid...platt skrev:Det är bara att hosta upp lite mer pengar så får du också se presskonferensenolag skrev:Sände viasatsport detLenny skrev:Det hade ju inte suttit ivägen om man fått reda på att presskonferensen sändes i sportkanalen kl 16....
Nu avrundar vi härifrån sa Blomman...![]()
Ok alla kan göra fel och ni är förlåtnaBlomman skrev:Nu fanns det ju en "liten vink", även om den kunnat vara större, i form av en grafikskylt som berättade var presskonfan skulle visas. Alla kanske inte såg den, i fortsättningen ska vi påannonsera detta bättre. Anledningen till den uteblivna presskonferensen är att vi inte får en tillräckligt lång "slot" som räcker till för att visa hela presskonferensen. Mycket fulare att avbryta mitt i och dessutom inte kunna runda av sändningen på ett bra sätt. Presskonferensen finns i textform på "nätet" ett relativt kort tag efter loppet för dom som är intresserade. Dessutom vet väl dom flesta vid det här laget att den sällan är specielllt informativ...
Janne B
Runda av sändningen innan presskonferensen börjar och låt TV6-tittarna se så mycket av presskonferensen de hinner. Då borde problemet vara löst, om det nu är tidsbristen som är problemet.Blomman skrev:Anledningen till den uteblivna presskonferensen är att vi inte får en tillräckligt lång "slot" som räcker till för att visa hela presskonferensen. Mycket fulare att avbryta mitt i och dessutom inte kunna runda av sändningen på ett bra sätt. Presskonferensen finns i textform på "nätet" ett relativt kort tag efter loppet för dom som är intresserade. Dessutom vet väl dom flesta vid det här laget att den sällan är specielllt informativ...
Janne B
Tack vare att TV6 inte sänder presskonf. så abbonerar jag nu mer på ViasatSport 1 = mer sport för mig = mer pengar för Viasat.Blomman skrev:Sorry, ingen presskonfa i TV6..
I fortsättningen får ni se mästerverket i Viasatsport 1 eller läsa den på nätet.
Vår "slottid" är i dom allra flesta fall för kort (undantaget Monza och något race till) för att få med hela presskonferensen.
Faktum är att jag tycker minst synd om er som finns på detta och andra F1-forum. Ni om några fixar informationen på annat håll, för en "vanlig" sporttittare är det dock en annan sak att hitta till specialsiterna för att läsa presskonfan.
Det är mycket som är uruselt, bensinpriset t ex, svensk fotboll och en hel del annat
JB
Ok, men jag förstår fortfarande inte problemet. Förr har väl presskonferensen hunnits med i den slotten ni haft, d.v.s. från 13.30 till 16.00. Den har väl inte blivit mindre?Blomman skrev:Sorry, ingen presskonfa i TV6..
I fortsättningen får ni se mästerverket i Viasatsport 1 eller läsa den på nätet.
Vår "slottid" är i dom allra flesta fall för kort (undantaget Monza och något race till) för att få med hela presskonferensen.
Faktum är att jag tycker minst synd om er som finns på detta och andra F1-forum. Ni om några fixar informationen på annat håll, för en "vanlig" sporttittare är det dock en annan sak att hitta till specialsiterna för att läsa presskonfan.
Det är mycket som är uruselt, bensinpriset t ex, svensk fotboll och en hel del annat
JB
Jag och förmodligen fler med mig har full förståelse för vad ni gör och varför ni gör det. Låt inte några av de pubertala inläggen reta upp dig för mycket, vilket jag tror är precis vad man från vissa håll ibland försöker...Blomman skrev:Det är ju precis det den inte har och kanalen har tröttnat på våra överdrag..Vi har gått igenom alla lopp från förra året och kommit fram till att vi, i dom flesta fall, inte hinner med hela presskonferensen under utsatt tid. Monza kanske blir undantaget eftersom loppet brukar vara klart efter 1.15...Då kommer presskonfan att sändas i båda kanalerna, direkt i Tv6 och bandad i Viasatsport 1 kl 16.
Liveöverdrag p g a händelser under loppet kan vi göra, inget kanalbyte vid t ex regnlopp eller längre rödflaggningar.
Det här är inget vi vill göra, det är direktiv från kanalledningen, mest beroende på att tittarantalet sjunker drastiskt direkt efter målgång.
