Brasiliens GP 2003
-
Läs vad ÅFan skrev nu, Lucy. Den feta texten säger: "the number of laps completed by the race leader before the signal to stop the race was given" Alltså var befann sig den som låg etta, Fisi i det här fallet, när loppet rödflaggades. Jo, han var på sitt 55:e varv.
Däremot kan man ju undra varför de inte valt den senaste passeringen av mållinjen utan den näst sista. På sätt och vis är det ju lite ointressant eftersom den ena inte är mer rättvist än den andra eftersom ingen troligen räknat med att loppet skulle avslutas på just det varvet. Visste de det kanske DC hade vunnit, om soppan räckt nåt varv till. Hur blir det t.ex. om det sker en olycka kort efter mållinjen och loppet flaggas av när endast ledaren passerat den mållinjen? Blir inte det konstigt då, eftersom ingen annan då har chans att passera mållinjen? Skall det då räknas som att han varvat alla, eller att ingen annan tagit sig i mål? I vilken ordning skall man då räkna alla andra? Vid förra gången de passerade mållinjen, alltså vid ett annat tillfälle än ledaren? Nej, jag tycker nog det mest logiska är att ha det som nu, annars blir det ju inte som vid en vanlig målgång.
Däremot kan man ju undra varför de inte valt den senaste passeringen av mållinjen utan den näst sista. På sätt och vis är det ju lite ointressant eftersom den ena inte är mer rättvist än den andra eftersom ingen troligen räknat med att loppet skulle avslutas på just det varvet. Visste de det kanske DC hade vunnit, om soppan räckt nåt varv till. Hur blir det t.ex. om det sker en olycka kort efter mållinjen och loppet flaggas av när endast ledaren passerat den mållinjen? Blir inte det konstigt då, eftersom ingen annan då har chans att passera mållinjen? Skall det då räknas som att han varvat alla, eller att ingen annan tagit sig i mål? I vilken ordning skall man då räkna alla andra? Vid förra gången de passerade mållinjen, alltså vid ett annat tillfälle än ledaren? Nej, jag tycker nog det mest logiska är att ha det som nu, annars blir det ju inte som vid en vanlig målgång.
-
Kan man inte bara vara trevlig och mänskligt bekymrad över en kollegas välbefinnande, måste man vara skenhelig för det? Är det en finsk norm som säger att om man är ödmjuk över sin tur och bekymrad om andra människor så är man skenhelig, eller var kommer den normen ifrån?Sami skrev:
Ah, då var han inte djävulens son efter allt!
Han kanske inte orkar kör med den där skentrevliga stilen som tilltalar vissa människor.
-
Den uppkom nyligt eftersom den passar in på lillen.
Fisi har sagt att han hade tillräckligt med bränsle för att ta sig i mål.
Hoppas på följande regeländringar.
Det blir tillåtet med 1 intermediate och 1 regndäck/tävling
Parc ferme regeln efter kval skrotas. Den gäller ju uppenbarligen inte eftersom man får byta motor. (har FIA bytt namn till McFia. Vilket liv det skulle varit om ferrari tillåtits byta en motor, skulle inte hört slutet vid midsommar ens.) Vilket också innebär att man fr tanka o.s.v. mellan kval och lopp. 1 varv/förare kan få vara kvar tills vidare.
Fisi har sagt att han hade tillräckligt med bränsle för att ta sig i mål.
Hoppas på följande regeländringar.
Det blir tillåtet med 1 intermediate och 1 regndäck/tävling
Parc ferme regeln efter kval skrotas. Den gäller ju uppenbarligen inte eftersom man får byta motor. (har FIA bytt namn till McFia. Vilket liv det skulle varit om ferrari tillåtits byta en motor, skulle inte hört slutet vid midsommar ens.) Vilket också innebär att man fr tanka o.s.v. mellan kval och lopp. 1 varv/förare kan få vara kvar tills vidare.
-
Fisi trodde väl att han hade klarat sig i mål, men verkade klart tveksam. De kanske hade hoppats på fler SC-varv eller ett avbrutet race p.g.a. 2-timmmarsregeln?
