Mclaren MP4-19

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Nu e de PÅ RIKTIGT riktigt illa för McLaren - Coulthard hade efter gårdagens träning sett alldeles uppgiven ut....han hade visat mest av alla UTÅT hans inställning.

Man har inte fått ett enda snabbt varv denna vecka och det är bara bekymrade miner - nu snackas det även om en c-modell.
Det börjar likna mer och mer att man aldrig får fram en färdig bil och som ett försök att täcka det fakrum så diskuterar man att "vidareutveckla" pågående projekt.
T.om. jag kan projektera en "framtidens formel1-bil" "på pappret" men att tillverka en sådan med dagens regler i beaktande är en annan sak - lite så här verkar det vara nu för McLaren teamet.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Ta ett piller till Guuben, dina nerver verkar redan i olag.
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Kilroyx skrev:Ta ett piller till Guuben, dina nerver verkar redan i olag.
Det var ett uttryck (nitro) ingen fakta........så gå själv bara på dina piller.

Kilroyx - kan du inte för en gångs skull komma insläpandes med nån nyhet eller intressant läsning istället för att varendaste gång, gång efter annan , komma med dina tramskommentarer om min person...det finns ingen knorr ens på dina inlägg - sorry.
En pik kan även ges med finess.

Edit: nu förstår jag - du vet inte vad notis betyder eller i vilket samband det kan användas och därför blandar du ihop begreppen i dina tramskommentarer. Skriv till moderatorn Lycky Strike och kräv av honom att jag måste ändra/ta bort signatur - före det gör jag det inte (jag gör det ändå inte förrän KIMI har tagit sin första seger i årets tävlingar - så Kilroyx, heja på KIMI the dangerous one Räikkönen ...... allt vad du orkar.....GO KIMI GO).
Senast redigerad av guuben den fre feb 06, 2004 09:48, redigerad totalt 2 gånger.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
Kilroyx

Inlägg av Kilroyx »

Men jag trodde det var fakta, du hänvisade ju till "Mormor" som vanligt?
Min källa angående notiser är min mormor om inte annat nämnes
Eftrsom du har en stående källhänvisning så får du hålla dig till den, och i dom fall den inte gäller, tala om det som du säger att du skall göra då jöh!
Jari, HELA Karelen har ALDRIG tillhört Finland.
Jari skrev:Vem har påstått att "hela karelen" har varit finskt?
Jari skrev:till och med östkarelen har hört till finland långt efter Nöteborg.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev: Vad tusan menar du egentligen Gonzo!!!!
Vad blir det för kul med det? Vad pratar du om - vad för formel1-fan e du egentligen.....KUL????
F_an, man kommer ju att vara ett nervvrak - senast åtminstone när bilarna (hoppeligen med Mclaren 4-19) gjort "defileringsvarvet".....bäst att börja ta nitro i god tid..............hähhh "KUL" !!! ????
??????????
Jag hoppas givetvis att de står starka och redo till första loppet, det vore kul om det lyckas eftersom det inte riktigt ser ut så just nu.
Men, vad som ser ut just nu kan snabbt ha ändrats till Melbourne, så det finns ingen anledning att kasta yxan i sjön än!
Go DC go!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Gonzo skrev: "... fast vad som egentligen försegår vet vi ju ingenting om, det ska vi inte glömma! "
-------------------------------------------
Det var den bästa anmärkningen du någonsin skrivit :D
Och det är en anmärkning du själv aldrig verkat förstått innebörden av! Mr: jagärsåmalligförattjagskryteromenenkällasomegentligenintefinnsdetharallaförståttförlängesedanutomguubensjälv :D
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:
guuben skrev:Gonzo skrev: "... fast vad som egentligen försegår vet vi ju ingenting om, det ska vi inte glömma! "
Och det är en anmärkning du själv aldrig verkat förstått innebörden av! Mr: jagärsåmalligförattjagskryteromenenkällasomegentligenintefinnsdetharallaförståttförlängesedanutomguubensjälv :D
Jaa, tydligen retar min signatur och källa dig riktigt ordentligt - men skyll dig själv du ville veta min källa och nu finns den där.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

(Till Gonzo)...källan är planet f1
McLaren were the only other team in action and fielded two MP4-19s, however, neither David Coulthard nor Alex Wurz had the best of days. They finished third from last and last on the timesheets as technical problems once again dominated proceedings in the McLaren garage. It's been a miserable week for the Woking team.

