MS FY F-N!!!!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Du har läst för mycket på "fria ordet", Enzo. :) Många verkar ändå hålla med och tycka att Senna var något av en Schumacher-föregångare när det gäller ideen med vinna-till-varje-pris.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

AF1..Om jag är beteende pskykolog? Ja, det är jag eller, jag är inte riktigt färdig än, men jag håller på. Mor är kognitiv beteende teapeft och far är pskykiater så lite koll har jag.
Men jag är inte i ett sånt läge att jag kan bedöma dig eftersom jag inte känner dig.

Men angående ordet "verkar". Ja, det du skrev såg ut att ha en väldigt starkövertyglese om att en viss sak var på ett visst sätt och det var därför jag "tolkade" orden på det sättet.

Men om du anser att jag har fel i det jag skrev så är det säkert så, men då är vi inne på samma sak som hela denna debatt gäller. Litar man på vad någon säger eller inte...
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

"Kungen" börjar tappa greppet

http://www.autosport.com/subs/login.php ... s&id=52069

Dags för en rollator :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En beskrivning av hur den sjufaldige världsmästaren körde i Monaco:
"We don't know if the entire manoeuvre was deliberate, but in that spot he had certainly not done anything like it throughout the weekend: he braked over 50% more heavily than on the other laps.

"Then he performed some absolutely unnecessary and pathetic counter-steering, and that lasted five metres, until there was no more chances of going through the turn normally.

"He lost control of the car while travelling at 16km/h! That's something completely unjustifiable. And the engine shut off because he wanted it to, by losing enough time before hitting the clutch. And the excuse that he did not engage reverse because there was traffic doesn't make sense."
Jo jo ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Nej LS, en beskrivning om hur Schumi körde under KVALET i monaco, inget annat :D
Geer

Inlägg av Geer »

Crazy F1 skrev:Nej LS, en beskrivning om hur Schumi körde under KVALET i monaco, inget annat :D
Då är det ju inte konstigt att man tappar kontrollen i 16 km/tim :D :D :D
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:Nej LS, en beskrivning om hur Schumi körde under KVALET i monaco, inget annat :D
Och det var ju verkligen en beskrivning för Schumi att vara stolt över ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

"Joaquin Verdegay, who is vice-president of the Spanish motorsport federation"

Och Schumis straff gynnade självklart Alonso som ju kommer.... från Spanien ja...

Tja, kan man säga att FIA sprungit Ferraris ärenden tidigare så behöver man inte vara alltför konspiratorisk för att se saker och ting i sitt rätta ljus här...

:D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Robert Gustafsson i Rony Rickardsson-skepnad har blivit klonad ser jag.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Du har läst för mycket på "fria ordet", Enzo. :) Många verkar ändå hålla med och tycka att Senna var något av en Schumacher-föregångare när det gäller ideen med vinna-till-varje-pris.
Äsch, precis som det bara skulle vara nötterna som tycker Senna var felfri.

Samma skrot och korn som sagt, och det är väl därför de rönt såna framgångar båda två.

De tar inga fångar helt enkelt, och det i kombination med att de ju ändå var schyssta chaufförer leder till många segrar.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bild

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Bild

Lite hjälp på traven, så att schumie klarar kurvan vad den nu hette.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Inte så verklighetstrogen, men ändå tjusig...
Användarens profilbild
kurvan

Inlägg av kurvan »

Jag kan hjälpa tysken nästa gång! Jag är expert på kurvor :lol:
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Senna var också en skithög på vissa sätt - när han ansåg han hade rätt så struntade han i regler.

Schumacher tar en del grejer längre än Senna. Det är min åsikt. Och flera av grejerna har varit av sådan karaktär att F1 har haft sina största skandaler pga dem. Flera grejer har varit så mörkgråa att reglerna har fått ändras.

Hur många andra förare har försökt avgöra mästerskapet genom att köra sin konkurrent av banan? Senna/Prost kanske? Schumacher har gjort det 2 gånger. Andra gången var det så tydligt så hans poäng för hela säsongen tog bort. Sånt där beteende är exceptionellt. Och - det förstår ju ni alla att han skulle göra det igen. Så jävla dum är han.

Allt annat trams - t r a m s - som han har hållt på med - blä - jag förstår att folk blir förbannade. Man blir trött på honom. Man tänker på målgång i depån, man tänker på Rubens som har varit hans livvakt och täckt upp bakåt, man tänker på flinet i Österrike - alla teamorders - allt skitsnack. Man tänker på däckstjatet 2003 och så vidare. Det ena efter det andra.

