Japans GP

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Det blir SKANDAL om Skummen skall igen klara sig utan straff .....
MikeSolo

Inlägg av MikeSolo »

Klart han inte får nå't straff. Han vinner 6:e titeln efter farliga spårbyten och farliga omkörningsförsök. Trist.

Världens bäste förare, det medges, men ingen sportsman.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

När han bytte spår borde han straffas (en typiskt Shumimanöver) men när Ralf körde på MS och tappade vingen är en racinginsident.

Regn på g??
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Han verkar dessutom vara "sämst när det gäller"!?
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Imponerande av BAR, tänk er dem med Michelinsulor nästa år.....grrrrr...skulle vara varit BW bakom ratten!!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

SunnyRikard skrev:När han bytte spår borde han straffas (en typiskt Shumimanöver) men när Ralf körde på MS och tappade vingen är en racinginsident.

Regn på g??
Njaaaa.....där fick han ju byta en gång spåret.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

VIVA Barrichello e FERRARI
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

Ok, bara att gratulera Schumi och Ferrari....men det satt hårt åt. Man kan ju inte direkt kalla Schumi för "Iceman". Fatta att vi måste vänta 5 månader på nästa race :cry: :cry:
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Jag gratuelerar Ferrari till kontstruktör-vm men inte Skummen så länge han inte behandlas med samma regler som andra förare......tänk nu själva vad var Montys "felkörning2 jämfört med vad Skummen uppvisa idag (igen).
Det blir mycket snack igen om orättvisan i FIA-organisationen.....tyvärr.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

GRATTIS FINLAND OCH KIMI TILL EN FAIR KÖRD ANDRA PLATS ÅR 2003
Senast redigerad av guuben den sön okt 12, 2003 09:10, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
manson

Inlägg av manson »

McLaren var ju faktiskt bara två pinnar ifrån att ta andraplatsen i konstruktörsmästerskapen...
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Till att börja med försvarar jag Schummis täckning...
Det är inte snygg körning, men kan inte Blomman ta och lära sig reglerna istället för att sitta och apa sig över vad som är fult eller inte fult?
Vad sen Schummi höll på med idag kan man ju bara spekulera i. Jag skakade på huvudet flera gånger under loppet. En åttonde plats hade han ju kört ihop utan problem om han tagit det lugnt från början.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Integralmannen skrev:Till att börja med försvarar jag Schummis täckning...
Det är inte snygg körning, men kan inte Blomman ta och lära sig reglerna istället för att sitta och apa sig över vad som är fult eller inte fult?
Vad sen Schummi höll på med idag kan man ju bara spekulera i. Jag skakade på huvudet flera gånger under loppet. En åttonde plats hade han ju kört ihop utan problem om han tagit det lugnt från början.
Han frågade väl Eje om man fick göra så...
Sen om han själv tycker att det inte är okej är väl bara hans åsikt, han måste väl ha rätt att ha en sådan också, eller?
Användarens profilbild
Integralmannen

guuben skrev:Jag gratuelerar Ferrari till kontstruktör-vm men inte Skummen så länge han inte behandlas med samma regler som andra förare......tänk nu själva vad var Montys "felkörning2 jämfört med vad Skummen uppvisa idag (igen).
Det blir mycket snack igen om orättvisan i FIA-organisationen.....tyvärr.
Rent krasst kan vi väll säga som så att det bara blir straff till den som gör omkörningsförsöket, och då endast om den som snurrar är den som blir omkörd.

Vad som hände med da Matta undrar jag.
Kan det tänkas att da Matta bromsade tidigt efter att ha sett ralf på yttern in i chikanen?
Användarens profilbild
Integralmannen

PeppeF1 skrev:
Integralmannen skrev:Till att börja med försvarar jag Schummis täckning...
Han frågade väl Eje om man fick göra så...
Sen om han själv tycker att det inte är okej är väl bara hans åsikt, han måste väl ha rätt att ha en sådan också, eller?
lol...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Får gratulerar Schumacher till två saker:

Sjätte VM-titeln och FIA(t):s oerhörda inkonsekvens av regelbedömningar.

