Spaniens GP 2007

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner Spaniens GP 2007?

Omröstningen slutade fre maj 11, 2007 19:29

1. Fernando Alonso - McLaren
9
26%
2. Lewis Hamilton - McLaren
2
6%
3. Giancarlo Fisichella - Renault
0
Inga röster
4. Heikki Kovalainen - Renault
0
Inga röster
5. Felipe Massa - Ferrari
5
15%
6. Kimi Räikkönen - Ferrari
12
35%
7. Jenson Button - Honda
0
Inga röster
8. Rubens Barrichello - Honda
0
Inga röster
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber
0
Inga röster
10. Robert Kubica - BMW Sauber
0
Inga röster
11. Ralf Schumacher - Toyota
0
Inga röster
12. Jarno Trulli - Toyota
0
Inga röster
14. David Coulthard - Red Bull
0
Inga röster
15. Mark Webber - Red Bull
0
Inga röster
16. Nico Rosberg - Williams
2
6%
17. Alexander Wurz - Williams
0
Inga röster
18. Vitantonio Liuzzi - Scuderia Toro Rosso
1
3%
19. Scott Speed - Scuderia Toro Rosso
1
3%
20. Adrian Sutil - Spyker
0
Inga röster
21. Christijan Alberts - Spyker
0
Inga röster
22. Takuma Sato - Super Aguri
2
6%
23. Anthony Davidson - Super Aguri
0
Inga röster
 
Antal röster: 34

Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

att det var många som bröt.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:att det var många som bröt.
Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!

Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
Sami skrev:att det var många som bröt.
Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!

Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
Egentligen borde det heta TFR, The Finn Retired.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami
Inlägg: 3263
Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
Ort: Malmö

Inlägg av Sami »

Gösta skrev:
Sami skrev:att det var många som bröt.
Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!

Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
:o :roll:

Jag skulle ju skriva DNF! men med ett osynligt F <- (<invisible>F</invisible>)
Användarens profilbild
Cheever
Inlägg: 8583
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Cheever »

Sami skrev:
Gösta skrev:
Sami skrev:att det var många som bröt.
Hur får du DN till att bli "många bröt"?? Det blir ju MB!!!

Annars är DNF (did not finish) en vedertagen förkortning för att inte fullfölja loppet.
:o :roll:

Jag skulle ju skriva DNF! men med ett osynligt F <- (<invisible>F</invisible>)
Gösta är bara grälsjuk och glad för att Massa vann och Kimi bröt.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Razor
Inlägg: 8384
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ort: Nära, men ändå inte

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Gösta är bara grälsjuk och glad för att Massa vann och Kimi bröt.
Gösta är bara Gösta; det räcker som förklaring.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

#88
Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1
Inlägg: 9131
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev:Nånstans måste McLaren välja vem som ska ha mest soppa föra start (och Hamilton hade alldeles säkert valt en annan strategi om man ska tro på vad han säger) och det blev Hamilton.
Varför måste de det?
Det är ju bara att ta in dem med ett varvs mellanrum, så blir det försumbar skillnad och sedan säga att den som ligger första när det är dags för depåstopp får köra ett varv extra, om det nu är en fördel.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator
Inlägg: 11651
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Stockholm

Inlägg av JTarnstrom »

AndersF1 skrev:
JTarnstrom skrev:Nånstans måste McLaren välja vem som ska ha mest soppa föra start (och Hamilton hade alldeles säkert valt en annan strategi om man ska tro på vad han säger) och det blev Hamilton.
Varför måste de det?
Det är ju bara att ta in dem med ett varvs mellanrum, så blir det försumbar skillnad och sedan säga att den som ligger första när det är dags för depåstopp får köra ett varv extra, om det nu är en fördel.
Så skulle man kunna göra. Men McLaren gjorde inte det. Hamilton kom in tre varv senare. Hade McLaren gjort enligt ditt förslag hade jag nog inte undrat över om någon av förarna är förfördelad.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Vilken otroligt trist bana Barcelon är - och vilka trista däckstestlopp det blir.

Förstår nu varför Bernie har börjat flörta med Valencia. På sikt kommer inte Barcelona vara kvar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport
Inlägg: 8550
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Fjällen

Inlägg av Pastis »

Du måste verkligen ha missat att Barcelona fått förlängt kontrakt till 2016. Vi får alltså lida pin en massa herrans år. :(
GMD
Inlägg: 534
Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
Ort: Sveriges Chicago

Inlägg av GMD »

Man kan väl fortsätta bygga om den då. Lägg till en ny chikan för varje år med motiveringen att det ska bli enklare att köra om. Tillslut är det bara chikaner och raksträckor kvar men loppen blir lika tråkiga för det. Hur mycket omkörningar var det på gamla Hockenheim de sista åren?

Äh, nu måste jag sluta.
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Jo - jag missade det... :D
Om man nu ska tro på det...men hur som helst - det verkar ju helt otroligt. Det är ingen direkt kul bana, men ja - omgivningarna är väl OK.

När det gäller omkörningar så behöver det inte köras om hela tiden, men det verkar numera vara ännu svårare att ligga nära bilen framför än tidigare - vilket är bekymrande. Det är ofta man nu ser bilar som ligger med ca 2 sekunders mellanrum varv efter varv...fan...
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Angående omkörningar ps..

Det är inte banorna det är fel på - det är BILARNA. Aerodynamiken.
Gösta
Inlägg: 8027
Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
Ort: Solna

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Angående omkörningar ps..

Det är inte banorna det är fel på - det är BILARNA. Aerodynamiken.

Jag VILL INTE SE Massa bli omkörd när han tagit pp. Bra bilar och bra förare kommer alltid om på något sätt. Är bilen eller föraren dålig då har dom inget "högre upp i fältet" att göra. Det är därför vi har wdc OCH wcc.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
GMD
Inlägg: 534
Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
Ort: Sveriges Chicago

Inlägg av GMD »

El Scorcho skrev:Angående omkörningar ps..

Det är inte banorna det är fel på - det är BILARNA. Aerodynamiken.
Det är just det jag menar. Man kan bygga om banorna hur mycket som helst, men så länge bilarna inte kan ligga nära varandra genom kurvor och så länge bromssträckan är kortare än fan vet hur kort så sker inga omkörningar. Oavsett hur banan ser ut.