När man tänker på stora förare så tänker man ofta på vissa lopp med glädje, prestationer, bragder. Jag har svårt att komma på sånt med Schumacher. Jag tänker på mygel, fusk, jag tänker på överlägsna Ferraribilar som vem som helst hade blivit världsmästare i. Jag vet att Schumacher är en fantastisk förare, men han hade kunnat vara ännu bättre. Han är ett stort gnällbälte och jag njuter varje gång han inte vinner. Fy fan vad skönt det är.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Senna har gjort det två gånger. Prost däremot gjorde det aldrig.

Senna gjorde det dels på Suzuka 1988 när han tog sats från långt bak och rammade Prost in i sista chikanen så båda åkte av.

1990 var Senna sur igen. Han ansåg att polemannen skulle få starta i ytterspåret men FIA la pole på innerspåret. Senna på pole tappade starten till Prosts Ferrari. In i första kurvan bromsade Senna inte alls utan körde rätt in i Prost och tog dem båda av banan. Senna vann titeln.

Efteråt sa han att det var ett direkt resultat av vad som hände 1988, 89 och inför loppet. Han erkände att det var med vilja och att det inte var hans fel utan Balestere och FIA:s fel att han var tvungen att köra Prost av banan.

I princip så.

Kan inte säga att Senna var värre än Schumacher eller tvärtom. De har båda två ganska fula saker på sitt samvete. Senna startade en otäck trend. Schumacher är den som har tagit över den fula trenden och dragit den vidare.

På Sennas tid var det svårt att föreställa sig att någon annan förare kunde ha vilja att vinna på det sättet med sådana metoder. Idag är det lika svårt att föreställa sig att någon annan förare än Schumacher är beredda att vinna på det sättet med sådana metoder.

För båda två var/är vinna viktigare än sättet man vinner på. Min högst personliga åsikt/analys.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

El Scorcho skrev:Man tänker på målgång i depån
Ja, det var ju så klart hans och Ferraris fel att domarna schabblade med att meddela om bestraffningen... de har ju köpt FIA.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
El Scorcho skrev:Man tänker på målgång i depån
Ja, det var ju så klart hans och Ferraris fel att domarna schabblade med att meddela om bestraffningen... de har ju köpt FIA.
Om jag förstått saken rätt så var det en "lucka" i regelverket som Ferrari kreativt utnyttjade!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det var inget fel på målgången i depån- då. Funktionärerna gjorde ett misstag som Ferrari kunde utnyttja inom reglementets ramar. Osportsligt? Kanske, kanske inte. Tillåtet? Ja.

Nu är det däremot fel att göra så.

Jag tycker inte det var särskilt upprörande den gången. En ganska kul målgång faktiskt.

Ett reglemente är ju inte statiskt, inte heller tolkningen av det.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Ett reglemente är ju inte statiskt, inte heller tolkningen av det.

Så är det ställt utom allt rimligt tvivel (används mest inom civila brottsmål) att Schumacher stannade avsiktligt i Monaco? Kan han ha gjort ett förarmisstag? Skulle han ha bestraffats om han brutit framvingarna??

Det är just detta "grälet" / "debatten" gäller!!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Så är det ställt utom allt rimligt tvivel (används mest inom civila brottsmål) att Schumacher stannade avsiktligt i Monaco?
Ja.
Skulle han ha bestraffats om han brutit framvingarna??
Nej, inte enligt Joaquin Verdegay som var en av de domare som dömde i helgen.
If he had damaged the car we would have probably filed the matter as an error. As it is, to 'park' it that way, you only do it deliberately
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

FIA verkar anse att det är hans fel.

Vet inte om man inom F1 använder "ställt utom allt rimligt tvivel" då det är en juridisk term.

Men FIA hade ju ingen tvekan i att bestraffa honom efter att tittat på bild, film och data.

Något gräl är det ju inte. F1-cirkusen har väl aldrig varit så rörande överens om något som de är kring beslutet att bestraffa Schumacher. Det ska väl möjligen vara Jerez -97 där även Ferrari höll med och tyckte att det ju var lite dumt gjort.

Nu är ju alla utom några hos Ferrari och lite vilsna Schumisjälar helt överens om att det var ett solklart och korrekt beslut.

Något gräl förekommer överhuvudtaget inte.

Om han skulle ha fått straff om han pajat framvingen? Ja, om man bedömde det att han gjort det medvetet för att blockera banan skulle han enligt reglementet fått samma bestraffning.