Lycka till nästa år :wave:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

LuckyStrike1 skrev:Får gratulerar Schumacher till två saker:

Fattar inte riktigt vilket regelbrott MS skulle ha gjort,
- Tvärnita för att inte köra på Da Matta????
- Försvara sin position på ett sett som är ok med reglerna

Du e för sorglig Lucy, inte ens i denna stund kan du gratulera utan att samtidigt kasta lite skit. Det kallas för att vara storsint vilket du definitivt inte är!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Gratulerar till titeln Micheal, du är nu den störste av dem alla genom tiderna, iaf statistiskt som Eje sa!
Tycker nog att du är stor som förare oxå, det kan man inte ta ifrån dig, annars vinner man inte inte VM 6 ggr, det kan ju inte vara tur varje gång!
Användarens profilbild
Integralmannen

Gonzo skrev:
LuckyStrike1 skrev:Får gratulerar Schumacher till två saker:

Fattar inte riktigt vilket regelbrott MS skulle ha gjort,
- Tvärnita för att inte köra på Da Matta????
- Försvara sin position på ett sett som är ok med reglerna

Du e för sorglig Lucy, inte ens i denna stund kan du gratulera utan att samtidigt kasta lite skit. Det kallas för att vara storsint vilket du definitivt inte är!
Grabben var väll blind på 1.5 ögon efter att Montoya hade brutit? Om en stora del av detta forum fick som dem ville skulle vi inte bara ha 2 mästerskap utan fyra. Två enligt reglerna vi har och två där man kör enligt Luckies, blommans mfl regler.
De är bara bittra över att så inte är fallet.
Senast redigerad av Integralmannen den sön okt 12, 2003 09:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tyckte Janne Blomqvist beskrev det väldigt bra i sändningen så jag har inget att tillägga till det.

Så som sagt - grattis till Schumacher.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Integralmannen skrev:Vad sen Schummi höll på med idag kan man ju bara spekulera i. Jag skakade på huvudet flera gånger under loppet. En åttonde plats hade han ju kört ihop utan problem om han tagit det lugnt från början.
Visst, det borde absolut inte varit nåt problem. Men vi har sett det förr, han är inte bra under press. Då gör han misstag.

Trots VM-titeln tycker jag detta prestationsmässigt varit MS sämsta säsong på sådär 10 år. Han har helt enkelt gjort ganska många mediokra insatser. Om det är en svacka eller om han är på nedgång visar sig men nog känns det som att Rubens är den snabbare av Ferrari-piloterna just nu. Hade han haft samma uppbackning hade titeln lika gärna kunnat hamna i Brasilien.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Cuscino skrev:
Integralmannen skrev:Vad sen Schummi höll på med idag kan man ju bara spekulera i. Jag skakade på huvudet flera gånger under loppet. En åttonde plats hade han ju kört ihop utan problem om han tagit det lugnt från början.
Visst, det borde absolut inte varit nåt problem. Men vi har sett det förr, han är inte bra under press. Då gör han misstag.

Trots VM-titeln tycker jag detta prestationsmässigt varit MS sämsta säsong på sådär 10 år. Han har helt enkelt gjort ganska många mediokra insatser. Om det är en svacka eller om han är på nedgång visar sig men nog känns det som att Rubens är den snabbare av Ferrari-piloterna just nu. Hade han haft samma uppbackning hade titeln lika gärna kunnat hamna i Brasilien.
Kan hålla med om att hans uppträdande såg misstänkt nervöst ut.

Det lustiga är att även när han gör en medioker säsong så blir han världsmästare, vad är det då hans konkurenter håller på med?

