Montoya är en av mina favoriter som förare. Det betyder inte att han är bäst ... det är en skillnad du nog aldrig har greppat och aldrig kommer att greppa. Jag påstår däremot att han är en av de bästa i F1 idag, men han har sina svagheter liksom Kimi har sina. Det återstår att se vad han kan göra hos McLaren, han har bara kört tre lopp för sitt nya stall i år, varav ett efter en flera veckor lång skada. Det förundrar mig alltid hur snabbt vissa skriver av vissa förare ....
Kimi var sämre än Nick Heidfeld 2001, och sämre än Coulthard 2002. Det ger kanske lite perspektiv på saken. Även om du inte ens kan stava till perspektiv.
Och bedömningen av förare är väldigt subjektiv i allt utom att titta i poängtabellen vilket bara ger den liten del av en sanning vi aldrig kan vara säkra på. Enligt den är Alonso överlägset bäst idag - något jag iofs inte har så svårt att acceptera som en sanning om det ska vara så

Så vad du säger är att Alonso är bäst där ute alltså? Trevligt
Men min uppfattning är att Schumacher har ett övertag som F1-förare mot de andra förarna i dagens fält. Han är en av de bästa i F1 genom tiderna. Och så långt ifrån en förare som tilltalar mig för övrigt - men det är svårt att hitta argument mot att han skulle vara den bästa ... det är svårt att hitta några svagheter hos Schumacher tycker jag.
I år tycker jag han kör bättre än på länge när han får försöka med allt för att kompensera för en stor däcksnackdel.