Apropå BMW...
-
Nja, han köpte ju en fabriksny BMW och blir erbjuden en begagnad som kompensation???
Det enklaste hade väl bara varit av BMW att ta tillbaka hans skräpexemplar redan innan den var 1 år gammal, och ge honom en ny 330 istället.
Nu har det väl gått så lång tid att ingen kan tjäna på någon lösning.
330 är ju en väldigt fin bil annars.
Sami: Vad är det för en 520 du funderar på? det är en helt ok bil - kanske inte världens roligaste bil, och som du säger lite av ett gubbåk men annars helt ok. 2,2-liters sexan på 170 hk från -01 och fra,åt är en trevlig motor.
Själv tillhör inte 5-serien mina favoriter. För mig är 3-serien den riktiga BW:n så att säga. Enda 5-serien jag skulle kunna tänka mig är helläckra M5. Men den har jag inte riktigt råd med tyvärr, och hade jag det skulle jag nog ta en M3 ändå.
Det enklaste hade väl bara varit av BMW att ta tillbaka hans skräpexemplar redan innan den var 1 år gammal, och ge honom en ny 330 istället.
Nu har det väl gått så lång tid att ingen kan tjäna på någon lösning.
330 är ju en väldigt fin bil annars.
Sami: Vad är det för en 520 du funderar på? det är en helt ok bil - kanske inte världens roligaste bil, och som du säger lite av ett gubbåk men annars helt ok. 2,2-liters sexan på 170 hk från -01 och fra,åt är en trevlig motor.
Själv tillhör inte 5-serien mina favoriter. För mig är 3-serien den riktiga BW:n så att säga. Enda 5-serien jag skulle kunna tänka mig är helläckra M5. Men den har jag inte riktigt råd med tyvärr, och hade jag det skulle jag nog ta en M3 ändå.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Varnad
-
Jag uppfattade det också som att han krävde en ny bil efter att ägt sin i två år? Att efter två jobbiga år inte vilja byta bort sina problem mot en annan begangnad bil... är för mig ett mysterium.
Lucky Strike:
Den jag nog kommer att köpa är en 99-årsmodel med 150 Hk. Så någon sprinter är det ju inte. Men jag vet inte om det är så viktigt att ha en sprinter.
Jag var lite inne på att köpa en Alfa 156 vilket nog hade varit en roligare bil, men jag satt så illa i den. Sätet gick inte att dra bak särskilt långt. Förhoppningsvis så finns det mer plats i 159:an. För en sådan kan jag tänka mig att byta till framöver.
Lucky Strike:
Den jag nog kommer att köpa är en 99-årsmodel med 150 Hk. Så någon sprinter är det ju inte. Men jag vet inte om det är så viktigt att ha en sprinter.
Jag var lite inne på att köpa en Alfa 156 vilket nog hade varit en roligare bil, men jag satt så illa i den. Sätet gick inte att dra bak särskilt långt. Förhoppningsvis så finns det mer plats i 159:an. För en sådan kan jag tänka mig att byta till framöver.
-
Jo, nu är det ju en två år gammal bil han borde få. Men det smidigaste för alla parter hade ju varit att byta in bilen mot en ny likadan redan från början ...
Sen var det ju lite roligt att han trodde att han skulle få en valfri nyBMW gratis av Borgs Bil i byte mot sin krånglande 330
En 520 -99 är väl ok, inga konstigheter direkt på den bilen. De borde vara ganska billiga numera dessutom. Jag håller med dig om Alfa. 156 med V6-motorn är underbar att köra, men fullkomligt hopplös att sitta i.
Sen var det ju lite roligt att han trodde att han skulle få en valfri nyBMW gratis av Borgs Bil i byte mot sin krånglande 330
En 520 -99 är väl ok, inga konstigheter direkt på den bilen. De borde vara ganska billiga numera dessutom. Jag håller med dig om Alfa. 156 med V6-motorn är underbar att köra, men fullkomligt hopplös att sitta i.
-
Framför allt kul att försäljningen av dieselbilar ökarBMW Group Sverige ökar mest av de fem stora premiumtillverkarna - över 10 000 bilar sålda
2006/01/02
BMW Group Sverige ökar försäljningen med 11,4 % till rekordnoteringen 10 400 nya bilar under 2005 jämfört med 2004. Totalt såldes det 9 837 (8 835) BMW och 563 (497) MINI.
För BMW är ökningen högre än de övriga fyra premiumtillverkarna (Audi, Mercedes, Saab och Volvo). Totalmarknaden ökade samtidigt med 3,8%. Försäljningsökningen skall ses mot bakgrund av BMW ökade med 23% mellan 2003 och 2004, vilket även det var ledande i segmentet.
