Malaysias gp

Kungaklassen av motorsport...
Andre

Inlägg av Andre »

On 2002-03-17 12:13, EnzoF1 wrote:
...
Hade apan nu haft något som kunde liknas med intelligens och varit kapabel till någon form av logiskt resonemang
...
Pratar du om dig själv eller? :argh:

OK, kanske inte smartaste manövern av Montoya idag, men jag fattar inte varför du aldrig kan lägga av att hata Montoya. Det måste ju vara för att du är rädd att någon ska ta segrar av Schumacher?

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Det var ju Schu som sabbade JPMs lopp. Hade han haft vett så hade han inte kört in i JPM.

JPM WDC 2002
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-17 19:47, Andre wrote:

OK, kanske inte smartaste manövern av Montoya idag, men jag fattar inte varför du aldrig kan lägga av att hata Montoya. Det måste ju vara för att du är rädd att någon ska ta segrar av Schumacher?
:wave:

Nån måste ju agera motvikt med tanke på allt spott och spe som skrivs om Schumi här... jag undrar vem det var som gjorde alla omkörningar från sista plats idag, för Maestor kan det ju inte ha varit för han kan ju enligt intelligensreserven inte köra om.

Montoya har f ö aldrig presterat något som kan klassa som smart manöver.

Vem som helst kan väl köra fort i den superbil han sitter i... att gasa om andra på raksträckan behöver man inte har så stort tarmpaket för att klara av...

Som tur är är det mer kompetenta människor än oss som värderar de olika förarna och det är väl troligen därför Maestro kör för det mest anrika stallet i historien och den blivande Nascar-föraren som kör för växelpengar... :wink:

/E

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-17 10:10, EnzoF1 wrote:
Jag skulle ge en del för att höra Eddie Jordans samtal med Sato idag... :grin:

/E
Du kanske skulle skicka en länk till din hemsida?
:saw:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det måste vara mitt fel, EnzoF1!
"FIA(t) rules" suger hästballe. Det är dags att skicka racestewardsen på någon form av utbildning och sedan bara godkänna stewards utan synfel. Det gör inget om de dessutom är färgblinda. Det börjar likna wrestling det vi tittar på nu i alla fall och som så många gånger förr protesterar jag vilt. Det spelar ingen roll att den inblandade för ojustheten inte är min favoritförare.
Nå, finns det fortfarande några fler där ute som tror att FIA inte går Ferraris ärenden?
Kimis pallplats förlorades precis i rätt tid. Jag hade redan börjat fundera på att köpa en mersa som nästa bil, men TACK så in i hel***te Mercedes, för att ni bygger såna högkvalitativa motorer.
Och stackars Salo, han hade faktiskt doftavstånd på pallen också, men elektroniken satte käppar i hjulet. (Han hade en bra fight med Button innan han rullade in och Button fick ju som bekant problem (samtal från Ferrari?) på slutet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller med alla gnällkärringar, som Jari, AnFRAN mfl.

Det är för jävligt. Tycker att AnFRAN skall vara högste tävlingsdommare i alla lopp framöver. Han är fullständigt opartisk och VET när man skall dömma för vad. Alla dessa korkade människor som varit med i racingsammanhang i minst 30 år har inte en susning om vad dom talar om. Jari är också helt ofärgad och objektiv. Han vet att om Ferarri är med så är det synonymt med fusk. Michelins asymetriska däck borde tillåtas på bilar som framförs av finnar. Dessutom vet han att alla är mutade och står på Ferarris lönelista. Racestewarden är kusin med en av Ferarrimekanikernas flickväns farbrors arbetskompis. Klart misstänkt jävsförhållande. Ferarrimekanikerna placerade ut en minisprängladdning som kunde fjärrutlösas och förstöra Barichellos motor så att han inte hamnade före Schumacher. Ingen Finne har någonsin hört talas om ordet stallorder, som för övrigt är uppfunnet av Ferarri som allt annat som är fusk och favoriserande av MS. Det är JPM och MS själva som bestämmer vad som skall bestraffas eller inte. Som i vilken pöbelfotbollsmatch som helst.