Eller är utgångspunkten att han normalt är överlägsen??????
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Integralmannen skrev:
lol...
:o :up:
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Gonzo skrev:Det lustiga är att även när han gör en medioker säsong så blir han världsmästare, vad är det då hans konkurenter håller på med?
Jag tror att några av hans konkurrenter är väl så bra och att de lika gärna kunnat vinna. Ingen av dem har dock samma uppbackning: ett helt team och en däcksfirma som jobbar bara för att MS ska bli världsmästare. Ferrari har den bästa bilen och en motor jämförbar med BMW.

Å andra sidan kan man om man ser tillbaka säga att Kimi slarvat bort titeln med några taskiga kvalinsatser (Spanien och Kanada t.ex.). Några pinnar i de loppen och han hade varit världsmästare!
Användarens profilbild
Integralmannen

intressant diskutssion som fördes i mitten av loppet...
OM Kimi hade haft de två extra pinnarna han skulle ha fått OM han vunnit i brasilien.
OM Kimi hade vunnit i Brasilien, hade han då inte kört mindre än 75%, eller hur var det? Dvs OM han vunnit i brasilien hade han då haft 1 poäng mindre?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Integralmannen skrev:intressant diskutssion som fördes i mitten av loppet...
OM Kimi hade haft de två extra pinnarna han skulle ha fått OM han vunnit i brasilien.
OM Kimi hade vunnit i Brasilien, hade han då inte kört mindre än 75%, eller hur var det? Dvs OM han vunnit i brasilien hade han då haft 1 poäng mindre?
Hade han fått 2 poäng extra i Brasilien så hade det ändå inte räckt.

Dock kan det diskuteras OM han inte blivit indragen i startkrashen i Tyskland eller OM han inte tvingats bryta i en rätt klar ledning på Nurburgring.
Användarens profilbild
Integralmannen

PeppeF1 skrev:
Integralmannen skrev:intressant diskutssion som fördes i mitten av loppet...
Hade han fått 2 poäng extra i Brasilien så hade det ändå inte räckt.

Dock kan det diskuteras OM han inte blivit indragen i startkrashen i Tyskland eller OM han inte tvingats bryta i en rätt klar ledning på Nurburgring.
Efter att ha sett schummis körning idag kan man nästan tro att så var fallet :)
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Alla diskutioner som handlar om "OM" avfärdar jag direkt, spekulationshysteri.

Om Kimi inte brutit tånageln 1992 så hade han aldrig kört F1????
Användarens profilbild
Integralmannen

sant men spekulerar gör man hela tiden :)
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Håller helt med dig integralmannen ang Schumacher blockning av RS, "blomman" kan inte reglerna!
Användarens profilbild
Integralmannen

Bernie skrev:Håller helt med dig integralmannen ang Schumacher blockning av RS, "blomman" kan inte reglerna!
Tack!

Visst det är sin sak hur renhårig och vacker racingen är, men det är ju bara tröttsamt att lyssna på någon som klagar på någon som kör på ett sätt där man utnyttjar reglerna till fullo.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Regeln säger att man får byta spår en gång och sen är det bara att räkna spårbytena och dra sin egen slutsats.

Ralf kommenterade det hela efteråt så här:
"Det är så han kör" med en axelryckning.

Alfa

Inlägg av Alfa »

Skulle varit kul att se en riktig familjefajt efter loppet ;)
Användarens profilbild
Integralmannen

Alfa skrev:Skulle varit kul att se en riktig familjefajt efter loppet ;)
:)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

guuben skrev:
SunnyRikard skrev:När han bytte spår borde han straffas (en typiskt Shumimanöver) men när Ralf körde på MS och tappade vingen är en racinginsident.

Regn på g??
Njaaaa.....där fick han ju byta en gång spåret.
Nu bytte han ju aldrig spår helt och hållet eftersom Ralfs Williams låg i spåret bredvid. Jag tror det finns ett ord för en sådan manöver och det är prejning.

Ralf kom lindrigt undan i dag eftersom det var asfalterat till höger om honom. Alonso hade det nog inte lika kul på gräset i 300 knyck på Silverstone. Men (axelryckning) det är så han kör.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

”Nu bytte han ju aldrig spår helt och hållet eftersom Ralfs Williams låg i spåret bredvid. Jag tror det finns ett ord för en sådan manöver och det är prejning.”
AMEN!