JB
Presskonferenserna har varit hyffsat meningslösa efter att Irvine och Hakkinen försvann!Blomman skrev:Det är ju precis det den inte har och kanalen har tröttnat på våra överdrag..Vi har gått igenom alla lopp från förra året och kommit fram till att vi, i dom flesta fall, inte hinner med hela presskonferensen under utsatt tid. Monza kanske blir undantaget eftersom loppet brukar vara klart efter 1.15...Då kommer presskonfan att sändas i båda kanalerna, direkt i Tv6 och bandad i Viasatsport 1 kl 16.
Liveöverdrag p g a händelser under loppet kan vi göra, inget kanalbyte vid t ex regnlopp eller längre rödflaggningar.
Det här är inget vi vill göra, det är direktiv från kanalledningen, mest beroende på att tittarantalet sjunker drastiskt direkt efter målgång.
JB
Javisst. Jag förstår att detta är direktiv från högre ort, men jag får tacka för svaren. Kommer nog att skaffa mig Viasatsport när mitt boxerabonnemang går ut i höst(om inte någon annan köper rättigheterna för F1), då slipper ni mitt gnällande här.Blomman skrev:Det är ju precis det den inte har och kanalen har tröttnat på våra överdrag..Vi har gått igenom alla lopp från förra året och kommit fram till att vi, i dom flesta fall, inte hinner med hela presskonferensen under utsatt tid. Monza kanske blir undantaget eftersom loppet brukar vara klart efter 1.15...Då kommer presskonfan att sändas i båda kanalerna, direkt i Tv6 och bandad i Viasatsport 1 kl 16.
JB
Nu ser vi det igen! Om man inte tittar så plockas det bort likadant med den svenska F1 tidningen Gösta läste inte den skräp tidningen så den plockades bort. Vill man ha f1 så får man ställa upp kollektivt med andra ord titta på presskonferenserna så kan vi kanske få tillbacks den i 6an, däremot tidningen går nog inte att få tillbaka och det är Göstas fel!Blomman skrev:Det här är inget vi vill göra, det är direktiv från kanalledningen, mest beroende på att tittarantalet sjunker drastiskt direkt efter målgång.
JB
platt skrev:
Nu ser vi det igen! Om man inte tittar så plockas det bort likadant med den svenska F1 tidningen Gösta läste inte den skräp tidningen så den plockades bort. Vill man ha f1 så får man ställa upp kollektivt med andra ord titta på presskonferenserna så kan vi kanske få tillbacks den i 6an, däremot tidningen går nog inte att få tillbaka och det är Göstas fel!
Du får väl skicka hotbrev till alla som har en sån där MMS-låda och kräva att de alltid slår på TV6 på F1-söndagar. Att du och jag kollar på presskonferensen gör ju ingen skillnad i tittarsiffrorna.platt skrev:Nu ser vi det igen! Om man inte tittar så plockas det bort likadant med den svenska F1 tidningen Gösta läste inte den skräp tidningen så den plockades bort. Vill man ha f1 så får man ställa upp kollektivt med andra ord titta på presskonferenserna så kan vi kanske få tillbacks den i 6an, däremot tidningen går nog inte att få tillbaka och det är Göstas fel!
Sänds loppet i sin helhet på ViasatSport? I så fall hade det ju varit ett enkelt alternativ för oss som vill se hela loppet på en kanal.Blomman skrev:Det är ju precis det den inte har och kanalen har tröttnat på våra överdrag..Vi har gått igenom alla lopp från förra året och kommit fram till att vi, i dom flesta fall, inte hinner med hela presskonferensen under utsatt tid. Monza kanske blir undantaget eftersom loppet brukar vara klart efter 1.15...Då kommer presskonfan att sändas i båda kanalerna, direkt i Tv6 och bandad i Viasatsport 1 kl 16. JB
Jag laddade ner senaste Indycarloppet från Iowa och dom hade också direktsändning i en liten ruta bredvid reklamen. Ett klart acceptabelt alternativ.Richard skrev:Janne du vet säkert om det här men om du inte gör det så har dom såhär i Spanien på Telecinco under reklampauserna:
Tror du inte att man kan ha det så på TV6?
dom har även så att det blir helbild när reklamen som betalar f1 rättigheterna visas vid början och slut av reklampauserna.