"Jaså du sparkade ner honom i straffområdet! Jag skall höra med honom om det är straff, jaså, inte det, vad vill du att jag skall dömma för? Tack, nu kan ni fortsätta spela, kalla på mig om ni inte kan komma överens om något domslut,m jag sitter här borta och tar en kopp kaffe med Svennis"

En del människor lider av svåra konspirationsteoritvångstankar. Det är vansinnigt men rätt underhållande.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vem var förresten den nya Erja som i allafall i Bernievision visades från McLarens depå? Var det DC:s eller Räkans senaste frimärke? De verkar ju byta i ganska god takt, så man kanske slipper se samma hela säsongen - variation förnöjer. :smile:

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Hon vart rätt snuffsig :smile:

Ilmor borde snart få spöstraff för sina usla motorer :grin:
Norbet Haug tar han nog i örat.
Andre

Inlägg av Andre »

On 2002-03-17 20:53, EnzoF1 wrote:
On 2002-03-17 19:47, Andre wrote:

:wave:

Nån måste ju agera motvikt med tanke på allt spott och spe som skrivs om Schumi här... jag undrar vem det var som gjorde alla omkörningar från sista plats idag, för Maestor kan det ju inte ha varit för han kan ju enligt intelligensreserven inte köra om.

Montoya har f ö aldrig presterat något som kan klassa som smart manöver.

Vem som helst kan väl köra fort i den superbil han sitter i... att gasa om andra på raksträckan behöver man inte har så stort tarmpaket för att klara av...

Som tur är är det mer kompetenta människor än oss som värderar de olika förarna och det är väl troligen därför Maestro kör för det mest anrika stallet i historien och den blivande Nascar-föraren som kör för växelpengar... :wink:

/E

Orkar inte läsa dina inlägg, man blir bara irriterad då. Men efter Suzuka när Montoya har sin första VM titel så kommer jag att skratta gott.
Fast då skyller du väl på den otroliga Williams-bilen. Konstigt att det är bara Schumacher som har vunnit VM-titlar i bilar som har varit dom sämsta i hela fältet, i klass med Minardi. Han är verkligen bra :barf:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Härligt sammanfattat ZZ :read:
Nu vet du hur det går till och hälsa Svennis. :youpi:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-17 23:26, Ayatollah wrote:
Orkar inte läsa dina inlägg, man blir bara irriterad då.
Det är meningen! :razz:
Men efter Suzuka när Montoya har sin första VM titel så kommer jag att skratta gott.
Jo, det är ju jättetroligt... :aha:
Fast då skyller du väl på den otroliga Williams-bilen. Konstigt att det är bara Schumacher som har vunnit VM-titlar i bilar som har varit dom sämsta i hela fältet, i klass med Minardi. Han är verkligen bra :barf:
Det är väl ingen som sagt att han haft de sämsta bilarna, oftast är det ju en duktig förare i en av de bästa bilarna som vinner med undantag 96 och 97 då 90% av bedriften låg på bilen.
Men 2000 var väl ändå McLaren den bästa bilen. 2001 var möjligen :wink: Ferrarin något bättre... men att säga annat än att Williamsen verkar mycket bra hittills i år är ju larvigt. Det var ganska länge sedan någon gasade om motståndarna på det här sättet. Och med tanke på att Montoya ju är en högst medelmåttig förare så måste ju bilen vara bra. Raffe som är en kompetent förare vinner ju i Williamsen och det är ju som det ska. Men snart kommer F2002.

Vad gäller Yetin så har han inte på en racerbana att göra. Han kommer att ta livet av någon snart om han inte stoppas.

Vad gäller konspirationsteorierna så spricker det i det att Ferrari ju knappast var de som tjänade mest på det i går. Se det hellre som att FIA släpper igenom Michelins fuskdäck så att de ska tjäna på det. Egentligen hade det ju kunnat bli de fyra högsta platserna för Michelin igår, men så långt tänker inte Jari, han ser bara det han vill se.

Om du verkligen tror att FIA går Ferraris ärenden så fattar jag inte varför du tittar på F1 längre. Det är ju så befängt att det egentligen inte är värt att kommentera. Hur kommer det sig att Mika över huvudtaget tilläts vinna två år? Varför diskades inte Williamsbilarna går då?

Som du ser så håller ju inte ditt resonemang för fem öre.

Vet du förresten att det minskade barnafödandet i Tyskland häromåren precis motsvarande det minskade storkbeståndet i samma land? Enligt ditt resonemang kommer ju i så fall barnen med storken?

Så som svar på frågan, ja, jag tvivlar på att FIA springer Ferraris ärenden! :crie:

/E
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

tycker allt att ni överdriver lite nu.
jag är ingen Ferrari fan och vet inte om jag vill påstå att FIA favoriserar Ferrari.
Jag är inte heller någon montoya fan eller domare och jag såg inte incidenten på plats utan på tv och av det jag kunde se på tv så tycker jag att det var vansinnigt att straffa montoya för att [Schumacher] understyr in i sidan på montoyas bil.
må hända att jag har fel på både ögon och hjärna men jag tycker det ser ut som att ferrarin svänger vänster mitt i högerböjen..
racing incident som det så vackert brukar heta.

börjar bli lite trist att läsa dessa överdrivna påhopp och konspirations teorier...