Det som stör mig mest är att han i sin enfald aldrig erkänner att han gjort felsteg på banan utan med en demagogs förmåga talar som om han hela tiden är ett offer för andras misstag.
Hade Skummen haft en gnutta ödmjukhet så hade han varit en stor F1 förare i mina ögon, nu degraderar han sig själv i varenda lopp han kör.

Hoppas han nu själv känner en bitterljuv smak i segern och lägger hjälmen på hyllan.

/S
"All bleeding eventually stops."
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gonzo skrev: Det lustiga är att även när han gör en medioker säsong så blir han världsmästare, vad är det då hans konkurenter håller på med?
Sitter i sämre bilar med sämre uppbackning... :roll:

En riktigt lovande medioker säsong ifrån Schumacher. Fortsätter det så här så kan resten av hans karriär vara riktigt kul att betrakta.

Dessutom är det fullständigt obegripligt att FIA(t) inte gör nåt åt hans ständiga prejningar och ytterst fula racing. Finns det verkligen folk som njuter av att se sånt på banan? Men, men, för vissa är det väl enbart statistiken som är det viktiga... Heder åt alla de förare som inte ägnar sig åt den sortens racing. Men de kanske är medvetna om att de bedöms annorlunda? Visst, säsongerna alldeles innan den här var det lite lugnare, men då var ju bilen så överlägsen att han aldrig hamnade i den situationen. Bedrövligt! :down:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Slutet på årets säsong visar med all tydlighet hur stor den 6-faldiga världsmästaren är. Ruben får för en gång skull riktig uppbackning och en taktik som ger honom en möjlighet att vara med och köra om segern. Den store mästaren genomför sin vanliga körning med att blocka och plocka folk av banan.

Trots sin överlägsna bil och sin "fenomenala" förmåga att framföra en F1-bil får Schummie mediokra chafförer att framstå som riktiga mästarämnen innan han tar sig om dem. :wink:
Senast redigerad av Nisse den sön okt 12, 2003 12:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cuscino skrev:
Gonzo skrev:Det lustiga är att även när han gör en medioker säsong så blir han världsmästare, vad är det då hans konkurenter håller på med?
Jag tror att några av hans konkurrenter är väl så bra och att de lika gärna kunnat vinna. Ingen av dem har dock samma uppbackning: ett helt team och en däcksfirma som jobbar bara för att MS ska bli världsmästare. Ferrari har den bästa bilen och en motor jämförbar med BMW.

Å andra sidan kan man om man ser tillbaka säga att Kimi slarvat bort titeln med några taskiga kvalinsatser (Spanien och Kanada t.ex.). Några pinnar i de loppen och han hade varit världsmästare!
Jo, men om han tagit det lite mer piano på kvalen så hade han kanske leget tillsammans med DC och slagits om 7:e plats i mästerskapet. Jag har inte sett alla lopp eller kval i år men i de kval jag sett tycker jag Kimi verkligen verkar ha kört på gränsen. Det är ju i ytterst få lopp som han har suttit i den bästa bilen och har haft en makalöst fantastik säsong. Nu har han tyvärr en del väl fanatiska och enögda finska fans, vilket väl gör att jag inte känner så där jättemycket för Kimi personligen, men en imponerande säsong har det varit och jag är inte helt säker på att Montoya har gjort(?) rätt val som väljer att gå till McLaren. Jag är inte så säker på att han särskilt bra hanterar att bli ifrånkörd av sin stallkompis, vilket han mycket väl kan bli, speciellt i början av säsongen.
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Nisse skrev:Slutet på årets säsong visar med all tydlighet hur stor den 6-faldiga världsmästaren är. Ruben får för en gång skull riktig uppbackning och en taktik som ger honom en möjlighet att vara med och köra om segern. Den store mästaren genomför sin vanliga körning med att blocka och plocka folk av banan.

