MS FY F-N!!!!
-
-
- Utvisad
Det som alltid har varit överensstämmande med skitstövlar (oftast politiker) att dom aldrig har förstånd att direkt erkänna sitt "misstag".
Då skulle allmänhetens dom kanske inte bli så hård ifall de ens hade vett att erkänna, men nej..... Uschhhh.
Mycket har man sett men det här ett av de värsta (jag vill inte dra upp Schumachers andra klavertramp, det här räcker).Att karln inte hade vett att dra sig ur formel-1 utan det här äckliga tillgreppet!
Då skulle allmänhetens dom kanske inte bli så hård ifall de ens hade vett att erkänna, men nej..... Uschhhh.
Mycket har man sett men det här ett av de värsta (jag vill inte dra upp Schumachers andra klavertramp, det här räcker).Att karln inte hade vett att dra sig ur formel-1 utan det här äckliga tillgreppet!
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Att han inte blir bättre på äldre dar...LuckyStrike1 skrev:Är det den osportsliga fuskaren Schumacher som diskuteras här?
Fusk, fusk och åter fusk. Det e ju Ferrari och schumacher i ett nötskal.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
I vilket fall som helst så tycker jag att det som inträffat är trist, väldigt trist. Dels för att OM det nu var ett misstag så ska alla förare straffas på samma sätt som shumi om det begår misstag i kvalet. Dels för att de kan lika gärna ge VM-titeln till Renault idag, det finns ingen som kan hota dom längre. Avslutningsvis så finns det en stor risk att det här loppet kommer att bli lika tråkigt som Barcelona, det ända man kan hoppas på är att Kimi kommer trea och att någon kraschar.
-
Men det bästa är ju att han inte kom undan med det. Han fick ett straff som känns lagomt hårt. Schumacher har alltid framstått som en fuskets och skenhelighetens ambassadör och när han då ger en kvitto på att det verkligen är så... ja då kan man inte annat än sitta där med ett snett leende och förundras över hur i helvete man ens kan komma på att göra en sådan pinsam och uslig manöver och samtidigt tro på något sett att omvärlden ska gå på det.
-
Jag missade kvalet igår men har sett klippet. Kära nån
Att han inte ens kunde gjort det lite snyggare. Det var det tramsigaste jag någonsin har sett.
Han bevisar bara återigen vem han alltid är och har varit. Han har aldrig dragit sig för fusk tidigare. Jag trodde han hade växt upp men han är och förblir en liten skit. En fuskare som trots alla sina titlar aldrig fick nog, inte visst när han skulle sluta och som aldrig kommer bli den störste i F1 i entusiasters hjärtan - enbart i statistik.
Att han inte ens kunde gjort det lite snyggare. Det var det tramsigaste jag någonsin har sett.
Han bevisar bara återigen vem han alltid är och har varit. Han har aldrig dragit sig för fusk tidigare. Jag trodde han hade växt upp men han är och förblir en liten skit. En fuskare som trots alla sina titlar aldrig fick nog, inte visst när han skulle sluta och som aldrig kommer bli den störste i F1 i entusiasters hjärtan - enbart i statistik.
-
Eller hur El schoroco....han kan ju inte vara speciellt bra på att köra bil för all statistik säger ju inget om hur han kör bil...Sedan tänkte jag på en sak till, har schumi dömts för fusk sedan 97? Inte vad jag vet iaf...vad är det som säger att en person inte kan ändra sig på 10 år? Dömmer man folk för att de har gjort något osportsligt för ett årtionde sedan och hävdar därför att man då fortfarande skulle fuska. Detta börjar låta som Bamse när Vargen får höra "en gång tjuv alltid tjuv" Trots att han inte själ längre så anklagas han för att vara tjuv...jag tror inte att det är speceillt kul.
Fusk eller inte fusk, det vet bara han själv, hur som helst så avgjordes nog vm idag.
Det är lite som Rossi säger, tänk om det inträffar att en förare begår ett misstag under ett kval(nu vet vi inte om detta var ett sådan eller om det var med flit iofsig)och sedan blir de bestraffade för det. Det kommer att bli skumt.
Fusk eller inte fusk, det vet bara han själv, hur som helst så avgjordes nog vm idag.
Det är lite som Rossi säger, tänk om det inträffar att en förare begår ett misstag under ett kval(nu vet vi inte om detta var ett sådan eller om det var med flit iofsig)och sedan blir de bestraffade för det. Det kommer att bli skumt.
-
Det är tacksamt och lätt att dömma MS för sådant här! Själv är jag helt övertygad att det är paniken hos Porrflavio som leder till denna typ av protester.
Hoppas nu bara att Ferarri visar sitt missnöje med domslutet genom att komma till start, köra ett varv och sedan in i depå och packa ihop och låta Alonso få ytterliggare en seger uppkört!