Åtminstone en site (dom andra jag kollade in hade noll) som kan göra lite dagsaktuella analyser ..men det "fattas" lite intressant info ändå :-)
(jag förringar förstås inte Forzas bevakningar ...o hemska tanke, men Forza bygger på frivilligt och uppoffrande arbete)
Senast redigerad av guuben den fre feb 06, 2004 10:34, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LOL

Inlägg av LOL »

Vad de flesta inte förstår är att DC nu kör ett spel, hans idé är att psyka ner alla motståndare redan innan säsongen är ju strålande. Kallas invaggning i falsk säkerhet.

Själv har han det helt klart för sig: Jag kommer att bli världsmästare i år!

/ :D
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
Goran

Inlägg av Goran »

Skämt åsido.
Skulle allt det vi skriver innehålla endast "verifierad sanning" så blev det inte många rader på forumet. Lucky Strike kräver en total bevisföring av forumets läsare - vill man kväsa skribenternas skriverier?
Förstås så tar inte McLaren 4-17 till tävlingsbruk men kanske som Göran så fyndigt och ironiskt föreslog = 4-17E :lol:
Apropå 4-19 E :
posted on 5-9-2003 at 10:05
McLaren se pare ca au in teste si o masina MP/4-17 E .
JAG HETER GORAN OCH INTE GÖRAN!!!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Guuben tycker det är såååå roligt att leka med namn!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

quote]
JAG HETER GORAN OCH INTE GÖRAN!!![/quote]

Oh dear, oh dear.....Im so sorry.
Tur för dig att du inte heter Göran :)

Gonzo framför nåt som jag inte alls förstår mig på men det var säkert nåt roligt :-)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Godmorgon
KÄLLA = F1 live
MERCEDES ENGINE PROBLEMS

The magazine also reports that McLaren's plethora of new-engine problems at Barcelona this week has resulted in Mercedes shipping-out another batch.

Pursuing the trend of the last week or so, McLaren racer David Coulthard and tester Alex Wurz were basically slowest-of-all runners in Spain on Thursday.

Austrian-born Wurz said after one slow-day at the Circuit de Catalunya: 'The car felt so good in Valencia. But today I just couldn't get the flow going.'

Så dom som här på forumet har påstått att McLaren inte haft problem kan revidera sina åsikter. Ovanstrående källa är ju en pålitlig källa jmf med min - enligt fleres åsikt:-)
Men är det motorn, som Dennis låter påskina, eller är det den nya växellådan som krånglar är en annan femma.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är möjligt att det finns en del strul, men dom har ju en månad på sig att försöka få ordning på grejerna. Det är ju bra om problemen kommer nu och inte när säsongen dragit igång.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Sami skrev:Det är möjligt att det finns en del strul, men dom har ju en månad på sig att försöka få ordning på grejerna. Det är ju bra om problemen kommer nu och inte när säsongen dragit igång.
"positive thinking" - bra :-)

Det konstiga e bara det att dom verkar inte själv fatta vad strulet nu beror på - hur kan motorn ett tu tre "gå sämre" än förut? hmmmmm.
Säg inte bara att dom kanske inte får den nya bakvingen (med nya reglerna) att koordinera med resten av paketet - man gjorde bra tider med gamla "olagliga" bakvingen. Dom har nämligen nu testat en ännu mer markant "W"-framvinge. jag såg ett foto på den som jag inte med mina kunskaper kan överföra hit till forumet. (det blir bara en liten fyrkantig ruta i threaden). hät kommer annat istället:
Bild
Vi har experter här som säkert kan förklara hur Gurnsey-listens principer har här beaktats i designen. "Här ser du Gurnsey-trimmen tydligt".....jag vet inte ens i närheten vad det skulle vara på dom här bilderna :-)
Bild