EDIT: Razor hann före. Men om han gjort det medvetet, så skulle han ha fått straff. Men sannolikheten för attman hade ansett att det var en medveten handling hade minskat om han hade pajat framvingen.

Det är ju en bedömningsfråga, där varje enskild situation är unik.

Användarens profilbild
Rainer

Inlägg av Rainer »

Varför gillade alla den elake JR Ewing?

Tjuvknep faschinerar helt enkelt 8)
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tycker inte Schumacher är JR direkt :D men båda är rätt taskiga skådisar...
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

http://www.sportinglife.com/formula1/ne ... 65704.html

"To watch the broadcasts and read the newspapers since Michael Schumacher was found guilty of blocking the track and Fernando Alonso at Monte Carlo last Saturday you would think the seven times champion had committed murder."
Gösta

Inlägg av Gösta »

En mycket bra och ballanserad artikel. Enda felet författaren gör är att han tar FIA´s domslut som sann och rättvis vilket den naturligtvis inte är eftersom den av många är starkt ifrågasatt!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:En mycket bra och ballanserad artikel. Enda felet författaren gör är att han tar FIA´s domslut som sann och rättvis vilket den naturligtvis inte är eftersom den av många är starkt ifrågasatt!

Nej, det är inte starkt ifrågasatt av någon utom möjligen du. Och Ferrari ...

Sluta larva dig.

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev:En mycket bra och ballanserad artikel. Enda felet författaren gör är att han tar FIA´s domslut som sann och rättvis vilket den naturligtvis inte är eftersom den av många är starkt ifrågasatt!

Nej, det är inte starkt ifrågasatt av någon utom möjligen du. Och Ferrari ...

Sluta larva dig.

Det är ifrågasatt av de flesta som håller på Ferrari (ca 60% av all F1 publik) samt den anklagade själv som borde veta. De som tycker det var rätt dömt var MS konkurenter, några journalister som har som sin livsmission att såga den 7 faldige världsmästaren, cobra, boban och några till.

Läser du överhuvud taget vad andra skriver i ärendet?

Han har inte mördat någon, han fick motorstopp i en kurva!!!

Debattens intensitet står inte i proportion till ämnets rellevans!

SKÄRP DIG!

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Några få Ferrarifans (en minoritet av dem), Ferraris ledning och Schumacher tycker det var fel beslut.

Alla andra tycker det var rätt beslut.

Självfallet har han inte mördat någon. Han har medvetet stannat sin bil på banan under rådande kvalpass och med bilen startat ett hinder i en skymd kurva.

Det är i Monaco potentiellt livsfarligt. Framför allt strider det mot artikel 112 eller 116 i FIA:s reglementet och det är ett solklart straff.

Fusk och osportslighet ska beivras!

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Och några av oss säger att de inte vet eftersom de litar på vad schumi säger men tycker att det såg lite kontigt ut...

Jag tycker att man ska ha alla dörrar öppna, men jag är en sån som för det mesta hellre väljer att fria än att fälla om jag är osäker.
Men det som är sjukt i det här fallet är att det verkar som sagt att MS begått ett mord eller någon alvarlig misshandel...allt han har gjort sig skyldig till är ett misstag...oavsiktligt eller inte vet jag ej, men ett misstag som alla kan göra.

Montoya är inte mitt största idol, men han sa något bra på presskonferensen...Det är sånt som händer, jag blev bestraffad förra året och det höll jag inte med om, i år var det Michaels tur och sån är racingen, så det är inget att tänka mer på utan nu ser vi mot nästa lopp.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Osportsligt och fegt är vad det är, inget annat.
Att en sjufaldig världsmästare i F1 skulle tappa kontrollen i 16 km/h på en bana där han vunnit fem gånger är bara nys och det är tammefaan på tiden att han straffas för sitt beteende.
Är han inte beredd att slåss om segrar på lika villkor skall han pyssla med något annat.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Osportsligt och fegt är vad det är, inget annat.
Att en sjufaldig världsmästare i F1 skulle tappa kontrollen i 16 km/h på en bana där han vunnit fem gånger är bara nys och det är tammefaan på tiden att han straffas för sitt beteende.
Är han inte beredd att slåss om segrar på lika villkor skall han pyssla med något annat.
Vad tycker du om Kimis beteende i depåinfarten på Spa häromåret? Var det sportsligt och modigt?