RÄTTSKANDAL AV DEN HÖGRE SKOLAN!
VIDRIGT ATT SE.
Hoppas nu bara att Ferarri visar sitt missnöje med domslutet genom att komma till start, köra ett varv och sedan in i depå och packa ihop och låta Alonso få ytterliggare en seger uppkört!
VIDRIGT ATT SE.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
Nu var det ju så att ALLA (förare, stallen, åskådare, media m.fl., m.fl.) äcklades av Michael Scumachers metod(er).Gösta skrev:Det är tacksamt och lätt att dömma MS för sådant här! Själv är jag helt övertygad att det är paniken hos Porrflavio som leder till denna typ av protester.
VIDRIGT ATT SE.
Förstås kommer alltid en och annan Skumm-fanatiker att ALLTID tillåta vad än Skummen har för sig. Men dom åsikterna är inte mycket värda för nån annan än för likasinnade - faktiskt inte.
"VIDRIGT ATT SE" ....Jag håller fullständigt med dig.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
Jag håller med - vidrigt att se en förare som Schumacher bete sig så där farligt och osportligt och förbjudet på en bana.Gösta skrev: VIDRIGT ATT SE.
FIA tyckte också det var vidrigt att se.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
guuben skrev:Nu var det ju så att ALLA (förare, stallen, åskådare, media m.fl., m.fl.) äcklades av Michael Scumachers metod(er).Gösta skrev:Det är tacksamt och lätt att dömma MS för sådant här! Själv är jag helt övertygad att det är paniken hos Porrflavio som leder till denna typ av protester.
VIDRIGT ATT SE.
Förstås kommer alltid en och annan Skumm-fanatiker att ALLTID tillåta vad än Skummen har för sig. Men dom åsikterna är inte mycket värda för nån annan än för likasinnade - faktiskt inte.
"VIDRIGT ATT SE" ....Jag håller fullständigt med dig.
CA 3.000.000.000.000 flugor äter skit, då kanske du också borde prova. Det är ju antalet som utför en handling / har en åsikt som legitimerar den enligt din logik!!!
De flesta människor på 1400-1600 talet tyckte slaveriet var rätt, var det det, hade dom rätt???? Hur vore det om du själv bildade dig en upfattning och hade en övertygelse i stället för att ha andras åsikter som en legitimitet för din egen åsikt????
-
Montoya fick ett liknande straff för en liknande händelse i Monaco ifjol.
Jag vill minnas att Gösta inte gapade om rättshaveri då? Är Gösta inte konsekvent i sin upprördhet?
Jag vill minnas att Gösta inte gapade om rättshaveri då? Är Gösta inte konsekvent i sin upprördhet?
-
Det där är ren bullshit från din sida. I det läget kan han både backa där ifrån och han hade klarat den kurvan om han inte hade rätat u ratten till netralt läge, han gjorde det med flit men det kakse du har lite försvårt att inse för att du är schumi-fan.Crazy F1 skrev:Okej, då är det bra att ni Killar kan läsa hans tankar och vet att han gjorde det med flit eller? Vilket som är sant vet bara han själv.
Om det nu var med flit så säger jag i så fall att det var jävligt smart gjort eftersom han får ju starta i pole, att det inte är så snyggt är en annan sak. Å andra sidan så gäller det att utnyttja situtionen så bra som möjligt och nu råkade det vara så att schumi hade snabbast tid när detta hände, hade t. ex Alonso varit lite snabbare lite tidigare så hade ju ibte MS "kunnat krascha".
Jag tycker ändå det är konstigt att han skulle riskera en krasch för att sno åt sig pole, han skulle ju åtminstånde startat tvåa annars och jag undrar om han skulle våga riskera bilen på en sådan sak i så fall.
Vi får se vad domarna säger..om det nu skulle vara med flit, hur bevisar man det?
En annan sak, hade inte detta varit MS och gällt pole så tror jag inte att det hade varit någon som hade reagerat över detta och det är ju intressant.
tråklit att du inte kan erkänna en sån solklar sak
-
Montoya har förblivit ostraffad för oerhört mycket handel och vandel. Hans affärsresor mellan Bogota / Medellin och Florida tex? Var alla dom resorna "snövita" menar du?? När han tävlade i usa, hur var det med arbetstillståndet? Vilken väg kom han in? Via Rio Grande eller via florida på en gummiring???? Nåväl, det finns mycket att kolla upp där!!LuckyStrike1 skrev:Montoya fick ett liknande straff för en liknande händelse i Monaco ifjol.
Detta är ett rättshaveri enligt mitt synsätt och då gapar jag om det!!!