EDIT kl. 13.15: Nu har KIMI också gett sin syn på saken: "Vi förstår inte riktigt varför inte bilen går bättre - det är många småsaker som vi inte får å funka men det är inget specifikt".... fritt citerat. (JMF Dennis uttalande!?)
Jag blir inte riktigt klok på den övre bilden.
Jo en sak till: Eftersom McLaren framvinge nuförtiden ser ut som en flaxande läderlapp som har dom döpt om bilen till Batmobil ...funny,funny :-)
Senast redigerad av guuben den lör feb 07, 2004 13:53, redigerad totalt 1 gång.
Goran

Inlägg av Goran »

Jag tror dom testade den nya bakvingen då dom testade i Valencia och då var dom ju snabba om jag minns rätt, men jag kan ha fel.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Goran skrev:Jag tror dom testade den nya bakvingen då dom testade i Valencia och då var dom ju snabba om jag minns rätt, men jag kan ha fel.
Med vilken bak- (eller fram)vinge dom snabba varven sattes i Valencia råder det lite olika åsikter om.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Enligt PlanetF1 anser Kimi att McLarens/Mercedes MP4-19:s huvudproblem är motorns och chassits integration. De skall dock redan funnit lösningar på de flesta av dessa problem..uhu, man kan ju undra..???
Helt klart iaf är att Kimi inte verkar vara särskilt nöjd över de tider de presterade i Valencia senast.

Adrian Newey (vad har du nu hittat på).....borde inte er bil varit en av de vassaste just nu, speciellt nu (med tanke er relativt långa utvecklingstid av MP4-19) innan de andra hunnit ikapp?

De verkar dock som om de både är ikapp och förbi!

Men skam den som ger sig.....
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ursäkta, jag vet inte om jag förstått rätt ...

Har verkligen McLaren testat med mjuka vingkanter som ger efter?
I sånt fall kan man undra varför, jag trodde det var förbjudet.

Fast jag kan ju ha fel...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är en tolkningsfråga. När man förbjöd flexande vingar så infördes en regel om att ett vingelement ska klara en viss belastning och då maximalt röra sig X millimeter. En annan grundregel säger att inga rörliga delar får finnas för aerodynamiken.

Om nu bara Gurney flapsen var mjuka så är det kanske ett kryphål som Adrian Newey hittat?

Bild
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jag sätter in detta inlägg hit också - Skrivet: Mån Feb 09, 2004 16:36 under FIA- regler

Så "flapsen", "trimmen","tabsen" eller "listen" är precis samma sak?

EDIT: Från Google http://www.mytsn.com/products/image.aspi?prid=83
NU först märkte jag att det var på bakkanten av framvingen man ser dom....och det helt tydligt (jag lurades av att det var bara "korta bitar" och konturutformade dessutom)
Det jag hittade på Google vara bara typ dom hätr långa trimtabsen så finns även i min länk.
1/8 · 1/10 235mm · 1/10 200mm · 1/10 190mm · Decals · Wings · Misc.
Guerney-strip lexan + mountingset 1/8

Part: 1722
Public price: not available
Lexan Gurney-trim to mount on top of the wing. Used to make quick changes to the balance of the car. Set includes nylon fasteners. Width 250mm (1/8 scale size).
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Men jag tror det överdrivs en del på vingarnas helt avgörande roll.
Var det inte förra året som Barren körde med en halv framvinge nästan ett varv (eller helt utan) - och inte gick det såååå mycket långsammare för det.
Kanske det var nån annan - guubens minne sviktar men inte på det att jag blev så jäkligt förvånad över farten med demolerade vingar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