/ Tommi
Andre

Inlägg av Andre »

On 2002-03-18 06:34, Apan wrote:

Jo, det är ju jättetroligt... :aha:
Den som lever får se...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

On 2002-03-18 07:27, Tommi wrote:
börjar bli lite trist att läsa dessa överdrivna påhopp och konspirations teorier...
Du tog orden ur min mun
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Precis som vem som helst kan köra fort i den superbil Schumi har haft de senaste åren ...

Resten av dina "argument" vara bara töntiga
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-03-18 09:59, LuckyStrike1 wrote:
Precis som vem som helst kan köra fort i den superbil Schumi har haft de senaste åren ...

Resten av dina "argument" vara bara töntiga
Japp, för man får inte prata skit om andra stall än Ferrari, det visste vi ju redan... :mad:

Man får jämt höra om hur snabb Ferrarin är och hur lite det beror på föraren, men när någon annan far fram i en "superbil" så får man inte nämna det.

Som tur är är det andra än oss som värderar förarna och deras kompetens och det är ju bara att titta på hur högt Frank Williams värderar Montoya i jämförelse med flera andra förare. Det är ju kanske ingen slump att Raffe har sex gånger så hög lön med tanke på att det ju är han som vinner loppen. Jag väntar fortfarande på Montoyas segrar, han skulle ju köra skjortan av alla i år men vi väntar fortfarande... och vi lär få vänta... :zz:

Vad gäller omkörningskapaciteten kan man väl börja räkna vem som gjorde flest igår :read:

/E

Gäst

Inlägg av Gäst »

Enz, Ferarri rullar omkring i en bättre begagnad F2001 (visserligen modifierad). Snart är F2002 "approved for GP racing" och då återställs ordningen. :smile:

I Latrinamerikas GP blir Yetin förnedrad ännu en gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ni är sååå söta när ni håller varandra om ryggen :hug:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej, Enzo. Bevisligen var Ferrarin den bästa bilen 2000 och jag är inte alls lika säker på att man kör med F2002 i Brasilien. Man måste få den att hålla först och därmed tror jag att Ferraris storhetstid är förbi.
Vi får hoppas att det inte tar ytterligare 21 år för dem att komma tillbaks. :wave: Hejdå, så länge...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari, ska du börja hålla på Williams nu när det är kört för McLaren och DC? Räkan är ju bara en av dessa parenteser som glimtar förbi...

Det är klart, till nästa år kan nog Salo bli farlig... det är riktigt kul att se att Toyota lyckas så bra som de gör... och roligare blir det med McLarens "framgångar"...

Det känns lite knepigt att läsa att du tror att Ferrari väntar med F2002 pga tillförlitligheten. Jag hade väntat mig betydligt med exostiska tankegångar från din sida... nåt i stil med att en vaktmästare på MTV3 i Finland faktiskt hört av kusinens granne som kör Fiat Punto att Ferrais växellåda är reglementsvidrig och att de just nu håller på att konvertera en Croma-låda till F2002-motorn... samt att det är FIA och Bernie som betalar utvecklingsarbetet samt att de lovat att ändra reglementet om inte Ferrari får skiten att funka...

/E

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-03-18 20:31 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

Just det, det kanske var så det var...
Du vet vad jag tycker om BMW :puss:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-03-17 21:49, AndersF1 wrote:
Vem var förresten den nya Erja som i allafall i Bernievision visades från McLarens depå? Var det DC:s eller Räkans senaste frimärke? De verkar ju byta i ganska god takt, så man kanske slipper se samma hela säsongen - variation förnöjer. :smile:
Det var nog Davids flicka Simone, hon är rätt OK jämfört med Erja! :sun:
Gäst

Inlägg av Gäst »

ALLA är OK i jämförelse med Erja. :grin:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Lite mer än OK då! :youpi:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

För oss med abstinens(kom tillbaks Mika!):

Bild
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Har McLaren bytt ned sig i klasserna eller har Kimi hamnat i farmarligan efter Malaysia:

Bild
Bild

Till skillnad ifrån de andra fick han ingen störtbåge heller - taskigt.

(Bilder och reportage finns under http://www.auto-online.com.tw/cgi-bin/class.fcgi )

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-03-19 22:44 ]</font>
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

:barf:
Det där var elakt. :barf:
:computer: :cplain: :barf:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag borde ha tagit med delar av deras racerapport i klippsamlingen. Det var intressant läsning en del. :crazy:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-03-20 05:47 ]</font>
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

:wor: AndersF1