-
När man överlägger i 8 timmar, då menar du att det var solklart!!!Boxerman skrev:Det där är ren bullshit från din sida. I det läget kan han både backa där ifrån och han hade klarat den kurvan om han inte hade rätat u ratten till netralt läge, han gjorde det med flit men det kakse du har lite försvårt att inse för att du är schumi-fan.Crazy F1 skrev:Okej, då är det bra att ni Killar kan läsa hans tankar och vet att han gjorde det med flit eller? Vilket som är sant vet bara han själv.
Om det nu var med flit så säger jag i så fall att det var jävligt smart gjort eftersom han får ju starta i pole, att det inte är så snyggt är en annan sak. Å andra sidan så gäller det att utnyttja situtionen så bra som möjligt och nu råkade det vara så att schumi hade snabbast tid när detta hände, hade t. ex Alonso varit lite snabbare lite tidigare så hade ju ibte MS "kunnat krascha".
Jag tycker ändå det är konstigt att han skulle riskera en krasch för att sno åt sig pole, han skulle ju åtminstånde startat tvåa annars och jag undrar om han skulle våga riskera bilen på en sådan sak i så fall.
Vi får se vad domarna säger..om det nu skulle vara med flit, hur bevisar man det?
En annan sak, hade inte detta varit MS och gällt pole så tror jag inte att det hade varit någon som hade reagerat över detta och det är ju intressant.
-
En fantastisk rättvisa har skett. Rättshaveriet är att Schumi inte fick ett värre straff!
Tre lopps avstängning minst borde det ha blivit. Att hans t.o.m. får köra i Monaco idag är en skandal.
RÄTTSHAVERI!!
enligt mitt synsätt
Tre lopps avstängning minst borde det ha blivit. Att hans t.o.m. får köra i Monaco idag är en skandal.
RÄTTSHAVERI!!
enligt mitt synsätt
-
ja det tycker jag att det var, men dom kanske måste kolla nogrannare en vi för att inte bedömma fel även om dom tycker som jag. och dom kom ju fram till det som jag tycker också därför startar han ju sistGösta skrev:När man överlägger i 8 timmar, då menar du att det var solklart!!!Boxerman skrev:Det där är ren bullshit från din sida. I det läget kan han både backa där ifrån och han hade klarat den kurvan om han inte hade rätat u ratten till netralt läge, han gjorde det med flit men det kakse du har lite försvårt att inse för att du är schumi-fan.Crazy F1 skrev:Okej, då är det bra att ni Killar kan läsa hans tankar och vet att han gjorde det med flit eller? Vilket som är sant vet bara han själv.
-
-
Hur är det, det där med "misstag" där en förares superlicens ifrågasätts?? Jag tittar ju inte på själva loppet men hörde ryktesvägen att en liten Kanadensisk dvärg med blonderade fjun kört om då SC var ute!! Är det att betrakta som "misstag" eller avsiktligt?? Är det avsiktligt då får han ta sitt straff, är det misstag så borde man ju ifrågasätta hans superlicens (hur han nu lyckades få en sådan, enda förklaringen måste vara att den store Kanadensiske F1 hjälten Gilles erkänt ett faderskap för honom)
-
Boxerman, skitsnack från min sida...jo det verkade vara ett solklart fall eftersom de satt halva natten och jag tycker mer det verkar som du är så blind i ditt schumihat så at du inte kan ha fler än en dörr öppen.
Jag försöker se på saken ur olika synvinklar, men du är insnöad på en eftersom det är "den odägliga schumi" som gör det och därför så måste det vara med flit och fusk.
Var du på bana, satt du i bilen och tittade i bakspeglarna?
Annars undrar jag hur du vet att han kunde backa bortr bilen därifrån, det är ju som att man ställer sig och backar i en blind högersväng på en 60 väg...kanske inte jättesmart alltid...eller?
Det är möjligt att han kunde klarat den kurvan genom att svänga hela tiden, men med tanke på att att han låser ena hjulet och får ett litet kast med bakvagnen så tog han troligtvis det säkra före det osäkra. Och i det fallet var det säkert avsiktligt, men jag tror inte att satt och tänkte halva varvet, nu ska jag bromsa på mig i raccas, för det tror jag INTE att man kan göra på Monacos gator!
Jag försöker se på saken ur olika synvinklar, men du är insnöad på en eftersom det är "den odägliga schumi" som gör det och därför så måste det vara med flit och fusk.
Var du på bana, satt du i bilen och tittade i bakspeglarna?
Annars undrar jag hur du vet att han kunde backa bortr bilen därifrån, det är ju som att man ställer sig och backar i en blind högersväng på en 60 väg...kanske inte jättesmart alltid...eller?
Det är möjligt att han kunde klarat den kurvan genom att svänga hela tiden, men med tanke på att att han låser ena hjulet och får ett litet kast med bakvagnen så tog han troligtvis det säkra före det osäkra. Och i det fallet var det säkert avsiktligt, men jag tror inte att satt och tänkte halva varvet, nu ska jag bromsa på mig i raccas, för det tror jag INTE att man kan göra på Monacos gator!