Trots sin överlägsna bil och sin "fenomenala" förmåga att framföra en F1-bil får Schummie mediokra chafförer att framstå som riktiga mästarämnen innan han tar sig om dem. :wink:
Tydligen tillräckligt stor för att över 6 säsonger varit den bästa och dessutom slagits om titeln 3 ggr till!

Det kan bara en sopa prestera.....
nicolas

Inlägg av nicolas »

formel 1 är inte rättvist, slutar att diskutera kring sporten, kommer tillbaks när han, den där tysken i den röda bilen, slutar karriären. orka...
Tråkigare sport kan inte finnas till...
Årets forza-medlem år 2001 samt 2002
medlem sedan 15 feb 2001
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

nicolas skrev:formel 1 är inte rättvist, slutar att diskutera kring sporten, kommer tillbaks när han, den där tysken i den röda bilen, slutar karriären. orka...
Tråkigare sport kan inte finnas till...
Det är alltid tråkigt när samma person vinner hela tiden, men personligen så tror jag hans karriär dalar fr om nu, om han nu fortsätter.

Men välkommen nästa säsong, då lär det bli än mer batalj!
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

NI som brukar klaga på Ralf Schumachers omkörningsvilja mot storebror, har ni fått brölådan tilltäppt nu?

Är det inte den man kan klaga på så kan man ju alltid klaga på den andre!
Användarens profilbild
Peppe

Inlägg av Peppe »

LuckyStrike1 skrev:Regeln säger att man får byta spår en gång och sen är det bara att räkna spårbytena och dra sin egen slutsats.

Du har rätt Luckystrike!

Själv tycker jag att Schumacher bytte spår 1.5 gång. Eftersom Ralf låg brevid så blev det mer än prejning istället för ett helt spårbyte! Men eftersom 1.5>1 så har M. Schumacher brutit mot reglerna.

Det är väl så att Gonzo och integralmannen inte kan räkna!

/Star_Peppe i Japan
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Gonzo skrev:
Nisse skrev:Slutet på årets säsong visar med all tydlighet hur stor den 6-faldiga världsmästaren är. Ruben får för en gång skull riktig uppbackning och en taktik som ger honom en möjlighet att vara med och köra om segern. Den store mästaren genomför sin vanliga körning med att blocka och plocka folk av banan.

Tydligen tillräckligt stor för att över 6 säsonger varit den bästa och dessutom slagits om titeln 3 ggr till!

Det kan bara en sopa prestera.....
Framförallt behöver det sopas upp rester av kolfiber när han skall ta sinna titlar. :saucy:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Peppe skrev:
LuckyStrike1 skrev:Regeln säger att man får byta spår en gång och sen är det bara att räkna spårbytena och dra sin egen slutsats.

Du har rätt Luckystrike!

Själv tycker jag att Schumacher bytte spår 1.5 gång. Eftersom Ralf låg brevid så blev det mer än prejning istället för ett helt spårbyte! Men eftersom 1.5>1 så har M. Schumacher brutit mot reglerna.

Det är väl så att Gonzo och integralmannen inte kan räkna!

/Star_Peppe i Japan
Troligtvis!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh. Det har ju bara behövt sopas fyra gånger nu om jag räknar rätt...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Men det kompensera han genom starka nerver och schysst racing :spec:
(What a classy guy) :smash:
Användarens profilbild
Gonzo

Inlägg av Gonzo »

Sami skrev:Men det kompensera han genom starka nerver och schysst racing :spec:
(What a classy guy) :smash:
JÄSS!

--------------------

Anfran hoppas du räknar bättre än Integralmannen och mig, vi kan inte räkna.....!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

ANFRAN skrev:Äh. Det har ju bara behövt sopas fyra gånger nu om jag räknar rätt...
Jag fick det bara till två idag. Ralf fick väl behålla vingen efter spårbytet på långa rakan. Javist ja, det halva bytet.
Undrar om inte FIA får börja med en ny tolkning av regeln om vad ett spår är. Det framgår ju inte klart i regelboken. :saucy: