Nu har årets TT börjat med det tyvärr vanliga resultatet: Svåra krascher och skador. Trots starkt motorintresse har jag svårt att känna någon entusiasm över detta evenemang.
Jag har en fråga i anknytning till detta. Även svenskar har råkat illa ut där. Kring 1980 startade två bröder från Köping (tror jag det var) i sidvagnsklassen och slutade båda sina dagar i en stenmur. Är det någon som kommer ihåg vad dom hette och vilket år det var?
Isle Of Man
-
Jag har dålig kläm på sidvagnsåkare,men jag kollade i gamla resultatlistor och dom svenskar jag hittade förutom L-G Schwartz kring -80 var en Björn Andersson 82-83 och en Roine Larsson -83. Tyvärr så nämns aldrig burkslavarna i dom här listorna,men det kanske är till nån hjälp.I år har ju sidvagnsåkarna haft en mörk inledning på TT,med en "besättning" skadad på lördan och en annan besättning omkom under "The pre-TT classic races" på Billown-banan på södra IoM.
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
-
-
Re: Isle Of Man
De hette Eriksson, kommer inte i håg deras förnamn men som sagt kom de från Köping.Brokk skrev:Nu har årets TT börjat med det tyvärr vanliga resultatet: Svåra krascher och skador. Trots starkt motorintresse har jag svårt att känna någon entusiasm över detta evenemang.
Jag har en fråga i anknytning till detta. Även svenskar har råkat illa ut där. Kring 1980 startade två bröder från Köping (tror jag det var) i sidvagnsklassen och slutade båda sina dagar i en stenmur. Är det någon som kommer ihåg vad dom hette och vilket år det var?
De har en bror, Svante, var deras mek under denna tävling som fick åka hem själv.
Tungt värre.
Jag tror det var 1984
-
Vill bara påminna om att Mats Nilsson i måndags tog en hedrande 2:a plats i newcomers A racet på Isle of Man i måndagens Manx grandprix. Mats var snabbast på träningarna,men fick se sig slagen i tävlingen av Shane Connor (Mats körde en "bog standard" Yamaha 600,Connor hade en Suzuki 750). Stort grattis till Mats,TT 2007 ???
Mats Nilsson@Ballacrye
Mats Nilsson@Ballacrye
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
-
Host host....det var lite dammigt i den här tråden Jag tänkte så här på årsdagen efter senaste inlägget berätta att Mats Nilsson är tilbaks på IoM för Manx GP. Junior-gp kördes igår och Mats blev återigen 2:a,Seniorn körs imorgon 14:15,och den som vill kan lyssna live på www.manxradio.com klick "listen AM". Men med tanke på trafiken i den här tråden så antar jag att ingen vill
-
Jodå, IoM är en jätteintressant tävling att lyssna på! Jag tror att varenda begravningsbyrå har rattat in den livesändningen´för att kolla dagesns skörd av nya kunder.westerberg skrev:Host host....det var lite dammigt i den här tråden Jag tänkte så här på årsdagen efter senaste inlägget berätta att Mats Nilsson är tilbaks på IoM för Manx GP. Junior-gp kördes igår och Mats blev återigen 2:a,Seniorn körs imorgon 14:15,och den som vill kan lyssna live på www.manxradio.com klick "listen AM". Men med tanke på trafiken i den här tråden så antar jag att ingen vill
Jag är förvånad att man fortfarande tävlar på gatorna där. Olycksstatistiken är hårresande hög. Har för mig att det är 1 död / tävlingsdag där!!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)