-
-
Det var precis det som dommarna tänkte!! Att han planerade att stanna där han stannade för att jävlas med Alonso.Crazy F1 skrev: Och i det fallet var det säkert avsiktligt, men jag tror inte att satt och tänkte halva varvet, nu ska jag bromsa på mig i raccas, för det tror jag INTE att man kan göra på Monacos gator!
Jag tror inte att en F1 förare fungerar så. Jag är övertygad om att det var ett förarmisstag som i detta fall drabbade Alonso. Vad hade hänt om det varit ett lingon som Jack V (han den lille skallige fule killen) som kommit efter och höll på att förbättra sin tit från 10 till 8 på gridden? Hade domen varit den samma?
Trist att det hände och drabbade Alonso, ännu tristare att dommarna gav en seger till Alonso.
Men åter igen visar Scuderia att prylarna är konkuranskraftiga! På en annan bana hade han slagit Alonso från sista rutan!!!
-
"Efter att ha noterat en snabb tid på den första sektorn förlorade föraren tid på sektor två, nådde kurva 18 i en hastighet som föga, om något, skiljde sig från den under hans dittills snabbaste varv, och bromsade med sådan kraft att framhjulen låstes, vilket krävde att föraren skulle återfå kontrollen över bilen.
Föraren återfick slutligen kontrollen utan att slå i räcket vid utsidan av kurva 18. Därefter stannade bilens motor, med följden att bilen delvis blockerade banan.
Efter att ha jämfört relevanta data kan bandomarna inte finna någon förklaring som försvarar att föraren bromsade med ett så otillbörligt, häftigt och osedvanligt tryck på den delen av banan, och de kan följaktligen endast dra slutsatsen att föraren avsiktligt stannade bilen på banan under kvalificeringens avslutande minuter, vid en tidpunkt då han dittills hade noterat den snabbaste varvtiden."
Ovan citat är hämtad från Forzas artikel i ärendet.
Jag har markerat med rött det som jag finner anmärkningsvärt!
I första stycket sägs att MS var tvungen att bromsa väldigt hårt för att återfå kontrollen av bilen!
I andra stycket sägs att föraren återfått kontrollen på bilen (vilket implicerar att han i ett tidigare skede inte hade kontroll på den på grund av den höga farten i kurvan)
I tredje stycket sägs att man inte förstår att man bromsar så hårt på den delen av banan?? Men en förare som blivit en passagerare i sin bil gör väl allt för att få stopp på den / återfå kontrollen.
Klasrt som fan att MS stannade avsiktligt då han förlorat kontrollen på bilen!!!!!
Skulle artikelförfattaren / översättaren kunna förklara domslutetr. Jag ser det som motstridigt. Har ni en bättre förklaring???
Föraren återfick slutligen kontrollen utan att slå i räcket vid utsidan av kurva 18. Därefter stannade bilens motor, med följden att bilen delvis blockerade banan.
Efter att ha jämfört relevanta data kan bandomarna inte finna någon förklaring som försvarar att föraren bromsade med ett så otillbörligt, häftigt och osedvanligt tryck på den delen av banan, och de kan följaktligen endast dra slutsatsen att föraren avsiktligt stannade bilen på banan under kvalificeringens avslutande minuter, vid en tidpunkt då han dittills hade noterat den snabbaste varvtiden."
Ovan citat är hämtad från Forzas artikel i ärendet.
Jag har markerat med rött det som jag finner anmärkningsvärt!
I första stycket sägs att MS var tvungen att bromsa väldigt hårt för att återfå kontrollen av bilen!
I andra stycket sägs att föraren återfått kontrollen på bilen (vilket implicerar att han i ett tidigare skede inte hade kontroll på den på grund av den höga farten i kurvan)
I tredje stycket sägs att man inte förstår att man bromsar så hårt på den delen av banan?? Men en förare som blivit en passagerare i sin bil gör väl allt för att få stopp på den / återfå kontrollen.
Klasrt som fan att MS stannade avsiktligt då han förlorat kontrollen på bilen!!!!!
Skulle artikelförfattaren / översättaren kunna förklara domslutetr. Jag ser det som motstridigt. Har ni en bättre förklaring???
-
Jag tror heller inte att domen hade varit densamma om det inte gällt första platsen, men vi får hoppas att domarna är så pass proffesionella att de hade dömt likadant om någon annan gjort misstaget,men om sato hade gjort något liknande så hade resultatet knappas varit detsamma.
Tja, jag tycker att det är intressant att man inte tror på honom och man försöker beräkna "hur han kört", jag tror inte att man kan beräkna hur en människa fungerar i en sådan situation exakt eftersom beslut ska tas på en hundradels sekund och då kan det ibland hända saker som inte alltid verkar vara det smartaste.