De betyder mera än du tror! Det var "barge boards" (sidavvisarna på sidan av bilen) som lossnade. Utan fram- eller bakvinge är en F1:a okörbar.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Vi tänker inte tydligen inte på samma händelse.
Nå, jag överdrev lite med "halva vingen" men de facto så kommer jag ihåg att han körde nästan lika snabbt ändå - och jag trodde att balansen på dagens "extremformelbilar" blev direkt så illa att en "katastrof" var följden.
Var det inte förresten så att det var delvis framvingen på högra sidan som gick sönder? - vilket jag trodde skulle vara än mer fatalt att ha ena sidan kvar men andra borta.
Helt utan framvinge har man ju sett flere gånger hur det går
Men min point är det att jag tror det lite hör till "mediaspektaklet" att överdriva importance av en liten,liten,liten förändring i exempelvis framvingens konstruktion.
Klart att alllting är ju idag på marginaler man vinner men ändå.......
Tydligen var det inte Barrens bil men det var inte en b.b.-grej (nu börjar jag bli osäker om det ens var förra året :-) )
Jag tror inte jag har missat ett endaste lopp de sista " hundra åren" och jag har alltid haft svårt att minnas exakt vilket år vad skedde så sakerna flyter in i varnadra emellanåt.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Tja...

Visst går det att köra med en något defekt vinge några enstaka varv, men i förlängningen skulle jag tro att däcken brinner upp.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Nu väntar KIMI på att få nya motorn MO110 Q den här veckan och kanske slippa bekymren med långsam bil.
Han har kvar före Melboirne bara ett fåtal testkörningar kvar!
Ett par denhär veckan och så i Valencia 3-4.......börjar brinna under fötterna.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Bilen dras nu med växellåde-, motor- och bromsproblem.
Maclaren prövade även för dem nya (konkurrentstallen använder) Carbone-Industri;s bromsar.
Coulthard hade specifika problem med växellådans kollaps - han körde med den nya "dubbelkopplingen" . Bara problems med dubbelkopplingen. Och motorn pajade också för honom.

Sami, vi får hoppas att detta bara är skickliga maskeringsförsök av en överlägsen bil :)
lazyboy

Inlägg av lazyboy »

suck... :(
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Bilen dras nu med växellåde-, motor- och bromsproblem.
Är du helt säker på att du inte talar om din mormors bil nu? :crazy:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:
guuben skrev:Bilen dras nu med växellåde-, motor- och bromsproblem.
Är du helt säker på att du inte talar om din mormors bil nu? :crazy:
Är du helt säker på att du MÅSTE kommentera :roll:
(jag använde inte "antagligen" "kanske" o.s.v." ....bara rakt på sak från källan ....mormor har inte ens haft körkort :shake: )
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men mormor känner till växellådsproblemen?

McLaren har inte många testdagar kvar nu att lösa alla problem på.
FredrikF1

Inlägg av FredrikF1 »

MacLaren kan ju alltid gå tillbaka till äldre data från början av testerna. Då gick ju bilen bra och man låg ju överst på testerna...
Jag tror bara att dom ökat produktiviteten på testandet och utvecklingen av bilen. Att dom tänker släppa en bil till under den här säsongen betyder ju inte att mp4-19 går dåligt, utan att man testar komponenter till nästa modell.
Jag tycker det verkar som en storsatsning från MacLarens sida.