Undrar förresten vad någon som börjat titta på F1 i år skulle anse om Schumis skicklighet? De skulle nog inte bli helt imponerade av den femfaldige världsmästaren... I år har han rent ut sagt varit usel, speciellt om man jämför hans vanliga standard. Visst, en del otur men mest oskicklighet.
Undrar förresten vad någon som börjat titta på F1 i år skulle anse om Schumis skicklighet? De skulle nog inte bli helt imponerade av den femfaldige världsmästaren... I år har han rent ut sagt varit usel, speciellt om man jämför hans vanliga standard. Visst, en del otur men mest oskicklighet.
-
- Utvisad
Ja, han kanske blev tvungen när han märkte att Fisico var lite storsint.Cheever skrev:Du får träna din finskaEnzoF1 skrev: Inte ett ord om Alonso eller att han egentligen inte förtjänade segern...
/E
Han sa just att han hoppades att Alonso var okej efter den engelska presskonfen var avslutad.
Men maken till uppkört har jag aldrig sett... och den respekt jag möjligen kände för Kimi är nu helt borta.
Huvudsaken är ju att DC och de andra ändå visat sig vara snabbare än Räkan... denna tur kommer ju knappast att hålla i sig.
Att McLaren dessutom tilläts fuska så öppet är ju ett mysterium... han Ron Dennis bilder på Max Mosley spelandes golf med djävulen eller vad är det?
/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Klart man att man ska bry sig om en medmänniskas välbefinnande. Jag tror inte att Kimi är så jävlig att han inte bryr sig om hur Alonso mår. Jag har inte sett presskonferansen, men om han inte nämde något om Alonso tror jag inte beror på att han inte bryr sig. Han är knappast världens mest snacksaliga kille så han glömmer säkert att säga mycket.AndersF1 skrev:Kan man inte bara vara trevlig och mänskligt bekymrad över en kollegas välbefinnande, måste man vara skenhelig för det? Är det en finsk norm som säger att om man är ödmjuk över sin tur och bekymrad om andra människor så är man skenhelig, eller var kommer den normen ifrån?
-
- Utvisad
Skitsnack!Sami skrev:Klart man att man ska bry sig om en medmänniskas välbefinnande. Jag tror inte att Kimi är så jävlig att han inte bryr sig om hur Alonso mår. Jag har inte sett presskonferansen, men om han inte nämde något om Alonso tror jag inte beror på att han inte bryr sig. Han är knappast världens mest snacksaliga kille så han glömmer säkert att säga mycket.AndersF1 skrev:Kan man inte bara vara trevlig och mänskligt bekymrad över en kollegas välbefinnande, måste man vara skenhelig för det? Är det en finsk norm som säger att om man är ödmjuk över sin tur och bekymrad om andra människor så är man skenhelig, eller var kommer den normen ifrån?
Vi har under flera år fått höra andra gnälla på Maestros beteende och skenhelighet. Nu är det bara för finnpajsarens anhängare att gapa och käka!
Kimi betedde sig som en kvalificerad skitstövel!
Det som retar mig är att det finska folket verkar acceptera vad som helst så länge en finne vinner... se bara på alla försök till bortförklaringar bag. skidlandslagets dopningar.
Varför inte erkänna att Kimi helt sket i Alonso igår?
Idag skäms jag över mitt finska arv!
/E
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Utvisad
Sami skrev:Om han nu sket i Alonso så är det tråkigt. (jag hoppas inte det)
Jag kommer hålla på honom så länge han inte börjar göra sviniga grejer på banan. När han börjar preja av folk för vm-titlar och segrar då slutar jag hålla på killen.
Äh, då kommer ni bara att ursäkta det med nåt annat... typ "Så där gjorde ju Schumi också..."
/E
-
Problemet med den där regeln verkar ju vara att den går att tolka lite olika, men FIA vill ju gärna kunna göra det .... ANFRANS förklaring är helt logisk men det finns andra tolkningar som också är logiska.AndersF1 skrev:Läs vad ÅFan skrev nu, Lucy. Den feta texten säger: "the number of laps completed by the race leader before the signal to stop the race was given" Alltså var befann sig den som låg etta, Fisi i det här fallet, när loppet rödflaggades. Jo, han var på sitt 55:e varv.