Hur som helst så måste man säga att Alonso gjorde det bra idag, men det var endel tur också, vad jag menar med det var en saftycar och att Kimi bröt, men sån är racingen.
Uppkörning från sista till 5e plats på monacos gator är trots allt inte fy skam och precis som du säger Gösta så verkar det som om det finns fart i Ferrarin iaf, schumi sätter snabbaste avrv, på en enstoppare och i slutet av racet när däcken borde vara slut och föraren borde vara som tröttast.
Tja, jag tycker att det är intressant att man inte tror på honom och man försöker beräkna "hur han kört", jag tror inte att man kan beräkna hur en människa fungerar i en sådan situation exakt eftersom beslut ska tas på en hundradels sekund och då kan det ibland hända saker som inte alltid verkar vara det smartaste.
Hur som helst så måste man säga att Alonso gjorde det bra idag, men det var endel tur också, vad jag menar med det var en saftycar och att Kimi bröt, men sån är racingen.
Uppkörning från sista till 5e plats på monacos gator är trots allt inte fy skam och precis som du säger Gösta så verkar det som om det finns fart i Ferrarin iaf, schumi sätter snabbaste avrv, på en enstoppare och i slutet av racet när däcken borde vara slut och föraren borde vara som tröttast.
-
-
Om jag är helt ärlig så gillar jag Schumacher ännu mer efter det här.
Faktum är att du måste nästan vara en hänsynslös skitstövel om du ska bli framgångsrik i F1, men även i andra sporter. Även Senna gjorde ju en del ganska grova övertramp under sina år. Både Schumacher och Senna har/hade sin vinna-till-varje-pris-mentalitet och den gillar jag skarpt (kanske beror på att jag är likadan själv).
Självfallet var Schumachers "misstag" avsiktligt. Men jag gillar ändå inställningen. Han skulle bara ha pole, det fick kosta vad det fick kosta. Snyggt var det inte heller, och väldigt svårt att förklara bort, men som sagt jag gillar Schumacher lika mycket nu om inte mer än förut.
Det är i alla fall min bild av det hela. Vem vet; jag kanske är lika grisaktig som [Schumacher] själv?
Faktum är att du måste nästan vara en hänsynslös skitstövel om du ska bli framgångsrik i F1, men även i andra sporter. Även Senna gjorde ju en del ganska grova övertramp under sina år. Både Schumacher och Senna har/hade sin vinna-till-varje-pris-mentalitet och den gillar jag skarpt (kanske beror på att jag är likadan själv).
Självfallet var Schumachers "misstag" avsiktligt. Men jag gillar ändå inställningen. Han skulle bara ha pole, det fick kosta vad det fick kosta. Snyggt var det inte heller, och väldigt svårt att förklara bort, men som sagt jag gillar Schumacher lika mycket nu om inte mer än förut.
Det är i alla fall min bild av det hela. Vem vet; jag kanske är lika grisaktig som [Schumacher] själv?
Ferrari.
-
-
Eue roughe.... Det var ett roligt inlägg hehe.
Jag tycker att det är intressant att du nämner att Senna gjort lite "tveksamma" saker under sin karriär eftersom det verkar inte som om någon idag verkar säga att han är en skitstövel och en osportslig gris...undrar vad det kan bero på egentligen?
Du har nog rätt i en sak...om man ska bli riktigt bra på någon sport så måste man ligga på gränsen, men just den balansgången är nog rätt svår.
Jag tycker att det är intressant att du nämner att Senna gjort lite "tveksamma" saker under sin karriär eftersom det verkar inte som om någon idag verkar säga att han är en skitstövel och en osportslig gris...undrar vad det kan bero på egentligen?
Du har nog rätt i en sak...om man ska bli riktigt bra på någon sport så måste man ligga på gränsen, men just den balansgången är nog rätt svår.
Senast redigerad av Crazy F1 den sön maj 28, 2006 22:29, redigerad totalt 1 gång.
-
Det har jag alltid tyckt. Saknar inte svinet det minsta!Crazy F1 skrev: verkar inte som om någon idag verkar säga att han är en skitstövel och en osportslig gris..
-
Helt rätt gör som den största skandalen genom tidernaGösta skrev:Det är tacksamt och lätt att dömma MS för sådant här! Själv är jag helt övertygad att det är paniken hos Porrflavio som leder till denna typ av protester.
VIDRIGT ATT SE.
Hur fan kan ni kalla det för fusk??? Han har blivit dömd okej men va fan stryka alla hans tider?!?!?!....nää fy fan riktigt dåligt borde väl räckt med hans bästa om det var nödvandigt att göra något.
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
"It has for us been pleasure for us to race with him."