Bara dom inte bränner ut sig stackarna...
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Finns det nagra sektor tider att tillga fran testerna? Det ar ju inte helt omojligt att McLaren gor ett snabbt varv och sedan tar sista kurvan langsamt for att morka bilens potential.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

LuckyStrike1 skrev:Men mormor känner till växellådsproblemen?
.
Källan som benäms "mormor" känner till växellådsproblemen.
M.a.o. svaret är JA.
Inte skulle jag väl annars skriva så!? Värst vad stör med mormor som källa :lol:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Bild

Dom har förlängt ganska mycket på avgasröret...från början var det inte alls "ut från skrovet"
EDIT: Jag vet inte vad det är i DC;s bil som motor men KIMI var nöjd efter dagens 500km med nya MO110Q-motorn.
Hoppas KIMI, eller McLaren överhuvudtaget, gör bra tider i morgon fredag.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jo, jag har också läst att Kimi verkar rätt nöjd nu. Han gjorde 200 varv på två dagar, utan tekniska problem och sade att man inte skulle räkna bort dom från vm-striden :)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Lite salt i såren..tyvärr.
Coulthard hade varit så förbannad vid sista träningen (som inget blev av med hans bil p.g.a. av motorproblem) att han vägrat ge intervjuer överhuvudtaget....pissförbannad!.
Förarna kastar ut en del standardfloskler för att ge ens nåt till media..men icke sa nicke fastän de har betalt för det (av stallet alltså).

Källa= Internet
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Vad i hela helv....
Nu får de wokande plattfötterna från woking plocka fram race-bilen, David ska ha en snabb och tillförlitlig McLaren Mercedes till Melbourne allra senast, annars kan detta liknas vid sabotage.

Jag förstår att de är pissförbannade, 18 månaders utvecklingstid och detta är resultatet.......... :zz:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:Vad i hela helv....

Jag förstår att de är pissförbannade, 18 månaders utvecklingstid och detta är resultatet.......... :zz:
Du menar DC (som pissförbannad). Dom andra e väl frustrerade och konfysa. DC har ju bara ett ansvar att fram bra köregenskaper på bilen.
Jag tror inte Mercedes skulle p.g.a. nån speciell taktik låta allmänheten invaggas i nån tro att det är problem med bilen ifall det inte skulle vara det.
Det är ändå Mercedes namn som hela tiden nu skamfilas...att det sedan är fifty/fifty mellan Ilmor och Mercedes är en annan femma.
Förresten skall Mercedes bli snart majoritetsägare i Ilmor.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

mormor skrev:DC har ju bara ett ansvar att fram bra köregenskaper på bilen.
Nej där har du fel mormor, det är inte de enda ansvar han delar med Kimi och testförarna!
mormor skrev:Det är ändå Mercedes namn som hela tiden nu skamfilas
Tror inte förarna bryr sig så särskilt mycket om vems namn som blir skamfilat just nu faktiskt.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gonzo skrev:
Nej där har du fel mormor, det är inte de enda ansvar han delar med Kimi och testförarna!
Tror inte förarna bryr sig så särskilt mycket om vems namn som blir skamfilat just nu faktiskt.
Nej, men Mercedes Benz bryr sig nog.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:

Gonzo, skall du börja igen med ditt systematiska sk_tprat? Nu får det vara nog Gonzo.

Har du något att påpeka om mina (Guubens) "insändare" så anser jag - för att upprätthålla åtminstone en liten respekt här på forumet - så är det "guubens" åsikter som du kommenterar och inte nån annans.

Förstås kan vi göra som så, att jag inte i framtiden skriver överhuvudtaget inlägg från "källa- mormor". Detta decimerar mina skriverier förstås med hälften men i fall du blir salig av det ....så OK för mig.

Jag kommer inte att föra in hit till forumet en endaste "nyhet/info" före du har bestämt dig hur du vill ha det i framtiden.