Det enklaste vore ju faktiskt att ställningen i loppet blir EXAKT som den är på banan precis när man rödflaggar - utan att man hoppar en massa varv tillbaka. Det som råder på banan det varvet man rödflaggar är också slutställningen. Igår körde ledarna på varv 55 - så ställningen just då skulle vara avgörande och alltså skulle Fisichella vinna före Räkan och Alonso (om nu inte nån hann bakom han "köra om" Alonsos vrak innan rödflaggan kom ... i så fall skulle den personen varit trea.) Det vore nog det förfarandet som skulle starta minst spekulationer och upprördhet. Igår ledde Fisichella loppet när det stoppades, han körde om ledaren och drog ifrån, men han vann inte .... sådana situationer är inte bra även om det inte inträffar så ofta.Däremot kan man ju undra varför de inte valt den senaste passeringen av mållinjen utan den näst sista. På sätt och vis är det ju lite ointressant eftersom den ena inte är mer rättvist än den andra eftersom ingen troligen räknat med att loppet skulle avslutas på just det varvet. Visste de det kanske DC hade vunnit, om soppan räckt nåt varv till. Hur blir det t.ex. om det sker en olycka kort efter mållinjen och loppet flaggas av när endast ledaren passerat den mållinjen? Blir inte det konstigt då, eftersom ingen annan då har chans att passera mållinjen? Skall det då räknas som att han varvat alla, eller att ingen annan tagit sig i mål? I vilken ordning skall man då räkna alla andra? Vid förra gången de passerade mållinjen, alltså vid ett annat tillfälle än ledaren? Nej, jag tycker nog det mest logiska är att ha det som nu, annars blir det ju inte som vid en vanlig målgång.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag tycker regeln är glasklar och har svårt att se att den kan tolkas på nåt annat sätt.
Hur skall man kunna fastställa exakt hur bilarna är placerade när det rödflaggas då? Man har ju bara tidsmätning på tre ställen så om några ligger väldigt tätt blir det ju omöjligt att avgöra. Dessutom är det fullt möjligt att några hunnit drabbas av vraket eftersom det troligtvis alltid är någon som hinner passera delarna innan de hinner rödflagga. Så om nån får punktering och blir omkörd innan det rödflaggas så skall han drabbas av det. Jag tycker det absolut minst orättvisa och mest logiska är att räkna 1+ varv bakåt, som man gör nu.
Hur skall man kunna fastställa exakt hur bilarna är placerade när det rödflaggas då? Man har ju bara tidsmätning på tre ställen så om några ligger väldigt tätt blir det ju omöjligt att avgöra. Dessutom är det fullt möjligt att några hunnit drabbas av vraket eftersom det troligtvis alltid är någon som hinner passera delarna innan de hinner rödflagga. Så om nån får punktering och blir omkörd innan det rödflaggas så skall han drabbas av det. Jag tycker det absolut minst orättvisa och mest logiska är att räkna 1+ varv bakåt, som man gör nu.
-
Jag tycker förresten det var uselt av funktionärerna att inte hjälpa Alonso när han kravlade sig ur vraket. Inte ens en stödjande hand kunde de ge honom utan han fick själv ta sig ur bilen och halta bort till muren. Borde man inte kunna ha råd med fasta medresande funktionärer i F1, som åtminstone kunde engelska och ge första hjälpen? Kan förstås kompletteras med lokala kranförare och andra, men flaggvakter och räddningsfunktionärer borde iallafall kunna vara lite kunnigare. Borde vara en droppe i havet jämfört med andra kostnader i F1. Hur skall det gå när de kommer till länder som Dubai och andra som knappt arrangerat en biltävling alls förut?
Likadadant med den förbenade lokala TV-producenten, som i stort sett aldrig är bra utan bara olika grad av dålig.
Likadadant med den förbenade lokala TV-producenten, som i stort sett aldrig är bra utan bara olika grad av dålig.