ANFRAN skrev:Du får väl skicka hotbrev till alla som har en sån där MMS-låda och kräva att de alltid slår på TV6 på F1-söndagar. Att du och jag kollar på presskonferensen gör ju ingen skillnad i tittarsiffrorna.platt skrev:Nu ser vi det igen! Om man inte tittar så plockas det bort likadant med den svenska F1 tidningen Gösta läste inte den skräp tidningen så den plockades bort. Vill man ha f1 så får man ställa upp kollektivt med andra ord titta på presskonferenserna så kan vi kanske få tillbacks den i 6an, däremot tidningen går nog inte att få tillbaka och det är Göstas fel!
http://www.mms.se/platt skrev:ANFRAN skrev:Du får väl skicka hotbrev till alla som har en sån där MMS-låda och kräva att de alltid slår på TV6 på F1-söndagar. Att du och jag kollar på presskonferensen gör ju ingen skillnad i tittarsiffrorna.platt skrev:Nu ser vi det igen! Om man inte tittar så plockas det bort likadant med den svenska F1 tidningen Gösta läste inte den skräp tidningen så den plockades bort. Vill man ha f1 så får man ställa upp kollektivt med andra ord titta på presskonferenserna så kan vi kanske få tillbacks den i 6an, däremot tidningen går nog inte att få tillbaka och det är Göstas fel!Tala om vad en MMS-låda är för något så ska jag börja hota med en gång
Intressant. F1 var inte med bland dom populäraste teve programmen men det framgår inte hur många som tittar eller när någon tittar på programmen i rapporten av dom som inte var bland dom 10 bästa så Blomman sitter inne med intern info som vi inte får ta del avCheever skrev: http://www.mms.se/
Vet inte riktigt hur du gjorde men på tre minuter fick jag fram att frankrikes GP var det mest sedda programmet på 6:an den 22:a med 185000 tittare:platt skrev:Intressant. F1 var inte med bland dom populäraste teve programmen men det framgår inte hur många som tittar eller när någon tittar på programmen i rapporten av dom som inte var bland dom 10 bästa så Blomman sitter inne med intern info som vi inte får ta del avCheever skrev: http://www.mms.se/
Kod: Markera allt
Plac Kanal Datum Tid Längd Program Tot
1 TV6 080622 13:30 144 F1 08 FRANKRIKE GP 185
2 TV6 080622 22:00 116 MAN OF THE HOUSE 125
3 TV6 080622 18:58 59 LA INK 95
Vad kul att vi inte är ensamma om att sitta inne och titta på teve på Söndagarna. Jag trodde att det var allmänt känt att jag inte är den mest tekniska men tack för hjälpenCheever skrev:Vet inte riktigt hur du gjorde men på tre minuter fick jag fram att frankrikes GP var det mest sedda programmet på 6:an den 22:a med 185000 tittare:platt skrev:Intressant. F1 var inte med bland dom populäraste teve programmen men det framgår inte hur många som tittar eller när någon tittar på programmen i rapporten av dom som inte var bland dom 10 bästa så Blomman sitter inne med intern info som vi inte får ta del avCheever skrev: http://www.mms.se/Kod: Markera allt
Plac Kanal Datum Tid Längd Program Tot 1 TV6 080622 13:30 144 F1 08 FRANKRIKE GP 185 2 TV6 080622 22:00 116 MAN OF THE HOUSE 125 3 TV6 080622 18:58 59 LA INK 95
Dieslen är dyrare än Bensinen nu mera..FredrikE skrev:Tack vare att TV6 inte sänder presskonf. så abbonerar jag nu mer på ViasatSport 1 = mer sport för mig = mer pengar för Viasat.Blomman skrev:Sorry, ingen presskonfa i TV6..
JB
Tack vare att jag byter bil till en diesel (åker ca 15 mil om dagen), så sparar jag per år, dels avgiften för viasatsport (+de andra oviktiga 8 kanalerna i paketet) samt en resa till Hockenheim ink boende och biljett för 3 dagar.
Att känna sig så engagerad och intresserad av F1 som vi här (troligtvis de flesta iaf), så får man en hel del tillbaka per krona jämfört med många andra intressen iaf t ex informationen på Internet kostar ingenting om man redan har uppkoppling, TV6 är FreeToAir, betalar inget för den kanalen etc.
mvh. Fredrik
Kod: Markera allt
1 TV6 080612 21:00 126 MIN STORA KÄRLEK 230
2 TV6 080625 21:00 141 DIE HARD HÄMNINGSLÖST 225
3 TV6 080614 21:00 106 CROCODILE DUNDEE I LOS A 200
4 TV6 080607 21:00 207 DEN GRÖNA MILEN 200
5 TV6 080608 18:30 151 F1 08 KANADA 200
6 TV6 080622 13:30 144 F1 08 FRANKRIKE GP 185