Nu har ju Kimi inte vunnit något världsmästerskap än så han får väl ursäktas till viss del... :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag vet inte vad du pratar om, eller hur det har med detta att göra...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev: Montoya är inte mitt största idol, men han sa något bra på presskonferensen...Det är sånt som händer, jag blev bestraffad förra året och det höll jag inte med om, i år var det Michaels tur och sån är racingen, så det är inget att tänka mer på utan nu ser vi mot nästa lopp.
Vilket jag håller med om och det är också ganska lugnt kring det. Det är väl mest på diverse internetforum där rabiata Scumifans fortsätter hävda hans oskuld som det är diskussion.

Montoya fick straff förra året, så Schumacher borde ju ha vetat vad som gällde... särskilt med tnake på hur det snackades inför Monaco i år om trafikproblem under kvalet och att alla borde tänka på det. Schumacher tänkte tydligen på sitt eget lilla löjliga sätt.

Hade det inte varit Schumacher utan t.ex. Ide som gjort det där - då hade hånandet varit större, uppmärksamheten lite mindre men straffet troligen hårdare. Då hade det blivit varning på licensen och villkorad dom utöver nedflyttning gissar jag. Det är ju något bland annat Niki Lauda också sagt.

Nu var det Schumacher, sjufaldig världsmästare. Då tror jag man drar sig för att bestraffa och tänker en gång extra. Straffet blev mildare men fansens eller folkets dom blir mycket hårdare just för att det är en sjufaldig världsmästare man förväntar sig lite mer av. Klart upppmärksamheten i F1 blir enorm då sportens stora stjärna gör sådana här idiotier man knappt förväntar sig en F1-rookie ska göra.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jag vet inte vad du pratar om, eller hur det har med detta att göra...
Du pratar om att det var en osprtslig manöver och att han borde syssla med nåt annat. Mitt inlägg var för att visa att det finns andra som sysslar med lika osportsliga manövrer och jag undrar då om din åsikt även gäller dem?

Jag anser nämligen inte att det faktum att MS har sju titlar ska ligga honom i fatet utan han ska bedömas på samma grunder som andra, ja möjligen att man kan ha överseende med en rookie under hans första tid i F1, men inte annars.

Försök se hela bilden ibland Jari!
Senast redigerad av EnzoF1 den ons maj 31, 2006 13:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Straffet blev mildare men fansens eller folkets dom blir mycket hårdare just för att det är en sjufaldig världsmästare man förväntar sig lite mer av. Klart upppmärksamheten i F1 blir enorm då sportens stora stjärna gör sådana här idiotier man knappt förväntar sig en F1-rookie ska göra.
Mildare straff? Var inte påföljden helt enligt reglementet? De hade ju till och med kunna dra bort ett mindre antal tider väl?

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

De hade också kunnat ge honom en villkorlig dom i ett par race - eller som i fallet med Ide dra in licensen helt och hållet ... det har FIA alltid möjlighet att göra för förare som medvetet orsakar farliga handlingar.

Inte för att jag säger att de borde ha gjort det med Schumacher - jag tycker det utdömda straffet var helt perfekt och lagom.

Men hade det varit en mindre erfaren förare (Ide, Albers, Speed t.ex.) så tror jag straffet hade blivit hårdare med just åtgärder som villkorad dom eller licensstraff. Men händelsen hade fått betydligt mindre uppmärksamhet av fans, publik och media.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:De hade också kunnat ge honom en villkorlig dom i ett par race - eller som i fallet med Ide dra in licensen helt och hållet ... det har FIA alltid möjlighet att göra för förare som medvetet orsakar farliga handlingar.

Inte för att jag säger att de borde ha gjort det med Schumacher - jag tycker det utdömda straffet var helt perfekt och lagom.

Men hade det varit en mindre erfaren förare (Ide, Albers, Speed t.ex.) så tror jag straffet hade blivit hårdare med just åtgärder som villkorad dom eller licensstraff. Men händelsen hade fått betydligt mindre uppmärksamhet av fans, publik och media.
OK, jag uppfattade det som att du ansåg att straffet blev mildare.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nej - jag skrev ju att straffet kunde ha varit hårdare. Och troligen hade varit det om det inte hade varit Schumacher.

Lika inför lagen är ju en utopi - lika inför ett reglemente en ännu större utopi.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Jag vet inte vad du pratar om, eller hur det har med detta att göra...
Du pratar om att det var en osprtslig manöver och att han borde syssla med nåt annat. Mitt inlägg var för att visa att det finns andra som sysslar med lika osportsliga manövrer och jag undrar då om din åsikt även gäller dem?