-
Det har man väl t o m i CART, ChampCar eller vad det heter nuförtiden?AndersF1 skrev:Borde man inte kunna ha råd med fasta medresande funktionärer i F1, som åtminstone kunde engelska och ge första hjälpen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hm, är det bara jag som undrar vad alonso höll på med. Jag tycker att man ser på bilderna att gulflagg och SC-skylt kommer upp ganska långt innan Alonso kommer farandes. Man kan tydligt se att både Fisi och Räk har slagit av på tempot och mer eller mindre gled förbi skrotet på banan och i nästa sekunde kommer Alonso i betydligt högre fart, som om han itne hade en aning om vad som hänt. Inte rejsar man väl när det är SC-skylt uthängd? Och om han mot förmodan missat både gula flaggor och skylt, borde inte stallet ha varnat honom. Det hände ju framför ögonen på grabbarna i depån.
Jag kom inte sist!
-
Faktiskt sant, att alonso åkte av kan bara skyllas på alonso själv..
Han hade ju kört om på gulflagg tidigare i loppet..
Man kan inte ta ifrån kimi att han är en duktig förare, men särskilt rolig och/eller sympatisk är han inte. Mer än att klaga på kimis agerande på konferansen, så vill jag framhålla hur storsint Fisi var. Jag trodde ju att han skulle vara helt nedstämd över att ha missat guldet, men var istället ganska nöjd med andra plats..
Han hade ju kört om på gulflagg tidigare i loppet..
Man kan inte ta ifrån kimi att han är en duktig förare, men särskilt rolig och/eller sympatisk är han inte. Mer än att klaga på kimis agerande på konferansen, så vill jag framhålla hur storsint Fisi var. Jag trodde ju att han skulle vara helt nedstämd över att ha missat guldet, men var istället ganska nöjd med andra plats..
Kimi visste nog om att han Alonso var OK tror jag. Det var ju ändå ett tag efter. Betydligt värre att se hela Jordan stallet springa iväg och jubla samtidigt som läkarna eller vad det var höll på med Alonso.
Fasen vad starka bilarna är idag..jämfört med förr..snacka om utveckling. Annars hade Alonso inte kunnat lära sig varför man ska titta framåt när man kör. Såg amatörmässigt ut att köra rakt in i skiten.
Fasen vad starka bilarna är idag..jämfört med förr..snacka om utveckling. Annars hade Alonso inte kunnat lära sig varför man ska titta framåt när man kör. Såg amatörmässigt ut att köra rakt in i skiten.
-
SC skylten hängs väl bara ut vid mållinjen. Hur bra funktionärerna är på att vifta med falggor på den banan låter jag vara osagt, men visst var det antagligen ett visst mått av orutin inblandat. Samtidigt så hände det på ett olyckligt ställe precis efter en blind kurva så det är omöjligt att se omfattningen av den gula flaggan.
-
Så här säger Alonso själv:
I was surprised by the debris on track. I had seen the yellow flags and the Safety Car signal, but when they show the signal there are actually yellow flags all over the track, so I wasn't expecting a piece of car in the middle of the road.
I couldn't avoid the tyre, and after that it all happened very quickly. I climbed out of the car and I was a little dizzy, but, although my left leg was hurting, I knew there was nothing broken. It was bad luck, but thank God I'm fine and I'll be fit for the next race.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Låt säga att det inträffar en masskrasch à la Spa -98, kanske direkt efter en period bakom säkerhetsbilen. Vad ska man göra då när man väl rödflaggar? Titta vilken av de kvaddade bilarna som rullar längst, och DÄR har vi segraren?LuckyStrike1 skrev:Det enklaste vore ju faktiskt att ställningen i loppet blir EXAKT som den är på banan precis när man rödflaggar - utan att man hoppar en massa varv tillbaka. Det som råder på banan det varvet man rödflaggar är också slutställningen.
-
-
-
-
-
Jag vill minnas att jag såg den i kurvan innan start/mål-rakan när kameran försökte fånga upp Fisi och Kimmi.regenmeister skrev:SC skylten hängs väl bara ut vid mållinjen. Hur bra funktionärerna är på att vifta med falggor på den banan låter jag vara osagt, men visst var det antagligen ett visst mått av orutin inblandat. Samtidigt så hände det på ett olyckligt ställe precis efter en blind kurva så det är omöjligt att se omfattningen av den gula flaggan.
Om Alonso såg både gulflaggorna och SC-skylten är det ännu mer obegripligt att han inte slog av mer på tempot. Dom som kom före honom lyckades ju undvika bråten på banan. Dessutom måste stallet ha sett vad som hänt och varnat honom. Mycket märkligt. Är det så att man racar till mållinjen när SC-skylten kommer ut? I NASCAR gör man väl det vid full kårs gult, men i F1?
