Silverstone 2006
-
Silverstone 2006
Dags för en tråd om Silverstone!
-------------------------------------------------------
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
Adelaide 1994
Jerez 1997
Monaco 2006
-
ang kvalet, varför börjar det 13.30? På viasat står det att sändningen börjar 13.55?? Jag sätter en peng på Kimi, han hade eld i baken senast och jag tror Maccarna börjar röra på sig nu....
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Ja då var det dags för Silverstone, en bana som vi vet kan vara väldigt krävande för däcken eftersom det är många höghastighetskurvor. En annan sak som kan komma att fälla ett avgörande är vädret, det är inte alltför ovanligt att det kommer en och annan regnskur under helgen och det kan säkert krydda till helgen lite extra.
Mitt tips är att Schumi och Alonso gör upp om det(ovanligt eller hur) och att det faktiskt kommer att sluta med att Schumi står överst på prispallen, och för en gångskull tror jag det är hjärnan och inte hjärtat som talar. Ferrari har visat fin form i veckan och bridgestonedäcken verkar hålla god kondition under hela stinten, detta tror jag kommer att fälla avgörandet. Alonso vet att han inte behöver förta sig och kommer därför köra hem en säker andra plats medan schumi kör allt vad det går och slutar tio sekunder före i mål.
Om det ska bli någon spänning i årets vm så måste Kimi och Massa upp i toppen och "sno" poäng av alonso annars blir det tufft.
Men visst....det är många lopp kvar!
Mitt tips är att Schumi och Alonso gör upp om det(ovanligt eller hur) och att det faktiskt kommer att sluta med att Schumi står överst på prispallen, och för en gångskull tror jag det är hjärnan och inte hjärtat som talar. Ferrari har visat fin form i veckan och bridgestonedäcken verkar hålla god kondition under hela stinten, detta tror jag kommer att fälla avgörandet. Alonso vet att han inte behöver förta sig och kommer därför köra hem en säker andra plats medan schumi kör allt vad det går och slutar tio sekunder före i mål.
Om det ska bli någon spänning i årets vm så måste Kimi och Massa upp i toppen och "sno" poäng av alonso annars blir det tufft.
Men visst....det är många lopp kvar!
-
-
-
-
- Varnad
-
- Utvisad
-
-
-
Schumacher vinner tyvärr på Silverstone.
Varför? Därför att livet är precis så jävligt mot oss.
I övrigt slutar det så här:
Alonso kör in som tvåa. Montoya tar en tredjeplats före Kimi som kör runt och funderar mer på framtiden än loppet. Ingen av McLarenbilarna hänger med Renault och Ferrari.
Fisichella kör in som femma - därför att han är inte bättre än så. Massa kör in som sexa före Button och Villeneuve.
Loppet blir ganska tråkigt.
Varför? Därför att livet är precis så jävligt mot oss.
I övrigt slutar det så här:
Alonso kör in som tvåa. Montoya tar en tredjeplats före Kimi som kör runt och funderar mer på framtiden än loppet. Ingen av McLarenbilarna hänger med Renault och Ferrari.
Fisichella kör in som femma - därför att han är inte bättre än så. Massa kör in som sexa före Button och Villeneuve.
Loppet blir ganska tråkigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Nej, det vet jag inte.Crazy F1 skrev:Men det vet du väl...DC har sagt att det varit hans år varje år sedan 98 tror jag
Däremot så vet jag att många verkar leva i villfarelse av att han har sagt att det är hans år i år (eller om det är nästa år som ska vara "hans" år)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
DC har aldrig sagt det, utan det är citat i rubrikform av media som har tillskrivits DC. Han har inte sagt mer än vad andra förare säger nag. kommande säsong.
Det är alltid tråkigt att Schumi vinner - det är alltid bra när han inte vinner. En tumregel.
Det är alltid tråkigt att Schumi vinner - det är alltid bra när han inte vinner. En tumregel.
-
-
- Utvisad
Visst får du hoppas lite, men det känns ärligt talat inte så sannolikt. JAg har ärligt talat svårt att tro att det kommer att stå mellan andra än Alonso och [Schumacher] framöver. Möjligen, kommer Button att ta en seger nånstans... men det kommer att avgöras i näst sista loppet när Skumbag vinner och Alonso bryter och därigenom inte längre har chans på titeln. I sista loppet vinner Massa, 0,3 sekunder före MS.Tommi skrev:EnzoF1 skrev:Självklart gör han det!Jari skrev:Kimi vinner...
Kan man inte få hoppas iallafall? snälla?
/ Tommi
Ni läste det här först!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
-
-
-
På Silverstone vinner Fisichella!!
Varför: För att han ännu inte har en seger där!