-
Sätter in en F1 relaterad bild. När jag ser denna persons trosor så kommer jag att tänka på Alonsos seger i Monaco 2006. Tyvär så hittade jag ingen bild som visade ännu mer "uppkörda" trosor. Bilden hämtad på "F1 live"
-
-
Vilka stora saker har du vunnit då?Eau Rouge skrev:
Vann du terränglöpningen i skolan genom att gena, eller?
Golf verkar vara en bra sport för dig...
En fullständigt egocentrisk bild av sig själv där man gör allt för att vinna fördelar till sig själv utan hänsyn till andra brukar annars vara en utmärkande egenskap hos psykopater. Kan knappast anses som en särskilt belönande egenskap hos ett flockdjur som människan.
Jag antar att några av dina stora idoler är Muhlegg och Ben Johnson.
Det finns annars många framgångsrika idrottsmän som visserligen är kraftiga vinnarskallar, men som inte skulle få för sig att vinna med oschysta metoder. Vad är en vinst då värd? Man vill väl vinna för att man är bäst och inte för att man har minst samvete.
-
OK, kanske uttryckte mig lite otydligt. Syftade mer på stark vinnarinstinkt, tror inte jag nämnde något om fusk?
Att det ibland kan förekomma såna här skaer som hände i Monaco med Schumacher kan jag dock ha förståelse för. Skrev jag inte att det var fult? På dig låter det som att det är det enda Schumacher ägnar sig åt.
Sedan känns det bara löjeväckande att du drar in massa irrelevanta exempel om skollöpning och e.t.c. Det var som sagt inte det jag syftade på.
Så dina antaganden om mina idoler stämmer inte. Fast å andra sidan så antar jag att du inte gillade Senna eftersom hade anväde ungefär samma metoder som Schumacher.
Att det ibland kan förekomma såna här skaer som hände i Monaco med Schumacher kan jag dock ha förståelse för. Skrev jag inte att det var fult? På dig låter det som att det är det enda Schumacher ägnar sig åt.
Sedan känns det bara löjeväckande att du drar in massa irrelevanta exempel om skollöpning och e.t.c. Det var som sagt inte det jag syftade på.
Så dina antaganden om mina idoler stämmer inte. Fast å andra sidan så antar jag att du inte gillade Senna eftersom hade anväde ungefär samma metoder som Schumacher.
Ferrari.
-
Man ska skilja på italienska furbo och fusk tycker jag. Har själv varit coach för ett hockeylag i högsta ligan i estland och visst fan tänker man på gränser ibland för att nå framgång. Men jag tycker f-n i mig att man ska stå för det då och inte som det som hände efter kvalet som bara blev pinsamt. OM jag säger OM det nu var så att han fuskade varför kunde han inte bara sagt att jo jag kom inte runt kurvan och när det endast var 15 sek från slutet så tyckte jag inte att jag behövde bemöda mig med att flytta på mig. Ärlighet varar faktiskt längst
Lite äldre, lite långsammare
-
Nu var det ju just vinna-till-varje-pris du hyllade.Eau Rouge skrev:OK, kanske uttryckte mig lite otydligt. Syftade mer på stark vinnarinstinkt, tror inte jag nämnde något om fusk?
Nej, Senna var inte min idol varken nu eller då han levde.
Imponerande snabb och ruskigt målmedveten, men alldeles för osportslig för min smak och hemföll gärna till egna regler, som Prost uttryckte det.
Skillnaden mot Schumacher är, förutom att jag anser att Senna var en snabare och bättre förare, att Senna på nåt underligt sätt verkade genuint övertygad om att han var helt oskyldig till ala sina bravader, medan Schumi ibland verkar medveten om att han gjort fel och därför blev det lite av skyldig skolpojke över presskonferensen igår, eller när han skall försöka nån underlig manöver i USA efter A1-skandalen, etc..
Världsmästare som Jim Clark är mer i min smak, en enda andraplats, men 25 segrar på 72 starter och ändå ytterst få som hade nåt ont att säga om honom. Snabb i alt med ratt.
En fröjd att se honom sladdande på två hjul i en Lotus Cortina, lämnande de andra långt bakom sig, eller när han kör en nära på okörbar Lotus i Indy500 och lyckas göra både en 720 och en 360, men slutade ändå tvåa har jag för mig och man tom sade att han skulle ha vunnit om man inte räknat fel på varven.
Schumacher kommer jag, förutom hans statistik, främst att minnas för hans ideliga fuskande och osportsliga, samt ibland rent av farliga, beteende.
