Kimi Räikkönen

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Gösta skrev: Men vill man bedömma frisyren, häckens rörelser vid promenad mm så får man ta till andra kriterier.

F1 handlar lite om att passera målinjen på en tid som är kortare än vad motståndarna passerar den. Det känns som om det är essensen av F1.
Här berör G något som flera av Er på detta forum kunde ta å grunna på ett tag... :idea:
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Gösta

Inlägg av Gösta »

FZ skrev:
Gösta skrev: Men vill man bedömma frisyren, häckens rörelser vid promenad mm så får man ta till andra kriterier.

F1 handlar lite om att passera målinjen på en tid som är kortare än vad motståndarna passerar den. Det känns som om det är essensen av F1.
Här berör G något som flera av Er på detta forum kunde ta å grunna på ett tag... :idea:
Tack! Är det du som är "central scrutinizer"?? :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Mr T - du har fått två svar av mig nu. läs och begrunda om du vill.

Det enda jag har konstaterat är vilken McLarenförare som är bäst i mästerskapet, ingenting annat.
Men Lucy, inget av de där metoderna förklarar ännu hur du ändå kan tycka att Montoya är den bäste föraren därute, i väntan på att han fått sina inlärningsår i McLaren. (Precis som om det skulle göra någon skillnad)
Han har tagit Davids plats som den nye David och det märks ganska tydligt att han har långt kvar till att uppbringa samma fart som Kimi.
Jag räknar dock med att han kommer att vara nära ett eller ett par lopp om året, för det lyckades till och med kos-san med.

Hur du får det till att skum-mi är bäst begriper jag inte. Han är på väg utför och är fortfarande bättre än de flesta därute, men bäst? Inte nu längre.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:[

Hur du får det till att skum-mi är bäst begriper jag inte. Han är på väg utför och är fortfarande bättre än de flesta därute, men bäst? Inte nu längre.
Du glömmer att Maestro fortfarande är den regerande mästaren! Det är han fram till att en ny förare blir WDC. Kimi är inte där ännu, även om han bevisligen var den snabbaste föraren i Spanien. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari, har du ett björnskinn till salu?? :D :D :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Han har tagit Davids plats som den nye David
Japp, som offerlamm
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:Jari, har du ett björnskinn till salu?? :D :D :D
Nej, men jag tror mig ha en skaplig långhårig päls till salu efter säsongen. :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Montoya är en av mina favoriter som förare. Det betyder inte att han är bäst ... det är en skillnad du nog aldrig har greppat och aldrig kommer att greppa. Jag påstår däremot att han är en av de bästa i F1 idag, men han har sina svagheter liksom Kimi har sina. Det återstår att se vad han kan göra hos McLaren, han har bara kört tre lopp för sitt nya stall i år, varav ett efter en flera veckor lång skada. Det förundrar mig alltid hur snabbt vissa skriver av vissa förare ....

Kimi var sämre än Nick Heidfeld 2001, och sämre än Coulthard 2002. Det ger kanske lite perspektiv på saken. Även om du inte ens kan stava till perspektiv.

Och bedömningen av förare är väldigt subjektiv i allt utom att titta i poängtabellen vilket bara ger den liten del av en sanning vi aldrig kan vara säkra på. Enligt den är Alonso överlägset bäst idag - något jag iofs inte har så svårt att acceptera som en sanning om det ska vara så :D Så vad du säger är att Alonso är bäst där ute alltså? Trevligt :)

Men min uppfattning är att Schumacher har ett övertag som F1-förare mot de andra förarna i dagens fält. Han är en av de bästa i F1 genom tiderna. Och så långt ifrån en förare som tilltalar mig för övrigt - men det är svårt att hitta argument mot att han skulle vara den bästa ... det är svårt att hitta några svagheter hos Schumacher tycker jag.

I år tycker jag han kör bättre än på länge när han får försöka med allt för att kompensera för en stor däcksnackdel.
Senast redigerad av LuckyStrike1 den mån maj 09, 2005 15:55, redigerad totalt 1 gång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Schumacher har ju gjort massor med misstag i år. Jag tycker inte alls han har imponerat.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Han har tagit Davids plats som den nye David
Japp, som offerlamm
Nja, hade han inte snurrat omotiverat i går, kanske han hade kunnat undvika att varvas, men bara kanske.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Sami skrev:Schumacher har ju gjort massor med misstag i år. Jag tycker inte alls han har imponerat.
Nej, han är en sopa... tacka vet jag Alonso :up:
Senast redigerad av Razor den mån maj 09, 2005 15:55, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Efter vilken sässong? 2012????? :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Sami skrev:Schumacher har ju gjort massor med misstag i år. Jag tycker inte alls han har imponerat.
...och inte tror jag att det beror så mycket på däcken heller. Han har knappt slagit Barrichello på en del ställen och skulle däcken vara ett problem, så har de ju själva bäddat för det.
I så fall kan man ju säga att de har haft fördel av bättre däck i övrigt de senaste fem åren.
Alonso har varit den bästa föraren av dem som kommit i mål i år, utom i sista loppet. På Imola fanns det också tecken på att Kimi var snabbare, men att det inte höll ända fram.
Ja, jag tror att Kimi är den snabbaste av förarna därute just nu och håller bilen kan det även visa sig i totalställningen när säsongen är slut.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Efter vilken sässong? 2012????? :D
Jag skulle gärna vilja säga denna...
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Gösta skrev:
Så skall man bedömma förarnas fart så är poängen ENDA kriterium.

Okej, så du är åxå inte intresserad av loppen utan bara poängen.

Så, rent hypotetisk, anta att du såg loppet när Schumi försökte smita från banan och upptäckte att det fanns diverse bildäck i vägen...
Rent hypotetisk att du åxå var ett Schumifan.
Jag kan ju bara spekulera, men kan mycket väl tänka mej följande:

"Åhhh vad Schumi e braaa, han har sååå många poäng..."

SMACK!

"Va faan hände, nu får han ju inga poäng det här loppet! Vilken långsam förare"

F.ö. lägger jag ner diskussionen, nivån känns ganska låg...
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Mr T skrev:
Gösta skrev:
Så skall man bedömma förarnas fart så är poängen ENDA kriterium.

Okej, så du är åxå inte intresserad av loppen utan bara poängen.

Så, rent hypotetisk, anta att du såg loppet när Schumi försökte smita från banan och upptäckte att det fanns diverse bildäck i vägen...
Rent hypotetisk att du åxå var ett Schumifan.
Jag kan ju bara spekulera, men kan mycket väl tänka mej följande:

"Åhhh vad Schumi e braaa, han har sååå många poäng..."

SMACK!

"Va faan hände, nu får han ju inga poäng det här loppet! Vilken långsam förare"

F.ö. lägger jag ner diskussionen, nivån känns ganska låg...

Jodå, nivån är låg, lägre än glocalnet.

Jag är intresserad av vägen till poängen.

Jag förstod inte din hypotetiska beskrivning. Sorry! :o Förstår inte vad det är du vill ha sagt.

Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

Gösta skrev: Tack! Är det du som är "central scrutinizer"?? :up:
Nja... Så långt vill jag inte sträcka mig.

Snarare är jag då "Son of Orange County" men med samma adressering som tidigare... :D
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86