Jag kom inte sist!
-
-
-
-
Tack för en bra och logisk redogörelse.....AndersF1 skrev:Läs vad ÅFan skrev nu, Lucy. Den feta texten säger: "the number of laps completed by the race leader before the signal to stop the race was given" Alltså var befann sig den som låg etta, Fisi i det här fallet, när loppet rödflaggades. Jo, han var på sitt 55:e varv.
-
-
Röd-grön färgblindhet är nog den vanligaste och drabbar väl främst män om jag minns rätt från biologin.AndersF1 skrev:grön-röd är väl inte helt ovanlig, eller? (Eller är det brun-grön som är vanlig?)
Men testar man inte sånt innan man får superlicens?
Äntligen!
Äntligen!
-
Många sura miner från Ferrari-lägret här ser jag men Ni behöver ju inte hacka på Kimi på det sättet för det.
Killen är ju onekligen en kanonförare men jag kan samtidigt hålla med om att han inte skiner i media direkt.
Det är en erfarenhet som måste byggas på med språk och vana ju vilket han inte har för det hör man ju.
Finnar har aldrig varit speciellt bra på detta i motorsports sammanhang över huvud taget så jag är inte förvånad.
Men som vanligt så har vi ju våra åsikter
Killen är ju onekligen en kanonförare men jag kan samtidigt hålla med om att han inte skiner i media direkt.
Det är en erfarenhet som måste byggas på med språk och vana ju vilket han inte har för det hör man ju.
Finnar har aldrig varit speciellt bra på detta i motorsports sammanhang över huvud taget så jag är inte förvånad.
Men som vanligt så har vi ju våra åsikter
-
Än har vi inte sett slutet på den här historien...
Följande finns att läsa i en pressrelease från FIA:
Följande finns att läsa i en pressrelease från FIA:
The FIA has received evidence which suggests that, contrary to the information supplied by the time-keepers at the Brazilian Grand Prix, car no. 11 (Fisichella) had started his 56th lap before the race was stopped. If this proves to be the case, the race classification would be that at the end of the 54th lap and not at the end of the 53rd lap as published.
In accordance with Article 179(b) of the International Sporting Code, the stewards of the Brazilian Grand Prix will re-convene on Friday 11 April at 11.00 hrs at the FIA headquarters in Paris to review the results of the event. All competitors who would be affected by any change to the classification are being invited to attend.
Paris, April 9, 2003
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Haha yes!!! ... hoppas de ger segern till Fisi nu ... inte sättet man vill vinna på men ändå mer rätt än att Kimi ska vinna den här gången.Razor skrev:Än har vi inte sett slutet på den här historien...
Följande finns att läsa i en pressrelease från FIA:The FIA has received evidence which suggests that, contrary to the information supplied by the time-keepers at the Brazilian Grand Prix, car no. 11 (Fisichella) had started his 56th lap before the race was stopped. If this proves to be the case, the race classification would be that at the end of the 54th lap and not at the end of the 53rd lap as published.
In accordance with Article 179(b) of the International Sporting Code, the stewards of the Brazilian Grand Prix will re-convene on Friday 11 April at 11.00 hrs at the FIA headquarters in Paris to review the results of the event. All competitors who would be affected by any change to the classification are being invited to attend.
Paris, April 9, 2003
Fisi tog sig förbi vraken på startrakan innan beskedet om rödflaggningen dök upp i TV-rutan .... frågan är bara när beslutet togs och stallen meddelades. Skedde det ett tag innan det dök upp i TV-rutan - då står sig resultatet. Men skedde det i princip smatidigt som beskedet kom i TV-rutan finns en stor chans att Fisi han börja sitt 56:e varv innan det rödflaggades. Han var väldigt snabbt på platsen för olyckan efter Alonsos krasch ialla fall
-
-
“The FIA has received evidence which suggests that, contrary to the information supplied by the time-keepers at the Brazilian Grand Prix, car no. 11 (Fisichella) had started his 56 th lap before the race was stopped. If this proves to be the case, the race classification would be that at the end of the 54 th lap and not at the end of the 53 rd lap as published.
