Spaniens GP 2007
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!Sami skrev:att det var många som bröt.
Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Egentligen borde det heta TFR, The Finn Retired.Gösta skrev:Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!Sami skrev:att det var många som bröt.
Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Gösta är bara grälsjuk och glad för att Massa vann och Kimi bröt.Sami skrev:Gösta skrev:Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!Sami skrev:att det var många som bröt.
Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
Jag skulle ju skriva DNF! men med ett osynligt F <- (<invisible>F</invisible>)
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Varför måste de det?JTarnstrom skrev:Nånstans måste McLaren välja vem som ska ha mest soppa föra start (och Hamilton hade alldeles säkert valt en annan strategi om man ska tro på vad han säger) och det blev Hamilton.
Det är ju bara att ta in dem med ett varvs mellanrum, så blir det försumbar skillnad och sedan säga att den som ligger första när det är dags för depåstopp får köra ett varv extra, om det nu är en fördel.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så skulle man kunna göra. Men McLaren gjorde inte det. Hamilton kom in tre varv senare. Hade McLaren gjort enligt ditt förslag hade jag nog inte undrat över om någon av förarna är förfördelad.AndersF1 skrev:Varför måste de det?JTarnstrom skrev:Nånstans måste McLaren välja vem som ska ha mest soppa föra start (och Hamilton hade alldeles säkert valt en annan strategi om man ska tro på vad han säger) och det blev Hamilton.
Det är ju bara att ta in dem med ett varvs mellanrum, så blir det försumbar skillnad och sedan säga att den som ligger första när det är dags för depåstopp får köra ett varv extra, om det nu är en fördel.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Man kan väl fortsätta bygga om den då. Lägg till en ny chikan för varje år med motiveringen att det ska bli enklare att köra om. Tillslut är det bara chikaner och raksträckor kvar men loppen blir lika tråkiga för det. Hur mycket omkörningar var det på gamla Hockenheim de sista åren?
Äh, nu måste jag sluta.
Äh, nu måste jag sluta.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Jo - jag missade det...
Om man nu ska tro på det...men hur som helst - det verkar ju helt otroligt. Det är ingen direkt kul bana, men ja - omgivningarna är väl OK.
När det gäller omkörningar så behöver det inte köras om hela tiden, men det verkar numera vara ännu svårare att ligga nära bilen framför än tidigare - vilket är bekymrande. Det är ofta man nu ser bilar som ligger med ca 2 sekunders mellanrum varv efter varv...fan...
Om man nu ska tro på det...men hur som helst - det verkar ju helt otroligt. Det är ingen direkt kul bana, men ja - omgivningarna är väl OK.
När det gäller omkörningar så behöver det inte köras om hela tiden, men det verkar numera vara ännu svårare att ligga nära bilen framför än tidigare - vilket är bekymrande. Det är ofta man nu ser bilar som ligger med ca 2 sekunders mellanrum varv efter varv...fan...
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
El Scorcho skrev:Angående omkörningar ps..
Det är inte banorna det är fel på - det är BILARNA. Aerodynamiken.
Jag VILL INTE SE Massa bli omkörd när han tagit pp. Bra bilar och bra förare kommer alltid om på något sätt. Är bilen eller föraren dålig då har dom inget "högre upp i fältet" att göra. Det är därför vi har wdc OCH wcc.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
Det är just det jag menar. Man kan bygga om banorna hur mycket som helst, men så länge bilarna inte kan ligga nära varandra genom kurvor och så länge bromssträckan är kortare än fan vet hur kort så sker inga omkörningar. Oavsett hur banan ser ut.El Scorcho skrev:Angående omkörningar ps..
Det är inte banorna det är fel på - det är BILARNA. Aerodynamiken.