-
Blev han inte bestrafffad, då?Gösta skrev:Hur är det, det där med "misstag" där en förares superlicens ifrågasätts?? Jag tittar ju inte på själva loppet men hörde ryktesvägen att en liten Kanadensisk dvärg med blonderade fjun kört om då SC var ute!! Är det att betrakta som "misstag" eller avsiktligt?? Är det avsiktligt då får han ta sitt straff, är det misstag så borde man ju ifrågasätta hans superlicens (hur han nu lyckades få en sådan, enda förklaringen måste vara att den store Kanadensiske F1 hjälten Gilles erkänt ett faderskap för honom)
Vad hände egentligen? Jag fattade det som att han gick in i depån strax innan Webbers bil orsakade SC:n och att han då körde om nån i samband med att han lämnade depån, eller om det var strax efter?
-
Jo det blev han! Men skall en fd världsmästare verkligen kunna få behålla sin superlicens om man gör ett sådant nybörjarmisstag?? Lillputten ifrågasatte MS licens med motiveringen att om det var ett misstag skulle hans licens dras in???AndersF1 skrev:Blev han inte bestrafffad, då?Gösta skrev:Hur är det, det där med "misstag" där en förares superlicens ifrågasätts?? Jag tittar ju inte på själva loppet men hörde ryktesvägen att en liten Kanadensisk dvärg med blonderade fjun kört om då SC var ute!! Är det att betrakta som "misstag" eller avsiktligt?? Är det avsiktligt då får han ta sitt straff, är det misstag så borde man ju ifrågasätta hans superlicens (hur han nu lyckades få en sådan, enda förklaringen måste vara att den store Kanadensiske F1 hjälten Gilles erkänt ett faderskap för honom)
Vad hände egentligen? Jag fattade det som att han gick in i depån strax innan Webbers bil orsakade SC:n och att han då körde om nån i samband med att han lämnade depån, eller om det var strax efter?
-
Bra inlägg!AndersF1 skrev:Nu var det ju just vinna-till-varje-pris du hyllade.
Nej, Senna var inte min idol varken nu eller då han levde.
Imponerande snabb och ruskigt målmedveten, men alldeles för osportslig för min smak och hemföll gärna till egna regler, som Prost uttryckte det.
Skillnaden mot Schumacher är, förutom att jag anser att Senna var en snabare och bättre förare, att Senna på nåt underligt sätt verkade genuint övertygad om att han var helt oskyldig till ala sina bravader, medan Schumi ibland verkar medveten om att han gjort fel och därför blev det lite av skyldig skolpojke över presskonferensen igår, eller när han skall försöka nån underlig manöver i USA efter A1-skandalen, etc..
Världsmästare som Jim Clark är mer i min smak, en enda andraplats, men 25 segrar på 72 starter och ändå ytterst få som hade nåt ont att säga om honom. Snabb i alt med ratt.
En fröjd att se honom sladdande på två hjul i en Lotus Cortina, lämnande de andra långt bakom sig, eller när han kör en nära på okörbar Lotus i Indy500 och lyckas göra både en 720 och en 360, men slutade ändå tvåa har jag för mig och man tom sade att han skulle ha vunnit om man inte räknat fel på varven.
Schumacher kommer jag, förutom hans statistik, främst att minnas för hans ideliga fuskande och osportsliga, samt ibland rent av farliga, beteende.
Egentligen var det ju kanske inte vinna-till-varje-pris som jag direkt hyllade. Anledningen till att jag skrev att jag gillar honom ännu mer är för att det var roligt se hans inställning. Han ville vara med om mästerskapstiteln. Det var väldigt fult det han gjorde, men det jag gillade var han visste att Alonso skulle vara snabbare men skulle ändå ha pole. Du får gärna ha din åsikt om Schumacher, jag bara berättat utifrån hur jag ser det.
Ferrari.
-
Återigen AF1 verkar det som du 99% säker på att SENNA "trodde" påsig själv, men att MS bara snackar en massa skit. Hur kan du vara så säker på hur två människor som du överhuvudtaget inte känner tänker?
Är du beteendepsykolog eller?
Schumacher ber idag om ursäkt för att ha förstört kvalet, men hävdar fortfarande att han inte gjorde det med flit...jag undrar hur folk reagerar på det, godtas en ursäkt eller inte...
Schumacher ber idag om ursäkt för att ha förstört kvalet, men hävdar fortfarande att han inte gjorde det med flit...jag undrar hur folk reagerar på det, godtas en ursäkt eller inte...
-
- Utvisad
AF1 är inte särskilt objektiv när det gäller MS tror jag...Crazy F1 skrev:Återigen AF1 verkar det som du 99% säker på att SENNA "trodde" påsig själv, men att MS bara snackar en massa skit. Hur kan du vara så säker på hur två människor som du överhuvudtaget inte känner tänker?
Men intressant det där med Senna... är det bara för att han är död han har ett slags helgongloria omkring sig?