In accordance with Article 179(b) of the International Sporting Code, the stewards of the Brazilian Grand Prix will re-convene on Friday 11 April at 11.00 hrs at the FIA headquarters in Paris to review the results of the event. All competitors who would be affected by any change to the classification are being invited to attend.”
Detta race är inte slut än även om bilarna bara körde 75%.
In accordance with Article 179(b) of the International Sporting Code, the stewards of the Brazilian Grand Prix will re-convene on Friday 11 April at 11.00 hrs at the FIA headquarters in Paris to review the results of the event. All competitors who would be affected by any change to the classification are being invited to attend.”
Detta race är inte slut än även om bilarna bara körde 75%.
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
-
-
Nej, 8% av den manliga befolkningen lider av röd-grön färgblindhet jämfört med endast 1% av den kvinnliga befolkningen.nicolas skrev:en fråga för den som har läst tyngst biologi av oss här...8% av befolkningen lider av röd-grön färgblindhet.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Alltså har Razor läst tyngst biologi av oss då!Razor skrev:Nej, 8% av den manliga befolkningen lider av röd-grön färgblindhet jämfört med endast 1% av den kvinnliga befolkningen.nicolas skrev:en fråga för den som har läst tyngst biologi av oss här...8% av befolkningen lider av röd-grön färgblindhet.
Men nästa fråga är: "till vilken del av befolkningen hör Nicolas?"
/E
-
PeppeF1 skrev:Nog had ehan påbörjat 56'e varvet när rödflaggen visades i TV. Han var förmodligen vid Start/Mål då Alonso körde in i däcket, detta eftersom han försvunnit ur bild sekunden innan ALonso kom flygandes in i bild och däck.
Tror Fisichella får segern, uppkörd, men enligt reglerna
Får inte förare och team info från typ tävlingsledningen innan vi i tv-soffan får det??
-
Man tycker ju att de borde få det .... men frågan är hur mycket tidigare de får det och hur långt en Fisichella hinner köra på den tidenHannu#111 skrev:PeppeF1 skrev:Nog had ehan påbörjat 56'e varvet när rödflaggen visades i TV. Han var förmodligen vid Start/Mål då Alonso körde in i däcket, detta eftersom han försvunnit ur bild sekunden innan ALonso kom flygandes in i bild och däck.
Tror Fisichella får segern, uppkörd, men enligt reglerna
Får inte förare och team info från typ tävlingsledningen innan vi i tv-soffan får det??
Tänk om Kimi ändå står som vinnare efter FIA-mötet .... då har han ju lyckats få samma seger uppkörd två gånger ... Då är det verkligen historiens mest uppkörda seger
-
-
Kimi på presskonferens(er)
http://www.wangbar.co.uk/f1/kimi/
Den nya Kimi-dockan, nu i en butik inte särskilt nära dig[/url]
Den nya Kimi-dockan, nu i en butik inte särskilt nära dig[/url]
-
-
-
LuckyStrike1 skrev:Kimi på presskonferens(er)
Den nya Kimi-dockan, nu i en butik inte särskilt nära dig
-
Frågan är om loppet rödflaggats innan Alonso brakat in i vraket, Webbers bil var ju egentligen tillräcklig för rödflagg. Hursomhelst hoppas jag att fisi får det, dels för att tabellen blir jämnare och för att Fisi förtjänar en vinst för lång och trogen tjänst. (Han är ju dessutom det vackraste ansikte f1 kan erbjuda)
Om vi är inne på att diskutera Alonsos ignorans av gulflagg kan man kanske också i samma veva ge Schumacher lite dåligt samvete, han spann av på ett ställe där jag är övertygad om att det vinkades gulflagg och kunde med lite otur haft en funktionärs liv på sitt samvete. Låt vara att det var svåra förhållanden men man ska väl anpassa farten när det vinkas gulflagg?
Om vi är inne på att diskutera Alonsos ignorans av gulflagg kan man kanske också i samma veva ge Schumacher lite dåligt samvete, han spann av på ett ställe där jag är övertygad om att det vinkades gulflagg och kunde med lite otur haft en funktionärs liv på sitt samvete. Låt vara att det var svåra förhållanden men man ska väl anpassa farten när det vinkas gulflagg?