(Övrigt: Alonso bryter pga avåkning, Kimi kör sönder sin bil, Montoya bryter pga kollision med Coulthard, M. Schumacher tar en hedrande 2á plats)
(Övrigt: Alonso bryter pga avåkning, Kimi kör sönder sin bil, Montoya bryter pga kollision med Coulthard, M. Schumacher tar en hedrande 2á plats)
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Det blir väldigt många banor Fisichella måste vinna på i så fall ...Gösta skrev:På Silverstone vinner Fisichella!!
-
- Utvisad
Särskilt Kimi va? Det räcker ju att kasta ett öga på mästerskapet...El Scorcho skrev:Men allvarligt - är det inte dags att inse att Schumacher aldrig vinner VM igen? Han kommer inte göra några dunderlopp och dominera igen - om han inte får en överlägsen bil - igen. Det är dags att ni inser det.
Alonso och Kimi är helt klart en klass bättre än dagens Schumacher.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
-
Visst är det så att skadeglädjen är den sanna glädjen hehe. Tror dock också att det kommer att vara en kamp mellan Alonso och Schumi till målflaggan.
Träningen börjar hursom helst om ett par timmar och jag ser fram emot att få se vilken depåstrategi som de flesta kommer att välja, mejn det lutar väl åt två stopp även om de allra flesta gjorde tre 2004. Vad jag minns då så var det schumis tvåstoppare som visade sig vara det vinnande draget och det är nog det snabbaste. Dock gäller det att däcken klarar hela distansen.
Träningen börjar hursom helst om ett par timmar och jag ser fram emot att få se vilken depåstrategi som de flesta kommer att välja, mejn det lutar väl åt två stopp även om de allra flesta gjorde tre 2004. Vad jag minns då så var det schumis tvåstoppare som visade sig vara det vinnande draget och det är nog det snabbaste. Dock gäller det att däcken klarar hela distansen.
-
-
- Utvisad
Jag med, och inte fasen låg Kimi före skumbag...LuckyStrike1 skrev:Jag tittade på tabellen idag.
Den såg bra ut.
Men jag kan ha hållt den upp och ner.
Som sagt, det kommer att stå mellan Alonso och MS i de flesta av loppen och då duger det inte för Alonso att fisköra längre... han kan inte få alla vinster uppkörda.
-
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Ett år till??? Står det inte typ 5-1 i skummens favör. Och hittills i år så har ju skummen kört ifrån Kimi fram- och baklänges så det står härliga till.Jari skrev:Och visst kan Kimi piska skummen ett år till?
Jag törs knappt fråga vad du lever i för värld...
-
- Utvisad
Fast jag har ärligt talat inget emot att fler kommer upp och slåss om segrarna, blir lite trist om det bara ska bli Alonso och MS resten av säsongen, men jag har som sagt svårt att se Kimi lyfta sig till den nivå som krävs... han känns mer och mer som han tänker på nästa säsong. Däremot kommer nog Montoya att vara taggad då han säkert ännu inte har färdigt avtal för nästa år.Tommi skrev:Jag är rädd för att du har alldeles för rätt i det.EnzoF1 skrev:Visst får du hoppas lite, men det känns ärligt talat inte så sannolikt.
/ Tommi
-
- Utvisad
Är det så? Är det inte 11 lopp kvar, dvs 22 poängs skillnad.Crazy F1 skrev:Men Enzo....sanningen är ju trots den att Alonso kan bli tvåa i varenda lopp och ändå vinna vm...Så han behöver faktiskt inte vinna.
Ja, fast det är inte så sannolikt, 22 poäng är inte ointagligt på något sätt. Jag tror det kommer att vara en öppen fråga fram tills näst sista loppet som sagt.
-
-
Jag bryr mig inte om någon VM-tabell - jag bara insåg att de flesta av er fortfarande tror att felparkeraren har något att komma med. Det är ju löjligt. Han är klassen sämre än Alonso och Kimi och det är dags att han lägger av. Ni pratar om forntid - på den tiden då han kunde köra något bättre än de andra i en totalt överlägsen bil.
Min personliga favorit är annars Montoya - Kimi ger jag inte mycket för - men att han och Alonso är de två bästa förarna just nu - en nivå över de andra anser jag vara självklart.
Min personliga favorit är annars Montoya - Kimi ger jag inte mycket för - men att han och Alonso är de två bästa förarna just nu - en nivå över de andra anser jag vara självklart.
-
-
Webber...?kanotisten skrev:Själv tycker jag att det är alltmer uppenbart att det finns tre nivåer av förare för närvarande:
1. Kimi, Schumacher senior, Alonso
2. Mark Webber (ev platsar även Liuzzi och Rosberg här)
3. Resten...
Det här kan det väl aldrig bli någon diskussion om..