Jag anser nämligen inte att det faktum att MS har sju titlar ska ligga honom i fatet utan han ska bedömas på samma grunder som andra, ja möjligen att man kan ha överseende med en rookie under hans första tid i F1, men inte annars.

Försök se hela bilden ibland Jari!
Jag anser att osportsliga manövrar alltid skall ses likvärdigt helt utan hänsyn till huruvida det är en rookie eller sjufaldig världsmästare. Man skall helt enkelt bestämt markera att man inte vill se osportsliga manövrar i F1. För att få superlicens måste man visa att man kan hålla sig till reglerna, vilket t.ex Ide inte kunde men Kimi kunde och därför fått behålla sin licens.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

MS kommer ju för alltid att bli ihågkommen för sitt fuskande lika mycket som för sina fantastiska förarprestationer. Det är också ett slags straff.
Användarens profilbild
Rainer

Inlägg av Rainer »

Frågan är bara vem som är Cliff Barnes?
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Cuscino skrev:MS kommer ju för alltid att bli ihågkommen för sitt fuskande lika mycket som för sina fantastiska förarprestationer. Det är också ett slags straff.
Exakt.

Michael Schumachers största fiende till att bli helgonförklarad av en enig racing-värld är: Michael Schumacher.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Damon Hill låg bra till som Cliff Barnes ett tag, men så vann han ju trots allt VM, så ingen riktig Cliff. Om Ville hade tagit titeln -96 hade Hill varit perfekt. Först losa titeln -94 efter trängning/påkörning och sedan missa igen -95, för att sedan förlora mot en rookie-stallkompis och därefter bli av med platsen i ett toppstall och tvingas gå till Arrows resp Jordan, där det i slutet blev riktigt patetiskt. Men "tyvärr" blev det ju inte riktigt så då han vann -96, men åtminstone nära en fulständig Cliff. Nära-vinsten i Arrows var bara ytterligare ett Cliff Barnes-bidrag - nära succe men inte ända fram.

DC verkar annars lite Cliff-aktig.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:För att få superlicens måste man visa att man kan hålla sig till reglerna, vilket t.ex Ide inte kunde men Kimi kunde och därför fått behålla sin licens.
Vilka regelbrott menar du att Ide förlorade sin licens för?

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cuscino skrev:MS kommer ju för alltid att bli ihågkommen för sitt fuskande lika mycket som för sina fantastiska förarprestationer. Det är också ett slags straff.
Det hade varit kul med en sammansatt betraktelse med klipp ifrån alla hans kontroverser genom åren, ifrån titel-trängningarna, vinglingarna vid omkörningar, bestraffningar, förbisläppningar, etc., samt allt som hans stall varit inblandat i, tankrigg, gömda menyval, barge boards, flexande vingar, etc.. Gärna kryddat med alla protester som Ferrari fått igenom mot konkurrenterna och deras sätt att först vara med och starta upp en presumtiv konkurrensserie för att sedan vara först att hoppa tillbaks till Bernie igen, när de garanterades extra privilegier, osv. Finns hur mycket som helst att ösa ur, bara man orkar.

Alltså en härligt vinklad, men sann, betraktelse över hans karriär. :)

Helst med ett par olika versioner, en lång och ingående version som man kan njuta av när andan faller på, samt lite olika kortare snuttar som kan visas nästa gång han är inblandad i nåt. :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Just när jag såg fram mot att Schumacher skulle avsluta sin karriär på ett sportsligt och värdigt sätt, och på samma sätt som Senna återupprättade sitt anseende i slutet av sin karriär, så gör han det här. Hur i helvete är mannen funtad? Tack för att du visade så tydligt vilket virke du är gjord av, Michael!

Karln måste vara sjuk som väljer att fläcka sitt eget anseende på det här viset.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Just när jag såg fram mot att Schumacher skulle avsluta sin karriär på ett sportsligt och värdigt sätt, och på samma sätt som Senna återupprättade sitt anseende i slutet av sin karriär, så gör han det här. Hur i helvete är mannen funtad? Tack för att du visade så tydligt vilket virke du är gjord av, Michael!

Karln måste vara sjuk som väljer att fläcka sitt eget anseende på det här viset.

Tärnström
Eller så var det ett förarmisstag!

Han är visserligen dömd för det, men det gör inte händelsen mera sann!!!

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag säger som domaren, kan karln inte hantera sin bil i 16 km/h ska han inte köra F1.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Och här är de bästa bilderna på "incidenten" för er som fortfarande vill granska den:

http://www.nalesca.com/msc_crash.mpeg