-Det är framförallt framgångarna med BMW 3-serien och BMW 1-serien som ligger bakom vår försäljningsökning i Sverige, säger Nils Simonsson, informationschef för BMW Group Sverige. Utsikterna för 2006 är positiva då vi nu har ett helt försäljningsår av de nyheter som lanserades 2005 och vi räknar med fortsatt tillväxt. Vi ser en mycket positiv utveckling för diesel och vår försäljning av bilar med xDrive (fyrhjulsdrift) ökar.
Under 2006 lanseras dessutom flera viktiga nischmodeller som exempelvis nya Z4 Coupé och BMW 3-serie Coupé.
BMW bedömer att den svenska totalmarknaden kommer att vara stabil under 2006, vilket innebär en total nybilsförsäljning på ca 275.000 bilar.
-
-
-
-
- Utvisad
Nej, jag trodde alla BMW var tyska... och då räknar jag även dem som tillverkas i bl.a. USA och Österrike.Jari skrev:Du ser att den är italiensk, va?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
-
- Varnad
2006-05-11 Engine of the Year Award
Aldrig tidigare i "Engine of the Year Award" historia har en motor röstats fram till titeln två år i rad. Högprestanda V10-motorn i BMW M5 och M6 har nu lyckats göra detta då den röstades fram som vinnare i Stuttgart av 60 internationella motorjournalister. Den utnämndes även till "Best Performance Engine 2006" i klassen med motorer över 4-liter.
Ingenjörerna på BMW M fick inte bara beröm för 5-liters högvarvande motorn på 507 hk. Den raka sexan på 3,2-liter från BMW M3 med 343 hk som nu även sitter i BMW Z4 M Roadster och Z4 M Coupé var även den framgångsrik och vann i klassen med motorer med volym mellan 3,0 till 4,0 liter. Den vann sin klass för sjätte gången i rad, vilket ingen motor tidigare lyckats med.
Listan med framgångar slutar inte där. Även 3,0-liters dubbelturbodieseln på 272 hk som sitter i BMW 535d tog hem första priset i klassen med motorvolymer på 2,5 till 3,0 liter. Motorn är den enda vinnande dieseln i tävlingen. Andrapriset i klassen gick till den nya sexcylindriga bensinmotorn på 3,0-liter som ger antingen 258 eller 265 hk beroende på modell.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Utav en jury bestående av bland annat Lasse SwärdJari skrev:2006-05-11 Engine of the Year Award
Aldrig tidigare i "Engine of the Year Award" historia har en motor röstats fram till titeln två år i rad. Högprestanda V10-motorn i BMW M5 och M6 har nu lyckats göra detta då den röstades fram som vinnare i Stuttgart av 60 internationella motorjournalister. Den utnämndes även till "Best Performance Engine 2006" i klassen med motorer över 4-liter.
Ingenjörerna på BMW M fick inte bara beröm för 5-liters högvarvande motorn på 507 hk. Den raka sexan på 3,2-liter från BMW M3 med 343 hk som nu även sitter i BMW Z4 M Roadster och Z4 M Coupé var även den framgångsrik och vann i klassen med motorer med volym mellan 3,0 till 4,0 liter. Den vann sin klass för sjätte gången i rad, vilket ingen motor tidigare lyckats med.
Listan med framgångar slutar inte där. Även 3,0-liters dubbelturbodieseln på 272 hk som sitter i BMW 535d tog hem första priset i klassen med motorvolymer på 2,5 till 3,0 liter. Motorn är den enda vinnande dieseln i tävlingen. Andrapriset i klassen gick till den nya sexcylindriga bensinmotorn på 3,0-liter som ger antingen 258 eller 265 hk beroende på modell.
Tung referens!
-
- Varnad
-
Risken är ju uppenbar att om det finns en Lasse Swärd i juryn, så kan det finnas 60.
Om antalet pris i internationella omröstningar bland journalister skulle var avgörande så är det ju bevisat att italienarna gör världens bästa bilar, eller hur Jari?
Det finns halt klart andra säkrare metoder att fastställa kompetensen hos olika fabrikats konstruktörer...
Om antalet pris i internationella omröstningar bland journalister skulle var avgörande så är det ju bevisat att italienarna gör världens bästa bilar, eller hur Jari?
Det finns halt klart andra säkrare metoder att fastställa kompetensen hos olika fabrikats konstruktörer...
-
- Varnad
-
Jag har en BMW 335 - 07 och den är jag nöjd med jag får dock säga att jag bara kan jämföra med en gammal saab 900 modell. Ska inte 3 serien vara en av bmws mest pålitliga, är den någon som vet om det är vanligt med motorras på dessa elelr o det är några andra vanliga fel. Det enda jag haft problem är att de drar lite i rutorna när man kommer upp i 130 km/h men annars är den supertyst
-
- Varnad