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
Skomakaren är ju bevisligen näst bäst just nu, men du kanske tycker det skulle räcka att se Alonso köra ensam runt i 60 varv?El Scorcho skrev:Jag bryr mig inte om någon VM-tabell - jag bara insåg att de flesta av er fortfarande tror att felparkeraren har något att komma med. Det är ju löjligt. Han är klassen sämre än Alonso och Kimi och det är dags att han lägger av. Ni pratar om forntid - på den tiden då han kunde köra något bättre än de andra i en totalt överlägsen bil.
För har MS inget att tillföra, vad har då resten av fältet?
-
ja ja, Svennis o co möter ju Paraguay kl 15... förklarar sakenJari skrev:Kimi vinner och tiderna är flyttade pga fjollbollen...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Murray Walker
Murray Walker
-
Absolut! I kvalen visar han att han har snabbheten och han börjar bli bättre på att hålla farten uppe i loppen också. Det är bara det där med tillförlitlighet på motorn..PC: skrev:Webber...?kanotisten skrev:Själv tycker jag att det är alltmer uppenbart att det finns tre nivåer av förare för närvarande:
1. Kimi, Schumacher senior, Alonso
2. Mark Webber (ev platsar även Liuzzi och Rosberg här)
3. Resten...
Det här kan det väl aldrig bli någon diskussion om..
-
- Utvisad
Undrar om det låtit så om Finland haft ett fotbollslag värt namnet.Jari skrev:Kimi vinner och tiderna är flyttade pga fjollbollen...
Jag hörde att Benlösa IK, dv IV östra är till salu. Köp det och flytta till Finland!
-
Att vara snabb under något enstaka varv hjälper inte långt.kanotisten skrev:Absolut! I kvalen visar han att han har snabbheten och han börjar bli bättre på att hålla farten uppe i loppen också.
Den Vedervärdige Mannen Från Kerpen t.ex. är där han är p.g.a. en nästan omänsklig förmåga att konstant vara snabb och dessutom kan prestera 110% under ett fåtal varv när så behövs.
Webber är alldeles för skakig i mitt tycke, lättretlig får jag för mig...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
EL scho...Du måste skämta...menar du att Schumi bara har haft bäst bil ochvunnit därför? Okej, men vem är det som har sett till att han fått bäst bil då? Det är det som mycket handlar om på den här nivån, men det verkar du inte ha koll på eller?
Och montoya som bäst tillsammans med Alonso? Öhhh, Han var ju typ slut innan han började Eller okej, inte slut, men han är ju mil efter schumi, Kimi och Alonso i år.
Och montoya som bäst tillsammans med Alonso? Öhhh, Han var ju typ slut innan han började Eller okej, inte slut, men han är ju mil efter schumi, Kimi och Alonso i år.
-
Låter inte särskilt smickrande för de andra förarna, om Alonso kan fisköra sig till en VM-titel och sen nästa säsong 21 poängs ledning efter bara några lopp ....EnzoF1 skrev: Som sagt, det kommer att stå mellan Alonso och MS i de flesta av loppen och då duger det inte för Alonso att fisköra längre...
De, inkl. Ferrari och Schumacher, kanske ska vara glada att han inte tar i?
-
- Utvisad
Ja kanske det, eller så tar han bara i när han behöver det, och då räcker det inte till... eller så tar han i allt han kan.LuckyStrike1 skrev:Låter inte särskilt smickrande för de andra förarna, om Alonso kan fisköra sig till en VM-titel och sen nästa säsong 21 poängs ledning efter bara några lopp ....EnzoF1 skrev: Som sagt, det kommer att stå mellan Alonso och MS i de flesta av loppen och då duger det inte för Alonso att fisköra längre...
De, inkl. Ferrari och Schumacher, kanske ska vara glada att han inte tar i?
Jag säger ju också att det bara finns en till förare i Alonsos klass, och när hans landsmän till domare inte kommer med dubiösa domslut så får han ju också en rejäl match...
Fiskörning eller inte. Uppkört är uppkört!
-
Fast du säger att han fiskör? Det skrev du ju till och med.
Det är ju i så fall inte så smickrande för hans konkurrenter om han kan leda med så mycket i VM, trots att han bara åker runt och inte tar i alls.
Rätt fantastiskt i så fall - det gör honom ju verkligen överlägsen.
Det är ju i så fall inte så smickrande för hans konkurrenter om han kan leda med så mycket i VM, trots att han bara åker runt och inte tar i alls.
Rätt fantastiskt i så fall - det gör honom ju verkligen överlägsen.