[Ifall jag har glömt att ta bort signaturen i endel inlägg förändrar inte saken på nåt sätt men signaturen står kvar som sådan tills det behagar mig att ändra den....eller tills KIMI vinner sitt första lopp 2004]
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Förstås kan vi göra som så, att jag inte i framtiden skriver överhuvudtaget inlägg från "källa- mormor".
Ett mycket bra förslag ifrån dig..guuben :D
Men låt inte mig störa, jag försöker bara få dig att förstå något som står mellan raderna
(du är ju själv bra på det, eller hur?) :wink:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gonzo skrev:
guuben skrev:Förstås kan vi göra som så, att jag inte i framtiden skriver överhuvudtaget inlägg från "källa- mormor".
Ett mycket bra förslag ifrån dig..guuben :D
Men låt inte mig störa, jag försöker bara få dig att förstå något som står mellan raderna
(du är ju själv bra på det, eller hur?) :wink:
Så om jag förstår rätt ditt svar så vill du inte ha inlägg från min sida var källan inte är hänvisningsbar/bevisbar.
OK..Hädanefter för jag ingen info eller nyhet till Forza.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

guuben skrev:Så om jag förstår rätt ditt svar så vill du inte ha inlägg från min sida var källan inte är hänvisningsbar/bevisbar.
OK..Hädanefter för jag ingen info eller nyhet till Forza.
Klart du ska fortsätta med nyheter. :up:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

guuben skrev:Så om jag förstår rätt ditt svar så vill du inte ha inlägg från min sida var källan inte är hänvisningsbar/bevisbar.
Du gör väl som du vill...å vill du spela martyr så varsågod!
Om du tycker det är bättre att hänvisa till en källa som inte existerar så får du väl räkna med att folk blir trött till slut! Du har ju hittils aldrig kommit med något som inte finns publicerat någon annanstans, vi är flera som påtalat detta.
Om du har en trovärdig källa så får du väl bevisa det någon gång med trovärdig information!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Gonzo, du har en tendens att reta dig på mycket och måste peta i allt. Varför kan du inte låta endel av Guubens "mormors" nyheter passera utan att flames?

Allt som står på F1sidor är ju inte heller sant så...
(nu menar jag inte att Guuben kommer med osanningar)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sami, naturligtvis har du rätt.
Jag borde låta det passera och ska försöka göra det i fortsättningen.
Det vore förstås trist om han slutade skriva helt.....

Får byta AC/DC låt från shot down in flames till något annat.

Nu tillbaks till McLaren, för deras skulle vill jag att det ska gå bra, för i år håller jag tummarna för the "underdog" DC!
Goran

Inlägg av Goran »

Gonzo skrev:Nu tillbaks till McLaren, för deras skulle vill jag att det ska gå bra, för i år håller jag tummarna för the "underdog" DC!
Din "underdog" DC kommer säkert vara med och fajtas om några segrar men det är Räikkonen som kommer ta hem hela skiten :)
F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Once again the new MP4-19 and its performance is in the press, this time with further comments from it’s young charge, Kimi Raikkonen. The Finn, speaking to the Italian press, has now voiced grave concerns that the new car won’t even make it to the finish line at the upcoming season opener in Melbourne Australia.

"I don't have big expectations for the start of the season, but only in Melbourne we'll know where we are," he told the Gazzetta Dello Sport. "Melbourne is a track I like, but the result will depend on the car. If it will get to the finish then I think I can get a good result, but if it doesn't finish... then I'll get zero points and a big disappointment. At the moment it seems unlikely that we'll be able to finish the race."

Raikkonen’s comments will be disheartening to the Woking squad’s legion of fans and even though he broke the track record during testing at Valencia last week, the session wasn’t without its problems. At one stage the car caught on fire during a simulated pit stop, however that wasn’t because the Mercedes engine gave up the fight, it was simply because a wire broke, but it hampered their efforts at a full race simulation.

As for an improvement in regards to the speed of the new car, a speed that saw him shatter the record set by BMW Williams F1 driver Juan Pablo Montoya? Well, he has downplayed that achievement as well….

"The speed has improved, but I don't know what the performance is like compared to the other teams,” he explained. “One day the Williams is much faster than us, the next day it's the other way around. Ferrari have always tested in Italy with their new car, but I'm sure about their strength. Renault also has shown to be fast and reliable. But our car often has various problem; we need to solve those before concentrating on its speed."

Kimi verkar inte ha några större förhoppningar på loppet i Melbourne :o

Källa Gp 2003