Dessutom, ideliga fuskningar och osportsliga beteenden. Hur många av MSs runt 80 segrar kan egentligen, med de vidaste tolkning av fusk, räknas till det? Vore kul om AF1 kunde vidareutveckla det där...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
-
Eller hur El schoroco....han kan ju inte vara speciellt bra på att köra bil för all statistik säger ju inget om hur han kör bil...Sedan tänkte jag på en sak till, har schumi dömts för fusk sedan 97? Inte vad jag vet iaf...vad är det som säger att en person inte kan ändra sig på 10 år?
Han och Ferrari har hållt på med massor av saker efter 97 som har varit tvivelaktiga. På gränsen eller vad du vill. Målgång i depån - teamkörning in absurdum - skandalen i Österrike - däcksbråket 2003. Det är ju fan grejer hela tiden men ni har så j-a kort minne.
Men det spelar ju ingen roll vad hakan gör - han är ju så jävla bra i era sinnen - så vad vet jag. Jag har bara följt F1 sen ni låg i vaggan.
-
El schor...och i ditt och många andras sinne spelar det ingen roll allt det bra som schumi tillför sporten eftersom han är bara i era/dina ögon en stor skitstövel...tala om dubbelmoral.
Jag kan se att han inte är ett helgon, men å andra sidan så tycker jag inte att det finns många sånna i F1.
Massa saker sedan 97 som varit tvivelaktiga? Ja, det finns mcket som är tvivelaktigt, men däri inte inräknat FUSK och det är en STOR skilnad på att vara på gränsen och gå över den. Saningen är ändå att Ferrari/schumi har varit ruskigt framgångsrika under de senaste 7 åren(bortsett från förra året) och jag har svårt att tänka mig att det beror på fusk.
Om de nu är så fuskiga, varför straffas de inte då?
Jag kan se att han inte är ett helgon, men å andra sidan så tycker jag inte att det finns många sånna i F1.
Massa saker sedan 97 som varit tvivelaktiga? Ja, det finns mcket som är tvivelaktigt, men däri inte inräknat FUSK och det är en STOR skilnad på att vara på gränsen och gå över den. Saningen är ändå att Ferrari/schumi har varit ruskigt framgångsrika under de senaste 7 åren(bortsett från förra året) och jag har svårt att tänka mig att det beror på fusk.
Om de nu är så fuskiga, varför straffas de inte då?
-
Hur kan du anse att Schumachers seger på Silverstone 1998 var fusk/tvivelaktighet?El Scorcho skrev:Han och Ferrari har hållt på med massor av saker efter 97 som har varit tvivelaktiga. På gränsen eller vad du vill. Målgång i depån - teamkörning in absurdum - skandalen i Österrike - däcksbråket 2003. Det är ju fan grejer hela tiden men ni har så j-a kort minne.
Men det spelar ju ingen roll vad hakan gör - han är ju så jävla bra i era sinnen - så vad vet jag. Jag har bara följt F1 sen ni låg i vaggan.
Det var efter den segern som det förbjöds att ta ett stop and go/drive through-straff på sista varvet.
Snacka om att försöka vrida saker till sin egen fördel...
Ferrari.
-
-
Du använder själv ordet verkar, men förstår alltså inte det ordet när jag använder det? Märkligt...Crazy F1 skrev:Återigen AF1 verkar det som du 99% säker på att SENNA "trodde" påsig själv, men att MS bara snackar en massa skit. Hur kan du vara så säker på hur två människor som du överhuvudtaget inte känner tänker?
Du tolkar vad jag anser, hur kan du göra det, är du beteendepsykolog?
-
Vari ligger helgonglorian i min beskrivning av Senna?EnzoF1 skrev: Men intressant det där med Senna... är det bara för att han är död han har ett slags helgongloria omkring sig?
Är "alldeles för osportslig för min smak och hemföll gärna till egna regler" en helgonbeskrivning?
Jag trodde att det var en fördel om man som översättare har viss läsförståelse i svenska språket, men jag kanske skulle ha skrivit det på engelska?
-
- Utvisad
Jag menade självklart inte dig, utan mer allmänt. Många håller ju Senna som så stor och sportslig. Visst, stor var han, men jag tycker nog han och Schumacher är av precis samma skrot och korn rent sportsligt sett.AndersF1 skrev:Vari ligger helgonglorian i min beskrivning av Senna?EnzoF1 skrev: Men intressant det där med Senna... är det bara för att han är död han har ett slags helgongloria omkring sig?
Är "alldeles för osportslig för min smak och hemföll gärna till egna regler" en helgonbeskrivning?
Jag trodde att det var en fördel om man som översättare har viss läsförståelse i svenska språket, men jag kanske skulle ha skrivit det på engelska?
Mitt inlägg var mer av en allmän reflexion än kritik mot dig.
Men man blir väl inte den typen av vinnare om man inte är beredd att gå över lik antar jag.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.